Kolinat lähti...toistaiseksi?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:Vihaisena saa paljon enemmän kuin sovittelevana, ainakin Biliasta, tosin Länsi-Autosta ei saanut millään tavalla mitään kunnollista palvelua eikä vikoja korjattua, terveiset vaan Hertsikkaan :roll:
Joo, mutta ei kannata mennä raivoamaan tuonne liikkeeseen, vaan esittää asiansa tyynen rauhallisesti, mutta samalla erittäin v :evil: ttuma :evil: sesti. Se näyttää tepsivän kaikista parhaiten :wink:
Rommitommi kirjoitti:Täytyy näin provosoivasti heittää loppuun: Siihen loppu mun korjaamolla seisottamiset kun vaihdoin Volvoon, tuntu siltä, että Saab oli enemmän korjaamolla kuin ajossa. Tällä hetkellä 52tkm huoletonta ajoa 8)
Älkää ottako fanatikot liian tosissaan :wink:
No en mä kyllä viitsisikään mennä Biliaan valittamaan autostani. Siellä tuntuu olevan tosi tyly palvelu :wink:

P.S. Itsekin voisin lähettää terveisiä Hertsikan Länsi-Autolle: olisin aikanaan ostanut heiltä tuon työsuhdeautoni, mutta liike oli lauantaina kiinni ja ovessa ei ollut lainkaan mainintaa asiasta (itse asiassa ovessa oli vielä lauantain aukioloajat :wink: ). Niinpä ajelin Hertsikasta Vantaan Variston Länsiautoon, jossa minua palveltiin ja sain hommattua auton. Ensi viikonloppuna täytyy käydä tsekkaamassa Vantaan Airportin Metro-Auton meininki...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Rommitommi kirjoitti:Täytyy näin provosoivasti heittää loppuun: Siihen loppu mun korjaamolla seisottamiset kun vaihdoin Volvoon, tuntu siltä, että Saab oli enemmän korjaamolla kuin ajossa. Tällä hetkellä 52tkm huoletonta ajoa 8)
Älkää ottako fanatikot liian tosissaan :wink:
Väitätkö, että Volvon etupäähän ei ole tarvinnut koskea 52tkm:n matkalla? 8O

Työkaverilla purkivat etupäätä ekan kerran siinä 20tkm:n paikkeilla - silloin meni ainakin kallistuksenvaimentimen pystytuet vaihtoon.

Itsellä oli tuo Volvo vahva vaihtoehto, kun tuon SS:n hankin, mutta Volvolandiaa hieman selattuani alkoi arveluttamaan - varsinkin tuon etupään osalta. Ajotuntuma oli myös Saabissa parempi - sisustukseltaan taas Volvo. Mielestäni hyviä pelejä kuitenkin molemmat.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti: Joo, mutta ei kannata mennä raivoamaan tuonne liikkeeseen, vaan esittää asiansa tyynen rauhallisesti, mutta samalla erittäin v :evil: ttuma :evil: sesti. Se näyttää tepsivän kaikista parhaiten :wink:

No en mä kyllä viitsisikään mennä Biliaan valittamaan autostani. Siellä tuntuu olevan tosi tyly palvelu :wink:

P.S. Itsekin voisin lähettää terveisiä Hertsikan Länsi-Autolle: olisin aikanaan ostanut heiltä tuon työsuhdeautoni, mutta liike oli lauantaina kiinni ja ovessa ei ollut lainkaan mainintaa asiasta (itse asiassa ovessa oli vielä lauantain aukioloajat :wink: ). Niinpä ajelin Hertsikasta Vantaan Variston Länsiautoon, jossa minua palveltiin ja sain hommattua auton. Ensi viikonloppuna täytyy käydä tsekkaamassa Vantaan Airportin Metro-Auton meininki...
Joo toi "vihasena" oli ehkä vähän huono ilmaisu. Lähinnä tarkotus esittää asia niin napakasti, ettei ainakaan ensimmäinen vastaus ole: "me ei makseta mitään" :wink:

Hertsikan länkkäri on kyllä niin vihoviimenen paikka, oli Daewoo Kalos sieltä vuokralla kun oma auto oli paineistuksessa "yön yli" ja se piti saada takaisin lauantaina. Yllättäen tuolloinkaan ei oltu lauantaina auki jostain ihme syystä ja sain pitää tuoda rotteloa maanantaihin saakka. Kehtasivat vielä valehtelun jälkeen yrittää laskuttaa kolmesta päivästä, siinä vaiheessa suorastaan räjähdin :oops:

Biliassa on yleensä ihan mukava palvelu. Tosin Olarissa on töiden vastaanotossa joku vanha läski, joka on niin tyly ja välinpitämätön, että saa mun hermot palamaan 5 minuutissa :x :evil: Tekee aina mieli lämästä kärsään kyseistä kaveria kun menee sinne :oops:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Bob kirjoitti: Väitätkö, että Volvon etupäähän ei ole tarvinnut koskea 52tkm:n matkalla? 8O

Työkaverilla purkivat etupäätä ekan kerran siinä 20tkm:n paikkeilla - silloin meni ainakin kallistuksenvaimentimen pystytuet vaihtoon.

Itsellä oli tuo Volvo vahva vaihtoehto, kun tuon SS:n hankin, mutta Volvolandiaa hieman selattuani alkoi arveluttamaan - varsinkin tuon etupään osalta. Ajotuntuma oli myös Saabissa parempi - sisustukseltaan taas Volvo. Mielestäni hyviä pelejä kuitenkin molemmat.
Hyviä pelejä kummatkin ja jokainen ostaa sen mikä tuntuu itselle parhaalta, hyvin subjektiivisia juttuja :wink:

Tosissaan Volvoon ei ole tarvinnut tehdä mitään ton n.50tkm aikana, ovat varmastikkin jotenkin parannelleet rakenteita faceliftin yhteydessä, sillä noi kallistuksenvaimentimet ovat olleet surullisen kuuluisia näissä uudemmissa Volvoissa. Perheessä on ollut kolme V70:iä ja S80, joissa kaikissa on ollut ongelmia noiden kallistuksenvaimentimien kanssa :?

Sori muuten topicin aloittajalle, että vein keskustelun vähän sivuraiteelle :oops:

E: niin ja niveliä unohtamatta, samaa kuraa nekin :evil:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

No mullakin oli S60 2.5T loppusuoralla vaihtoehtona tän kans mutta Auto-Jalosen mu***u myyjä ei suorastaan suostunut keskustelemaan kaupoista.

Nyt kun tota ajelee niin ehkä olisi sittenkin pitänyt niellä ylpeytensä ja ostaa se pois kuleksimasta.

Ai niin: Saavi läpi leimasta, katsastusmies ihmetteli että on eka tota mallia mitä hän näkee leimalla.

On topic: kunhan löydän sopivan välin niin soittelen kyllä sekä Olarin Länsi-Auton että ton Metro-Auton (Halosen Matti kun tuntee sekä mut että ton auton) että toi menee nyt kyllä ainakin tsekkaukseen ja sitten päästään keskustelemaan yhteistyökyvyttömän maahantuojan kanssa tuotevastuusta. Ei huvittais pätkääkään mutta kun ton vaihtoarvo on mitä on niin ei viitsisi taas alkaa vaihtamaan autoa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Vector kirjoitti:
kimmop kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti: En tiedä miten kovasta tussahduksesta on kysymys, mutta voisin kuvitella täysin normaaliksi iskarin toiminnaksi, jos hidastustöyssyssä vähän "tussahtaa" :roll:
Kyllä se aika rouhea ääni on joka sieltä kuuluu, joten ei tuo ihan normaalia iskarin toimintaa ole :)

Vi**u kun ei jaksaisi taas lähteä selvittelemään että meneekö noin vanhaan (3 vuotta tässä kuussa) takuuseen vaiko eikö ja mitä joutuu itse maksamaan jne. kun kukaan ei nyt osaa sanoa tämänkään ketjun perusteella varmasti että mikä siellä on se osa joka metelöi.
Mulla on just sama tilanne. Tuntuu erittäin vastenmieliseltä mennä takuuajan jälkeen narisemaan jostain kolinoista ja narinoista. Ja nuo äänet ovat meikäläiselläkin sellasia, että 10m säteellä kaikki jalankulkijat kääntyvät katsomaan, että hajosiko se siihen pikku kuoppaan.
Tässä keskustelussa on nyt puhuttu varsin monenlaisista "äänistä", jotka tulevat aivan eri lähteistä - esimerkiksi tuohon narinaan/narahdukseen (joka kuuluu ajettaessa hiljaisella vauhdilla johonkin hidasteeseen) auttaa kallistuksenvaimentimen kumipuslien rasvaus silikonirasvalla. Tuo rasva vain pitää saada menemään perille asti, jotta siitä on apua. Sopivaa rasvaa, joka ei koveta noita kumeja löytyy esimerkiksi Saabin liikkeeltä.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Aika ihmeellistä että vaihtoehtoina on auton ostossa Saab tai Volvo...Mä en Saabistina ikinä edes harkitsis Volvoa, vaikk ois kuin hyvä auto :cry: , ennemmi kävelisi
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

pasijalmari kirjoitti:Aika ihmeellistä että vaihtoehtoina on auton ostossa Saab tai Volvo...Mä en Saabistina ikinä edes harkitsis Volvoa, vaikk ois kuin hyvä auto :cry: , ennemmi kävelisi
Meikäläinen joutuisi tallaamaan jalkapatikassa n. 100 km päivässä. Ei kiitos - mieluummin menen autolla. :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pasijalmari kirjoitti:Aika ihmeellistä että vaihtoehtoina on auton ostossa Saab tai Volvo...Mä en Saabistina ikinä edes harkitsis Volvoa, vaikk ois kuin hyvä auto :cry: , ennemmi kävelisi
En mäkään, paitsi jos Saabin valmistus loppuisi, niin sitten voisin hommata autoksi Volvon. No jos ilmaiseksi/pikkurahalla saisi sen 300 -heppaisen V70R:n, niin se voisi kyllä kiinnostaa. Muut mallit ei kiinnosta.

Osa suomalaisista eivät kuitenkaan ole merkkiuskollisia, vaan ostavat auton sieltä, mistä sen saa halvimmalla, ja mistä kokee saavansa parhaimman hinta/laatu -suhteen. Onneksi Tuulilasin "Merkkien merkki" -tutkimuksen mukaan bemaristit ja saabistit ovat merkkiuskollisimpia autokuskeja.

Sitten on vielä työsuhdeautolaisia, jotka "kokeilevat" eri merkkejä, kun se ei tunnu omassa lompakossa mitenkään katastrofaalisesti (=verotusarvon verran kuukaudessa). Esim. työkaverini on tällainen. Itse ajan Saabilla niin pitkään kuin on mahdollisuus. Jos 9-3:n hinta karkaa käsistä, niin toivon, että Saab pukkaa markkinoille jonkun 9-2:n tms.

Vielä työsuhdeautoista: heitin töissä Iltalehden jutun ( http://www.iltalehti.fi/osastot/autot/2 ... 2_au.shtml )perusteella, että Sport Sedan on tutkitusti kaikista turvallisin auto. Työkaverini sanoi siihen, että p*sk*n marjat, eihän sitä tarvitse ajaa kolaria. Sanoin hänelle, että vaikka on kuinka hyvä kuski, niin aina voi olla joku törppö liikenteessä, joka kolaroi sinun kanssasi ja silloin on hyvä olla alla turvallinen auto. Siihen työkaverini ei enää sanonut mitään :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:
pasijalmari kirjoitti:Aika ihmeellistä että vaihtoehtoina on auton ostossa Saab tai Volvo...Mä en Saabistina ikinä edes harkitsis Volvoa, vaikk ois kuin hyvä auto :cry: , ennemmi kävelisi
En mäkään, paitsi jos Saabin valmistus loppuisi, niin sitten voisin hommata autoksi Volvon. No jos ilmaiseksi/pikkurahalla saisi sen 300 -heppaisen V70R:n, niin se voisi kyllä kiinnostaa. Muut mallit ei kiinnosta.

