Uteliaana (nuukana) ihmisenä kyselin hieman lisää hintoja, soitin mm. Ouluun Aineelle jossa hintana pidetään nykyään 144e ja tosiaan vielä viime vuonna se oli ollut noin 70e. Edes bensa ei ole kallistunut noin paljon.
Tähän mennessä halvimmat noteeraukset muuten: Saab uusi 99e, purku 55e ja sieltä kuoliaaksi vaietun sukuhaaran puolelta tarvikeosana Opeliin 75e. Taidan käydä naamioituneena ostamassa sen Opel-osan .
Mutta eikö kukaan ole tosiaan itse vaihtanut ko. osaa?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
ilra kirjoitti:Uteliaana (nuukana) ihmisenä kyselin hieman lisää hintoja, soitin mm. Ouluun Aineelle jossa hintana pidetään nykyään 144e ja tosiaan vielä viime vuonna se oli ollut noin 70e. Edes bensa ei ole kallistunut noin paljon.
Tähän mennessä halvimmat noteeraukset muuten: Saab uusi 99e, purku 55e ja sieltä kuoliaaksi vaietun sukuhaaran puolelta tarvikeosana Opeliin 75e. Taidan käydä naamioituneena ostamassa sen Opel-osan .
Mutta eikö kukaan ole tosiaan itse vaihtanut ko. osaa?
Itselläni oli päinvastoin. Opelin tukivarsi oli tuplaten kalliimpi kuin Saabin. Opeliksiinko noita saa jo tarvikkeena? Tokkopa tuo alkuperäistä huonompi on.
Aika käsittämätöntä hinnoittelupolitiikkaa mutta minkäs teet. Pitää kuitenkin vielä kysäistä tuolta Automuovista ennenkuin tekee mtään harkitsematonta .
Pitää myös näemmä alkaa etsiskelemään torx-hylsyjä ja toista tunkkia. Kiitokset vinkistä.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
tsaarela kirjoitti:Itselläni oli päinvastoin. Opelin tukivarsi oli tuplaten kalliimpi kuin Saabin. Opeliksiinko noita saa jo tarvikkeena? Tokkopa tuo alkuperäistä huonompi on.
Senköhän takia minullekin asennettiin 90000 km:n huollossa Magneetissa Opelin osa, koska ne ovat kalliimpia
Se tarvikeosahan voi olla alkuperäisvalmistajalta, mutta myydään vain valmistajan tai jakelijan paketissa, eikä alkuperäisessä "merkkiosapaketissaan".
tuomjussi kirjoitti:... Äänen ja lisää kulumisen voi pysäyttää voitelemalla nivelen ohuella öljyllä apteekista ostettavalla injektioruiskulla ja neulalla. (kokoluokka hevonen) Sillä kun survaisee rasvaa kumin läpi muutaman millilitran, niin ääni häviää ja kuluminen pysähtyy ...
Mitä öljyä olette ruiskuttaneet niveleen? Mobil 1:stä vai jotain ihan muuta?
Satun tuntemaan erään mekaanikon jonka kanssa asiasta oli puhetta. Tuo kumin reijitys ja rasvaus on ihan normi huoltotoimenpide myös merkkikorjaamoissa (Saabin korjaamoista en tiedä) tällaisiin oireisiin. Kumi toki paikataan jotta sinne ei likaa pääse. Siihen en osaa sanoa kuinka pian operaatio pitää tehdä uudelleen jos tuolle tielle lähtee.