Täristystä ja puoltoa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Mites on vaikuttiko suuntaus parempaan suuntaan vai oletko ehtinyt sitä tehdä? Miettinyt tätä asiaa ja tosiaan se "banaani" on ylempi poikittaistuki. Ns. opelpusla tms. (itsellä tosin ollut 2000-luvun vaihteen opeli jossa ko. surullisen ku(u)luisat puslat olivat täysin loppu ja ei se tärissyt yhtään).
Renkaat ja vanteet on katsottu suoriksi ja tasapainoon moneen kertaan. ei oikein enää vaihtoehtoa jos olettaa nuo oikeaksi. Suuntaukseen ja tuet vaihtoon. Voi olla, että talvirenkaiden isompi profiili antaa anteeksi pienet heitot eikä tärinää pääse syntymään. varmaankin kuluvan kuukauden aikana tehdä tuo suuntaus ja vaihto. Miettinyt nyt vähän enempikin ja ehkä tärinä muuttuu hieman mutkissa, joten voi hyvin olla perässä perää.
Renkaat ja vanteet on katsottu suoriksi ja tasapainoon moneen kertaan. ei oikein enää vaihtoehtoa jos olettaa nuo oikeaksi. Suuntaukseen ja tuet vaihtoon. Voi olla, että talvirenkaiden isompi profiili antaa anteeksi pienet heitot eikä tärinää pääse syntymään. varmaankin kuluvan kuukauden aikana tehdä tuo suuntaus ja vaihto. Miettinyt nyt vähän enempikin ja ehkä tärinä muuttuu hieman mutkissa, joten voi hyvin olla perässä perää.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Noh, onpahan yksi asia tutkittavien asioiden listalta? luultavasti ne tukivarret menee ennemmin tai myöhemmin kuitenkin vaihtoon. eivätpä ainakaan venkoile muita osia piloille... Harmi ettei sillä ratkennut ongelma. taka-ajatuksena olisi ollut myös toivoa omaan tärinän pois saamiseen. taitaa tuo kuitenkin olla edessä minullakin.. Mitkä vanteet ja renkaat sinulla on autossasi? Odotan talvea jo innolla että saa vaihtaa renkaat.. on tämäkin..
Kokeile vaihtaa yksitellen renkaita vaikka talvisiin niin vähenee arpominen, jos vain aikaa ja hermoja on moiseen. itse saatan moiseen alkaakin kohta.
Kokeile vaihtaa yksitellen renkaita vaikka talvisiin niin vähenee arpominen, jos vain aikaa ja hermoja on moiseen. itse saatan moiseen alkaakin kohta.
Joskus puoltamisvaivoihin auttaa se kun vaihtaa rekaiden paikkaa. Jos kumeissa ei ole pakollista pyörimissuuntaa niin tulee vähän enemmän vaihtoehtoja testailtavaksi.
Suurin syy puoltamiseen lienee kuiten siinä, että suomessa tiet on todella reilusti kallistettuja ojaa kohti.
Ja sekin on hyvä muistaa kettä taka-akselisto ohjaa autoa ja etuakselistolla valitaan haluttu kulkusuunta. Eli takaripustuksen kunnolla ja säädöillä on todella iso rooli auton ajettavuudessa. Näin muistaakseni opettivat aikanaan...
Täristyksestä sitten vielä:
Nykyään tuntuu olevan rengasliikkeillä aika vähän halua tai taitoa tehdä rengastyöt kunnolla. Hyvin harvassa liikkeessä huomioidaan renkaissa mahdollisesti olevat väritäplät joiden avulla renkaan kevein kohta voidaan sovittaa vanteen raskaimman kohdan kohdalle. Näin käytettävien painojen määrä saadaan minimoitua.
Amatöörimäisen rengasasentajan tunnistaa minusta myös siitä, että painoja riputellaan ympäri vannetta useampaan eri paikkaan vain sen mukaan miten kone näyttää. Ei edes vaivauduta etsimään oikeaa paikkaa painolle jos rengas ei ensimmäisellä yrittämällä ole tasapainossa.
Kunnollisessa painotuksessa rengas ja vanne myös pestään ennen uutta painotusta. Tämäkin tapahtuu valitettavan harvassa paikassa. Raha näillekkin liikkeille kyllä tuntuu kelpaavan.
Suurin syy puoltamiseen lienee kuiten siinä, että suomessa tiet on todella reilusti kallistettuja ojaa kohti.
