kannettavan mp3-soittimen kytkeminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannettavan mp3-soittimen kytkeminen

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Itse kesällä askartelin tuon piuhan omaani kiinni..Osat tilasin tikkurilan metro autosta,ja mukaan he tulostivat vielä paperi ohjeet,miten toimenpide tehdään.Ei oikeasti mene kuin max 1 tunti,jos tekee rauhassa ja ajatuksen kanssa.Se on oikeasti helppo homma.Ja se aux piuha tuli maksamaan mulle alle 70€ klubialen kanssa. Ja (jos) olisin teettänyt tuon työn metrossa,kysyin huvikseni,niin olisivat veloittaneet 180-200€ kyseisestä hommasta,ja aikaa menisi 1½ tuntia,eli aika hyville tuntipalkoille pääsin,jos haluaa näin ajatella säästön kannalta. :)

(ps.ja tosiaan techillä täytyy avata se aux "väylä")
2008 SS 1.8t Biopower.
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kannettavan mp3-soittimen kytkeminen

Viesti Kirjoittaja Timon »

On aika suolanen metrihinta tuolla piuhalla 8)

Toikaa ei tietysti olis hankala rakentaa kokonaan ite toi johto jos vaan tietäis noi oikeet liittimet. :roll:

http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 0102fi.pdf

Toimiikos tää nyt silleen että toi mp3-soittimen kuulokelähtö yhdistetään piuhalla tuohon kyynärnojaan tulevaan pistokkeeseen? Ja sitten soitettava kappale valitaan mp3-soittimen kautta. Eli tätä ei saa toimimaan silleen että soittimen USB kytkettäis autoon ja pääsis auton rattinappuloilla valitsemaan biisejä soittimen sisältä. Vai?
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannettavan mp3-soittimen kytkeminen

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Joo oikeassa olet,että on metrilakussa hinta kohdallaan.. :D Ikävä kyllä veikkauksesi osui oikeaan,että kun mankkarista on kytketty aux päälle,niin rattinappuloista ei pysty vaihtaa kipaleita. Ainakin näin itse muistelisin,kun viimeksi kuuntelin kännykän kautta spotifya autossa,niin ainoastaan volume napit+source toimii..voin tänään vielä työmatkalla varmistaa tuon asian. ;)

Ps.sinne kyynärkotelon alle tuleva aux liitin on 3.5mm naaras.
2008 SS 1.8t Biopower.
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kannettavan mp3-soittimen kytkeminen

Viesti Kirjoittaja Timon »

Kiitos, eli ton johtosarjan lisäksi tarviaa vielä ylimääräisen johdon, jolla saa mp3:n kiinni tonne kyynärnojaan, eli sellanen missä on uros-aux molemmissa päissä.

Mistähän vuosimallista/varustelutasosta sitten löytyy USB-portti johon sais mp3:n tai vaikka muistitikun kiinni ja nimenomaan silleen, että sitä vois käyttää rattinappuloista? Vai onko sellasta näissä olemassakaa?

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=21434
Tossa on joku tehny itse koko johdon. Ei toi nyt loppujen lopuks näytä niin hankalalta etteikö tuota itse pienellä pähkäilyllä sais aikaseks :D
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: kannettavan mp3-soittimen kytkeminen

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Itse en tiiä,että onko edes mahdollista saada kytkettyä usb tikkua mitenkään muuten "helpolla" tavalla kuin että käyttää sitä fm-lähettimen kanssa,kuten itsekin tein,kunnes asensin tuon aux-in kaapelin.. :? . Jälkiviisaana jos tän olisi tiennyt aikaisemmin,niin olisin alkanut metsästää 2007 ikäistä.. Toki onhan ihmiset vaihtaneet näihin meidänkin malleihin aftermarket mankkoja,siihen cd-soittimen tilalle. Itekkin sitä mietin aikanaan,mutta ajatus piuhojen vetämisestä kaiuttimille uudestaan,sai luopumaan ajatuksesta ja tyytymään tohon omaan styrkkariin.. toki subilla+jälkiasennus vahvistimilla höystettynä :)
2008 SS 1.8t Biopower.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: kannettavan mp3-soittimen kytkeminen

Viesti Kirjoittaja karg »

Omassa 2003 Aerossa oli toi piuha valmiina, mutta silti piti aktivoida se AUX-inputti techillä. Pistin väliin vielä tämmösen, niin hävis suhinat:

http://www.ebay.com/itm/250731727331
Vastaa Viestiin