Samaa huoltokirjaa luettu kans, ja aivan varmaksi luin,että joka 4. vuosi jakohihna vaihdettava. Vaihtoaikakin jo tilattuna, kunnes tajusin lukeneeni 9-5 osiota, 9-3:n sijaan. Poikkeavat huomattavasti toisistaan. 9-3:ssa 150 tkm / 10 vuotta muistaakseni, käytännössä vaihto tehdään 120 tkm kohdalla.Nuts kirjoitti: 1,9TiD -08 120 tuh huoltoon jakohihnan vaihto vai ei. Huoltokirjassa sanotaan että tulee ja sitten päättivät Jalosella että ei tule, ohje muuttunut.
Huoltohinnat
Re: Huoltohinnat
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: To Tammi 20, 2011 20:52
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Re: Huoltohinnat
Tuli tänään varattua kuopion rintajuipilta 170tkm väli+päähuolto 2003vm SS:ään. Tuntuvat vähän ulapalla olevan joka paikassa, ilmesesti alkupään SS:issä mennään eri huolto-ohjelmalla kuin muissa.. ainakin tulpanvaihdon osalta, 2003 SS:än huoltokirjassa tulpat kehotetaan vaihtamaan 60tkm välein (eka vaihto ollut 110tkm ja nyt 170tkm uudestaan), kun taas vähänkään uudemmissa vaihtoväli on aina sen 120tkm.
No, vaihdatanpa nyt vielä nuo tulpatkin, jatkossa sitten jos noudattaisi sitä uudemman ohjesäännön mukaista huoltoa. Saahan tuosta isosta huollosta köyhtyä 430e :S Ensimmäinen kerta kun tätä autoa joudun huollattamaan, joten jos sen nyt ihan merkkihuollossa käyttäisi niin saa mielenrauhan ja voi täst edespäin nyrkkipajoilla käyttää...
No, vaihdatanpa nyt vielä nuo tulpatkin, jatkossa sitten jos noudattaisi sitä uudemman ohjesäännön mukaista huoltoa. Saahan tuosta isosta huollosta köyhtyä 430e :S Ensimmäinen kerta kun tätä autoa joudun huollattamaan, joten jos sen nyt ihan merkkihuollossa käyttäisi niin saa mielenrauhan ja voi täst edespäin nyrkkipajoilla käyttää...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Huoltohinnat
Tein/teetätin omaan SS:ään 170tkm huollon eli
vaihdoin ite ilman/raitisilmasuodattimen ja vein auton öljynvaihtoon.
Samalla tsekattiin jarrut ja takajarrut menee uusiks levyjen ja palojen suhteen.
Samalla vaihdetaan myös bensasuodatin ja tsekataan pyöränlaakerit.
En viitsi maksaa "leimasta" viittäsataa...
Korjautan ne, jotka ovat finaalissa.
Laitan dokkarit huoltokirjaan mukaan.
vaihdoin ite ilman/raitisilmasuodattimen ja vein auton öljynvaihtoon.
Samalla tsekattiin jarrut ja takajarrut menee uusiks levyjen ja palojen suhteen.
Samalla vaihdetaan myös bensasuodatin ja tsekataan pyöränlaakerit.
En viitsi maksaa "leimasta" viittäsataa...
Korjautan ne, jotka ovat finaalissa.
Laitan dokkarit huoltokirjaan mukaan.
niskalaukaus kirjoitti:Tuli tänään varattua kuopion rintajuipilta 170tkm väli+päähuolto 2003vm SS:ään. Tuntuvat vähän ulapalla olevan joka paikassa, ilmesesti alkupään SS:issä mennään eri huolto-ohjelmalla kuin muissa.. ainakin tulpanvaihdon osalta, 2003 SS:än huoltokirjassa tulpat kehotetaan vaihtamaan 60tkm välein (eka vaihto ollut 110tkm ja nyt 170tkm uudestaan), kun taas vähänkään uudemmissa vaihtoväli on aina sen 120tkm.
