Marko A kirjoitti:Ja tuolla kun mollattiin audiota. Uusi 7-kajarin Premium 150 on kyllä erittäin laadukkaan kuuloinen ja toimiva paketti. En osaa kaivata parempaa, ei resonansseja tai muita. Miinuksena valmiit eq-asetukset. Liikaa bassokorostuksia. Mutta näitähän ei tarvitse käyttää.
Miinuksena täytyy mainita hälyytin, jonka kanssa on ongelmia kun käyttää sisätilanlämmitintä. Lämmitin pitää suunnata typerästi, jotta se ei aiheuta hälyytystä. Tähän ei ole vielä apua ollut saatavana.
Tuo on totta. Vaikkakin uuden 9-3:n audiojärjestelmää on halvennettu radion ja ACC -paneelin osalta, niin 150 W:n audiojärjestelmä kuulostaa paremmalta kuin vm. 2003-2006 vastaavat. Kaiuttimet eivät resonoi ja ääni vaikuttaa jotenkin täyteläisemmältä. Siinä on tiettyjä seikkoja, joita voi havaita "Pioneer vs. Bose" -vertailussa. Ainakin maahantuojan edustaja sanoi, että vanhat radiot olivat Pioneerin valmistamia.
Sisälämppärin ja varashälyn kanssa mulla ei ole ollut ongelmia, kun tuon lämppäri on ollut apparin jalkatilassa (=lattialla) ja puhaltanut suoraan ylöspäin.
ACC -paneelista: mitä itse ehdin tuota paneelia räpläillä, niin tuon rotaatiokytkimet tuntuivat jotenkin lelumaisilta ja näytön puute oli miinusta, mutta eipähän ainakaan ole näyttöä, josta alkaisi katoamaan pikseleitä (vrt. NG900/OG9-3/9-5 ACC -paneelien näytöt). Se oli myös hyvä homma, että ACC:n saa taas kalibroitua manuaalisesti (tätä ominaisuutta ei ollut vm. 2003-2006 9-3:ssa). Yksialueisuusvaihtoehdon puuttumisesta iso miinus, koska se löytyi vm. 2003-2006 9-3:sta.
Ja sitten siihen, mitä tuohon meikäläisen käytössä olevan iivariin on tehty:
-ohjauskulmat säädetty (veti vasemmalle).
-korjattu kuljetuksessa tulleita vaurioita, mm. mustassa kattolistassa oli naarmuja.
-kuskin ovenkahva vaihdettu (Länsiauton asentajan moka, naarmutti kahvaa).
-peilien mustat "varsiosat" kuplineet: vaihdettu uusiin.
-kojelauta natissut: laitettu silikonia kojelaudan reunalistaan.
-A-pilarin läheltä kuulunutta narinaa: vaihdettu kuskin aurinkolippa.
-kaiuttimet resonoineet: kaiuttimet vaihdettu kahdesti, viimeisellä kerralla villoitettu koko oviverhoilupaneeli.
-kuskin ovessa olevan ikkunanavauskytkin resonoinut kovaäänisen musiikin tahdissa: tiivistetty.
-lisätakajarruvalo resonoinut: korjattu.
-lisätty sivuhelmojen kiinnitysnastoja (puuttunut 3 kpl)
-moottori resonoinut ilkeästi tyhjäkäynnillä: vaihdettu kaksi kertaa ECU:n softa, jälkimmäisellä kerralla sellainen, jossa pystyy säätämään tyhjäkäyntiä, säädetty 100 rpm korkeammalle, vika korjaantui.
-luistonestojärjestelmä rahissut: päivitetty luistonestojärjestelmän softa.
-kuskin turvavyö ei palauttanut kunnolla: silikonia ja taas palauttaa.
-hansikaslokeron avauspainikkeen ja vaihdekepin alumiinivaihdekaavion ympärillä olevat kumit rispaantuneet: vaihdettu.
-etupenkkien istuinverhoilut rypistyneet: vaihdettu kerran, rypistyi uudestaan, nyt vaihdettu toistamiseen, ei enää uurteita
Eiköhän siinä ollut kaikki. Edelleen täytyy painottaa, että mikään noista ei ole vaikuttanut auton kulkupuoleen, eikä se ole kertaakaan jättänyt tielle. Eli siinä mielessä olen tyytyväinen tuohon iivariin.