TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tai sit on mentävä autokauppaan - pääsee ainakin Saabin EGR:stä eroon 8O.

Tilalle saa jonkin toisen merkin EGR:n, johon toivottavasti saa varaosia hiukan paremmella aikataululla...

Voi vitsit jos toi alkaa nyt temppuilemaan kun pitäs liikenteeseenkin eli reissuun päässä.
Sininen Saab 9-3, '99
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ihan oikeasti, EGR:n disabloiva softa sisään ja pääsee tuosta riesasta! :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Softa sisään ja DPF pönttö tyhjäksikö? Tuleekohan näistä minkälaisia voimasavun päästelijöitä jos tuon tempun tekisi?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Täyskaasusavutuksen määrää voi softalla hienosäätää.. Jos huipputehoja haluaa niin yläkierroksilla kevyt voimasavu on väistämätöntä. Normaaliajossa ei tietenkään savuta lainkaan, ja kaasua polkaistessa tulee pieni harmaa pölähdys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Marko A »

jcarlson kirjoitti:... ja kaasua polkaistessa tulee pieni harmaa pölähdys.
Musta on voimaa, sininen sairautta ja valkoinen on antautumisen merkki! :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja VKe »

No kyllä tunnustaudun sen sortin sawu-pervoksi että tommonen musta Woimasavu olis aika makee 8O . Tulee mieleen eräät vanhat diesel Golf ja LT28, voi kiesus...
Sininen Saab 9-3, '99
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Noniin! Pikku juttu aiheutui vielä tähän liittyen, softa oli päivitetty samalla.

Seurauksena konserniradio hukkaa EQ:n jatkuvasti. Ärsyttävää.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jaaha.. 2 päivän aikana 6 siivua moottoritietä á 10km, 6 partikkelipolttoa.. Seuraillaan.
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja saabillua »

20tkm takana saabilla enkä vieläkään tiedä milloin partikkelinpoltto on käynnissä. Taitaa olla aistit jotenkin huonommat kuin muilla saabisteilla. :roll:

Edit:maanaltakin löytyi toinen aisti vammainen
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ajaessa sitä ei huomaa kuin D.T.E.:n sakkaamisesta, mutta tyhjäkäynnillä huomaa meidän yksilöstä ainakin helposti: Käynti horjuu, ahtomittari heiluu, kone tärisee.. Ja haiseehan se pakoputken tuote ihan palaneelle..
Esimerkkivideo 2011 vuodelta:
Partikkelipoltto
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja vili1 »

saabillua kirjoitti:20tkm takana saabilla enkä vieläkään tiedä milloin partikkelinpoltto on käynnissä. Taitaa olla aistit jotenkin huonommat kuin muilla saabisteilla. :roll:

Edit:maanaltakin löytyi toinen aisti vammainen
Sama vika. Kerran tai pari olen huomannut kun tyhjäkäynti ollut epätasaista ja auto haissut. Anoppi aina huomaa ja sanoo: "taas teidän auto haisee" :oops:
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Lauantaina ajelin TTiD:n liikkeestä kotiin ja matkalla kun nollailin tieturia ja testailin kulutuksia, jossain välissä keskikulutus oli kympin luokkaa 8O Seuraavalla ohituskaistalla annoin kunnolla kenkää ja pidin pidemmän aikaa pedaalin lattiassa ja kun sitten taas nollasin tieturin, kulutus alkoi hakeutua normitasolle, kuuden-seitsemän litran välille. Polteltiinko siinä partikkeleita vai mitä? Tuntuma oli han kuin joku venttiili olisi juminut ja auennut vasta kun käytin kaasua kunnolla auki. Vai oliko noilla välttämättä mitään yhteyttä..?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Kuulostaa kyllä poltolta. Kulutus nousee toiselle kympille, jos on juuri nollannut mittarin. D.T.E putoaa myös rivakkaa vauhtia.
93SC TTiD
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Joo tosiaan juuri nollasin ja ihmettelin kun alkoi kulutus kivuta toiselle kympille ja vaikka miten hissutteli niin alle kympin ei laskenut.. mietin jo että ok, kyllähän automaatti kuluttaa vähän enemmän kuin manuaali mutta että näin paljon :lol:
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Tuollainen oli itselläkin ensimmäinen kosketus partikkelipolttoon. :) Auto tammikuussa 2010 laivasta Turussa ja tankkaus ensimmäisellä ST1:llä ja mittarin nollaus. Parikymmentä kilometriä kohti pohjoista niin keskikulutus alkoi nousta huimaa tahtia huiteli päälle yhdeksän (vauhtia ~90km/h). Kävi jo mielessä että nytkö tämä hajosi... :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin