Näköjään juu. Itellä ei ole aeron vaan juuri Turbo Xn. Mut ihan perus vectorin ei ole kuitenkaan. Kiitos edellisen omistajanmolokki kirjoitti:No tossa linkkinne sarjassahan ainakin sanotaan olevan aero puskuri,mutta kuvassa on TX:n alamaski.Mutta edelleenkään mitään en tiedä.
Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Viimeksi muokannut patu, To Helmi 19, 2015 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
lentäväsaabisti
- "Viggen"
- Viestit: 520
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
No ei se toki suoraan sovi, mutta kyllä sen siihen voi niitata kiinniEski kirjoitti:Siis eihän se ainakaan Linear/Vector -puskuriin sovi, mutta itsellenikin on epäselvää onko tämä TurboX/TX-puskuri muuten sama kuin Aerossa, mutta vain erilaisella alaritilällä ja mattakromisomisteilla. Saabillahan oli ainakin M2010 Vectoriin tarjolla TX-varustelu, johon kuului turbox-keula mattakromisomisteilla yms. tilpehööriä -> http://www.saabsunited.com/2009/09/is-t ... -ever.html
Eski
Jotkut ovat laittaneet sitä jopa pre-facelift aeroihin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Jep, ilmeisesti tarkoitat sitä alalippaa, jonka varmaan saa kiinnitettyä mihin tahansa, mutta itse ymmärsin että tässä kysyjä tarkoitti sitä turbox:n puskurin alaritilää, jota ei ainakaan kovin siististi saa pultattua Linearin/Vectorin puskuriin kiinni
Laitetaan nyt tähän vielä lista mitä M12-keulapäivitykseen tarvitaan (hinnat PCS:ltä):
-puskurin kuori (musta) n. 150e
-sumarin kehykset 2x33e/kpl (mustat) tai 2x225e/kpl (aero)
-alaritilä 28e
-tukimuovit puskurin sisälle n. 150e
Lopputulos näyttää siis tältä:

Kuvan autossa myös maskin keskiritilä on M12-mallinen, joka maksaa n. 180e.
Eski
Laitetaan nyt tähän vielä lista mitä M12-keulapäivitykseen tarvitaan (hinnat PCS:ltä):
-puskurin kuori (musta) n. 150e
-sumarin kehykset 2x33e/kpl (mustat) tai 2x225e/kpl (aero)
-alaritilä 28e
-tukimuovit puskurin sisälle n. 150e
Lopputulos näyttää siis tältä:

Kuvan autossa myös maskin keskiritilä on M12-mallinen, joka maksaa n. 180e.
Eski
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
^Päivitin viikko sitten MY12 keulan omaani, poislukien tuo keskiritilä. Tilasin nuo edulliset pelkät mustat sumarin/DRL:n kehykset ja maalautin ne puskurikuoren maalauksen yhteydessä hopeiseksi tuohon 'aero-lookkiin', hyvä tuli ja satasia halvemmaksi.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
^onnistuu kuvaa laittaa?
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
-
lentäväsaabisti
- "Viggen"
- Viestit: 520
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
No juu, itse kysyin nimenomaan sen splitterin hintaa, ja seuraavassa viestissä se kerrottiin. Sen viestin alla kysyttiin sopiiko se vectoriin, niin jäi kyllä kuva että tarkoitettiin sitä splitteriä, eikä verkkoa.Eski kirjoitti:Jep, ilmeisesti tarkoitat sitä alalippaa, jonka varmaan saa kiinnitettyä mihin tahansa, mutta itse ymmärsin että tässä kysyjä tarkoitti sitä turbox:n puskurin alaritilää, jota ei ainakaan kovin siististi saa pultattua Linearin/Vectorin puskuriin kiinni![]()
Laitetaan nyt tähän vielä lista mitä M12-keulapäivitykseen tarvitaan (hinnat PCS:ltä):
-puskurin kuori (musta) n. 150e
-sumarin kehykset 2x33e/kpl (mustat) tai 2x225e/kpl (aero)
-alaritilä 28e
-tukimuovit puskurin sisälle n. 150e
Lopputulos näyttää siis tältä:
Kuvan autossa myös maskin keskiritilä on M12-mallinen, joka maksaa n. 180e.
Eski
Mutta asiaan, itse pähkin nyt TX:n ja Aeron ja MY12 välillä. Pitäisi livenä tuo 12 nähdä, tuntuu että se ei mene niin alas kun Aeron puskuri ja siinäkin olisi tuota Vector/Linearin ylöspäin menevää kulmaa, mikä on mielestäni hirveää. Eli siis puskurin takareuna on alempana kuin etureuna.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Ota TX... (Harvinaisempi) ja muhkeampi huuli edessä 
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Livenä tuollaisen M12-keulan voi nähdä vaikkapa Jyväskylässä PCS:n pihassa Rikun autossa. Ei noitakaan joka päivä tule vastaan ja jos se tuntuu liian halvalta, niin hirschin hunajakennomaski sopii kuin nenä päähän tuon M12-keulan alaritilän kanssa...
Eski
Eski
-
lentäväsaabisti
- "Viggen"
- Viestit: 520
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Täytyypä käydä PCS:llä katsomassa, ehkä se voisi tuo MY12 puskuri ja TX:n etulippa olla ihan hyvä yhdistelmä.
Silti ärsyttää tuo puskurin alareunan kulma ylöspäin. Pre-faceliftissä paljon parempi kun puskurin alareuna on suora.
Silti ärsyttää tuo puskurin alareunan kulma ylöspäin. Pre-faceliftissä paljon parempi kun puskurin alareuna on suora.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
En ole saanut otettua vasta kuin pari hämärää parkkihallikuvaa ja nekin vain edestäpäin. Auton väri on parchment silver metallic.saabillua kirjoitti:^onnistuu kuvaa laittaa?

