9-3 Käyttökokemukset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

JK_9-3 kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että onkohan olemassa yhtään SS/SC 03-06 vuosimallia, jossa ei olis ollu alustassa mitään hälyääniä.
Mä en ole toistaiseksi havainnut mitään sivuhälyääniä 9-3SS:ssa, jos ei oteta huomioon luistoneston rahinaa, joka on toivottavasti hoidettu pois softapäivityksellä 60 tkm:n huollossa. Ainakin eilen ajaessani 9-3SS:lla en kuullut mitään rahinaa...

Sisäverhoilusta noita hälyääniä on sitten tullut enemmänkin, mutta kaikki on korjattu kuntoon takuun piirissä.

Ai niin, se unohtui mainita, että takana on lähes 62 tkm.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Isännän entinen SS 1.8i eli Opelin koneella oleva yksilö. Pääasiallisesti eroa 1.8t on huomattava ero alakierrosväännössä. 1.8i:llä piti hyvänkin kuskin kuten vähän tottumattomankin suorastaan 'huudattaa' vaparia siinä määrin, että jollainlailla pääsi paikaltaan. Sittemmin siitä menikin kytkin remonttiin. 1.8t on sitten ihan eri maata - onhan siinä sentään Saabin kone. Vääntöä riittää ja suuntaa-antavien mittausten perusteella kiihtyy samaa luokkaa kuin omani vakiokunnossa. Vaikka omassa vääntö kohoaa jopa noin 400 Nm :iin, niin yllättävää kyllä jokseenkin isännän matalapaineturbolla on miellyttävämpi lähteä paikaltaan tuon makean alaväännön ansiosta - hieno auto.

Omasta mielestäni heikkoutena on ajotietokonejärjestelmä, joka olisi saannut toteuttaa paremmin näissä - ainakin näissä on ollut aika hatara joiltain osin. Näyttö on heikko ja valikoiden käyttö on jotenkin sekavaa välillä - ainakin kokemattomalle. Itse pidän OG9-3:sen tietokoneista enemmän; ne ovat muutenkin luovat jotenkin jämäkämpää tuntoa jopa koko auton käyttöön.

Alusta on ollut kummassakin SS:ssä todella hyvä ihan tavallisella versiolla - 'hakkaa' omani Koni Sport Kit :n päivityksenkin! :wink: Istuimet näyttävät olevan SS:ssä todella jämäkät ja jotenkin takertuvan kiinni. Niistä saa hyvän tunnon koko auton Saabin liikkeistä.

M-5 -vaihteisto on vallanmainio!! Itse tykkään juuri tuollaisesta vaihteistosta, mitä SS:ssä ja SC:ssä on. Ottaisin melkein jopa omaani, jos mahdollista. :D :lol: Vaihteisto on kuten kuuluu Saabin tyyliin jämäkkä ja täsmällinen, ja liikkeet eivät ole liian pitkät, joka on minun makuuni.

Muotoillusta vielä kysättävää. Itselläni ei ole mitään virallista faktaa tästä, mutta eroaako vanha Aero (2.0T ja ehkä nykyinenkin 2.8T) koriltaan tavalliseen 1.8t:hen levikkeiden ansiosta? Ainakin muuten puskurit ovat hyvin saman näköiset. Jos ero on levikkeissä, niin missä hintahaarukassa ne liikkuvat?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin ja tästä on ollutkin puhetta. Audiojärjestelmä on mielestäni p*****ä. Kävin eräällä hifiasentajalla ja kertoi asentaneen vanhempaan SS Aeroon kokonaan uuden kaiutin-sarjan ja liekkö ehkä myöskin vaihtanut soittimen. Hänen mukaansa aika heikonlainen SS:n audiot ovat ja samaa mieltä oli Aeron omistajakin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhokare kirjoitti:Sittemmin siitä menikin kytkin remonttiin.
Saas nähdä, koska multa menee kytkin remonttiin. Muutama ravistus on tullut kylmänä joskus silloin tällöin, mutta muuten on toiminut aivan loistavasti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