Ja sekin on hyvä muistaa kettä taka-akselisto ohjaa autoa ja etuakselistolla valitaan haluttu kulkusuunta. Eli takaripustuksen kunnolla ja säädöillä on todella iso rooli auton ajettavuudessa. Näin muistaakseni opettivat aikanaan...
Täristyksestä sitten vielä:
Nykyään tuntuu olevan rengasliikkeillä aika vähän halua tai taitoa tehdä rengastyöt kunnolla. Hyvin harvassa liikkeessä huomioidaan renkaissa mahdollisesti olevat väritäplät joiden avulla renkaan kevein kohta voidaan sovittaa vanteen raskaimman kohdan kohdalle. Näin käytettävien painojen määrä saadaan minimoitua.
Amatöörimäisen rengasasentajan tunnistaa minusta myös siitä, että painoja riputellaan ympäri vannetta useampaan eri paikkaan vain sen mukaan miten kone näyttää. Ei edes vaivauduta etsimään oikeaa paikkaa painolle jos rengas ei ensimmäisellä yrittämällä ole tasapainossa.
Kunnollisessa painotuksessa rengas ja vanne myös pestään ennen uutta painotusta. Tämäkin tapahtuu valitettavan harvassa paikassa. Raha näillekkin liikkeille kyllä tuntuu kelpaavan.
Viimeksi muokannut mike, La Elo 04, 2007 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vanteet ovat Saabin 16" 10-spoket. Renkaat Nokian Hakka H 205/55R16. Taidan suosiolla odottaa talvea.Poikarukka kirjoitti:Noh, onpahan yksi asia tutkittavien asioiden listalta? luultavasti ne tukivarret menee ennemmin tai myöhemmin kuitenkin vaihtoon. eivätpä ainakaan venkoile muita osia piloille... Harmi ettei sillä ratkennut ongelma. taka-ajatuksena olisi ollut myös toivoa omaan tärinän pois saamiseen. taitaa tuo kuitenkin olla edessä minullakin.. Mitkä vanteet ja renkaat sinulla on autossasi? Odotan talvea jo innolla että saa vaihtaa renkaat.. on tämäkin..
Kokeile vaihtaa yksitellen renkaita vaikka talvisiin niin vähenee arpominen, jos vain aikaa ja hermoja on moiseen. itse saatan moiseen alkaakin kohta.

Viimeksi muokannut tsaarela, Su Elo 05, 2007 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Yksi mitä ajattelin vielä ennen suuntautusta kokeilla on rullakone eli sellainen rengaskone mikä jotenkin ajaa nuo renkaat painolla (? kertokaa toki paremmin tietävät) ja näin muokkaisi renkaan muodot kohdilleen. Niitä vain ei tahdo löytyä joka firmasta. Sen vielä teen ja sitten suuntaukseen ja tukivarret vaihtoon. näiden jälkeen luulisi olevan jo aika varmaa mistä tärinä tulee. Soitella maanantaina läpi muutama vaihtoehto ja yrittää vielä tämä.
Aika ihmeelliseltä tämä tuntuu. 3krt tasapainotettu, 2 eri liikkeessä. Vanteet käytetty koneessa ilman kumeja. itse katsoin vierestä ja ei silmällä erottuvia heittoja ja paino eroa tasan 0g. Luulisi painoheitot jo tulleen esiin. enää ei ole renkaiden suhteen kuin materiaali virheet jne. ihmeellisyydet. Mikähän kumma siellä sitten on jos ei häviä. vetoakselit? laakerit? Jarrulevyt? kaikki mahdolliset puslat? järki lähtee..
seuraavaksi rullakone, sitten suuntaus ja uudet taka ylätukivarret. sitten..? kasko ja katolleen? jotenkin erilainen tuo tärinä kuin yleensä ollut kumeissa epätasapainoa. nehän tärisee silleen nopeasti ja lyhyttä liikettä. tämä taas on jotenkin harvakseltaan (silti säännöllistä) ja muljuvaa.. en tiedä alanko jo kuvitella.