Itsekään en tykkää nousevasta alareunasta, muttei mielestäni tule mitenkään erityisesti esille ainakaan madalletulla alustalla.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Laitan nyt vielä lähikuvan TX:n puskurista perus vectorissa..


9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
lentäväsaabisti kirjoitti:No juu, itse kysyin nimenomaan sen splitterin hintaa, ja seuraavassa viestissä se kerrottiin. Sen viestin alla kysyttiin sopiiko se vectoriin, niin jäi kyllä kuva että tarkoitettiin sitä splitteriä, eikä verkkoa.
![]()
![]()
Joo, itsekkin tosiaan tarkoitin juuri sitä splitteriä että käykö normi vectorin puskuriin
Mutta ilmeisesti se siihen sopii kohtuullisella vaivalla? Tosin aloin nyt itsekkin miettimään tuota keulan päivitystä uudempaan, kun etupuskuri ja konepelti olisi tarkoitus maalauttaa jokatapauksessa kesällä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Nyt näyttäis olevan tarjouksessa toi Griffin puskuri ja maski 699€.
Kovasti olen sitä haaveillut ja nyt alkais hintakin olemaan ihan siedettävä. Päälle tietenkin pitäisi löytyy edullinen, mutta hyvä maalari. Myös sumuvalot pitäisi hommata, koska nyt ei ole ja tuo griffin kyllä ne sumarit vaatis..Partsilla 293€ :/ Kävisiköhän mikään tarvikemalli asiallisesti, onko kokemuksia?
Kovasti olen sitä haaveillut ja nyt alkais hintakin olemaan ihan siedettävä. Päälle tietenkin pitäisi löytyy edullinen, mutta hyvä maalari. Myös sumuvalot pitäisi hommata, koska nyt ei ole ja tuo griffin kyllä ne sumarit vaatis..Partsilla 293€ :/ Kävisiköhän mikään tarvikemalli asiallisesti, onko kokemuksia?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
PCS:ltä saa orkkis-sumarit halvemmalla -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/origi ... e7400.html
Myös keulapäivitys tulee halvemmaksi PCS:n kautta, ainakin jos käyttää vanhaa maskia ja maalaa sumarin kehykset itse...
Hirschin maski istuu tuohon Aeron alaritilään aika mukavasti:

Eski
Myös keulapäivitys tulee halvemmaksi PCS:n kautta, ainakin jos käyttää vanhaa maskia ja maalaa sumarin kehykset itse...
Hirschin maski istuu tuohon Aeron alaritilään aika mukavasti:
Eski
Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot
Alkuperäiseen kysymykseen ei ilmeisesti ole vieläkään kukaan löytänyt vastausta? Ainakin TX:n spoilereita on laitettu Aeron puskimeen. Kiinnostais laittaa omaan aeroonkin, mutta saatavuus on nolla
Toki olishan nuo splitteritkin yksi vaihtoehto.
Toki olishan nuo splitteritkin yksi vaihtoehto.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08