9-3 b207e ei käynnisty
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Olikos immun liitin irti kun teit remppaa? En kyllä ole varma estäiskö sen irti oleminen käynnistyksen
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Ainoat liittimet mitä oli irti olivat maffin ja ilmastoinnin paineanturin liittimet..
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Nyt on öljyä koitettu laittaa mäntien päälle ja ei vaikutusta.. bensaa saa paljon, 1 ja 4 pytyt saa bensaa oikeen reippaasti hetken starttauksen jälkeen, 2 ja 3 ei niin rajusti mutta ovat kyllä kosteita... mitäs seuraavaksi koittais tehrä?
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
No tuleeko kipinä. Miten sen kattoo ni ei ole tämmösestä uudesta autosta kokemusta mutta varmaa sytytysyksikkö siitä tulpan päältä irti ja siihen tulppa paikalleen. Maadottaa tulpan ja starttaa sitte ? Jos tulee kipinä niin sitte miettimään miksi bensa ja kipinä ei kohtaa. Jos ei tule niin sitte vois olla aika kokeilla uutta kampiaakselinanturia
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Kipinää tulee... rupee kyllä motivaatio olemaan kohta jo kellarissa tän kanssa..
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Aiemmin ei kerrottu minkälaajuinen remppa tehtiin, onko jakopään osat kenties vaihdettu ja nokat lukittu ajoitustyökaluilla rempan ajaksi. Onko puristuksia vieläkään mitattu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Eli tasapaino ketjun kiristin+ ohjain vaihdettu, jakopää ei auki, 100% varmuutta en uskalla antaa että oiskos voinu käydä joku fiba ja jakomuuttunut.. ei lukitustyökaluja, mut niin selkeesti kun noista nokista voi tsiikaa, näyttäis olevan kohillaan.. puristuksia ei vieläkään mitattu, mutta niinkun sanottu vähän kuulostaa tuulimyllyltä startatessa..
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Jos jakoketjun kiristin on ollut koko ajan paikallaan ja ketju kireellä niin ei se jako silloin voi muuttua. Ja vaikka tp-ketju ei meniskään tasan oikein ilman nokan lukitustyökaluja niin ei se käynnistymistä estä. Puristusmittaus kannattaa tehdä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Ja vaikka oliski hampaan pari pielessä, eikai se silti niin rajusti vaikuttais että ei lähde käymään? Ja btw, imusarjassakin kohtalaisesti bensaa...
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Vaiha se kampiakselin asentotunnistin. Maksaa 50 ja vaihossa menee tunti. Startti kannatta löysätä irti että saa sen vanhan anturin pois ku on joskuslujassa. Johtoja ei startista tarvi irrottaa, antaa sen verran ne periksi että pääsee anturiin käsiksi. Tuo anturi voi mennä millo vaan tai juonitella pitempään. Kun tuleebensaa ja kipinää niin kone käy jos ne ovat oikeaan aikaan samasa paikassa. Nyt ecu ei tiedä missä asennossa kampiakseli ja nokkaakselit on jos vikavalokin palaa.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Jäänyt sanomatta, mutta siis kampiakselin anturi vaihdettu, ei vaikutusta..
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Nyt kun en tiedä missä välissä asentoanturi on vaihdettu niin pitäskö vielä tehä kertalleen niin että estät sen polttoaineen syötön vaikka irrottamalla pumpun releen tai sulakkeen ja kuivaat tulpat hyvin (tulella tai kuumailmapuhaltimella) tai vaihdat uusiin. Sitten käynnistämään. Pitäisi lähteä niillä bensoilla mitä koneessa on kertomuksen mukaan sisällä. Jos hörähtää tai rykii niin yhteen sylinterinn tulpanreiästä tilkka bensaa ja jos sen käy niin sitten bensapuoli normikuntoon. Mutta jos noilla ei yritäkään niinkumma on. Miten on sitten se kaasuläppäkotelo. Sekin voi särkyä milloin vaan.
Ja vielä iski mieleen yksi vaiva, liimaventtiilit...saattaa lähteä jumalattoman pitkällä yhtäjaksoisella kaasupohjassa startilla käyntiin mutta sitä bensansaantia pitäs välillä jotenki rajottaa ettei holvaa koko konetta
Ja vielä iski mieleen yksi vaiva, liimaventtiilit...saattaa lähteä jumalattoman pitkällä yhtäjaksoisella kaasupohjassa startilla käyntiin mutta sitä bensansaantia pitäs välillä jotenki rajottaa ettei holvaa koko konetta
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Kokeiltu viimeisintä vinkkiä, ei auta... oikein kun kaasupoljinta polkee startetassa välillä vähän pamauttaa putkeen, tosi laiskasti senkin... mitäs seuraavaksi
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
Itselle ei nyt kyllä ainakaan tuu mieleen mitään muuta kun että jako ois sittenki pielessä?
Pystyykö joku linkkaamaan b207e koneelle hyvät ohjeet jaob tarkastamiseen?
Ja sitten, oiskos jollain porin seudulla lainata ajoitus kiluja korvausta vastaan?
Pystyykö joku linkkaamaan b207e koneelle hyvät ohjeet jaob tarkastamiseen?
Ja sitten, oiskos jollain porin seudulla lainata ajoitus kiluja korvausta vastaan?
Re: 9-3 b207e ei käynnisty
No nyt heitti mielenkiintoseks, jokaisessa sylkyssä puristuspaineet NOLLA.
Mittari suhtluetettava, kompurasta painoin 8bar, näytti 7.5....
Mitäs nyt tekis,
Mittari suhtluetettava, kompurasta painoin 8bar, näytti 7.5....
Mitäs nyt tekis,