jcarlson kirjoitti:Vanhemmat autot ilmeisesti kaipaa polttoainemittarin kalibrointiin muutoksen jotta tunnistaisivat tankkiin vaihtuneen bensaa. Tai sitten MY10 base tekee hanakammin adaptaation.
Auttaako tämä kalibrointi polttoainemittarin näyttämiseen täydellä tankilla etanolia kun haluaa roikottaa sitä viisaria aina? Vanhemmalla pohjalla piti ecu nollata niin sopeutu varmasti. Tuolla 10 basella tuli muutenkin käytökseltään mukavampi ajettava.
Saattaa auttaa, ainakin vaikuttaisi olevan erilainen polttoainemittarin kalibraatio uudemmissa kuin vanhemmissa, äkkiseltään ainoa selvä syyllinen tuolle adaptaatio-ongelmalle.
Varmastikin MY10 pohjasofta on parempi kaikin puolin kuin MY07-MY08, toimiihan myös cruise? 6-vaihteiset on joskus aika nirsoja tuon pohjan kanssa, ilmeisesti vaihdevälityskalibraatio on loppupään vuosimalleissa myös jossain muualla piilossa kuin varsinaisella kalibraatio-alueella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nyt olen aika varma että tuo vika ilmaantuu aina mutkan, jarrutuksen tai esim hidastetöyssyn jälkeen. Tosi rauhallisella ajolla kun ei tätä kolmellakäynti ongelmaa tunnu tulevan. Eli heti jos ajaa mutkan vähänkin kovempaa niin vika tulee mutkan jälkeen päälle, sama joskus jarrutuksen/töyssyn jälkeen, ymmärtäisin jos vika ilmenisi "tyhjällä" tankilla mutta etanolin määrällä tankissa ei tunnu olevan vaikutusta. Auto siis liikkuu jos antaa kaasua muttei jaksa kiihtyä ja tyhjäkäynnillä kuulee kuinka käy kolmella. Uudelleen käynnistyksen jälkeen on aina lähtenyt käymään neljällä, tehot kylläkin rajotettuna ja vikavalo päällä.
Arvauksia lisää mikä mahtaa vaivata allekirjoituksen aeroa. Bensapuolta itse veikkaan mutten usko että pumppu temppuilisi noin kauaa ennen lopullista kuukahtamista.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 faceliftkolkki