Tuli mieleeni, että johtuiko NGn korjaustarve myyjäliikkeestä vai Saabista

Mutta minä menen vain näillä...
Miten voit tuolla yhdellä tapauksella tuomita myyjäliikkeen?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Touko 17, 2020 08:51Minä en ostaisi siltä firmalta yhtään mitään.automies kirjoitti: ↑La Touko 16, 2020 19:11Jos mietit auton tuomista Ruotsista tai Saksasta ja "tonnilla auto Suomeen" -tyyppisten lafkojen luotettavuus mietityttää, niin kysypä Kamuxilta. Ei varmasti ole halvin ratkaisu, mutta on helppo ja toimiva ratkaisu. Itse päädyin tuottamaan avon heidän kauttansa.
NG9-5 on ostettu heiltä, ja sitä korjailtiin ensimmäisen puolen vuoden aikana aika huolella.
NG9-3CV on taas ostettu virolaiselta jobbarilta, jolta sain mielestäni paljon parempaa ja rehellisempää palvelua kuin em. suomalaiselta firmalta.
Arvasinkin, että joku laittaisi tänne tällaisen kommentinpetrisa kirjoitti: ↑Su Touko 17, 2020 09:29Miten voit tuolla yhdellä tapauksella tuomita myyjäliikkeen?
Eikö myyjäliike kustantanut korjauksia vai mistä oli kysymys?
Kyllä kai myös ostajalla on jonkinlainen vastuu selvittää auton kuntoa ja historiaa, kun käytettyä autoa on ostamassa. Hyvänä esimerkkinä oli omalla kohdallani se, että vajaa vuosi sitten autoa vaihtaessa selvitin mm. automaattivaihteiston öljynvaihdot ennen ostoa. Ellei niistä merkintää löytynyt auto sai jäädä välittömästi.
Tarkoittaako tuo että Saabit on vikaisia?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Touko 18, 2020 06:19
Kyse ei ole ainoasta tapauksesta. Näitä voisi vaikka tiedustella pääkaupunkiseudulla Saabeja huoltavasta firmasta, kun sinne on tuotu korjaukseen kyseisestä firmasta ostettuja autoja.
Itselläni on käyny myös mielessä tuo penkkien vaihto tuohon lineariin. Esim vectorin puolinahkaiset. Miullahan tuossa linearissa on sähkösäätoinen kuljettajan istuin ilman muistia niin käykö tuohon vastaavilla toiminnoilla oleva vectorin penkki heittämällä paikoilleen vai onko niissä kiinnityksissäkin jotain eroja.petrisa kirjoitti: ↑La Touko 16, 2020 16:28Mikäli vaihtoehtona on linear tai vector penkit, niin on syytä muistaa, että linearin penkit eivät ole pelkästään verhoilun suhteen erilaiset vaan eroja on koko penkissä. Vectorin penkit on paremmat selvästi kuin linearin.
On kai niitä vectorin penkkkejä vaihdettu linear malliin. Sitä en vain muista miten tuo sähkösäädön johtosarjan kanssa joutui puuhastelemaan.
No joku täälläkin on välttänyt NG9-5:n hankkimista, koska on pelännyt sen vikoja.
Kyllä minä ainakin kiinnitin heti huomiota siihen, että ajotietokoneeseen ilmestyi näyttöön tuosta herjaava varoitusteksti, vaikka en aiemmin tiennytkään tuosta tyyppiviasta yhtään mitään. Googlettamalla sain sen selville. Kun vikailmoitus on ajotietokoneen näytössä 10-30 sekunnin ajan, niin kyllä se olisi pitänyt huomata myös kyseisessä myyntiorganisaatiossa.petrisa kirjoitti: ↑Ma Touko 18, 2020 09:57Tuo öljypainemerkkivalon nopea välähdys jää todella helposti huomaamatta tai, jos huomaakin, niin se on hyvin siinä ja siinä onko se jopa normaalia. Eihän missään autossa, missä tuo öljynpainevalo yleensä palaa koko ajan (tässä Saabissahan se yllätys yllätys sammuu, kun antaa olla virrat vain päällä, muttei heti käynnistä), niin sammu heti, vaan vasta hetken päästä auton käynnistytyä. Joten tätä asiaa en alkuunkaan pistäisi myyjäliikkeen piikkiin. Kun tässä Saabissa pistää virrat päälle ja samantien startaa, niin tuota välähdystä ei tule. Merkkivalot palavat siellä vielä, kun on menossa tämä check- tarkistus ja välähdys jää tapahtumatta jääden tarkistuksen alle.