No, vaihdatanpa nyt vielä nuo tulpatkin, jatkossa sitten jos noudattaisi sitä uudemman ohjesäännön mukaista huoltoa. Saahan tuosta isosta huollosta köyhtyä 430e :S Ensimmäinen kerta kun tätä autoa joudun huollattamaan, joten jos sen nyt ihan merkkihuollossa käyttäisi niin saa mielenrauhan ja voi täst edespäin nyrkkipajoilla käyttää...
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Huoltohinnat
Huoltohinnat vaihtelee paljon sen mukaan mitä työtä ja varaosia autoon tarvitaan. Pää+välihuollosta selvisin ite alle 300 €, kun ei tarvinut kuin öljyt, jarruneste ja polttoainesuodatin vaihtaa. Alusta, jarrut ja valojen testailu ei paljoa maksa missään, mutta heti jos joutuu osia vaihtamaan, niin tulee hintaa.
Tärkeintä minusta olisi eritellä esim. varaosien ja työn hinta silloin kun jotain remonttia autoon tehdään. Jos autoon vaihdetaan pää- ja välihuollossa jarrupaloja, levyjä, nesteet öljyt, hihnat ja ties mitkä pumput, niin 2000 € voi mennä että heilahtaa...
Jos epäilyttää esim. katsastuksen läpi meneminen, niin suosittelen katsastamaan ensin auton ja sitten korjauttamaan ne viat mitä on ilmennyt
Tärkeintä minusta olisi eritellä esim. varaosien ja työn hinta silloin kun jotain remonttia autoon tehdään. Jos autoon vaihdetaan pää- ja välihuollossa jarrupaloja, levyjä, nesteet öljyt, hihnat ja ties mitkä pumput, niin 2000 € voi mennä että heilahtaa...
Jos epäilyttää esim. katsastuksen läpi meneminen, niin suosittelen katsastamaan ensin auton ja sitten korjauttamaan ne viat mitä on ilmennyt
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: To Tammi 20, 2011 20:52
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Re: Huoltohinnat
Joo, tulin kyllä itsekin siihen tulokseen että perun ajan ja teen itse, vaihdatan vain öljyt ja tulpat jossain tilojen ja vehkeiden puutteessa. Mutta mikä olisi sopiva vastaava tulppa entisten tilalle?
Tosiaan jarrut on läpikäyty tässä vuoden sisällä kaikki jne.
Onkos se tuolla motonetissä nyt tämä öljynsuodatin Opel/Fiat/Saab-2,0T/2,2
9-3 1,8T/2,0T 03->
6.50 €
sopiva, kun on tuo 2,0T isolla kirjaimella? eikö se yleensä tarkoita aeroa... Tosin, niinhän tuossa on tuo 1,8:kin isolla kirjaimella...
EDIT: Tointaako noita tulppia edes vaihtaa, kun ne on 60tkm sitten vaihdettu? miten tulpanvaihtoväli voi pidentyä 60tkm vuosimallin vaihtuessa, eikös noissa kuitenkin sama kone ole....
Tosiaan jarrut on läpikäyty tässä vuoden sisällä kaikki jne.
Onkos se tuolla motonetissä nyt tämä öljynsuodatin Opel/Fiat/Saab-2,0T/2,2
9-3 1,8T/2,0T 03->
6.50 €
sopiva, kun on tuo 2,0T isolla kirjaimella? eikö se yleensä tarkoita aeroa... Tosin, niinhän tuossa on tuo 1,8:kin isolla kirjaimella...
EDIT: Tointaako noita tulppia edes vaihtaa, kun ne on 60tkm sitten vaihdettu? miten tulpanvaihtoväli voi pidentyä 60tkm vuosimallin vaihtuessa, eikös noissa kuitenkin sama kone ole....
Re: Huoltohinnat
Kyselin välihuollolle hintoja ja paras tarjous tuli itseltäni Öljyt (Mobil 0w-40)+suodatin+raitisilmansuodatin Motonetistä 73€. Työt 0€
Saranarasva löytyi kotoa omasta takaa. Olen tyytyväinen hintalaatu-suhteeseen ja työnjälki kestää vertailun pariin edelliseen merkkihuoltoon
Päähuoltoa pukkaa seuraavaksi ja sen taidan teettää jossain pajalla. Mittarissa nyt 94tkm.
