ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Ei kai se nyt ole putken syytä, että mutteri jumittaa pinnapultissa? Tuohon voi vain sanoa, että huonoa tuuria jos näin kävi, eikä se todennäköisesti helppoa olisi ollut orkkisputkellakaan.
Onhan siellä ahdasta, mutta niin on myös orkkiskatin kanssa, enemmän tilaa siellä mielestäni on nyt tuolla mossemiehen dp:llä kun ei ole järkyttävän kokoista eberin valmistamaa kattia tiellä.
Eikö tossa olisi ollut helpompi irrottaa ahtimen kolme mutteria pakosarjasta ja sitä kautta saada lisätilaa pinnapultille, kuin leikellä putkea?
EDIT: onko mun autossa jotain vikaa kun mossemiehen putki meni heittämällä paikalleen pinnapulttien ollessa ahtimessa kiinni?
Onhan siellä ahdasta, mutta niin on myös orkkiskatin kanssa, enemmän tilaa siellä mielestäni on nyt tuolla mossemiehen dp:llä kun ei ole järkyttävän kokoista eberin valmistamaa kattia tiellä.
Eikö tossa olisi ollut helpompi irrottaa ahtimen kolme mutteria pakosarjasta ja sitä kautta saada lisätilaa pinnapultille, kuin leikellä putkea?
EDIT: onko mun autossa jotain vikaa kun mossemiehen putki meni heittämällä paikalleen pinnapulttien ollessa ahtimessa kiinni?
Viimeksi muokannut hasha, Ti Huhti 14, 2015 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Ottamatta kantaa sen enempää, kysyisin oliko DP irti keskipöntöstä? Itsellä DP tulee moniulotteisen kiertoliikkeen jälkeen ulos ja ehdottoman tärkeää, että DP on irti keskipöntöstä täysin ja auton olla on tilaa vähintään 0,5m.
Btw. olen ihmetellyt miksei ihmisillä ole ongelmaa 3" DP:n tiiveyden & räminöiden kanssa kanssa. Oem putkisto on kiinni moottorilohkossa tuosta vetarin korkeudelta, siitä alimman 90-mutkan kohdalta. Putki rykii oikeen kovin auton pituussuunnassa ja tämä kiinnike on tarpeen. Kiinnikettä tosin ei ole missään aftermarket downpipessä, miksi? Omaani jouduin semmosen tekemään, niin loppui resonanssit ja lösytyminen. Ks. tämä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &p=1037074
Btw. olen ihmetellyt miksei ihmisillä ole ongelmaa 3" DP:n tiiveyden & räminöiden kanssa kanssa. Oem putkisto on kiinni moottorilohkossa tuosta vetarin korkeudelta, siitä alimman 90-mutkan kohdalta. Putki rykii oikeen kovin auton pituussuunnassa ja tämä kiinnike on tarpeen. Kiinnikettä tosin ei ole missään aftermarket downpipessä, miksi? Omaani jouduin semmosen tekemään, niin loppui resonanssit ja lösytyminen. Ks. tämä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &p=1037074
EX: 9³SS BioPower
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Eipä kyllä ole kyseistä kiinnikettä ja jos semmoinen olisi ollut malliputkessa ja vieläpä oikeassa johdassa, niin eipä suuri homma ole sitä siihen lisätä kun selkeästi tarvitsee sen.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Voin tähän lainailla vähän näitä esille tuotuja asioita, kun omasta autosta kuitenkin kyse. Kiitos Coltille kuitenkin asian selvittelystä vaikka tällä hetkellä olen itse toistaiseksi maksajan asemassa..
Koko putkisto oli irroitettuna autosta DP:tä lukuunottamatta kun tätä hommaa tehtiin ja auto oli nosturilla vajaan parin metrin korkeudessa.jusahh kirjoitti:Ottamatta kantaa sen enempää, kysyisin oliko DP irti keskipöntöstä? Itsellä DP tulee moniulotteisen kiertoliikkeen jälkeen ulos ja ehdottoman tärkeää, että DP on irti keskipöntöstä täysin ja auton olla on tilaa vähintään 0,5m.