Osa suomalaisista eivät kuitenkaan ole merkkiuskollisia, vaan ostavat auton sieltä, mistä sen saa halvimmalla, ja mistä kokee saavansa parhaimman hinta/laatu -suhteen. Onneksi Tuulilasin "Merkkien merkki" -tutkimuksen mukaan bemaristit ja saabistit ovat merkkiuskollisimpia autokuskeja.

Sitten on vielä työsuhdeautolaisia, jotka "kokeilevat" eri merkkejä, kun se ei tunnu omassa lompakossa mitenkään katastrofaalisesti (=verotusarvon verran kuukaudessa). Esim. työkaverini on tällainen. Itse ajan Saabilla niin pitkään kuin on mahdollisuus. Jos 9-3:n hinta karkaa käsistä, niin toivon, että Saab pukkaa markkinoille jonkun 9-2:n tms.

Vielä työsuhdeautoista: heitin töissä Iltalehden jutun ( http://www.iltalehti.fi/osastot/autot/2 ... 2_au.shtml )perusteella, että Sport Sedan on tutkitusti kaikista turvallisin auto. Työkaverini sanoi siihen, että p*sk*n marjat, eihän sitä tarvitse ajaa kolaria. Sanoin hänelle, että vaikka on kuinka hyvä kuski, niin aina voi olla joku törppö liikenteessä, joka kolaroi sinun kanssasi ja silloin on hyvä olla alla turvallinen auto. Siihen työkaverini ei enää sanonut mitään :wink:
Itse olen ajanut ylivoimaisesti eniten Audilla ja muitakin merkkejä on ollut, että en kai ole järin merkkiuskollinen. Pyrin vain punnitsemaan eri merkkien tarjoamia ominaisuuksia tietyllä rahamäärällä ja Saab tuli ylivoimaiseksi ykköseksi kun nykyistä autoa valitsin. Toki vaakakupissa painoi myös aikaisemmat ajokokemukset Saabista töiden kautta (99, 900, 9000).

Jos nyt olisin vaihtamassa autoa, niin edelleenkin Saabin valitsisin ja nimenomaan SS:n, mutta hieman eri varusteilla.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti:Jos nyt olisin vaihtamassa autoa, niin edelleenkin Saabin valitsisin ja nimenomaan SS:n, mutta hieman eri varusteilla.
Hiukan samat fiilikset, ei tuossa autossa peruskonstruktiona mitään ihmeemmin ole vikaa ja taas perjantaina kun hurautti pidemmän matkan niin huomasi että onhan se hieno peli ajaa.

Aiheeseen liittyen: varasinpa Halosen Matilta ajan että rasvaillaan noi tukivarren kumit Metro-Autossa muutaman viikon päästä, katsotaan josko toi rouhea ääni lähtisi. Itse ehdotin jäähdyttäjän tukikumeja mutta Matti arveli että kuulostaa enemmän tukivarsilta. Katsotaan miten käy.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

kimmop kirjoitti:
Bob kirjoitti:Jos nyt olisin vaihtamassa autoa, niin edelleenkin Saabin valitsisin ja nimenomaan SS:n, mutta hieman eri varusteilla.
Hiukan samat fiilikset, ei tuossa autossa peruskonstruktiona mitään ihmeemmin ole vikaa ja taas perjantaina kun hurautti pidemmän matkan niin huomasi että onhan se hieno peli ajaa.

