Kyllä tuossa kuitenkin on kiihdytetty, kun lähtönopeus on 40 km/h ja loppunopeus satasen molemmin puolin.
Kaikissa Saabin valitsemissa vertailuautoissa taitaa nelivedon voimanjako toimia vain akseleiden välillä, akseleilla ei omia lukkoja ole. Saabin XWD:ssä taka-akselilla on sähköinen lukko, jolla voimaa siirretään pitävämmälle takapyörälle. Kun lähdetään kiihdyttämään noin alhaisella nopeudella noin jyrkkiin mutkiin, niin Porschen vetopito ei ilmeisesti riitä. Maksimiteho ei ratkaise, vaan juuri tuo vetopito, jota Saabissa on enemmän takapään lukon takia. On tietysti ihan selvää, ettei 9-3 XWD pärjää 911 turbolle suoralla kiihdytettäessä tai normaalissa rata-ajossa (ellei sitten kyseessä ole jäärata, jolloin panisin rahani likoon Saabin puolesta).
Ainakin Mitsun Evo IX:ssä on lukot sekä etu- että taka-akselilla, joten sen pitäisi olla testissä Saabia nopeampi. Subarusta minulla ei ole tietoa, mutta kaipa siinäkin täytyy olla. Taitavat nuo akselien lukot olla vielä melko harvinaisia ns. katuautoissa, mutta ilmeisesti kuitenkin yleistymässä.
Saab XWD testi
Re: Saab XWD testi
Kai se on sitten todettava että TV:n testi on kusetusta kun armon "raati" ei sitä usko
Re: Saab XWD testi
Tämähän olisi ensimmäinen kerta maailmassarenner kirjoitti:Kai se on sitten todettava että TV:n testi on kusetusta kun armon "raati" ei sitä usko
STCF #3
Re: Saab XWD testi
Sulla on pointtia tuossa, mutta Porschella on ennen ekaa keilaa jo niin paljon vauhtia, että ei juuri tarvitse kiihdyttää ennen "ulostuloa". Toisekseen Porschen sivuttaispito riittää vallan kivasti ihan ilman lukkoja. Ei varmasti huonontaisi tilannetta, mutta kyllä se kiihtyy mutkistakin vallan kauniisti ulos. Ilman, että pito loppuu kesken.saabbert kirjoitti:Kyllä tuossa kuitenkin on kiihdytetty, kun lähtönopeus on 40 km/h ja loppunopeus satasen molemmin puolin.
Kaikissa Saabin valitsemissa vertailuautoissa taitaa nelivedon voimanjako toimia vain akseleiden välillä, akseleilla ei omia lukkoja ole. Saabin XWD:ssä taka-akselilla on sähköinen lukko, jolla voimaa siirretään pitävämmälle takapyörälle. Kun lähdetään kiihdyttämään noin alhaisella nopeudella noin jyrkkiin mutkiin, niin Porschen vetopito ei ilmeisesti riitä. Maksimiteho ei ratkaise, vaan juuri tuo vetopito, jota Saabissa on enemmän takapään lukon takia. On tietysti ihan selvää, ettei 9-3 XWD pärjää 911 turbolle suoralla kiihdytettäessä tai normaalissa rata-ajossa (ellei sitten kyseessä ole jäärata, jolloin panisin rahani likoon Saabin puolesta).
Ainakin Mitsun Evo IX:ssä on lukot sekä etu- että taka-akselilla, joten sen pitäisi olla testissä Saabia nopeampi. Subarusta minulla ei ole tietoa, mutta kaipa siinäkin täytyy olla. Taitavat nuo akselien lukot olla vielä melko harvinaisia ns. katuautoissa, mutta ilmeisesti kuitenkin yleistymässä.
Tiukalla jääradalla voisi tilanne olla toinen. Sitä en lähde kiistämään.
STCF #3