Kuten tuosta Colttin viestistä käy ilmi, yksi jumittunut mutteri ei vaikuta siihen, ettei pinnapultteja yksinkertaisesti ole käytännössä mahdollista irroittaa koneen takana olevasta pienestä kolosta käsin kun ahdin on kiinni autossa. Orkkis putkessa on laippaliitos heti katin jälkeen, jolloin tämä liikkuu reilusti kuskin puolelle kun ei ole vaihteiston tukea tiellä (se on alempana, minne tämä custom dp jatkuu)hasha kirjoitti:Ei kai se nyt ole putken syytä, että mutteri jumittaa pinnapultissa? Tuohon voi vain sanoa, että huonoa tuuria jos näin kävi, eikä se todennäköisesti helppoa olisi ollut orkkisputkellakaan.
Minnekkäs olisit tätä liikuttanut? Jos ahtimen pinnapultit avaa, vaatii se reilusti tilaa taaksepäin irrotakseen, mikä ei ole mahdollista kun dp roikkuu mukana.hasha kirjoitti:Eikö tossa olisi ollut helpompi irrottaa ahtimen kolme mutteria pakosarjasta ja sitä kautta saada lisätilaa pinnapultille, kuin leikellä putkea?
No se on mukava kuulla että tämä on joltain onnistunut. Reilu puoli tuntia väänneltiin ja käänneltiin, eikä toivoakaan että olisi onnistunut ilman tehtyä ratkaisua katakaista putkea..hasha kirjoitti:EDIT: onko mun autossa jotain vikaa kun mossemiehen putki meni heittämällä paikalleen pinnapulttien ollessa ahtimessa kiinni?
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Täytyy lisätä vielä sen verran, ettei ole ollut ongelmaa räminöiden ja tiiveyden kanssa omalla kohdalla. Saattaahan sitä jossain vaiheessa ehkä ilmetä, mutta ei tähän päivään mennessä, tosin auto seisonut koko talven. Muistaakseni n. 15.000km olisi 3" dp:llä tullut ajettua ilman ongelmia.
Orkkiskatti on kyllä melko iso ja varmaan painavampi jolloin se on ollut hyvä kiinnittää kunnolla, olisiko viripajat ajatelleet, että jousto riittää ilman tukikiinnikettä?
Orkkiskatti on kyllä melko iso ja varmaan painavampi jolloin se on ollut hyvä kiinnittää kunnolla, olisiko viripajat ajatelleet, että jousto riittää ilman tukikiinnikettä?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Mutteri ei ollut jumissa. Kuten kuvasta näkyy, downpipe menee niin läheltä kyseistä pinnapulttia, että kyseinen mutteri ei mahdu kierähtämään kierteellään, kuten kuuluukin.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
No nyt alkaa ehkä tajuumaan
Eli irrotusvaiheessa on siis pinnapultti tullut ulospäin ahtimesta mutterin mukana ja tuli ahdasta? Näyttäisi siltä verrattuna toiseen pinnapultiin.
Eli irrotusvaiheessa on siis pinnapultti tullut ulospäin ahtimesta mutterin mukana ja tuli ahdasta? Näyttäisi siltä verrattuna toiseen pinnapultiin.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Pinnapultti pysy ahtimessa paikallaan. Mutteri vaan ei mahdu pyörimään kierteellä pinnapultin ja DPn välissä, dp menee niin läheltä sitä pinnapulttia.
Vaatii siis DPn vetämisen poispäin ahtimen laipasta, että tulee vähän tilaa sille mutterille kiertyä jengallansa ulos asti.
Vaatii siis DPn vetämisen poispäin ahtimen laipasta, että tulee vähän tilaa sille mutterille kiertyä jengallansa ulos asti.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Pinnapulttigate:D
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Sit en kyllä tajua miten jossain voi mennä heittämällä ja jossain ei jos putki on samanlainen ja samassa asennossa ja pinnapultit oikein paikallaan. Jos se sinne on saatu asennettua, niin miten se ei sieltä irtoa jos kaikki on kunnossa?Coltti kirjoitti:Pinnapultti pysy ahtimessa paikallaan. Mutteri vaan ei mahdu pyörimään kierteellä pinnapultin ja DPn välissä, dp menee niin läheltä sitä pinnapulttia.
Vaatii siis DPn vetämisen poispäin ahtimen laipasta, että tulee vähän tilaa sille mutterille kiertyä jengallansa ulos asti.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Asennettu uuden ahtimen kanssa, toisen ropaajan toimesta. Oletettavasti pinnapultit asennettu vasta kun dp pujoteltu paikalleen.
Ehkä näissä on sit jotain mittaheittoja, og9-3 putketkin jotkut näyttää istuvan paremmin ku toiset.
