Onko minulla varashälytintä?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"

Re: Onko minulla varashälytintä?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Wissin mukaan ei ole kuskin penkissä kuormitusanturia edes tuossa anv:n allekirjoituksen vuosimallissa tai uudemmassa.

Nuo pimputuksethan tulee vanhemmissakin vuosimalleissa, jos avaimet on virtalukkossa ja kuskin ovea avataan ja suljetaan. Uudemmissa tuohon toimintoon on voitu lisätä myös matkustajan ovi. Tällä toiminnolla kai varoitetaan unohtamasta avaimia autoon.

Tuo toiminto, että nostaa tyhjäkäyntiä istahtaessa kuskin penkille, on minulle aivan uusi. Autonhan täytyy olla siis jo käynnissä ja kuski on välillä poistunut autosta sen ulkopuolelle. Ettei tuo toiminto, jos sellainen oikeasti on, vaan liittyisi kuitenkin myös kuskin oven avaamiseen/sulkemiseen. Voi kai sen testata pitämällä autoa käynnissä ja avaamalla ja sulkemalla kuskin ovea auton ulkopuolelta samalla kuulostellen tyhjäkäyntiä. Tämä siitä syystä, kun sitä kuskin kuormitusanturia ei pitäisi olla olemassa. Ei edes sähkötoimisissa penkeissä. Minä en ainakaan Wissistä löytänyt.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
anv
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja anv »

Toi tulee mulla siinä tilanteessa kun tulee kotiin. Auto jää käyntiin kuskin ovi auki siksiaikaa että käyn aukaisemassa tallin oven. Sinä aikana ehtii tyhjäkäynnin tiputtamaan sinne n. 700RPM. Kun kuskin persaus osuu penkkiin, nostaa tyhjäkäynnin takaisin sinne lähelle 900RMP. Olen ainakin ollut siinä luulossa että tunnistaa pershauksen :D

Niin, ja nuo plinkutuksethan tulevat pelkääjän ovesta vain jos kuskin pukilla ei kukaan istu.

EDIT: Meni vähän offtopikiksi, sorry
Antti
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
apu,apupoika
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

anv kirjoitti:Toi tulee mulla siinä tilanteessa kun tulee kotiin. Auto jää käyntiin kuskin ovi auki siksiaikaa että käyn aukaisemassa tallin oven. Sinä aikana ehtii tyhjäkäynnin tiputtamaan sinne n. 700RPM. Kun kuskin persaus osuu penkkiin, nostaa tyhjäkäynnin takaisin sinne lähelle 900RMP. Olen ainakin ollut siinä luulossa että tunnistaa pershauksen :D

Niin, ja nuo plinkutuksethan tulevat pelkääjän ovesta vain jos kuskin pukilla ei kukaan istu.

EDIT: Meni vähän offtopikiksi, sorry
Koskitko rattiin? ex. sport-sedanissa ei tarvinnut kuin vähän liikauttaa rattia sen jälkeen kun kierrokset oli tasaantuneet, niin heti nosti taas vähän ylöspäin.
anv
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja anv »

Juu, rattiin koskeminen kyllä vaikuttaa. En mielestäni koskenut.
Antti
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin