Lohko ei toimi?!?
Re: Lohko ei toimi?!?
Sivuhuomio. Paistinpannulämppäri ei pidä mitään ääntä toimiessaan.
Tuohon moottoriin sitten saa kumpaakin lämmitintä. Vesitilalämmitintäkin löytyy vaikkei sitä kukaan tarjoa suoraan vaan pitää osata kysyä. Paljon parempi tuo vesitila korvennin ja itsekkin sen ostin ja heitin paistinpannun mäkeen. Suojamaadoitusjohto on se joka siitä panssarikaapelista erkanee.
Tuohon moottoriin sitten saa kumpaakin lämmitintä. Vesitilalämmitintäkin löytyy vaikkei sitä kukaan tarjoa suoraan vaan pitää osata kysyä. Paljon parempi tuo vesitila korvennin ja itsekkin sen ostin ja heitin paistinpannun mäkeen. Suojamaadoitusjohto on se joka siitä panssarikaapelista erkanee.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Lohko ei toimi?!?
Mikäs tässä on niin vaikeaa
Auton kori pitää madoittaa koska vika tilanteessa sillä estetään jänniteen pääsy kori rakenteisiin!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Auton kori pitää madoittaa koska vika tilanteessa sillä estetään jänniteen pääsy kori rakenteisiin!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Lohko ei toimi?!?
kalle37 kirjoitti:Mikäs tässä on niin vaikeaa![]()
Auton kori pitää madoittaa koska vika tilanteessa sillä estetään jänniteen pääsy kori rakenteisiin!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Lohko ei toimi?!?
Mulla oli kärähtänyt viime talvena tuo "paistinpannu" eli säteilylämmitin. Todensin epäilykset lopulta käyttämällä sellaista tehonkulutusmittaria (jonka voi ostaa itse, ei maksa maltaita, tai hakea paikalliselta sähkönmyyntifirmalta lainaan) joka tulee pistorasian ja pistokkeen väliin ja ilmoittaa montako wattia tehoa piuhan päässä oleva laite imee. Pyöreää nollaa näytti. Nyt on lämppäri korjattu. Myös testerin kautta näkyvä jäähdytysnesteen lämpötila vihjaili tuolloin viasta, parin tunnin lämmittelynkään jälkeen ei tullut ulkoilman lämpötilasta eroavaa lukemaa kun starttaili kylmästä.
9³ SC 1.8t
Re: Lohko ei toimi?!?
Kuten jo aiemmin joku sanoikin, ei tarkastukseen tarvita kuin yleismittari. Testaat lämmittimen vastuksen mittaamalla liittimen pistokkeesta...
En muista kuinka paljon tarkka vastus on mutta jotain 30-50 välillä taisi olla. Yleensä vastus palaa (kuten esim. hehkulamppu) eli vastus on "ääretön" tai ainakin yleensä k-ohmeja. Toki voi vastus olla oikosulussakin jolloin se polttaisi tolpan sulakkeen...
Jos vastus ei ole kunnossa tarkasta kaapeli ja liittimet jos mekin kunnossa vastus vaihtoon.
Oma mielipiteeni lämppäreistä, kumpi on parempi paistinpannu öljypohjassa vai vesitilan "perinteinen"? Tykkäätkö enemmän että moottoriöljy on lämpimämpi kylmästartissa ja voitelee moottoria nopeammin vai vesitilan lämmitin joka kyllä hönkii nopeammin sisälle lämmintä ja kylmä huonommin voiteleva öljy "rasvailee liikkuvia"... Tietenkin kaikki ovat parempia kuin ei mikään, taitaa olla vain makuasia mistä tykkää!
En muista kuinka paljon tarkka vastus on mutta jotain 30-50 välillä taisi olla. Yleensä vastus palaa (kuten esim. hehkulamppu) eli vastus on "ääretön" tai ainakin yleensä k-ohmeja. Toki voi vastus olla oikosulussakin jolloin se polttaisi tolpan sulakkeen...
Jos vastus ei ole kunnossa tarkasta kaapeli ja liittimet jos mekin kunnossa vastus vaihtoon.
Oma mielipiteeni lämppäreistä, kumpi on parempi paistinpannu öljypohjassa vai vesitilan "perinteinen"? Tykkäätkö enemmän että moottoriöljy on lämpimämpi kylmästartissa ja voitelee moottoria nopeammin vai vesitilan lämmitin joka kyllä hönkii nopeammin sisälle lämmintä ja kylmä huonommin voiteleva öljy "rasvailee liikkuvia"... Tietenkin kaikki ovat parempia kuin ei mikään, taitaa olla vain makuasia mistä tykkää!
9-3 SC 2008
2.0T autom.
2.0T autom.
Re: Lohko ei toimi?!?
Se öljy ei vissiin jäähdy onneksi kun sitä siirretään kylmiä kanavia pitkin, kylmään moottoriin...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lohko ei toimi?!?
Eikä se kylmä öljy visiin jäähdytä ..... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Lohko ei toimi?!?
Öljytilavuuden massa- ja energiasisältö suhteessa lohkon massaan ja energiasisältöön on sen verta pieni että lohkon jäähtymistä joka johtuu kylmästä öljystä voidaan pitää melko marginaalisena.
apropoo, kuinkas lämpimäksi perinteinen vesitilavastus moottorin kykenee 2h:n lämmityksellä lämmittämään? (Joo, riippuu toki ulkolämpötilasta ja lohkon lämpötilasta lämmityksen aloitushetkellä..)
apropoo, kuinkas lämpimäksi perinteinen vesitilavastus moottorin kykenee 2h:n lämmityksellä lämmittämään? (Joo, riippuu toki ulkolämpötilasta ja lohkon lämpötilasta lämmityksen aloitushetkellä..)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lohko ei toimi?!?
Sattuipa sopivasti. Tsekkasin tänään Torquella lämmön, kun epäilin toimiiko lohkolämmitin ollenkaan. Moottorin lämpötilasta en tiedä, mutta jäähdytysnesteen lämpötila oli 16C, kun otin johdon tolpasta irti. Lämmitystä pikkasen vajaa 2h. Ulkona 4-5C plussalla.Pakari kirjoitti:apropoo, kuinkas lämpimäksi perinteinen vesitilavastus moottorin kykenee 2h:n lämmityksellä lämmittämään? (Joo, riippuu toki ulkolämpötilasta ja lohkon lämpötilasta lämmityksen aloitushetkellä..)
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Lohko ei toimi?!?
Itse oon testaillut huvikseni kans, nyt kun tuo säteilylämppäri vihdoin taas toimii. Tänä aamuna esimerkiksi, ulkolämpötila oli jotain 5 asteen luokkaa, jäähdytysneste 16 asteessa. Viime viikolla taasen oli yhtenä aamuna -5 astetta lämmintä, tällöin jäähdytysneste muistaakseni 8 asteessa. Kummallakin kerralla täysi kaksi tuntia lämmitystä. Näkyy myös kulutuslukemissa joita seurailen työmatkalla melko tarkasti.
9³ SC 1.8t
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: Lohko ei toimi?!?
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
Re: Lohko ei toimi?!?
Näyttäis erehdyttävästi jenkkilän sähköverkkoon sopivalta vesitilan lämpövastukselta NG9-3:n nelisylinteriseen bensiinimoottoriin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lohko ei toimi?!?
aero kirjoitti:Näyttäis erehdyttävästi jenkkilän sähköverkkoon sopivalta vesitilan lämpövastukselta NG9-3:n nelisylinteriseen bensiinimoottoriin.
Sepäs se on.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com