2.8V6t by Hirsch

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Vector kirjoitti:Täytyy myöntää, että petyin hieman noihin lukemiin. Toivoin nimittäin, että 300hp oltaisiin saatu rikki helpostikin. Ainakin Audin vanhan RS4:n 2.7 litraisesta (tupla?)turbosta otetaan pelkällä boxin vaihdolla 420-430hp ja 600+Nm 8O
Tuleeko tuossa Saabilla vaan voimansiirron kestävyys vastaan? Ja sitten on tietty oma juttunsa paljonko etuvetoiseen on järkevää edes laittaa tehoa, mutta ei kai kaikessa aina tarvitsekaan olla järkeä...
Hieman huono vertailukohta tuo RS4, jossa kaikki rautaosat on tehtaalta lähtiessä jo valmiiksi suunniteltu isoja lukemia silmälläpitäen. Toki ei noita lukemia (275 hv, 400 Nm) kovin mullistavina voi pitää..
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Vanhoihin verratessa pitää huomioida muuttuneet päästörajoitukset.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Jälleenmyyjiltä voi tiedustella mutta katsastettua niitä Suomessa ei saa. Ainoat Hirsch virit jotkaa saa luvallisiksi ovat 9-5 aero 280hv ja 305hv versiot.
Totta. Tässä jälleen lainaus Hirschin nettisivuilta:

Q: Where can I buy Hirsch Performance products?

A: Basically every Saab dealer has access to our products. However, local regulations may mean that certain products are not licensed for fitting in a particular country. You can find out which products are available in your market by consulting the Product Catalogue. You can find a list of addresses for dealers in your country in the Dealer Finder.


Tuo "local regulations" tarkoittaa Suomen kohdalla ilmeisesti sitten sitä, että Suomen Saab -jälleenmyyjät eivät aktiivisesti markkinoi noita Hirsch -settejä, koska ne eivät ole hyväksyttyjä Suomessa (niille ei saa leimaa) em. 9-5:n settejä lukuunottamatta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

SC boardilla kävi jo joku svenssoni hehkuttamassa, että autossa on aftermarket testiversio jossa on yli 300heppaa ja vääntöäkin iloisesti.

Enempää ei sitten sanonut kun moderaattori alkoi kitistä mainostamisesta.

"You are in for the ride of your life. "

(no onhan tossa lotto vetämässä tietty joo...)
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://www.bsrab.se/products/n3111/t868/

From 2006.01.02 BSR offer tuning for Saab 9-3 Aero 2.8T V6.

The programming, which is a non-mechanical operation via the diagnostic outlet, is performed by BSR in Växjö. The PPC-unit is not ready yet, but will be delivered to your home as soon as it’s produced.

BSRs tuning provides 285Hp and 480Nm
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

SP:lla hintakin. http://www.speedparts.se/proj/93rc/index.htm

(Utveckling->uppgradering steg1)
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

TuuSaR kirjoitti:BSRs tuning provides 285Hp and 480Nm
No niin, 480 Nm kuulostaa jo paremmalta 8)
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Vector kirjoitti:
TuuSaR kirjoitti:BSRs tuning provides 285Hp and 480Nm
No niin, 480 Nm kuulostaa jo paremmalta 8)
...ja vaihteisto rikki! sehän oli niin että 5v=350nm ja 6v=450nm vai oliko se 400nm, en nyt tarkkaa muista...

lisäksi en itte ottanu tota kuudetta vaihdetta, kun niissä lootissa on kuulemma ollu vikaa...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

julle05 kirjoitti:...ja vaihteisto rikki! sehän oli niin että 5v=350nm ja 6v=450nm vai oliko se 400nm, en nyt tarkkaa muista...

lisäksi en itte ottanu tota kuudetta vaihdetta, kun niissä lootissa on kuulemma ollu vikaa...
Eiköhän se kestä kun järjellä käyttää.. :roll: Ja kai väännöt on myös rajoitettu sopivasti alemmilla kierroksilla/vaihteilla?
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

[/quote]
Eiköhän se kestä kun järjellä käyttää.. :roll: Ja kai väännöt on myös rajoitettu sopivasti alemmilla kierroksilla/vaihteilla?[/quote]


toivotaan niin, kun ollu aikomuksena seuraavaks autoks ostaa tollanen 2.8... jos nyt joskus raaskii vaihtaa :?
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Vector kirjoitti:
TuuSaR kirjoitti:BSRs tuning provides 285Hp and 480Nm
No niin, 480 Nm kuulostaa jo paremmalta 8)
Riippuu kierrosluvusta miltä tuo kuullostaa. Tuo vääntöjen ( tai tehojen ) ilmoittaminen yksittäisinä numeroarvoina kun ei kerro auton kulkupuolesta yhtään mitään. :evil:
#2172
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TuuSaR kirjoitti:http://www.bsrab.se/products/n3111/t868/

From 2006.01.02 BSR offer tuning for Saab 9-3 Aero 2.8T V6.

The programming, which is a non-mechanical operation via the diagnostic outlet, is performed by BSR in Växjö. The PPC-unit is not ready yet, but will be delivered to your home as soon as it’s produced.

BSRs tuning provides 285Hp and 480Nm
Lisäksi BSR:ltä voi piakkoin saada virityssettejä uuteen 9-5 Aeroon ja nyt heiltä saa virityssettiä myös 9-5 3.0V6t:hen (http://www.bsrab.se/products/n3108/t852/).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

95power kirjoitti:
Riippuu kierrosluvusta miltä tuo kuullostaa. Tuo vääntöjen ( tai tehojen ) ilmoittaminen yksittäisinä numeroarvoina kun ei kerro auton kulkupuolesta yhtään mitään. :evil:
Välillä 2500-4250 ~480 Nm ja 4250-6500 ~285 hp. Mikähän tuolla ahistaa: putkisto, ahdin vaiko kenties tarkoituksella tehty tuollainen softa.. Kyllähän tuollainen yli 2000 kierroksen ajan 285 hp kelpaisi miullekin. :D
9-3 Aero
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 19:36

Viesti Kirjoittaja 9-3 Aero »

Kyselin tuosta Hirsch virityksestä Aero V6 mottiin Gm ältä ja hinta noin 1500e asenettuna ja vaadittavat paperit katsastukseen tulee mukana ja takuukin säilyy.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Aika "älyvapaa" koko V6 Suomen oloissa, kun on aika juoppokin. Tietysti leluna mitä parhain, eihän sitä aina järjellä kannata ajatella....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Lukittu