Aika ihmeelliseltä tämä tuntuu. 3krt tasapainotettu, 2 eri liikkeessä. Vanteet käytetty koneessa ilman kumeja. itse katsoin vierestä ja ei silmällä erottuvia heittoja ja paino eroa tasan 0g. Luulisi painoheitot jo tulleen esiin. enää ei ole renkaiden suhteen kuin materiaali virheet jne. ihmeellisyydet. Mikähän kumma siellä sitten on jos ei häviä. vetoakselit? laakerit? Jarrulevyt? kaikki mahdolliset puslat? järki lähtee..
seuraavaksi rullakone, sitten suuntaus ja uudet taka ylätukivarret. sitten..? kasko ja katolleen? jotenkin erilainen tuo tärinä kuin yleensä ollut kumeissa epätasapainoa. nehän tärisee silleen nopeasti ja lyhyttä liikettä. tämä taas on jotenkin harvakseltaan (silti säännöllistä) ja muljuvaa.. en tiedä alanko jo kuvitella.
Täristystä ja puoltoa
Jos vetoakselin nivel on kulunut tai muuten menossa rikki, syntyy etupäähän tärinää. Pitää olla kyllä paljon ajettu auto tai useimmiten suojakumit rikki jos vika olisi sieltä. Koin itse tällaisen aikanaan 900C.ssä. Ruostesuojauksessa korkeapainepesulla "täyttivät" nivelen suojakumin vedellä ja eihän se vesivoitelua kauaa kestänyt. Tärinä pikku hiljaa lisääntyi kunnes ei enää voinu ajaa. Suojakumi auki ja ensin tuli "sangollinen" vettä ja kuulat perässä. Uusi nivel ja tärinät loppui siihen. Onkohan ne Spoke 10:t tarpeeksi tukevat vanteet kovin leveille renkaille. Vähän näyttää hentoisilta ne pinnat. Jottei vaan vanne ala resonoimaan kun ajaa esim. kaltevaa uranreunaa renkaan sisäreunalla?
Re: Täristystä ja puoltoa
Itsellä on tällä hetkellä 10 mm kapeammat kuin rekisteriotteen suositus. Tiedä sitten, mikä on valmistajan suositus.3420 kirjoitti:Onkohan ne Spoke 10:t tarpeeksi tukevat vanteet kovin leveille renkaille. Vähän näyttää hentoisilta ne pinnat. Jottei vaan vanne ala resonoimaan kun ajaa esim. kaltevaa uranreunaa renkaan sisäreunalla?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
ei ne voimat ole kovia suoraan ajaessa. vanteet varmasti (yli) mitoitettu kestämään kaikki kanttaukset mitkä renkaista irtoaa auton täydessä vauhdissa ja ylikin sen. Näitä tärinä vanteita olisi varmasti enemmänkin jos suunnittelussa olisi virhe. Minulla ainakin tärinä esiintyy koko ajan tietyissä nopeuksissa. lähinnä 110-130 alueella.
Onhan vanteen (riippumatta onko alkuperäinen tai ei) keskireikä varmasti sopiva? Sen on oltava aavistuksen ahdas pyörännapaan. Jo vajaan millin välys saattaa aiheuttaa tärinää, autosta riippuen.Poikarukka kirjoitti:ei ne voimat ole kovia suoraan ajaessa. vanteet varmasti (yli) mitoitettu kestämään kaikki kanttaukset mitkä renkaista irtoaa auton täydessä vauhdissa ja ylikin sen. Näitä tärinä vanteita olisi varmasti enemmänkin jos suunnittelussa olisi virhe. Minulla ainakin tärinä esiintyy koko ajan tietyissä nopeuksissa. lähinnä 110-130 alueella.
Toinen vaihtoehto on, että renkaan/renkaiden runko on viallinen - näyttävät menevän tasapainoon, mutta kun käyttää rengasta irti tasapainotuskoneesta ja laittaa uudelleen kiinni, niin heittoa on taas.
Molempiin edellisiin olen törmännyt aikaisemmissa autoissani joissa on ilmennyt kuvaamasi kaltaista tärinää yli satasen nopeuksissa - Saabissa en kylläkään.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Huomenna lähtevät rullakoneeseen testaukseen. Eli rullakoneen idea on "simuloida" (600kg painolla = vastaa autoa päällä) renkaan painetta tietä vasten ja muodosta / materiaali vahvuudesta johtuvan työntövoiman vastine. ts. etsiä muodon tekemää pompotusta vastaava vastapaino(t) ns. dynaaminen tasapaino (kait hienosti sanottuna). normaali konehan vain etsii painoeroista johtuvan heiton.
