Parking assistant failture: interference with censor

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Tomi V
"Aero"
Viestit: 368
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Parking assistant failture: interference with censor

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Otsikon mukaista tekstiä pukkas näyttöön miunkin saabi tänään kun kaupan parkkiruudusta olin lähdössä peruuttamaan. Toisen kerran kun kokeilin niin jäi huutamaan se hälyytin yhtäjaksoisesti niinkun olis seinän tms lähellä. Kävin sitten pyyhkäisemässä noita sensoreita josko niissä olis lunta tai kuuraa niin sen jälkeen ääni ainakin lakkasi.

Kotona talliin peruuttaessa tuntui kuitenkin toimivan ihan normaalisti mutta se teksti (parking assistant active) ei pysy näytössä kun sen hetken kun pakin laittaa päälle. Ennen pysyi niin kauan kun peruutusvaihde oli kytkettynä. Meinaako tuo että joku sensori on pimeenä tai ei muuten toimi oikein tuo avustin?

-Tomi
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
maiden838
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 20:37

Re: Parking assistant failture: interference with censor

Viesti Kirjoittaja maiden838 »

Ainakin minun prefaceliftissä oli koko systeemi mykkä kun oli yksi antureista hajonnut, vaihdoin anturin niin alkoi pelaamaan. Laita pakki päälle ja kokeile yksitellen käyttää jotain, esim lumirapaa antureiden edessä. Viisaammat osaa varmaan sanoa onko toi parkkitutkasysteemi kuinka erilainen faceliftin jälkeen.
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
Tomi V
"Aero"
Viestit: 368
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Parking assistant failture: interference with censor

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

maiden838 kirjoitti:Ainakin minun prefaceliftissä oli koko systeemi mykkä kun oli yksi antureista hajonnut, vaihdoin anturin niin alkoi pelaamaan. Laita pakki päälle ja kokeile yksitellen käyttää jotain, esim lumirapaa antureiden edessä. Viisaammat osaa varmaan sanoa onko toi parkkitutkasysteemi kuinka erilainen faceliftin jälkeen.
Kiitokset vinkistä. Kävin töistä lähtiessä testaamassa tuolla ehdottamallasi menetelmällä nuo anturit läpi. Hyvin tuntui kaikki pelaavan. Liekkö talvi tehny tepposet ja oli jotain kuuraa jonkun anturin päällä. Ihmetytti vaan tuo teksti näytössä joka aiemmin pysyi koko peruutuksen ajan esillä nyt vaan käväisee kun pakin kytkee. No eipä tuo haittaa jos muuten vaan toimii. Täytyy seurata jatkossa tuon toimivuutta ettei jysäytä tallin peräseinään vahingossa :D

-Tomi
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parking assistant failture: interference with censor

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Mulla ainakin tippuu näytöltä pois jos laittaa pakin päälle ennen chek ok:ta! Toimii silti ihan normisti vaikka ei näytöllä olekkaan!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Tomi V
"Aero"
Viestit: 368
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Parking assistant failture: interference with censor

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

kalle37 kirjoitti:Mulla ainakin tippuu näytöltä pois jos laittaa pakin päälle ennen chek ok:ta! Toimii silti ihan normisti vaikka ei näytöllä olekkaan!
Odottelen aina jostain syystä tuon check ok tekstin ennen käynnistystä samoin kun peruutan auton aina parkkiin :D mutta tosiaan ei tuolla väliä kun näyttää toimivan ihan normaalisti ilman tekstiäkin. Sen takia vaan tuota ihmettelin kun sen park assistant active tekstin aika minkä aikaa se näytöllä näkyy muuttui heti tuon vika ilmoituksen jälkeen. Ajattelin vaan että tuliko siihen nyt joku vika vai miksi noin. Mutta normaalisti näyttää siis edelleen toimivan.

-Tomi
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Vastaa Viestiin