1.9 TID laturiongelmia
Re: 1.9 TID laturiongelmia
Nyt kun katselin huoltokirjaa uudestaan ja vähän tarkemmalla silmällä, löysin sieltä merkinnän laturin vaihdosta 5.2 2014 eli 27tkm sitten. Voiko laturi hajota tuossa ajassa? vai voiko lataamattomuus johtua jostain muusta?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: 1.9 TID laturiongelmia
Kuten tuossa aikaisemmin viestiketjussa oli jo puhetta + piuhan jännitehäviöstä. Itsellä laturi + akku vaihdettiin viime keväänä, sain puoleen hintaan laturin+sen vaihdon, akun sain ilman auton myyjäfirman piikkiin. Noin kuukausi sitten käytin autoa huollossa ihan muusta syystä, huollon yhteydessä mekaanikko oli mittaillut latausjännitteen ja se oli 13 volttia tuolle uudelle laturille, (laturilla oli ajettu n. 20 tkm). Jännitehävikin takia oli + johto akun päästä todella kuuma ja jännitettä hävisi akun ja laturin välillä reilu voltti. Mekaanikko teki uuden + piuhan ( laturi-startti-akku) väillle. Nyt latausjännite yli 14 volttia, starttikin toimii huomattavasti pirteämmin.
Mekaanikon mukaan minulle oli vaihdettu laturi turhaan, olisi pitänyt vain tarkistaa ensin jännitehäviö akun ja laturin väliltä.
Niin ja autona minulla 9-3 1.9 Tid -08 ajetuna nyt noin 250 tkm.
Mekaanikon mukaan minulle oli vaihdettu laturi turhaan, olisi pitänyt vain tarkistaa ensin jännitehäviö akun ja laturin väliltä.
Niin ja autona minulla 9-3 1.9 Tid -08 ajetuna nyt noin 250 tkm.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
#2678
Re: 1.9 TID laturiongelmia
Onhan tuohon anttimakin autoon saatettu laturi vaihtaa turhaan huonon johdon takia, mutta rohinaa laturin suunnalta ei varmaankaan nyt tule johdosta. Voihan se vaihtolaturi silti olla rikki tai voi olla joku muu vika. Kannattanee pyytää laittamaan kuntoon eikä vaihtamaan laturi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 1.9 TID laturiongelmia
Okei, kiitos vastauksesta! Mittaan huomenna laturin ja akun välisen hävikin. + kaapeli on akunkengän luota käynyt joskus kuumana, koska piuhan suojamuovi on hiukan sulanut.Joonatan kirjoitti:Kuten tuossa aikaisemmin viestiketjussa oli jo puhetta + piuhan jännitehäviöstä. Itsellä laturi + akku vaihdettiin viime keväänä, sain puoleen hintaan laturin+sen vaihdon, akun sain ilman auton myyjäfirman piikkiin. Noin kuukausi sitten käytin autoa huollossa ihan muusta syystä, huollon yhteydessä mekaanikko oli mittaillut latausjännitteen ja se oli 13 volttia tuolle uudelle laiturille, (laiturilla oli ajettu n. 20 tkm). Jännitehävikin takia oli + johto akun päästä todella kuuma ja jännitettä hävisi akun ja laturin välillä reilu voltti. Mekaanikko teki uuden + piuhan ( laturi-startti-akku) väillle. Nyt latausjännite yli 14 volttia, starttikin toimii huomattavasti pirteämmin.
Mekaanikon mukaan minulle oli vaihdettu laturi turhaan, olisi pitänyt vain tarkistaa ensin jännitehäviö akun ja laturin väliltä.
Niin ja autona minulla 9-3 1.9 Tid -08 ajetuna nyt noin 250 tkm.
ja rohina voi hyvin kuulua myös jakopäästä koska vaihtoon aikaa enää 8tkm. Pitää sekin kuulostella vielä jonkun rautakapulan kans.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: 1.9 TID laturiongelmia
Lucaksen laturi siellä oli kärähtäny. Nyt on Bosch:in tehdas kunnostettu.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: 1.9 TID laturiongelmia
Minulla laturin siivapyörän laakeri oli aivan finaalissa ja piti todella kovaa rohinaa ja sirinää, laakerin jämät löivät lopulta jo kipinöitä moottoritilaan - auto on 1.9 TID -08...