juhokare kirjoitti:1.8t on sitten ihan eri maata - onhan siinä sentään Saabin kone. Vääntöä riittää ja suuntaa-antavien mittausten perusteella kiihtyy samaa luokkaa kuin omani vakiokunnossa. Vaikka omassa vääntö kohoaa jopa noin 400 Nm :iin, niin yllättävää kyllä jokseenkin isännän matalapaineturbolla on miellyttävämpi lähteä paikaltaan tuon makean alaväännön ansiosta - hieno auto.
Tämän voi allekirjoittaa. Vaikka paperilla edellinen Saabin 2,0t ja muut koneet näyttää paremmin ja alempaa vääntäviltä on käytännön tuntuma toinen. Koneessa on todella hienosti alavääntöä, jopa hieman nykydieselien tapaan. Suorastaa loistava kone. Vahva ja erittäin hiljainen.
juhokare kirjoitti: Omasta mielestäni heikkoutena on ajotietokonejärjestelmä
Kelivaroitin (lämpötilan laskiessa pakkasesta jokin huomautus yms) sekä akkujännitteen näyttö puuttuu! Tällaisessa sähköautossa ehdottomasti akkujännite tulisi kuulua SID:n valikoihin kuten tonnareissa.
juhokare kirjoitti:Alusta on ollut kummassakin SS:ssä todella hyvä ihan tavallisella versiolla - 'hakkaa' omani Koni Sport Kit :n päivityksenkin! :wink: Istuimet näyttävät olevan SS:ssä todella jämäkät ja jotenkin takertuvan kiinni. Niistä saa hyvän tunnon koko auton Saabin liikkeistä.
Samaa mieltä. Parhaimpia vakioalustoja etuvetoisessa ehdottomasti.
juhokare kirjoitti:M-5 -vaihteisto on vallanmainio!! Itse tykkään juuri tuollaisesta vaihteistosta, mitä SS:ssä ja SC:ssä on. Ottaisin melkein jopa omaani, jos mahdollista. :D :lol: Vaihteisto on kuten kuuluu Saabin tyyliin jämäkkä ja täsmällinen, ja liikkeet eivät ole liian pitkät, joka on minun makuuni.
M5:n välitykset on todella sopivat, ei ehkä TM:n pojille kun kaupungilla ei voi ajella vitosella :wink: kortteleita ympäri.. Jämäkkyyttä ja tarkkuutta silti toivoisin lisää. Esim uuden Ford Focus ST:n koeajon jälkeen tuli semmonen tunne.

Näihin aloittajan "tyyppivikoihin" ei vielä voi ottaa kantaa kun on niin vähän (reilut 3500km tällähetkellä) ajettuna. Hiljaista on ollut. Kojelauta, ovet, kattoverhoilu ja alusta. Ei mitään ylimääräisiä ääniä. Koirakalterin kiinnityspisteet joskus napsahtelee pakkasella lähtiessä kuopissa. Alusta on täysin hiljaa. On jo ehditty ajaa reilulla -15 pakkasella sekä jäätyneillä nimismiehenkiharoilla yms jäätyneellä sohjokoppuralla. Ei mitään ääniä alustasta. Autossa alkuperäinen Sport jousitus.

Seuraillaan tilannetta. Kertoilen kyllä jos ja kun tässä ´07 mallissa alkaa ilmetä jotain hälyääniä tai muita oireita, koska tuleehan niitä varmasti ennemmin tai myöhemmin.

Ja tuolla kun mollattiin audiota. Uusi 7-kajarin Premium 150 on kyllä erittäin laadukkaan kuuloinen ja toimiva paketti. En osaa kaivata parempaa, ei resonansseja tai muita. Miinuksena valmiit eq-asetukset. Liikaa bassokorostuksia. Mutta näitähän ei tarvitse käyttää.

Miinuksena täytyy mainita hälyytin, jonka kanssa on ongelmia kun käyttää sisätilanlämmitintä. Lämmitin pitää suunnata typerästi, jotta se ei aiheuta hälyytystä. Tähän ei ole vielä apua ollut saatavana.