Sanoivat liikkeessä, että juuri tälläisia tapauksia ovat saaneet kuntoon ja ainakin on varmaa, että selviää onko vika vanteesta vai missä renkaista. itselläni kun on uudesta asti ollut tämä vika ja ilmoittanut siitä liikkeelle (kyseessä eri nyrkkipaja, kuin mihin nyt on menossa. ja oli viiminen kerta kun menen vähänkään epäilyttävään paikkaa! tai säästän penninkään renkaissa prkl.) uutena niin voin vaatia takuu vaihtoa. Todennäköisesti renkaat tulevat kuntoon, jos vika ei ole paha.
keskireiät ovat justiinsa eikä melkein. en ole yhtä naftia nähnyt vielä missään vehkeessä. On rasvailtu ja putsailtu, väännetty momenttiin jne. renkaiden rakenne viat tulevat varmasti huomenna esille jos niitä on ja voiko niitä korjata ajoon sopiviksi. ainahan niissä heittoa, joissakin vain enempi. Kyllä se taas on todettu, että jostaki se hinta muodostuu. Kerron tilanteen kun huomenna iltapäivästä pääsen testailemaan. toivotaan parasta, tai ainakin että tietää mikä ihme sen aiheuttaa.
Sanoivat liikkeessä, että juuri tälläisia tapauksia ovat saaneet kuntoon ja ainakin on varmaa, että selviää onko vika vanteesta vai missä renkaista. itselläni kun on uudesta asti ollut tämä vika ja ilmoittanut siitä liikkeelle (kyseessä eri nyrkkipaja, kuin mihin nyt on menossa. ja oli viiminen kerta kun menen vähänkään epäilyttävään paikkaa! tai säästän penninkään renkaissa prkl.) uutena niin voin vaatia takuu vaihtoa. Todennäköisesti renkaat tulevat kuntoon, jos vika ei ole paha.
keskireiät ovat justiinsa eikä melkein. en ole yhtä naftia nähnyt vielä missään vehkeessä. On rasvailtu ja putsailtu, väännetty momenttiin jne. renkaiden rakenne viat tulevat varmasti huomenna esille jos niitä on ja voiko niitä korjata ajoon sopiviksi. ainahan niissä heittoa, joissakin vain enempi. Kyllä se taas on todettu, että jostaki se hinta muodostuu. Kerron tilanteen kun huomenna iltapäivästä pääsen testailemaan. toivotaan parasta, tai ainakin että tietää mikä ihme sen aiheuttaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Kävivät koneessa. 0g heittoa painossa (minkä normi kone antaa), mutta muuten aivan sudet. en tiedä miten näitä lukuja selvittää mutta rullakonen antoi 600kg painolla tulokseksi 13kg huonoimmassa, 12,5 ; 7 ja 8 kg. pahin ylitti rajan millä ilman muuta kelvoton ja muitakaan ei saanut painoihin. eli renkaissa vika. Mitä ymmärsin niin rengas iskee 13kg painolla autoon tuolla painolla. kudos antaa myöten tai muuta vastaava.
No tästä alkoikin ihan uusi tarina. Jumalauta mikä vääntäminen. Soitin liikkeeseen mistä alkujaan ostettu. Kirosanoja pukkas, oli sovittu yhdessä hyväksi jne. ei meitä kiinnosta mitä muiden koneet näyttää, mikset tullut tänne. se oli toukokuu nyt on elokuu. mikä kyllä osaltaan totta. kävimme koeajolla aikoinaan lyhyesti ja paineita oli nostettu tärinä ei tullu lyhyessä koeajossa pahastikaan.
Sanoin jo siinä, että pahempaa tasaisessa matka vauhdissa 110-130. vastaus joo emme vastaa ylinopeudesta. (entäs sitten saksassa ja miksi renkaat speksattu 240km/h ajoon) autossa vika jne. ei ala vaihtamaan oli kuulemma normaalia pieni tärinä. Hyväksyin asian siinä nolona. epäilin myös autoa, koska aiemmat renkaat olivat tärisseet (vaikka niissä oli selvää heittoa). Käytin merkkiliikkeessä. Tasapainoon meni normikoneella.