Saranarasva löytyi kotoa omasta takaa. Olen tyytyväinen hintalaatu-suhteeseen ja työnjälki kestää vertailun pariin edelliseen merkkihuoltoon
Päähuoltoa pukkaa seuraavaksi ja sen taidan teettää jossain pajalla. Mittarissa nyt 94tkm.
93SC TTiD
Re: Huoltohinnat
Platinatulpilla pitäisi pystyä ajamaan 120tkm. Tai ainakin se on ilmoitettu platinatulppien vaihtoväliksi. Normitulpilla vaihtovälinä se max 60tkm.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Huoltohinnat
TTID SC välihuolto + automaatin öljynvaihto 360€ Salon AM huolto.
Re: Huoltohinnat
Pipo kirjoitti:TTID SC välihuolto + automaatin öljynvaihto 360€ Salon AM huolto.
Vähän aiheen vierestä, mutta onko kokemuksia milloin kannattaa jakoremmi TTID:hen uusia? Tuntuu pitkältä tuo WIS:n antama 150tkm/10v...Nyt jo kuuluu pientä napsetta kierrosten mukaan siltä seudulta...liekö normaalia vai orastava vesipumpun aiheuttama täystuho.
Re: Huoltohinnat
Minä ainakin aion pitäytyä 120tkm/4v jakopään osalta. 120tkm kohdalla tehty omaani 2010 ja nykyisellä ajomäärällä seuraava on ~210tkm/2014.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Huoltohinnat
mitä muuten n. kustantaa remminvaihto+vesipumppu 150 heppaiseen koneeseen?jmaatta kirjoitti:Minä ainakin aion pitäytyä 120tkm/4v jakopään osalta. 120tkm kohdalla tehty omaani 2010 ja nykyisellä ajomäärällä seuraava on ~210tkm/2014.
Re: Huoltohinnat
440 € viime marraskuussa osaltaniseppo02 kirjoitti:mitä muuten n. kustantaa remminvaihto+vesipumppu 150 heppaiseen koneeseen?jmaatta kirjoitti:Minä ainakin aion pitäytyä 120tkm/4v jakopään osalta. 120tkm kohdalla tehty omaani 2010 ja nykyisellä ajomäärällä seuraava on ~210tkm/2014.
Re: Huoltohinnat
seppo02 kirjoitti:mitä muuten n. kustantaa remminvaihto+vesipumppu 150 heppaiseen koneeseen?jmaatta kirjoitti:Minä ainakin aion pitäytyä 120tkm/4v jakopään osalta. 120tkm kohdalla tehty omaani 2010 ja nykyisellä ajomäärällä seuraava on ~210tkm/2014.
Onko kokemusta tuplapuhaltimen vastaavan operaation hinnoittelusta?
Edit: Tarjous hihnan ja vesipumpun vaihdosta osineen (+ apulaite hihna tietysi) 450€. On ollut karkeampiakin laskuja vastaavasta huollosta...
Viimeksi muokannut tuplaurpo, To Maalis 01, 2012 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Huoltohinnat
9-3 ss 2006 vesipumpun vaihto + termari + tiivisteet nesteet Jalosella kaikkineen ~680€
Osista sai klubialen -10% ja oli vielä 40€ huollon tarjouskuponki.
Osista sai klubialen -10% ja oli vielä 40€ huollon tarjouskuponki.
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Huoltohinnat
Merkkihuollon tarjous pk-seudulla 720€ (työn osuus 240€ /2,5 tuntia).tuplaurpo kirjoitti:seppo02 kirjoitti:mitä muuten n. kustantaa remminvaihto+vesipumppu 150 heppaiseen koneeseen?jmaatta kirjoitti:Minä ainakin aion pitäytyä 120tkm/4v jakopään osalta. 120tkm kohdalla tehty omaani 2010 ja nykyisellä ajomäärällä seuraava on ~210tkm/2014.
Onko kokemusta tuplapuhaltimen vastaavan operaation hinnoittelusta?
Edit: Tarjous hihnan ja vesipumpun vaihdosta osineen (+ apulaite hihna tietysi) 450€. On ollut karkeampiakin laskuja vastaavasta huollosta...
93SC TTiD