Aiheeseen liittyen: varasinpa Halosen Matilta ajan että rasvaillaan noi tukivarren kumit Metro-Autossa muutaman viikon päästä, katsotaan josko toi rouhea ääni lähtisi. Itse ehdotin jäähdyttäjän tukikumeja mutta Matti arveli että kuulostaa enemmän tukivarsilta. Katsotaan miten käy.
Jäähdyttimen tukikumeista johtuvat äänet paljastuu näppärästi, kun tyhjäkäynnillä kääntelee ohjausta edestakaisin ja jos napsuu/klopisee, niin ne kumit kannattaa tsekata. Kumien kannaketta (nimenomaan vasemman) voipi hieman taivuttaa kireämmälle tai sitten vaihtaa uudet kumityynyt (reijitettyä kumia, ei ole lainkaan jousta) uudet kumit (13186475) maksavat n. 15 ekee kappale. Olen kokeillut molempia tapoja ja kummatkin toimii eli klopina lähtee.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti: Jäähdyttimen tukikumeista johtuvat äänet paljastuu näppärästi, kun tyhjäkäynnillä kääntelee ohjausta edestakaisin ja jos napsuu/klopisee, niin ne kumit kannattaa tsekata. Kumien kannaketta (nimenomaan vasemman) voipi hieman taivuttaa kireämmälle tai sitten vaihtaa uudet kumityynyt (reijitettyä kumia, ei ole lainkaan jousta) uudet kumit (13186475) maksavat n. 15 ekee kappale. Olen kokeillut molempia tapoja ja kummatkin toimii eli klopina lähtee.
No niin, täältä se paras tieto näistä autoista näemmä taas löytyi. Eipä ole havaittu tuollaista kolinaa joten ehkä ne on kunnossa ja hyvä tietää että ne on noin helpot vaihtaa.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

kimmop kirjoitti: Aiheeseen liittyen: varasinpa Halosen Matilta ajan että rasvaillaan noi tukivarren kumit Metro-Autossa muutaman viikon päästä, katsotaan josko toi rouhea ääni lähtisi. Itse ehdotin jäähdyttäjän tukikumeja mutta Matti arveli että kuulostaa enemmän tukivarsilta. Katsotaan miten käy.
... ja tämän jälkeen (tai jos ennen tätä joku jo ehtii) Saab olisi menossa vaihtoon. Ajattelin seuraavaksi siirtyä saksalaisiin, vuosimalli ei välttämättä isone mutta kokoluokka ehkä hivenen.

Jos jotakuta kerholaista kiinnostaa näin ennakkoon tehdä kauppaa niin yv:tä, varsinainen ilmoitus tullee jonkun ajan kuluttua nettiautoonkin.

(1.8t Linear Business, 66 tkm, musta, ACC, TCS, ES2-7+AUX-IN, SPA, sadetunnistin, tehdashäly, vakkari + SID2, 2 x 16" tehdasalut (ALU43 ja 5-spoke flared), taittuvat sähköpeilit, huoltokirja. Haulla voi lisäksi selvitellä mitkä asiat on korjattu takuuseen. Lainan siirto mahdollinen.)
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja mek »

Bob kirjoitti:Jäähdyttimen tukikumeista johtuvat äänet paljastuu näppärästi, kun tyhjäkäynnillä kääntelee ohjausta edestakaisin ja jos napsuu/klopisee, niin ne kumit kannattaa tsekata. Kumien kannaketta (nimenomaan vasemman) voipi hieman taivuttaa kireämmälle tai sitten vaihtaa uudet kumityynyt (reijitettyä kumia, ei ole lainkaan jousta) uudet kumit (13186475) maksavat n. 15 ekee kappale. Olen kokeillut molempia tapoja ja kummatkin toimii eli klopina lähtee.
Kuinka ihmeessä auto voidaan suunnitella niin, että jäähdytin heiluu kun ohjausta kääntelee paikallaan?
kimmop kirjoitti:... ja tämän jälkeen (tai jos ennen tätä joku jo ehtii) Saab olisi menossa vaihtoon. Ajattelin seuraavaksi siirtyä saksalaisiin.
Saksalaiseen siirryttäessä on kyllä turha kuvitella, että yhtään vähemmillä takuuaikaisilla ongelmilla selviää kuin Saabillakaan. Edelliset autoni olivat VW, Skoda ja viimeksi Audi. Kaikki uutena ostettuja ja kaikissa oli vikaa jo luovutuksen yhteydessä. Siinä mielessä kolme viikkoa sitten tullut uusi Saab on jo ylittänyt odotukset.
Vastaa Viestiin