TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Tai sit on mentävä autokauppaan - pääsee ainakin Saabin EGR:stä eroon .
Tilalle saa jonkin toisen merkin EGR:n, johon toivottavasti saa varaosia hiukan paremmella aikataululla...
Voi vitsit jos toi alkaa nyt temppuilemaan kun pitäs liikenteeseenkin eli reissuun päässä.
Tilalle saa jonkin toisen merkin EGR:n, johon toivottavasti saa varaosia hiukan paremmella aikataululla...
Voi vitsit jos toi alkaa nyt temppuilemaan kun pitäs liikenteeseenkin eli reissuun päässä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Ihan oikeasti, EGR:n disabloiva softa sisään ja pääsee tuosta riesasta!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Softa sisään ja DPF pönttö tyhjäksikö? Tuleekohan näistä minkälaisia voimasavun päästelijöitä jos tuon tempun tekisi?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Täyskaasusavutuksen määrää voi softalla hienosäätää.. Jos huipputehoja haluaa niin yläkierroksilla kevyt voimasavu on väistämätöntä. Normaaliajossa ei tietenkään savuta lainkaan, ja kaasua polkaistessa tulee pieni harmaa pölähdys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Musta on voimaa, sininen sairautta ja valkoinen on antautumisen merkki!jcarlson kirjoitti:... ja kaasua polkaistessa tulee pieni harmaa pölähdys.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
No kyllä tunnustaudun sen sortin sawu-pervoksi että tommonen musta Woimasavu olis aika makee . Tulee mieleen eräät vanhat diesel Golf ja LT28, voi kiesus...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Noniin! Pikku juttu aiheutui vielä tähän liittyen, softa oli päivitetty samalla.
Seurauksena konserniradio hukkaa EQ:n jatkuvasti. Ärsyttävää.
Seurauksena konserniradio hukkaa EQ:n jatkuvasti. Ärsyttävää.
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Jaaha.. 2 päivän aikana 6 siivua moottoritietä á 10km, 6 partikkelipolttoa.. Seuraillaan.
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
20tkm takana saabilla enkä vieläkään tiedä milloin partikkelinpoltto on käynnissä. Taitaa olla aistit jotenkin huonommat kuin muilla saabisteilla.
Edit:maanaltakin löytyi toinen aisti vammainen
Edit:maanaltakin löytyi toinen aisti vammainen
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Ajaessa sitä ei huomaa kuin D.T.E.:n sakkaamisesta, mutta tyhjäkäynnillä huomaa meidän yksilöstä ainakin helposti: Käynti horjuu, ahtomittari heiluu, kone tärisee.. Ja haiseehan se pakoputken tuote ihan palaneelle..
Esimerkkivideo 2011 vuodelta:
Partikkelipoltto
Esimerkkivideo 2011 vuodelta:
Partikkelipoltto
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Sama vika. Kerran tai pari olen huomannut kun tyhjäkäynti ollut epätasaista ja auto haissut. Anoppi aina huomaa ja sanoo: "taas teidän auto haisee"saabillua kirjoitti:20tkm takana saabilla enkä vieläkään tiedä milloin partikkelinpoltto on käynnissä. Taitaa olla aistit jotenkin huonommat kuin muilla saabisteilla.
Edit:maanaltakin löytyi toinen aisti vammainen
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Lauantaina ajelin TTiD:n liikkeestä kotiin ja matkalla kun nollailin tieturia ja testailin kulutuksia, jossain välissä keskikulutus oli kympin luokkaa Seuraavalla ohituskaistalla annoin kunnolla kenkää ja pidin pidemmän aikaa pedaalin lattiassa ja kun sitten taas nollasin tieturin, kulutus alkoi hakeutua normitasolle, kuuden-seitsemän litran välille. Polteltiinko siinä partikkeleita vai mitä? Tuntuma oli han kuin joku venttiili olisi juminut ja auennut vasta kun käytin kaasua kunnolla auki. Vai oliko noilla välttämättä mitään yhteyttä..?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Kuulostaa kyllä poltolta. Kulutus nousee toiselle kympille, jos on juuri nollannut mittarin. D.T.E putoaa myös rivakkaa vauhtia.
93SC TTiD
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Joo tosiaan juuri nollasin ja ihmettelin kun alkoi kulutus kivuta toiselle kympille ja vaikka miten hissutteli niin alle kympin ei laskenut.. mietin jo että ok, kyllähän automaatti kuluttaa vähän enemmän kuin manuaali mutta että näin paljon
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Tuollainen oli itselläkin ensimmäinen kosketus partikkelipolttoon. Auto tammikuussa 2010 laivasta Turussa ja tankkaus ensimmäisellä ST1:llä ja mittarin nollaus. Parikymmentä kilometriä kohti pohjoista niin keskikulutus alkoi nousta huimaa tahtia huiteli päälle yhdeksän (vauhtia ~90km/h). Kävi jo mielessä että nytkö tämä hajosi...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00