Maptun vai BSR SS:ään
BSR:ää syytettiin muistaakseni tiettyjen turvamarginaalien poistosta, esim nakutuksessa. Tästä ja vähän muista johtuen osa käyttää mieluummin maptun tuotteita.
Mutta enpä ole lukenut missään, että keneltäkään olisi BSR:n stage1:llä pamahtanut kone, stage3:lla kylläkin.
Voi tosin mennä kytkin vaihtoon, monet valitelleet luistoa kovissa kiihdytyksissä.
Mutta enpä ole lukenut missään, että keneltäkään olisi BSR:n stage1:llä pamahtanut kone, stage3:lla kylläkin.
Voi tosin mennä kytkin vaihtoon, monet valitelleet luistoa kovissa kiihdytyksissä.
-
- "Hölösuu"
Totta, mutta itse en ehkä käyttäisi kaikista rukkauksista niin jyrkkää termiä kuin "turvamarginaalin poisto", vaan pikemminkin sen pienennys. Tosin tietty turvamarginaali BSR:n softasta oli poistettu kokonaan. Ja saamani tiedot BSR:n NG900:n softasta koskevat nimenomaan steg 3 -softaa. Voi olla, että muilla automalleilla (lähinnä Trionic 7 ja 8 -autot) softien turvamarginaalit ovat OK, niistä softista kun meikäläisellä ei ole parempaa tietoaTuuSaR kirjoitti:BSR:ää syytettiin muistaakseni tiettyjen turvamarginaalien poistosta, esim nakutuksessa. Tästä ja vähän muista johtuen osa käyttää mieluummin maptun tuotteita.

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se on maptun...
.... tilattu on.
Valitsin puhtaasti mutulla. Kummastakaan ei mulla oo mitään kokemuksia, valinta perustuu esim. (tämän ja muiden) foorumin juttuihin. Tein myös vertailun suorituskyvystä...paperilla. Olen siis mainoksen uhri
Ecu pitäisi tulla ensi viikolla, malttamattomana odottelen. Harmi että piti jo(?) laittaa talvirenkaat alle, ei kai niillä voi ihan "hana auki" ajella. Testiajot olisi ollut kiva ajella kesärenkailla mutta talvi yllätti taas
Valitsin puhtaasti mutulla. Kummastakaan ei mulla oo mitään kokemuksia, valinta perustuu esim. (tämän ja muiden) foorumin juttuihin. Tein myös vertailun suorituskyvystä...paperilla. Olen siis mainoksen uhri

Ecu pitäisi tulla ensi viikolla, malttamattomana odottelen. Harmi että piti jo(?) laittaa talvirenkaat alle, ei kai niillä voi ihan "hana auki" ajella. Testiajot olisi ollut kiva ajella kesärenkailla mutta talvi yllätti taas

Re: se on maptun...
Mutu on perusteista paras - ainakin minulla...yarski kirjoitti:.... tilattu on.
Valitsin puhtaasti mutulla. Kummastakaan ei mulla oo mitään kokemuksia, valinta perustuu esim. (tämän ja muiden) foorumin juttuihin. Tein myös vertailun suorituskyvystä...paperilla. Olen siis mainoksen uhri![]()
Mutta mihin päädyit... jos sulle tulee uusi ECU, niin oletan, että et sitten ainakaan BSR:ään päätynyt?
Paljonko maksoi ja mistä hankit - kiinnostaa kovin?
Niin... päädyin siis maptun steg 1- sarjaan. Mikä ihmeen sarja jos siinä tulee tasan yksi palikka? Sarjassa pitäis olla vähintään 3 palaa...Bob kirjoitti:Mutu on perusteista paras - ainakin minulla...yarski kirjoitti:.... tilattu on.
Valitsin puhtaasti mutulla. Kummastakaan ei mulla oo mitään kokemuksia, valinta perustuu esim. (tämän ja muiden) foorumin juttuihin. Tein myös vertailun suorituskyvystä...paperilla. Olen siis mainoksen uhri![]()
Mutta mihin päädyit... jos sulle tulee uusi ECU, niin oletan, että et sitten ainakaan BSR:ään päätynyt?
Paljonko maksoi ja mistä hankit - kiinnostaa kovin?