Ja toinen SC mallin ominaisuus. Lumisohjoa jäätyy takapuskurin ja takaluukun väliin ajossa. Se kun jäätyy, niin takaluukun aukaiseminen on tympeää, kun joutuu jään läpi kiskomaan.

Vettä ei ole löytynyt sisältä, mutta en ole kovin kyllä hakenutkaan. Toivottavasti tiivisteet pitää.

Uudet audio/acc kiertopainikkeet on todella käteviä ja vaivattomia käyttää. 10+ pistettä siitä huolimatta, että ne on peräisin jostain GM:n halpisvarastosta. Erittäin toimivaa. Tonnarin jäljiltä tuntuu todella kätevältä.

Vectorin alumiinikehys vaihdekepin/virtalukon ympärillä näyttäöä aina nuhjuiselta kun siihen koskee väkisinkin sormilla aina välillä. Rasvatahrat näkyy erittäin helposti. Samaten ovissa olevat koriste listat näyttää aina likaisilta.

Takakontin verhoilu on erittäin herkkää likaantumaan, eikä varmaan kestä kovin kulutusta. Samaten takakontin pohjalevy/välilevy ja sivukoteloiden kannet on melko lapsellisen hepposia kötöstyksiä. Ne eivät mielestäni vastaa auton muuta laatua.

Siinä jotain mieleenpainunutta uudesta autosta. Seurataan tilannetta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Samaa mieltä ollaan.

Tuo kajarijärjestelmä isännän nykyisessä ja entisessä oli se minimi-versio - resonointia tai kajarien kalvojen 'räpättelyä' alkaa kuulua, kun laittaa lisää tehoa niihin.

Tuo varashälytin on ollut ainakin entisessä onkkelma ja sitä korjautettiin jälleenmyyjällä kompuutterilla eli kait Techillä.

Niin, ja ilmastointi oli entisessä ja nykyisessä ja on se kieltämättä makea. :wink: Helppo ja selkeä käyttää ja näyttäisi työntävän lämmintä ilmaa ongelmitta.

Mitä omaani noin 145 000 ajettuun Sporttin vertaa kylmäkäynnistystä, niin omani lähtee siistemmin ja jotenkin heti startin jälkeen käy tasaisemmin kuin SS, mutta ei voi missään nimessä kait sanoa varsinaiseksi puutteeksi tai ongelmaksi SS:ssä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuo maininta vanhan Aeron audio-järjestelmästä oli vuosimallia 2003, jos oikein muistin. En tiedä minkälaista audiopaketteja siihen aikaan on entiseen Aeroon saanut. Mutta väitti kuulemma omistaja ja asentaja aika surkeaksi.

Omassa on ihan vakio audio-järjestelmä, ja olen ollut varsin tyytyväinen, kun vielä laittaa konttiin Peerles XLS-10 :n subin toistamaan matalia vahvistimena itselläni Blaupunkt - mallia en muista. Asennutin kyseisessä liikkeessä subin vahvisteineen. Johdot ovat siis voisiko sanoa viralliset - ei mitään by Biltema.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Tässä näitä minun kokemuksia 2007 SC:stä...

Päälimmäisenä tulee mieleen puhallin, joka ei toiminut. Syynä oli pistoke, joka ei ollut kiinni puhaltimen moottorissa.

Etupäästä kuuluu se "klonksaus" liikkeelle lähdettäessä mutta on kai paremminkin ominaisuus. Jostain näiltä palstoilta luin sen johtuvan jarrupalojen liikkeestä...

Oikein kovalla sateella pyyhkiöiden toimiessa maksiminopeudella tuli tunne, kuin sadepyyhkimien toimintaa olisi voinut kuulla myös kaiuttimien kautta mutta en kyl mene vannomaan. Minähän saatan kuulla mitä vaan tai ainakin luulla :?

Kuljettajan penkki narisee hiukan selkänojalta mutta odottelen, josko olisi ohimenevää, kun sitä ihan alusta tehnyt.