Ei alkanut vaihtamaan renkaita. Kysyin, että hoidetaanko asiaa sitten muuta kautta, mutta olisi hyvä päästä sopuratkaisuun ja olen valmis maksamaan välin toisen merkkisiin premium renkaisiin. Aikoi selvittää ja soittaa huomenna. Luulenpa ettei tee mitään. nyt asioimani rengasliikkeen mies ihmetteli käytöstä ja soitti kilpailevan firman konttoriin (kai tiesi jonkun sieltä) ja sieltä sain seuraavan esimiehen numeron. jos ei huomenna vaihdu omatoimisesti, niin vaihtuu pääkonttorin (liike kuuluu ketjuun, jota en nyt tässä vedä mukaan) toimesta ja varmasti tykkäävät kuulemma saada asiakas palautetta. Aivan kummallista käytöstä. asiakkaalle kiroillaan jne.
Parastahan on että renkaissa takuu pitäisi olla voimassa, vaikka kuinka olisi toukokuussa sovittu ehjiksi ja annettu olla jos ei nyt ole kunnossa! Mitä ihmettä! emme vastaa ylinopeuksista.. ei varmaan, mutta autoilla ajetaan myös saksassa ja muualla missä eri nopeudet!! Saapa nähdä kuinka tässä käy. Pahimmallaan ostan taas uudet renkaat. Ei enää haluta edes viedä auto ko. paikkaan. Varmaan lyö jakarin kylkeen. Jo asentaessakin haukku vanteet ettei tällaisia olekaan, kun ei rengas nouse vanteelle. Saabin originaalit vanteet!
ÄLKÄÄ IKINÄ SÄÄSTÄKÖ VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA, JA JOS EPÄILYTTÄÄ VÄHÄNKIN ANNA OLLA. EI NE TURHAAN RENKAAT SIINÄ HINNASSA MISSÄ OVAT!
::edit Kävin nyt vasta kunnon ajolla rullakone painotuksen jälkeen. Tärinät ovat hävinnyt. ajelin eri moottoritie nopeuksia ja ei tärise enää. mitättömän olemattoman pieni on 104km/h mutta se ei häiritse. En tiedä enää mitä ajatella. Tuli jo aika rankasti avauduttua alkp. liikkeellä, ja nyt ongelma onkin kunnossa. Meinasivat rullakone firmassa kuitenkin, että eivät saa painoon ja kone ilmoitti tekstillä ainakin yhden olevan yli rajojen. Vikaahan niissä on, mutta kun ei enää ole ongelmaa. Mitä tässä tekee.. soittaa ja vetäytyä asiassa? vaatia uudet ja milläs taas todistaa asia.
Noh, joka tapauksessa tärisijät käyttäkää rullakoneessa. Helsingissä ainakin Rengas-sopissa on sellainen ja todella asiakaspalvelu henkinen meininki.
Aika pitkä tuli tästä tarinasta, mutta ehkä joku saa siitä opetuksen irti ja mahdollisesti ratkaisun ongelmiinsa ja vastaavia varten on joku tapa edetä. Ja renkaat olivat Hankook:it.. muutoin kyllä suht' hiljaiset ja mukavat.
No tästä alkoikin ihan uusi tarina. Jumalauta mikä vääntäminen. Soitin liikkeeseen mistä alkujaan ostettu. Kirosanoja pukkas, oli sovittu yhdessä hyväksi jne. ei meitä kiinnosta mitä muiden koneet näyttää, mikset tullut tänne. se oli toukokuu nyt on elokuu. mikä kyllä osaltaan totta. kävimme koeajolla aikoinaan lyhyesti ja paineita oli nostettu tärinä ei tullu lyhyessä koeajossa pahastikaan.
Sanoin jo siinä, että pahempaa tasaisessa matka vauhdissa 110-130. vastaus joo emme vastaa ylinopeudesta. (entäs sitten saksassa ja miksi renkaat speksattu 240km/h ajoon) autossa vika jne. ei ala vaihtamaan oli kuulemma normaalia pieni tärinä. Hyväksyin asian siinä nolona. epäilin myös autoa, koska aiemmat renkaat olivat tärisseet (vaikka niissä oli selvää heittoa). Käytin merkkiliikkeessä. Tasapainoon meni normikoneella.
