Ne uudet parannellut versiot missä on ns. vesisuoja ovat kuulemma huonommat, sillä sen suojan sisään kerääntyi kaikenlaista roskaa ja vähensivät kääntölaakereiden käyttöikää entisestään.
Ja toi ratin käsille lyöminen nyt oli ehkä vähän yliampuvasti ilmaistu, mutta ratti tosissaankin snadisti heilahtaa hidastetöyssyihin ajaessa. On totta, että tätä ennen olin tottunut erittäin hyvään, sillä aikaisemmassa kotterossa Mazda 6:ssa oli Konin FSD ja Eibachin 30mm ja samalla uusittiin koko nippu muitakin kuluvia alustan osia ja ajettavuus oli käsittämättömän hyvä.
Renkaina toimii Nokian Hakka Z, joten niistä ei ainakaan ajo-ominaisuudet jää kiinni.
Lähinnä tän vuodatuksen taustalla oli se, että toi yleinen laatuvaikutelma hieman kärsii tällaisista ärsyttävistä, vaikkakin pienistä asioista. Siltikin, itse olen tottunut sellaiseen ajoon ja ajotapaan esim. mökkitielläni Pälkäneeltä Orivedelle päin, että mutkissa ei tarvitse ainakaan jarrupolkimeen koskea, niin ei tämä vakioalusta vain riitä tarpeeksi sporttiseen ajoon tuolla 10cm madalluksella. Jokainen voi kehua sitä täällä niin paljon kuin haluaa, mutta ajakaapa jotain autoa missä on OIKEASTI hyvä alusta, niin sen jälkeen sen eron vasta huomaa.
Ja 2. polvi, Helsingissä asustelen, voitaishan sitä joskus ottaa tyypit päikseen niin sais vähän vertailukohtaa...
Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa
Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa
9-3 SS 2.8T A -06 Maptun Stage 1
Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3093
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2296
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=270
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=461
Nuo kaikki kun vaihdat niin rupeaa saabikii kääntymää. Omassani on nuo kaikki ja voin kyllä sanoa että on pirun vikkelä mutkissa, rupee vaa 215/50/17 renkaat antaa periks
Niin ja turha kuvitella että noilla muutoksilla autosi pysyy "pappamallina", jäykkä siitä väkisinkin tulee. Mutta itseäni ei ole haitannut, tämänhän on SPORT sedan eikö?
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2296
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=270
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=461
Nuo kaikki kun vaihdat niin rupeaa saabikii kääntymää. Omassani on nuo kaikki ja voin kyllä sanoa että on pirun vikkelä mutkissa, rupee vaa 215/50/17 renkaat antaa periks
Niin ja turha kuvitella että noilla muutoksilla autosi pysyy "pappamallina", jäykkä siitä väkisinkin tulee. Mutta itseäni ei ole haitannut, tämänhän on SPORT sedan eikö?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa
Juu, eri asia ajaa jäykkää ja urheilullisella alustalla olevaa autoa siltikin, kuin mun mielestä normiajoon täysin soveltumatonta kivirekeä (= Koni FSD). Kyllä mun mielestä auton alustan pitää olla kuitenkin edes hitusen kompromissi mukavuuden suuntaan, ja tästä syystä tota FSD:tä ei ole tulossa Saabiin. En tiedä olisiko eri jousilla saanut ajettavuuteen mahdollisesti erilaista tuntumaa, mutta Eibachin jousia suositteli ainakin Konin edustaja.
edit: -40mm H&R ei ole vaihtoehto, korkeussäädettävä kylläkin olisi... Edellisestä autosta piti uusia kolme eri pohjakoteloa viime vuonna ja sen verran ikävän kuuloista toi pohjan raapiminen keskivalleihin on, että -40mm = itsemurha.
edit: -40mm H&R ei ole vaihtoehto, korkeussäädettävä kylläkin olisi... Edellisestä autosta piti uusia kolme eri pohjakoteloa viime vuonna ja sen verran ikävän kuuloista toi pohjan raapiminen keskivalleihin on, että -40mm = itsemurha.
9-3 SS 2.8T A -06 Maptun Stage 1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa
Aika erikoinen juttu jos FSD:t tekee kivireen?Leone kirjoitti:Juu, eri asia ajaa jäykkää ja urheilullisella alustalla olevaa autoa siltikin, kuin mun mielestä normiajoon täysin soveltumatonta kivirekeä (= Koni FSD). Kyllä mun mielestä auton alustan pitää olla kuitenkin edes hitusen kompromissi mukavuuden suuntaan, ja tästä syystä tota FSD:tä ei ole tulossa Saabiin. En tiedä olisiko eri jousilla saanut ajettavuuteen mahdollisesti erilaista tuntumaa, mutta Eibachin jousia suositteli ainakin Konin edustaja.
edit: -40mm H&R ei ole vaihtoehto, korkeussäädettävä kylläkin olisi... Edellisestä autosta piti uusia kolme eri pohjakoteloa viime vuonna ja sen verran ikävän kuuloista toi pohjan raapiminen keskivalleihin on, että -40mm = itsemurha.
Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa
Kaitpa siitä kivireki tulee, jos fsd:t ja madallusjouset yhdistää. Pumput pohjassa koko ajan, niin ei siinä paljon joustoa löydy.
Minulla Eibachin pro-kit ja bilstein sport. Kääntyy. Todellinen madallus noin 10mm.
Minulla Eibachin pro-kit ja bilstein sport. Kääntyy. Todellinen madallus noin 10mm.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Eipä ollu vika etuiskareiden yläpään laakereissa
No niinpäs näkyy olevan, kun lukee ketjua tarkemmin.vitikka kirjoitti:Kaitpa siitä kivireki tulee, jos fsd:t ja madallusjouset yhdistää. Pumput pohjassa koko ajan, niin ei siinä paljon joustoa löydy.
Minulla Eibachin pro-kit ja bilstein sport. Kääntyy. Todellinen madallus noin 10mm.