Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Leone
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2011 22:10

Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa

Viesti Kirjoittaja Leone »

Ne uudet parannellut versiot missä on ns. vesisuoja ovat kuulemma huonommat, sillä sen suojan sisään kerääntyi kaikenlaista roskaa ja vähensivät kääntölaakereiden käyttöikää entisestään.

Ja toi ratin käsille lyöminen nyt oli ehkä vähän yliampuvasti ilmaistu, mutta ratti tosissaankin snadisti heilahtaa hidastetöyssyihin ajaessa. On totta, että tätä ennen olin tottunut erittäin hyvään, sillä aikaisemmassa kotterossa Mazda 6:ssa oli Konin FSD ja Eibachin 30mm ja samalla uusittiin koko nippu muitakin kuluvia alustan osia ja ajettavuus oli käsittämättömän hyvä.

Renkaina toimii Nokian Hakka Z, joten niistä ei ainakaan ajo-ominaisuudet jää kiinni.

Lähinnä tän vuodatuksen taustalla oli se, että toi yleinen laatuvaikutelma hieman kärsii tällaisista ärsyttävistä, vaikkakin pienistä asioista. Siltikin, itse olen tottunut sellaiseen ajoon ja ajotapaan esim. mökkitielläni Pälkäneeltä Orivedelle päin, että mutkissa ei tarvitse ainakaan jarrupolkimeen koskea, niin ei tämä vakioalusta vain riitä tarpeeksi sporttiseen ajoon tuolla 10cm madalluksella. Jokainen voi kehua sitä täällä niin paljon kuin haluaa, mutta ajakaapa jotain autoa missä on OIKEASTI hyvä alusta, niin sen jälkeen sen eron vasta huomaa.

Ja 2. polvi, Helsingissä asustelen, voitaishan sitä joskus ottaa tyypit päikseen niin sais vähän vertailukohtaa... 8)
9-3 SS 2.8T A -06 Maptun Stage 1
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3093

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2296

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=270

http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=461

Nuo kaikki kun vaihdat niin rupeaa saabikii kääntymää. Omassani on nuo kaikki ja voin kyllä sanoa että on pirun vikkelä mutkissa, rupee vaa 215/50/17 renkaat antaa periks :twisted:

Niin ja turha kuvitella että noilla muutoksilla autosi pysyy "pappamallina", jäykkä siitä väkisinkin tulee. Mutta itseäni ei ole haitannut, tämänhän on SPORT sedan eikö?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Leone
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2011 22:10

Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa

Viesti Kirjoittaja Leone »

Juu, eri asia ajaa jäykkää ja urheilullisella alustalla olevaa autoa siltikin, kuin mun mielestä normiajoon täysin soveltumatonta kivirekeä (= Koni FSD). Kyllä mun mielestä auton alustan pitää olla kuitenkin edes hitusen kompromissi mukavuuden suuntaan, ja tästä syystä tota FSD:tä ei ole tulossa Saabiin. En tiedä olisiko eri jousilla saanut ajettavuuteen mahdollisesti erilaista tuntumaa, mutta Eibachin jousia suositteli ainakin Konin edustaja.

edit: -40mm H&R ei ole vaihtoehto, korkeussäädettävä kylläkin olisi... Edellisestä autosta piti uusia kolme eri pohjakoteloa viime vuonna ja sen verran ikävän kuuloista toi pohjan raapiminen keskivalleihin on, että -40mm = itsemurha.
9-3 SS 2.8T A -06 Maptun Stage 1
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Leone kirjoitti:Juu, eri asia ajaa jäykkää ja urheilullisella alustalla olevaa autoa siltikin, kuin mun mielestä normiajoon täysin soveltumatonta kivirekeä (= Koni FSD). Kyllä mun mielestä auton alustan pitää olla kuitenkin edes hitusen kompromissi mukavuuden suuntaan, ja tästä syystä tota FSD:tä ei ole tulossa Saabiin. En tiedä olisiko eri jousilla saanut ajettavuuteen mahdollisesti erilaista tuntumaa, mutta Eibachin jousia suositteli ainakin Konin edustaja.

edit: -40mm H&R ei ole vaihtoehto, korkeussäädettävä kylläkin olisi... Edellisestä autosta piti uusia kolme eri pohjakoteloa viime vuonna ja sen verran ikävän kuuloista toi pohjan raapiminen keskivalleihin on, että -40mm = itsemurha.
Aika erikoinen juttu jos FSD:t tekee kivireen?
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Kaitpa siitä kivireki tulee, jos fsd:t ja madallusjouset yhdistää. Pumput pohjassa koko ajan, niin ei siinä paljon joustoa löydy.

Minulla Eibachin pro-kit ja bilstein sport. Kääntyy. Todellinen madallus noin 10mm.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

vitikka kirjoitti:Kaitpa siitä kivireki tulee, jos fsd:t ja madallusjouset yhdistää. Pumput pohjassa koko ajan, niin ei siinä paljon joustoa löydy.

Minulla Eibachin pro-kit ja bilstein sport. Kääntyy. Todellinen madallus noin 10mm.
No niinpäs näkyy olevan, kun lukee ketjua tarkemmin.
Vastaa Viestiin