Ei alkanut vaihtamaan renkaita. Kysyin, että hoidetaanko asiaa sitten muuta kautta, mutta olisi hyvä päästä sopuratkaisuun ja olen valmis maksamaan välin toisen merkkisiin premium renkaisiin. Aikoi selvittää ja soittaa huomenna. Luulenpa ettei tee mitään. nyt asioimani rengasliikkeen mies ihmetteli käytöstä ja soitti kilpailevan firman konttoriin (kai tiesi jonkun sieltä) ja sieltä sain seuraavan esimiehen numeron. jos ei huomenna vaihdu omatoimisesti, niin vaihtuu pääkonttorin (liike kuuluu ketjuun, jota en nyt tässä vedä mukaan) toimesta ja varmasti tykkäävät kuulemma saada asiakas palautetta. Aivan kummallista käytöstä. asiakkaalle kiroillaan jne.
Parastahan on että renkaissa takuu pitäisi olla voimassa, vaikka kuinka olisi toukokuussa sovittu ehjiksi ja annettu olla jos ei nyt ole kunnossa! Mitä ihmettä! emme vastaa ylinopeuksista.. ei varmaan, mutta autoilla ajetaan myös saksassa ja muualla missä eri nopeudet!! Saapa nähdä kuinka tässä käy. Pahimmallaan ostan taas uudet renkaat. Ei enää haluta edes viedä auto ko. paikkaan. Varmaan lyö jakarin kylkeen. Jo asentaessakin haukku vanteet ettei tällaisia olekaan, kun ei rengas nouse vanteelle. Saabin originaalit vanteet!
ÄLKÄÄ IKINÄ SÄÄSTÄKÖ VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA, JA JOS EPÄILYTTÄÄ VÄHÄNKIN ANNA OLLA. EI NE TURHAAN RENKAAT SIINÄ HINNASSA MISSÄ OVAT!
::edit Kävin nyt vasta kunnon ajolla rullakone painotuksen jälkeen. Tärinät ovat hävinnyt. ajelin eri moottoritie nopeuksia ja ei tärise enää. mitättömän olemattoman pieni on 104km/h mutta se ei häiritse. En tiedä enää mitä ajatella. Tuli jo aika rankasti avauduttua alkp. liikkeellä, ja nyt ongelma onkin kunnossa. Meinasivat rullakone firmassa kuitenkin, että eivät saa painoon ja kone ilmoitti tekstillä ainakin yhden olevan yli rajojen. Vikaahan niissä on, mutta kun ei enää ole ongelmaa. Mitä tässä tekee.. soittaa ja vetäytyä asiassa? vaatia uudet ja milläs taas todistaa asia.
Noh, joka tapauksessa tärisijät käyttäkää rullakoneessa. Helsingissä ainakin Rengas-sopissa on sellainen ja todella asiakaspalvelu henkinen meininki.
Aika pitkä tuli tästä tarinasta, mutta ehkä joku saa siitä opetuksen irti ja mahdollisesti ratkaisun ongelmiinsa ja vastaavia varten on joku tapa edetä. Ja renkaat olivat Hankook:it.. muutoin kyllä suht' hiljaiset ja mukavat.
Kiva kuulla, että tärinät ovat lähes kadonneet. Kuinka paljon tuommoinen rullakoneessa käyttö kustantaa? Onko kellään tietoa, löytyykö Oulusta moista konetta?Poikarukka kirjoitti: Noh, joka tapauksessa tärisijät käyttäkää rullakoneessa. Helsingissä ainakin Rengas-sopissa on sellainen ja todella asiakaspalvelu henkinen meininki.
Aika pitkä tuli tästä tarinasta, mutta ehkä joku saa siitä opetuksen irti ja mahdollisesti ratkaisun ongelmiinsa ja vastaavia varten on joku tapa edetä. Ja renkaat olivat Hankook:it.. muutoin kyllä suht' hiljaiset ja mukavat.
Miten muuten rullakoneessa, jos heittoa löytyy kilogrammojen edestä, niin ei kai sitä nyt ihan kilogrammojen edestä tasapainoteta?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Ilmeisesti renkaissa oli myös normaalia paino heittoa, nyt kun tänään soittelin ja varmistelin asiaa. Normaalit heitot ilmeisesti olivat osasyynä, koska ymmärsin ettei nuita painoheittoja ollut kompensoitu. Laitteessa selvisi että 2 renkaista oli yli normaalien toleranssien ja mahdollisesti runkovikaiset. ei välttämättä vaaralliset, mutta selvästi reilua heittoa oli. Ilmeisesti kone oli myös muutoin laadukkaampi kun havaitsi pienet normaali heitotkin näin tarkasti. Mutta yritän saada saada sarjaa vaihdetuksi koska minulle kerrottiin että voivat pahentua ajankanssa ja sitten ei välttämättä mene painoihin. tiedä nyt tästä.
