Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja patu »

molokki kirjoitti:No tossa linkkinne sarjassahan ainakin sanotaan olevan aero puskuri,mutta kuvassa on TX:n alamaski.Mutta edelleenkään mitään en tiedä.
Näköjään juu. Itellä ei ole aeron vaan juuri Turbo Xn. Mut ihan perus vectorin ei ole kuitenkaan. Kiitos edellisen omistajan 8)
Viimeksi muokannut patu, To Helmi 19, 2015 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Eski kirjoitti:Siis eihän se ainakaan Linear/Vector -puskuriin sovi, mutta itsellenikin on epäselvää onko tämä TurboX/TX-puskuri muuten sama kuin Aerossa, mutta vain erilaisella alaritilällä ja mattakromisomisteilla. Saabillahan oli ainakin M2010 Vectoriin tarjolla TX-varustelu, johon kuului turbox-keula mattakromisomisteilla yms. tilpehööriä -> http://www.saabsunited.com/2009/09/is-t ... -ever.html

Eski
No ei se toki suoraan sovi, mutta kyllä sen siihen voi niitata kiinni :saab:

Jotkut ovat laittaneet sitä jopa pre-facelift aeroihin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, ilmeisesti tarkoitat sitä alalippaa, jonka varmaan saa kiinnitettyä mihin tahansa, mutta itse ymmärsin että tässä kysyjä tarkoitti sitä turbox:n puskurin alaritilää, jota ei ainakaan kovin siististi saa pultattua Linearin/Vectorin puskuriin kiinni :D

Laitetaan nyt tähän vielä lista mitä M12-keulapäivitykseen tarvitaan (hinnat PCS:ltä):
-puskurin kuori (musta) n. 150e
-sumarin kehykset 2x33e/kpl (mustat) tai 2x225e/kpl (aero)
-alaritilä 28e
-tukimuovit puskurin sisälle n. 150e

Lopputulos näyttää siis tältä:
Kuva
Kuvan autossa myös maskin keskiritilä on M12-mallinen, joka maksaa n. 180e.

Eski
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja zenga »

^Päivitin viikko sitten MY12 keulan omaani, poislukien tuo keskiritilä. Tilasin nuo edulliset pelkät mustat sumarin/DRL:n kehykset ja maalautin ne puskurikuoren maalauksen yhteydessä hopeiseksi tuohon 'aero-lookkiin', hyvä tuli ja satasia halvemmaksi.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja saabillua »

^onnistuu kuvaa laittaa?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Eski kirjoitti:Jep, ilmeisesti tarkoitat sitä alalippaa, jonka varmaan saa kiinnitettyä mihin tahansa, mutta itse ymmärsin että tässä kysyjä tarkoitti sitä turbox:n puskurin alaritilää, jota ei ainakaan kovin siististi saa pultattua Linearin/Vectorin puskuriin kiinni :D

Laitetaan nyt tähän vielä lista mitä M12-keulapäivitykseen tarvitaan (hinnat PCS:ltä):
-puskurin kuori (musta) n. 150e
-sumarin kehykset 2x33e/kpl (mustat) tai 2x225e/kpl (aero)
-alaritilä 28e
-tukimuovit puskurin sisälle n. 150e

Lopputulos näyttää siis tältä:
Kuva
Kuvan autossa myös maskin keskiritilä on M12-mallinen, joka maksaa n. 180e.

Eski
No juu, itse kysyin nimenomaan sen splitterin hintaa, ja seuraavassa viestissä se kerrottiin. Sen viestin alla kysyttiin sopiiko se vectoriin, niin jäi kyllä kuva että tarkoitettiin sitä splitteriä, eikä verkkoa.

:saab: :P

Mutta asiaan, itse pähkin nyt TX:n ja Aeron ja MY12 välillä. Pitäisi livenä tuo 12 nähdä, tuntuu että se ei mene niin alas kun Aeron puskuri ja siinäkin olisi tuota Vector/Linearin ylöspäin menevää kulmaa, mikä on mielestäni hirveää. Eli siis puskurin takareuna on alempana kuin etureuna.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja patu »

Ota TX... (Harvinaisempi) ja muhkeampi huuli edessä 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Livenä tuollaisen M12-keulan voi nähdä vaikkapa Jyväskylässä PCS:n pihassa Rikun autossa. Ei noitakaan joka päivä tule vastaan ja jos se tuntuu liian halvalta, niin hirschin hunajakennomaski sopii kuin nenä päähän tuon M12-keulan alaritilän kanssa...

Eski
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Täytyypä käydä PCS:llä katsomassa, ehkä se voisi tuo MY12 puskuri ja TX:n etulippa olla ihan hyvä yhdistelmä.

Silti ärsyttää tuo puskurin alareunan kulma ylöspäin. Pre-faceliftissä paljon parempi kun puskurin alareuna on suora.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja zenga »

saabillua kirjoitti:^onnistuu kuvaa laittaa?
En ole saanut otettua vasta kuin pari hämärää parkkihallikuvaa ja nekin vain edestäpäin. Auton väri on parchment silver metallic.

Kuva

Itsekään en tykkää nousevasta alareunasta, muttei mielestäni tule mitenkään erityisesti esille ainakaan madalletulla alustalla.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja patu »

Laitan nyt vielä lähikuvan TX:n puskurista perus vectorissa..

Kuva
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

lentäväsaabisti kirjoitti:No juu, itse kysyin nimenomaan sen splitterin hintaa, ja seuraavassa viestissä se kerrottiin. Sen viestin alla kysyttiin sopiiko se vectoriin, niin jäi kyllä kuva että tarkoitettiin sitä splitteriä, eikä verkkoa.

:saab: :P

Joo, itsekkin tosiaan tarkoitin juuri sitä splitteriä että käykö normi vectorin puskuriin :D

Mutta ilmeisesti se siihen sopii kohtuullisella vaivalla? Tosin aloin nyt itsekkin miettimään tuota keulan päivitystä uudempaan, kun etupuskuri ja konepelti olisi tarkoitus maalauttaa jokatapauksessa kesällä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Nyt näyttäis olevan tarjouksessa toi Griffin puskuri ja maski 699€.

Kovasti olen sitä haaveillut ja nyt alkais hintakin olemaan ihan siedettävä. Päälle tietenkin pitäisi löytyy edullinen, mutta hyvä maalari. Myös sumuvalot pitäisi hommata, koska nyt ei ole ja tuo griffin kyllä ne sumarit vaatis..Partsilla 293€ :/ Kävisiköhän mikään tarvikemalli asiallisesti, onko kokemuksia?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:ltä saa orkkis-sumarit halvemmalla -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/origi ... e7400.html

Myös keulapäivitys tulee halvemmaksi PCS:n kautta, ainakin jos käyttää vanhaa maskia ja maalaa sumarin kehykset itse...

Hirschin maski istuu tuohon Aeron alaritilään aika mukavasti:
Kuva

Eski
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Alkuperäiseen kysymykseen ei ilmeisesti ole vieläkään kukaan löytänyt vastausta? Ainakin TX:n spoilereita on laitettu Aeron puskimeen. Kiinnostais laittaa omaan aeroonkin, mutta saatavuus on nolla :evil:
Toki olishan nuo splitteritkin yksi vaihtoehto.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Vastaa Viestiin