Marangonin renkaat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
laseri
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2005 21:27

Viesti Kirjoittaja laseri »

9-3 ss TiD Vector, alkup.rengas Pirelli P-ZERO Rosso 225/45 17 kesti edessä 8000!!! haukkuivat ajotyyliä mutta Ventus K102 kesti lähes 20tkm samalla ajotyylillä ja huomattavasti alempi melutaso kuin pirellissä...! tälle kesälle en toimitusongelmien takia saanut Ventusta ja kokeilin Bridgestone Potenzaa,joka meni vaihtoon viime viikolla 8000:n kilsan jälkeen!!! Taas on alla Ventus.. Ongelma on ainoastaan eturenkaissa.
kannattaa muuten tutustua http://www.rengasonline.com josta toimitetaan kotiovelle mm.Ko. ventus 110€/kpl,kun Pirellin listahinta n.460€/kpl
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Eikös Suojasen Tappi Kyröskoskella (suurlava) myy juuri tuota Marangoni rengasta?
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Olen myös vaihtamassa alkuperäisiä Pirellejä 225/45 R17 kokoa uusiin,
olen hiukan miettinyt kokoa 215/50 R17,en tiedä onko ajatus huono, lähinnä ajattelin ajomukavuutta, onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä
kokoluokasta ja onko esim.ajomukavuudella eroa alkuperäiseen kokoon
verrattuna??? vai onko mukavuus (melu ym.muu) enemmänkin kiinni renkaan valmistajasta.


terv.mikkoma 9-3SS Aero Sentronic.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

mikkoma kirjoitti:Olen myös vaihtamassa alkuperäisiä Pirellejä 225/45 R17 kokoa uusiin,
olen hiukan miettinyt kokoa 215/50 R17,en tiedä onko ajatus huono, lähinnä ajattelin ajomukavuutta, onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä
kokoluokasta ja onko esim.ajomukavuudella eroa alkuperäiseen kokoon
verrattuna??? vai onko mukavuus (melu ym.muu) enemmänkin kiinni renkaan valmistajasta.


terv.mikkoma 9-3SS Aero Sentronic.
Itse harkitsin myös tuota 215/50/17 -kokoa, mutta sen saatavuus oli heikkoa ja hinta pienistä valmistus/myyntimääristä johtuen hurja. Rengasliikkeillä ei myöskään näin ollen ole intressejä pitää tuota kokoa varastossa. Ajatuksena on kyllä siirtyä 215/50:siin kunhan kulutan ensin nuo 225/45:t ja kunhan niiden saatavuus ja hinta olisi edes jotenkin siedettävä.

Oma mielipiteeni on, että liikuttaessa lähestulkoon samoissa profiilisuhteissa (45 vs. 50) renkaan valmistajalla ja kumiseoksen pehmeydellä on suurempi vaikutus ajomukavuuteen/meluun.

Itsellä on aiemmin Audissa ollut matalaprofiiliset Pirellit ja niiden kokemusten myötä en nyt edes harkinnut niitä - olivat meinaan tosi kovaääniset. Silloin vaihdoin Pirellit Continentaaleihin ja melutaso putosi murto-osaan.
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

Marangoneista sen verran kokemuksia, että ei valittamista.

Saappaassa ei ole ollut alla, mutta aikaisempi kärry M-B 300CE kulutti allaan koossa 245/40/18 kaksi kierrosta Zeta Lineaa.
Kulutusta hyvin kestävä kumi, tosin vähän äänekäs, mutta ei pahimmasta päästä :wink:
9-5 Aero Nordic -00
Vastaa Viestiin