Nyt talvikelien tultua on tullut vastaan tuo sisätilalämmitin ongelma. Sopivaa suuntaa en ole vielä keksinyt Defalleni. (Nyt se on vaan ihan lattialla ilman telinettä.)
Eilen kyllä luulin olevani fiksu ja kytkin hälyttimen vain oville mutta en katsonut ohjekirjasta, jotta palautuu aina auton uudelleen käynnistäessä, joten tänään aamulla oli taas pilli soinut. Ite en kyl herännyt mutta josko edes naapuri :D
Toinen talveen liittyvä on myös Marko A:n mainitsema takaluukun avaus, kun sohjoa ja muuta on jäätynyt väliin/eteen.

Audiosta(7-kajarin Premium 6cd-boxilla) en ole vielä löytänyt vikaa ja paljon paremmin se soi, kuin edellisessä autossani(MB C180 2001). Tietty sehän saattoi olla vielä huonompi soitin.

Kolinoita ja muita resonansseja ei ole vielä kuulunut mainittujen äänien lisäksi, kop kop. Minä, kun en voi sietää mitään ylimääräisiä ääniä autosta.

Vettä en ole sisältä löytänyt ja takakontikin on pysynyt puhtaana, kun kuljettamani tavarat siinä kumimatolla.

Tähän mennessä auto on ajossa kuitenkin ollut juuri niin hyvä tai parempikin, kuin odotin sillä tiistai keskiviikon myräkässä täällä pirkanmaalla oli huojentavaa edetä Saabilla jolle ei ongelmia vastaan tullut vaikka jouduin ajamaan pahassa kelissä miltei 300km.

Tietty nyt on takana vasta 2000km, joten ei vielä niin kamalasti kokemusta.
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Tänä aamuna Saabia käynnistäessä ohjaamo oli kuin köyhän joulukuusi, valot välkkyivät miten sattuu ja mittaristo teki jotain omia juttujaan.Lopuksi ylin näyttö, jossa kello ja muut tiedot näkyvät pimeni täysin.Matkalla Jynkkä-Keskusta kello sentään syttyi tulille.

Huolto varattu ensi viikolle, saas nähdä mitä mennyt.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Marko A kirjoitti:Ja tuolla kun mollattiin audiota. Uusi 7-kajarin Premium 150 on kyllä erittäin laadukkaan kuuloinen ja toimiva paketti. En osaa kaivata parempaa, ei resonansseja tai muita. Miinuksena valmiit eq-asetukset. Liikaa bassokorostuksia. Mutta näitähän ei tarvitse käyttää.

Miinuksena täytyy mainita hälyytin, jonka kanssa on ongelmia kun käyttää sisätilanlämmitintä. Lämmitin pitää suunnata typerästi, jotta se ei aiheuta hälyytystä. Tähän ei ole vielä apua ollut saatavana.
Tuo on totta. Vaikkakin uuden 9-3:n audiojärjestelmää on halvennettu radion ja ACC -paneelin osalta, niin 150 W:n audiojärjestelmä kuulostaa paremmalta kuin vm. 2003-2006 vastaavat. Kaiuttimet eivät resonoi ja ääni vaikuttaa jotenkin täyteläisemmältä. Siinä on tiettyjä seikkoja, joita voi havaita "Pioneer vs. Bose" -vertailussa. Ainakin maahantuojan edustaja sanoi, että vanhat radiot olivat Pioneerin valmistamia.

Sisälämppärin ja varashälyn kanssa mulla ei ole ollut ongelmia, kun tuon lämppäri on ollut apparin jalkatilassa (=lattialla) ja puhaltanut suoraan ylöspäin.

ACC -paneelista: mitä itse ehdin tuota paneelia räpläillä, niin tuon rotaatiokytkimet tuntuivat jotenkin lelumaisilta ja näytön puute oli miinusta, mutta eipähän ainakaan ole näyttöä, josta alkaisi katoamaan pikseleitä (vrt. NG900/OG9-3/9-5 ACC -paneelien näytöt). Se oli myös hyvä homma, että ACC:n saa taas kalibroitua manuaalisesti (tätä ominaisuutta ei ollut vm. 2003-2006 9-3:ssa). Yksialueisuusvaihtoehdon puuttumisesta iso miinus, koska se löytyi vm. 2003-2006 9-3:sta.

