Jos autossa on vikaa, takuu hoitaa. Ei se itsestään korjaannu, eikä varsinkaan täällä itkemällä. 93 SS on hyvä ja lämmin talviauto, väitän että paljon parempi kuin museo satkut ja tonnarit yhteensä.ristoj kirjoitti:Autoni on Saab 1,8 T -05 ajettu 16500 km joka on kymmenes Saabini. Tämä 1,8 T lämpenee tosi hitaasti jos pakkasta on vähänkin. Saan sen jotenkin lämpenemään kun laitan automaatti-ilmastoinnin käsikäytölle ja puhaltamaan kylmää siihen saakka kun lämpömittari nousee 2/3 korkeuteen, siihen se mittari jääkin sitten pitkäksi aikaa kun laitan lämpötilapyynniksi 21. Tämä on ylivoimaisesti hitain lämpenemään kaikista Saabeistani.
Onko muilla sellaista ongelmaa kun käynnistää kylmän koneen jota on lämmitetty lämmittimellä ( liekö lohko vai nykyaikainen "silitysrauta" ) niin moottorista käynnistyy vain osa eli pyörii vain osilla pytyillä. Kun antaa jonkin aikaa pyöriä ja antaa varovasti kaasua niin sitten herää koko kone. Tämä nykyinen kone pyörii tyhjäkäynnillä kuin diesel, ei läheskään yhtä nätisti kuin vanhan 9-3:n kone.
Seuraava ongelma on iskarit ja kitinä. Iskareiden kolina on kanssa tympeää kuunneltavaa kuoppaisilla teillä. Samoin apumiehen puolelta kuuluva kitinä/natina jota en ole saanut paikallistettua. ( paikka on tyhjä, syynä ei ole kitisevä/natiseva vaimo ).
Olen ajanut kyseisellä autolla puolisen vuotta ja välillä harmittaa kun vaihdoin vanhan hyvän "Saabin" pois tai etten vaihtanut Skodaan joka oli toinen vaihtoehto. Uudesta on pakko myöntää että sillä on hemmetin hyvä ajaa.
Kuopion huolto "tutkii" kyseisiä ongelmia maaliskuun alussa, saa nähdä tleeko apua kun nuo kylmäkäynnistykset johtuvat kuulemma lämmityksestä. En oikein usko asiaa kun vika vaivannut vain kuukauden j a olihan kylmää jo aikaisemmin.[/b]

Iskarit on paskoja, vaatikaa ne takuuseen, omassa on neljännet menossa.
Jos haluaa kunnon iskarit, osta Konit, ne kestää, eikä ne niin kalliita ole, auto itsessään on paljon kalliimpi.
