Ei akun tyhjeneminen ilmastointiin mitenkään vaikuta. NG93:ssa ei voi enää näppäimistön kautta tehdä ilmastoinnille "resetointia"
Kyllä siellä vuoto on pakko olla, kun kerran täytön jälkeen vähän aikaa toimi ja nyt taas sitten ei
Tuota noin...auton käydessä nyt viimeksi ilmastointihuollossa mainitsit ainetta menneen sisään 670g, mutta paljonko sitä tuli ulos ennen täyttämisen aloittamista? Kuulostaa siltä kuin sitä ei olisi huomioitu ollenkaan
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
.
Samaten tuo vuototesti tehdään alipaineella ennen täyttämistä. Ja jälleen kerran on todettava, ettei se oikeasti kerro kunnolla tiiviydestä. Syynä on se, että järjestelmä on ylipaineinen. Vuotava liitos (tiiviste) voi pitää alipaineisena, mutta ei ylipaineisena. Ilmiselvä reikä esim. kennossa tietenkin vuotaa molemmissa tapauksissa.
Näitä ilmastointihuoltoja on syntynyt viime vuosina kuin "sieniä sateella" vähän joka toiseen pajaan. Todellisuudessa harvassa paikassa oikeasti ollaan ammattilaisia näiden suhteen. Kylmäaineen vaatima pätevyyskoulutus kyllä on käyty, mutta ei se takaa todellisuudessa näiden huoltoon saati vianetsintään/korjaukseen yhtään mitään. Annetaan vain automaattisen koneen tehdä tuo rutiini huoltohomma ja se on sitten siinä.
Nyt pitää viedä auto sinne huoltopaikkaan takaisin ja vaatia etsimään syy ongelmaan. Jos eivät siten siihen itse kykene, niin antavat rahassa hyvityksen tai vievät itse sen jollekin kolmannelle "oikealle" ilmastointihuollolle auton. Itse veisin oman autoni heti alussa (mikäli tarvetta olisi tai tulee) vain sellaiseen pajaan, jonka tiedän tehneen näitä hommia jo iät ajat. Nimittäin niitäkin on, koska ilmastointeja on ollut autoissa jo vuosikymmeniä ja niitä on huollettu sieltä lähtien.