Ja sitten siihen, mitä tuohon meikäläisen käytössä olevan iivariin on tehty:

-ohjauskulmat säädetty (veti vasemmalle).
-korjattu kuljetuksessa tulleita vaurioita, mm. mustassa kattolistassa oli naarmuja.
-kuskin ovenkahva vaihdettu (Länsiauton asentajan moka, naarmutti kahvaa).
-peilien mustat "varsiosat" kuplineet: vaihdettu uusiin.
-kojelauta natissut: laitettu silikonia kojelaudan reunalistaan.
-A-pilarin läheltä kuulunutta narinaa: vaihdettu kuskin aurinkolippa.
-kaiuttimet resonoineet: kaiuttimet vaihdettu kahdesti, viimeisellä kerralla villoitettu koko oviverhoilupaneeli.
-kuskin ovessa olevan ikkunanavauskytkin resonoinut kovaäänisen musiikin tahdissa: tiivistetty.
-lisätakajarruvalo resonoinut: korjattu.
-lisätty sivuhelmojen kiinnitysnastoja (puuttunut 3 kpl)
-moottori resonoinut ilkeästi tyhjäkäynnillä: vaihdettu kaksi kertaa ECU:n softa, jälkimmäisellä kerralla sellainen, jossa pystyy säätämään tyhjäkäyntiä, säädetty 100 rpm korkeammalle, vika korjaantui.
-luistonestojärjestelmä rahissut: päivitetty luistonestojärjestelmän softa.
-kuskin turvavyö ei palauttanut kunnolla: silikonia ja taas palauttaa.
-hansikaslokeron avauspainikkeen ja vaihdekepin alumiinivaihdekaavion ympärillä olevat kumit rispaantuneet: vaihdettu.
-etupenkkien istuinverhoilut rypistyneet: vaihdettu kerran, rypistyi uudestaan, nyt vaihdettu toistamiseen, ei enää uurteita :wink:

Eiköhän siinä ollut kaikki. Edelleen täytyy painottaa, että mikään noista ei ole vaikuttanut auton kulkupuoleen, eikä se ole kertaakaan jättänyt tielle. Eli siinä mielessä olen tyytyväinen tuohon iivariin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
93se.tj
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 17:59

Viesti Kirjoittaja 93se.tj »

-05ss 42t takatukivarret vaihtoon takuuseen onneks. helppo testata itse takalavetista auto ylös sit renkaasta kiini ylä ja ala puolelta ei sais tuntua mitään välystä. tämä tästä oopeli laadusta
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Turbo Sensonic kirjoitti: Tuo on totta. Vaikkakin uuden 9-3:n audiojärjestelmää on halvennettu radion ja ACC -paneelin osalta, niin 150 W:n audiojärjestelmä kuulostaa paremmalta kuin vm. 2003-2006 vastaavat. Kaiuttimet eivät resonoi ja ääni vaikuttaa jotenkin täyteläisemmältä. Siinä on tiettyjä seikkoja, joita voi havaita "Pioneer vs. Bose" -vertailussa. Ainakin maahantuojan edustaja sanoi, että vanhat radiot olivat Pioneerin valmistamia.
"Vanhat" 9-3 SportSedanin radiot eivät olleet Pioneerin vaan Clarionin valmistamat. Ainoastaan kaiuttimet ja vahvistimet ovat olleet Pioneerin ja ovat edelleenkin 4 ja 7 kaiutin systeemeissä sekä Cabrioletin ja SportCombin SS3:ssa (eli 300W "parhaassa" audiossa). Ja tuo edellä mainittu Bose systeemi siis sisältää Bosen tekemät kaiuttimet luonnollisesti. VM07 9-3 radio taas on Fujitsu Ten merkkinen ja siitä tuntuu lähtevän selkeästi vähemmän ääntä kuin "vanhasta" clarionin soittimesta. Esimerkiksi vm07 9-3SC 300W audiolla ei potki kontin subbarilla läheskään yhtä paljon kuin vm06 teki. Tosin vm07:ssa ei etuovet resonoi yhtä herkästi, joten tiedä sitten kumpi parempi. Myöskään 9-3SS vm07 Bosen audiolla ei tuota kovin kovaa bassoa, mutta muuten järjestelmä kuulostaa kyllä ainakin meikäläisen ei kultakorviin hyvältä.
Tässä mun pari senttiä tähän ketjuun vaikkei nyt ollenkaan liity alkuperäiseen kysymykseen...
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ja sitten siihen, mitä tuohon meikäläisen käytössä olevan iivariin on tehty:

-ohjauskulmat säädetty (veti vasemmalle).
-korjattu kuljetuksessa tulleita vaurioita, mm. mustassa kattolistassa oli naarmuja.
-kuskin ovenkahva vaihdettu (Länsiauton asentajan moka, naarmutti kahvaa).
-peilien mustat "varsiosat" kuplineet: vaihdettu uusiin.
-kojelauta natissut: laitettu silikonia kojelaudan reunalistaan.
-A-pilarin läheltä kuulunutta narinaa: vaihdettu kuskin aurinkolippa.
-kaiuttimet resonoineet: kaiuttimet vaihdettu kahdesti, viimeisellä kerralla villoitettu koko oviverhoilupaneeli.
-kuskin ovessa olevan ikkunanavauskytkin resonoinut kovaäänisen musiikin tahdissa: tiivistetty.
-lisätakajarruvalo resonoinut: korjattu.
-lisätty sivuhelmojen kiinnitysnastoja (puuttunut 3 kpl)
-moottori resonoinut ilkeästi tyhjäkäynnillä: vaihdettu kaksi kertaa ECU:n softa, jälkimmäisellä kerralla sellainen, jossa pystyy säätämään tyhjäkäyntiä, säädetty 100 rpm korkeammalle, vika korjaantui.
-luistonestojärjestelmä rahissut: päivitetty luistonestojärjestelmän softa.
-kuskin turvavyö ei palauttanut kunnolla: silikonia ja taas palauttaa.
-hansikaslokeron avauspainikkeen ja vaihdekepin alumiinivaihdekaavion ympärillä olevat kumit rispaantuneet: vaihdettu.
-etupenkkien istuinverhoilut rypistyneet: vaihdettu kerran, rypistyi uudestaan, nyt vaihdettu toistamiseen, ei enää uurteita :wink:

Eiköhän siinä ollut kaikki. Edelleen täytyy painottaa, että mikään noista ei ole vaikuttanut auton kulkupuoleen, eikä se ole kertaakaan jättänyt tielle. Eli siinä mielessä olen tyytyväinen tuohon iivariin.
Ei voi sanoa kuin että oh boy 8O . Oma saba on tulossa joulukuun puolessavälissä, ja toivoa sopii etteivät pikkuviat ota niskalenkkiä muuten mahtavasta autosta.

Omat viimeisimmät kokemukset rajoittuvat japanilaisiin jotka kaikki ovat olleet kuin kelloja:
- Mitsubishi Galant 3.0 GR (-00), noin 30 tkm. Ei vikoja - USA
- Toyota Camry 2.4 XL (-01), noin 60 tkm. Ei vikoja - Kanada
- Honda Accord 2.4 EX (-03, Suomi), 80 tkm. takapyörän laakeri äänsi noin 60 tkm kohdalla, vaihdettiin huollossa. Ei hälyääniä. That's it.

Autot muuten "vain ok". honda on todella hyvä auto, Mitsussa oli hyvä moottori ja Toyota ÄÄRETTÖMÄN GÖTEBORING. Nyt halusin nimenomaan ajettavuutta (ja turbon :D ), siinä vaihdon syy.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Vastaa Viestiin