Päivän aikana selviää asiaa alkp. liikkeen kanssa. hyvin nihkeää on ollut asian hoito siellä päässä. aamulla soitin, hyvä ettei luuria tullut. "Joo joo en tarvi niitä tietoja tiedän kyllä miten hoidan ja soitan takas.. heippa." Renkaissa on runkoissa heittoa, mutta ongelma jonka takia aloin testaamaan on poistunut. ei tärise ainakaan häiritsevästi. tuo 13kg / 600 kg on jotenki suhteellinen luku ja rajana merkkirenkaissa että lähtee suoraan tehtaalle kyselemättä on 12kg. minulla 2 renkasta ylitti sen. En tiedä mikä sitten on hankookien raja, mutta ketjun, jonka alaisuudessa toimipiste on, rengas edustajan mukaan selvä tapaus, mutta liike hangoittelee. eivät tiedä keskenään asiasta. Olisi heti pitänyt tehdä asialle ja oli sovittu ja on ajettu jne.. nyt tärinäkin on poissa niin vähän vaikea vääntää sen liikkeen kanssa. tietysti jos saisi ketjun jollekin isommalle pomolle testiin nuo niin vaihtuisi.
Tästä lähin, kun olen tuollaisen koneen nähnyt. Todennut sen nerokkaaksi ja toimivaksi niin AINA vien sellaiseen kun kumit ostan. Kertoo jotain jo siitä firmasta missä laite on. sitouduttu siihen työhön kun on iso investointi hankittu. Taas en halua haukkua muita, koska nämä ovat harvinaisia. Ja todellinen ammattimies kyllä saa kumit kohdalleen ja JOS EI NIIN NE VAIHDETAAN kunnes asiakas on hyvin. Koneessa käyttöi maksoi normaalin rengastyön ja tasapainotuksen verran. tasan 50e tälläkertaa. Oulusta en osaa sanoa, mutta selviää varmasti kysymällä. Isoimmissa ehkä? Täälläpäin suurin osa niistä muutamasta koneesta on merkkiliikkeen huolloissa. mersu, bmw..muistaakseni.
Päivän aikana selviää asiaa alkp. liikkeen kanssa. hyvin nihkeää on ollut asian hoito siellä päässä. aamulla soitin, hyvä ettei luuria tullut. "Joo joo en tarvi niitä tietoja tiedän kyllä miten hoidan ja soitan takas.. heippa." Renkaissa on runkoissa heittoa, mutta ongelma jonka takia aloin testaamaan on poistunut. ei tärise ainakaan häiritsevästi. tuo 13kg / 600 kg on jotenki suhteellinen luku ja rajana merkkirenkaissa että lähtee suoraan tehtaalle kyselemättä on 12kg. minulla 2 renkasta ylitti sen. En tiedä mikä sitten on hankookien raja, mutta ketjun, jonka alaisuudessa toimipiste on, rengas edustajan mukaan selvä tapaus, mutta liike hangoittelee. eivät tiedä keskenään asiasta. Olisi heti pitänyt tehdä asialle ja oli sovittu ja on ajettu jne.. nyt tärinäkin on poissa niin vähän vaikea vääntää sen liikkeen kanssa. tietysti jos saisi ketjun jollekin isommalle pomolle testiin nuo niin vaihtuisi.
Tästä lähin, kun olen tuollaisen koneen nähnyt. Todennut sen nerokkaaksi ja toimivaksi niin AINA vien sellaiseen kun kumit ostan. Kertoo jotain jo siitä firmasta missä laite on. sitouduttu siihen työhön kun on iso investointi hankittu. Taas en halua haukkua muita, koska nämä ovat harvinaisia. Ja todellinen ammattimies kyllä saa kumit kohdalleen ja JOS EI NIIN NE VAIHDETAAN kunnes asiakas on hyvin. Koneessa käyttöi maksoi normaalin rengastyön ja tasapainotuksen verran. tasan 50e tälläkertaa. Oulusta en osaa sanoa, mutta selviää varmasti kysymällä. Isoimmissa ehkä? Täälläpäin suurin osa niistä muutamasta koneesta on merkkiliikkeen huolloissa. mersu, bmw..muistaakseni.