Auto tuli ostettua lokakuussa 2018. En tiedä, koska se oli tullut liikkeeseen, mutta tuo on niitä perusjuttuja, joita tarkistaisin valojen lisäksi.
Oikean takapyörän laakeri loppu (piti ääntä), jarrut ravistivat. Kyllä se olisi pitänyt huomata autoa sisäänostaessa, aivan kuten tuo Xenon -valojen korkeussäädön anturi.petrisa kirjoitti: ↑Ma Touko 18, 2020 09:57Tuo valoasia, xenonien korkeussäätö ja putteelliset LED valot, nyt olisi pitänyt pystyä huomaamaan. Jarrujen tilanne on taas se, että oireilivatko ne mitenkään, palat loppu ja kuului rahina vai mitä. Nämäkin jääneet taatusti noteeraamatta, mikäli auto on ollut juuri katsastettu.
Näinhän sitä yleisimmin sanotaan. Kyllä minä ihan oman bisneksen kannalta tsekkaisin melko perinpohjin myyntiin tulevan auton, jotta bisneksessä ei pre-postit kärsisi siitä, että autoa korjataan jälkikäteen yrityksen piikkiin. Toisaalta kyseisellä firmalla ei itsellään ole mitään korjauspalvelua, ja ehkä heillä on myös jonkinlainen "vakuutus" siihen, jos autoa joutuu korjaamaan yrityksen piikkiin.petrisa kirjoitti: ↑Ma Touko 18, 2020 09:57Liike, jolla paljon autoja ja kauppa käy, ei tietenkään voi joka ikistä autoa syynätä kuin autotohtori. Toki jonkin verran näitä tohtoroituja autoja myynnissä on ja, ellei juuri itselle mieleinen auto ole, niin voihan sen vaatia tehtäväksi ja palaa vasta sitten asiaan.
Niin vielä palatakseni tähän ketjun aiheeseen niin onko jollain varmaa tietoa että onko tuon vector penkin runko niin erilainen että se ei käy lineariin vai tarkoitettiinko tällä että runko on penkin sisällä erilainen että on mukavammat ja paremmat toppaukset saatu siihen.Tomi V kirjoitti: ↑Ma Touko 18, 2020 18:58Itselläni on käyny myös mielessä tuo penkkien vaihto tuohon lineariin. Esim vectorin puolinahkaiset. Miullahan tuossa linearissa on sähkösäätoinen kuljettajan istuin ilman muistia niin käykö tuohon vastaavilla toiminnoilla oleva vectorin penkki heittämällä paikoilleen vai onko niissä kiinnityksissäkin jotain eroja.petrisa kirjoitti: ↑La Touko 16, 2020 16:28Mikäli vaihtoehtona on linear tai vector penkit, niin on syytä muistaa, että linearin penkit eivät ole pelkästään verhoilun suhteen erilaiset vaan eroja on koko penkissä. Vectorin penkit on paremmat selvästi kuin linearin.
On kai niitä vectorin penkkkejä vaihdettu linear malliin. Sitä en vain muista miten tuo sähkösäädön johtosarjan kanssa joutui puuhastelemaan.
Ruotsin puolelta löytyisi noita penkkejä mutta useasti ovat farmarista otettu. Tuota farmarin takapenkkiähän ei vissiin saa sedaniin käymään millään?