Ehkä näissä on sit jotain mittaheittoja, og9-3 putketkin jotkut näyttää istuvan paremmin ku toiset.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Eli summa summarum, joko putkessa heittoa tai pinnapultit eivät olleet pohjassa tai pinnapultit orkkista pidemmät.
Tarkennetaan vielä, eli tuota ekaa kuvaa kun katsoo missä nalkissa oleva mutteri, niin meinaatko, ettei dp mahdu siirtymään yhtään kuskin suuntaan ja tuo mutteri ottaa tuossa kiinni dp käyräputkeen?
Tuossa kuvassahan laippa on aivan kiinni ahtimessa, luulisi siinä nyt sen verran liikkuvan, että saa ton mutterin tuosta irti ja paikalleen. Ihme homma jos tosiaan oli noin tiukkaa tilan kanssa
Oliko vakio ahdin?
Tarkennetaan vielä, eli tuota ekaa kuvaa kun katsoo missä nalkissa oleva mutteri, niin meinaatko, ettei dp mahdu siirtymään yhtään kuskin suuntaan ja tuo mutteri ottaa tuossa kiinni dp käyräputkeen?
Tuossa kuvassahan laippa on aivan kiinni ahtimessa, luulisi siinä nyt sen verran liikkuvan, että saa ton mutterin tuosta irti ja paikalleen. Ihme homma jos tosiaan oli noin tiukkaa tilan kanssa
Oliko vakio ahdin?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Ahtimena TD04HL-14T eli Aeron vakioahdin. Pinnapulttien pohjassa ololla ei tässä ole juurikaan merkitystä (kuvat puretusta ahtimesta pinnapultteineen saan illalla), kun DP:hän ei mutterit avattuna juuri kääntyile sivutaissuunnassa vaan "liukuu" kolmea pinnapulttia pitkin kuskin kylkeä kohti (tai pitäisi liikkua näin). DP tulee ahtimelta aikalailla pystysuoraan alas ja kiristettynä ahtimeen, jää vaihteistotuen ja DP:n väliin noin sentin (korjattu: millin) rako, mikä ei todellakaan riitä siihen, että tuota pujoteltaisiin pois.hasha kirjoitti:Eli summa summarum, joko putkessa heittoa tai pinnapultit eivät olleet pohjassa tai pinnapultit orkkista pidemmät.
Tarkennetaan vielä, eli tuota ekaa kuvaa kun katsoo missä nalkissa oleva mutteri, niin meinaatko, ettei dp mahdu siirtymään yhtään kuskin suuntaan ja tuo mutteri ottaa tuossa kiinni dp käyräputkeen?
Tuossa kuvassahan laippa on aivan kiinni ahtimessa, luulisi siinä nyt sen verran liikkuvan, että saa ton mutterin tuosta irti ja paikalleen. Ihme homma jos tosiaan oli noin tiukkaa tilan kanssa
Oliko vakio ahdin?
Viimeksi muokannut ric_91, Ti Huhti 14, 2015 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Korjaus, vaihteistotuen ja DPn väliin jää n. 1-2mm rako
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: ng 9-3 3" rst downpipe kimppa 355€
Ikävä tilanne, mutta turha yhden tapauksen takia tuomita Mossemiehen DP:tä. Varsinkin kun ilmeisen vähän ollut ongelmia näiden kanssa. (lähipiirissä 3kpl)
Toleranssia tulee monesta kohtaa. Esim tuon ahtimen ja pakosarja liitoksen paikotus ei ole kovin tarkka. Itse kun asentelin 14t:n, niin liikkumavaraa jo tuossa liitoksessa oli millejä. Tämä kun kertautuu vipuvarrella pakopesän ulostulolle, jonka pohjana DP:n asennolle niin tuo oman lisänsä soppaan. Tuo virhe vielä 0,5m varrella sinne alamutkaan...
Toleranssia tulee monesta kohtaa. Esim tuon ahtimen ja pakosarja liitoksen paikotus ei ole kovin tarkka. Itse kun asentelin 14t:n, niin liikkumavaraa jo tuossa liitoksessa oli millejä. Tämä kun kertautuu vipuvarrella pakopesän ulostulolle, jonka pohjana DP:n asennolle niin tuo oman lisänsä soppaan. Tuo virhe vielä 0,5m varrella sinne alamutkaan...
EX: 9³SS BioPower