Tilasin ton Maptun Finland kystä, Joutseno. Maksoi 880e alv0. Ruotsista tilattuna + alv olisi hinta kai? ollut suurinpiirtein sama. Tämä kävi helpommin näin...
Ecun vaihto pitää kuulemma tehdä Joutsenossa tai paikallisessa Saab liikkeessä. Aika saabilta on jo varattu, toivottavasti ecu tulee ajoissa. Lupasivat sen vko 48 alkuun "mutta voi se tulla nopeamminkin". Olen toiveikas ja varasin ajan ens viiko pe.
Jos Saabisteja kiinnostaa niin voin kirjoitella käyttökokemuksia tälle foorumille, sitten kun niitä on

Aivan varmasti kiinnostaa - pistähän sitten tietoja miten pelittää.yarski kirjoitti:Niin... päädyin siis maptun steg 1- sarjaan. Mikä ihmeen sarja jos siinä tulee tasan yksi palikka? Sarjassa pitäis olla vähintään 3 palaa...Bob kirjoitti:Mutu on perusteista paras - ainakin minulla...yarski kirjoitti:.... tilattu on.
Paljonko maksoi ja mistä hankit - kiinnostaa kovin?![]()
Tilasin ton Maptun Finland kystä, Joutseno. Maksoi 880e alv0. Ruotsista tilattuna + alv olisi hinta kai? ollut suurinpiirtein sama. Tämä kävi helpommin näin...
Ecun vaihto pitää kuulemma tehdä Joutsenossa tai paikallisessa Saab liikkeessä. Aika saabilta on jo varattu, toivottavasti ecu tulee ajoissa. Lupasivat sen vko 48 alkuun "mutta voi se tulla nopeamminkin". Olen toiveikas ja varasin ajan ens viiko pe.
Jos Saabisteja kiinnostaa niin voin kirjoitella käyttökokemuksia tälle foorumille, sitten kun niitä on
Niin... päädyin siis maptun steg 1- sarjaan. Mikä ihmeen sarja jos siinä tulee tasan yksi palikka? Sarjassa pitäis olla vähintään 3 palaa...
[/quote]
ittellä ollu map tun stage 1 about puol vuotta(kuulemma ihan ensimmäisiä suomessa)just tuolla lpr:n saab liikkeessä laittoivat. en oo katunu mut äkkiä niihi tehoihi tottuu tarkoitus ois laittaa seuraavaks stage 3 ku ero 1 sen ja 2 sen välillä ei oo kuulemma merkittävä

ittellä ollu map tun stage 1 about puol vuotta(kuulemma ihan ensimmäisiä suomessa)just tuolla lpr:n saab liikkeessä laittoivat. en oo katunu mut äkkiä niihi tehoihi tottuu tarkoitus ois laittaa seuraavaks stage 3 ku ero 1 sen ja 2 sen välillä ei oo kuulemma merkittävä

kokemuksia kertoisin...
...jos vaan voisin.
Ei oo maptunin ecu vielä saapunut. Kelikin olisi ihan ihanne testailla että miten lahtee...
No odotellaan -kun en muuta voi- veronpalautuskin odottelee tilillä malttamattomana parempaa sijoituskohdetta
Ei oo maptunin ecu vielä saapunut. Kelikin olisi ihan ihanne testailla että miten lahtee...

No odotellaan -kun en muuta voi- veronpalautuskin odottelee tilillä malttamattomana parempaa sijoituskohdetta

siis onko 93ss tarjolla jo jotain parempaa kuin steg1 ?msp kirjoitti: ittellä ollu map tun stage 1 about puol vuotta(kuulemma ihan ensimmäisiä suomessa)just tuolla lpr:n saab liikkeessä laittoivat. en oo katunu mut äkkiä niihi tehoihi tottuu tarkoitus ois laittaa seuraavaks stage 3 ku ero 1 sen ja 2 sen välillä ei oo kuulemma merkittävä
en löytänyt ainakaan maptun/webshop sivulta...
-
- "Hirsch"
Ainakin http://www.bsrab.se sivuilta löytyy lisä stageja aina tuonne 300hv tehohin asti.
-
- "Hirsch"
odottavan aika...
on pitkä...
tulis nyt edes se mun tilaama steg1
tulis nyt edes se mun tilaama steg1

Hain viime viikonloppuna tuohon BSR Steg1:een uuden päivityksen bsr:n nettisivuilta. Tarjolla on nyt 1.12.2005 julkaistu "revision 16".
Alavääntö parani (perstuntumalta), mutta suurin ero on vetoluistoneston toiminnan muutos: nyt toimii aivan kuten alkuperäisellä ohjelmalla, aiemmin oli huomattavasti karkeampi ja moottorin kierroksilla pelaava, nyt käyttä enemmän jarruja.
Ohjelma lataus oli muuten yllättävän hidas, 2 megan väylällä lähes 20 min.
Alavääntö parani (perstuntumalta), mutta suurin ero on vetoluistoneston toiminnan muutos: nyt toimii aivan kuten alkuperäisellä ohjelmalla, aiemmin oli huomattavasti karkeampi ja moottorin kierroksilla pelaava, nyt käyttä enemmän jarruja.
Ohjelma lataus oli muuten yllättävän hidas, 2 megan väylällä lähes 20 min.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole