Mulla on myös autossa tuo termarikotelovastus, ollut uudesta saakka ja auto haiskahtaa entiseltä liikkeen esittelyautolta Borlängestä Ruotsista. Defan palikat on vedetty sisälle saakka.
Isälle ehdotin tuon vastuksen lisäämistä ja sitte voitais kokeilla kuinka kone lämpiää säteilylämmittimen ja vesivastuksen yhteisvaikutuksella .
Tulipahan vielä tuon lämppärin kanssa vielä leikittyä eilen.
Oli -10°C pakkasta aamulla ja auto noin 1h 40min lämmityksessä.
+42°C näytti veden lämpö kun käynnisti auton ja kun vedet lähti liikkeelle, niin tipahti +28°C ja siitä sitten lähti ylöspäin sitten omalla hitaalla nopeudellaan mitä nämä ropposet nyt yleensä lämpenee.
Onhan tuossa kyllä selkee ero verrattuna säteilylätkään.
Itsellä harmillisen tehoton tuo DEFA 411592, eli oikea lohkolämppäri. Kone ei ole kunnolla lämmin vaikka -2c lämmitän 1h ajan. Kestää 5-10min ennen, kuin sisätilaan tulee lämmintä.
jusahh kirjoitti:Itsellä harmillisen tehoton tuo DEFA 411592, eli oikea lohkolämppäri. Kone ei ole kunnolla lämmin vaikka -2c lämmitän 1h ajan. Kestää 5-10min ennen, kuin sisätilaan tulee lämmintä.
Ettei ois termostaatti rikki. Mulla tulee tollasella pikkupakkasella kabiiniin lämmintä ilmaa 5 minuutin ajon jälkeen, vaikkei auto ole ollut lämmityksessä lainkaan...
Biopowerin tehdasasenteinen Calix sanoi aamulla "räks" savun ja kipinän kera.
Kaapelin liitinpää nousi siitä lohkarin liittimestä irti, vaikka siinä on se keltainen klipsi.
Jäähdytysnesteet juuri vaihdettu, mutta on ilmattu systeemi ja ajeltu pari päivää ennen lohkarin käyttöä. En usko että olis käynyt "kuivana".
Liitin näytti pikkuisen märältä. Liekö päässyt vettä tai jäähdytysnestettä siihen pystyssä olevaan liitoskohtaan. Pesuvettä, sadevettä tai täytön yhteydessä jäähdytysnestettä?
Se liitos on tosiaan melkein suoraan paisarin alla ja vielä pystyssä, että kerää sinne pohjalle kaiken veden.
Pitää putsata ja mittailla vastusarvo lämmittimestä. Mitäs luokkaa tuo resistanssi pitäis olla?
(230 V * 230 V ) / 550 W = 96 ohm.
Onko jollakulla samanlaisia kokemuksia?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Resistanssi oli aikalailla kohdillaan, noin 94 ohmia (lämmin kone).
Eristysvastusmittaria ei nyt ollut, mutta maadoitus ei ollut yleismittarilla mitattuna yhteydessä vastukseen.
Se O-rengas oli tosi väljä, eikä meinannut mennä enää paikoilleen kun ei pysy siinä urassa. Kosteutta oli siellä liittimen pohjalla jonkin verran. Putsasin elektroniikka-puhdistusaineella ja puhaltelin paineilmalla puhtaaksi. Itse liitoshan on aikalailla paisarin alla, ehkä vähän lorahti yli kun täytin tyhjennettyä järjestelmää.
En ole vielä kokeillut että tuleeko taas savumerkki.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Ton lohkarin testaamiseen on paras konsti ostaa halpa kulutusmittari. Laittaa sen pistorasian ja roikan väliin, niin saa varmimman tiedon toimiiko se vai ei.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
vastus oikosulussa maahan. Eristysvastus on mitattu
Joutuu vaihtamaan uuden, huonoa laatua vai mikä hajottaa näin nopeasti?
Ei ole koskaan mennyt lohkista rikki vaikka on ollut kaikissa Saabeissani lohkolämmitin. Ja siis lämmittimet paljon vanhempia.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Siellä on tulppa joka irroitetaan tieltä pois. Paikka on tehty biopower malleja varten joissa on kyseinen vesilämppäri vakiona tosin calixina. Suomessa noihin on laitettu lähes poikkeuksetta lohkon kylkeen paistinpannu lämmitin jolla ei tee mitään.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i kirjoitti:Siellä on tulppa joka irroitetaan tieltä pois. Paikka on tehty biopower malleja varten joissa on kyseinen vesilämppäri vakiona tosin calixina. Suomessa noihin on laitettu lähes poikkeuksetta lohkon kylkeen paistinpannu lämmitin jolla ei tee mitään.
Mistä osaan ostaa tällaisen termostaattikoteloon tulevan lämmittimet? Löysin jotain kuvia ja vaikuttaa suht helpolta asentaa.
Olisko linkkiä tai varaosanumeroa?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab.96 kirjoitti:Mikäs on se defan malli joka tähän sopii?
Juuri vastasin kysymykseesi toisessa aloittamassasi topicissa, joten en sen kummemmin vastaile tähän. Vanhoja aiheita selaamalla löytyy riittävästi tietoa.