räminä/kolina etu oikealta kylmänä+vaihde ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Tumppa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Loka 21, 2015 07:10

Re: räminä/kolina etu oikealta kylmänä+vaihde ?

Viesti Kirjoittaja Tumppa »

Auto kävi pikaisesti pajalla. Ääni paikallistetiin apulaitteisiin (?) ja kuulema starttikin hieman ääntelee. Tosin äänen "laatu" taas viittaisi, että jokin muovinen/muoviset ottavat yhteen.
Täytyy purkaa oikeaa etukulmaa, josko viimein selviäisi. Voisi olla ilmanputsarista alaspäin lähtevä putki, joka nappaa hieman kiinni(?)..
9-3, 2007, 1.8t
Perttib
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Syys 01, 2013 08:32

Re: räminä/kolina etu oikealta kylmänä+vaihde ?

Viesti Kirjoittaja Perttib »

Itselläni rämisi moniurahihnan kiristäjä kun vaihde oli päällä. Uusi paikoilleen ja räminä hävisi. Epäilin ensin ilmastointikompuraa...
9-3 SS 2005 USA tuonti 2.0t automatikki stage 1 bensa
Ex 9-3 SC 2007 Vector Carlsson etanoli automatikki
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: räminä/kolina etu oikealta kylmänä+vaihde ?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Perttib kirjoitti:Itselläni rämisi moniurahihnan kiristäjä kun vaihde oli päällä. Uusi paikoilleen ja räminä hävisi. Epäilin ensin ilmastointikompuraa...
Taannoin itsellä oli sama.

Nyt paikallaan eteen/taaksepäin liikuteltaessa automaatilla kuuluu satunaisia kolahteluja keulasta. Vaihteisto tuota ei varmastikkaan aiheuta, mutta mikähän alustan osa saattaisi olla väljä tai löystynyt?
9³SS Turbo X '08

-Janne
Tumppa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Loka 21, 2015 07:10

Re: räminä/kolina etu oikealta kylmänä+vaihde ?

Viesti Kirjoittaja Tumppa »

Perttib kirjoitti:Itselläni rämisi moniurahihnan kiristäjä kun vaihde oli päällä. Uusi paikoilleen ja räminä hävisi.
Ok, täytyypi tarkastaa tämä ensin. Thx.
9-3, 2007, 1.8t
Tumppa
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Loka 21, 2015 07:10

Re: räminä/kolina etu oikealta kylmänä+vaihde ? korjattu

Viesti Kirjoittaja Tumppa »

No niin, räminä korjattu - moniurahihnan kiristäjähän oli syyllinen. Vaihto onnistui hienosti alhaalta käsin. Tässä (vaikka oli tuolla toinen keskustelu aiheesta)

- pelkääjän fillari irti
- sisälokari irti (otin kokoaan niin eipä ollut tiellä)
- tunkki + jatkovarsi yhdistelmällä kiristintä ylöspäin. Toimii hienosti ! (kiitos Napelle vinkistä!). Ei tarvitse erikoisavaimia/työkaluja
- 15mm lenkkiavaimella pultti irti
- pienellä kepsottelulla alakautta kiristin pois

Ei paha homma ja tähän koko vaihtorumbaan meni reilu tunti.

Vikki näiden ääniongelmien kanssa pähkäileville: hanki moottorikuunteltuun tarkoitettu stetoskooppi. Ei tarvitse arvailla aiheuttajaa - löytyy nopeasti. Investointi ei huimaa : 14€
9-3, 2007, 1.8t
Vastaa Viestiin