Maptun vai BSR SS:ään

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TuuSaR
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

BSR:ää syytettiin muistaakseni tiettyjen turvamarginaalien poistosta, esim nakutuksessa. Tästä ja vähän muista johtuen osa käyttää mieluummin maptun tuotteita.

Mutta enpä ole lukenut missään, että keneltäkään olisi BSR:n stage1:llä pamahtanut kone, stage3:lla kylläkin.

Voi tosin mennä kytkin vaihtoon, monet valitelleet luistoa kovissa kiihdytyksissä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TuuSaR kirjoitti:BSR:ää syytettiin muistaakseni tiettyjen turvamarginaalien poistosta, esim nakutuksessa. Tästä ja vähän muista johtuen osa käyttää mieluummin maptun tuotteita.

Mutta enpä ole lukenut missään, että keneltäkään olisi BSR:n stage1:llä pamahtanut kone, stage3:lla kylläkin.
Totta, mutta itse en ehkä käyttäisi kaikista rukkauksista niin jyrkkää termiä kuin "turvamarginaalin poisto", vaan pikemminkin sen pienennys. Tosin tietty turvamarginaali BSR:n softasta oli poistettu kokonaan. Ja saamani tiedot BSR:n NG900:n softasta koskevat nimenomaan steg 3 -softaa. Voi olla, että muilla automalleilla (lähinnä Trionic 7 ja 8 -autot) softien turvamarginaalit ovat OK, niistä softista kun meikäläisellä ei ole parempaa tietoa :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
yarski
"Tuplakaasari"

se on maptun...

Viesti Kirjoittaja yarski »

.... tilattu on.
Valitsin puhtaasti mutulla. Kummastakaan ei mulla oo mitään kokemuksia, valinta perustuu esim. (tämän ja muiden) foorumin juttuihin. Tein myös vertailun suorituskyvystä...paperilla. Olen siis mainoksen uhri :wink:
Ecu pitäisi tulla ensi viikolla, malttamattomana odottelen. Harmi että piti jo(?) laittaa talvirenkaat alle, ei kai niillä voi ihan "hana auki" ajella. Testiajot olisi ollut kiva ajella kesärenkailla mutta talvi yllätti taas :lol:
Bob
"Hölösuu"

Re: se on maptun...

Viesti Kirjoittaja Bob »

yarski kirjoitti:.... tilattu on.
Valitsin puhtaasti mutulla. Kummastakaan ei mulla oo mitään kokemuksia, valinta perustuu esim. (tämän ja muiden) foorumin juttuihin. Tein myös vertailun suorituskyvystä...paperilla. Olen siis mainoksen uhri :wink:
Ecu pitäisi tulla ensi viikolla, malttamattomana odottelen. Harmi että piti jo(?) laittaa talvirenkaat alle, ei kai niillä voi ihan "hana auki" ajella. Testiajot olisi ollut kiva ajella kesärenkailla mutta talvi yllätti taas :lol:
Mutu on perusteista paras - ainakin minulla...

Mutta mihin päädyit... jos sulle tulee uusi ECU, niin oletan, että et sitten ainakaan BSR:ään päätynyt?

Paljonko maksoi ja mistä hankit - kiinnostaa kovin?
yarski
"Tuplakaasari"

Bob kirjoitti:

Mutta mihin päädyit... jos sulle tulee uusi ECU, niin oletan, että et sitten ainakaan BSR:ään päätynyt?

Niin... päädyin siis maptun steg 1- sarjaan. Mikä ihmeen sarja jos siinä tulee tasan yksi palikka? Sarjassa pitäis olla vähintään 3 palaa... :D
Tilasin ton Maptun Finland kystä, Joutseno. Maksoi 880e alv0. Ruotsista tilattuna + alv olisi hinta kai? ollut suurinpiirtein sama. Tämä kävi helpommin näin...
Ecun vaihto pitää kuulemma tehdä Joutsenossa tai paikallisessa Saab liikkeessä. Aika saabilta on jo varattu, toivottavasti ecu tulee ajoissa. Lupasivat sen vko 48 alkuun "mutta voi se tulla nopeamminkin". Olen toiveikas ja varasin ajan ens viiko pe.
Jos Saabisteja kiinnostaa niin voin kirjoitella käyttökokemuksia tälle foorumille, sitten kun niitä on :roll:
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

yarski kirjoitti:
Bob kirjoitti:

Niin... päädyin siis maptun steg 1- sarjaan. Mikä ihmeen sarja jos siinä tulee tasan yksi palikka? Sarjassa pitäis olla vähintään 3 palaa... :D
Tilasin ton Maptun Finland kystä, Joutseno. Maksoi 880e alv0. Ruotsista tilattuna + alv olisi hinta kai? ollut suurinpiirtein sama. Tämä kävi helpommin näin...
Ecun vaihto pitää kuulemma tehdä Joutsenossa tai paikallisessa Saab liikkeessä. Aika saabilta on jo varattu, toivottavasti ecu tulee ajoissa. Lupasivat sen vko 48 alkuun "mutta voi se tulla nopeamminkin". Olen toiveikas ja varasin ajan ens viiko pe.
Jos Saabisteja kiinnostaa niin voin kirjoitella käyttökokemuksia tälle foorumille, sitten kun niitä on :roll:
Aivan varmasti kiinnostaa - pistähän sitten tietoja miten pelittää.
ptpjok
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja ptpjok »

Aion kans hommata 1.8t SS:ään STEG1 / BSR, Maptun, Nordic tai Hirsch ja mitä niitä lieneekään. Ja mahd. paljon yli 200hp ja mahdollisimman halvalla. Onko suosituksia :?: Saabi 01/2005, jotta kannattanee odotella ekaan 30 000km huoltoon :roll:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
msp
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja msp »

Jos Saabisteja kiinnostaa niin voin kirjoitella käyttökokemuksia tälle foorumille, sitten kun niitä on :roll:[/quote]

ittellä ollu map tun stage 1 about puol vuotta(kuulemma ihan ensimmäisiä suomessa)just tuolla lpr:n saab liikkeessä laittoivat. en oo katunu mut äkkiä niihi tehoihi tottuu tarkoitus ois laittaa seuraavaks stage 3 ku ero 1 sen ja 2 sen välillä ei oo kuulemma merkittävä :roll:
yarski
"Tuplakaasari"

kokemuksia kertoisin...

...jos vaan voisin.
Ei oo maptunin ecu vielä saapunut. Kelikin olisi ihan ihanne testailla että miten lahtee... :?
No odotellaan -kun en muuta voi- veronpalautuskin odottelee tilillä malttamattomana parempaa sijoituskohdetta :?
yarski
"Tuplakaasari"

msp kirjoitti: ittellä ollu map tun stage 1 about puol vuotta(kuulemma ihan ensimmäisiä suomessa)just tuolla lpr:n saab liikkeessä laittoivat. en oo katunu mut äkkiä niihi tehoihi tottuu tarkoitus ois laittaa seuraavaks stage 3 ku ero 1 sen ja 2 sen välillä ei oo kuulemma merkittävä :roll:
siis onko 93ss tarjolla jo jotain parempaa kuin steg1 ?
en löytänyt ainakaan maptun/webshop sivulta...
-valomerkki-
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Ainakin http://www.bsrab.se sivuilta löytyy lisä stageja aina tuonne 300hv tehohin asti.
yarski
"Tuplakaasari"

stegejä

... niin yritin siis tarkoittaa sanoa kysyä että onko maptunilla muuta kuin steg1.
Luulis että ainakin tulevaisuudessa löytyy?
-valomerkki-
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Kyllähän ne ovat jossakin vaiheessa lupailleet lisä viriä...
yarski
"Tuplakaasari"

odottavan aika...

on pitkä...
tulis nyt edes se mun tilaama steg1 :(
ptme
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja ptme »

Hain viime viikonloppuna tuohon BSR Steg1:een uuden päivityksen bsr:n nettisivuilta. Tarjolla on nyt 1.12.2005 julkaistu "revision 16".
Alavääntö parani (perstuntumalta), mutta suurin ero on vetoluistoneston toiminnan muutos: nyt toimii aivan kuten alkuperäisellä ohjelmalla, aiemmin oli huomattavasti karkeampi ja moottorin kierroksilla pelaava, nyt käyttä enemmän jarruja.
Ohjelma lataus oli muuten yllättävän hidas, 2 megan väylällä lähes 20 min.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Vastaa Viestiin