Herranjestas sentään!!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Herranjestas sentään!!!
Näitä juttuja kun lukee niin entistä enemmän ihmettelee miksi uusia autoja ostetaan niin paljon?
Jos puhutaan että uudet autot ovat turvallisia niin pitäisi tämä pakosta silmäpuolena ajaminenkin ottaa huomioon. Merkkiliike pääsee rokottamaan tästäkin. Lampunvaihtoon merkkiliikkeessä jonottaessa voi sitten tyrkyttää uutta autoa.
Vanhoja omin käsin korjattavia romutetaan innolla Pekka Puputin antaessa innolla lausuntoja kuinka saastuttavia ja vaarallisia vanhat autot ovatkaan. Valitsemamme yleisepäpätevät julkkiskansanedustajat sitten pitävät tuota subjektiivista näkemystä keinona ilmastonmuutoksen ratkaisuun. Maahantuojien edunvalvojaa joka hyötyy asemansa vuoksi vanhan purkamisesta ja uusien myymisestä ei saisi päästää puhumaan julkisesti ilman että joltain muultakin asiantuntijalta kysytään. Pahinta tässä on, että kun asiantuntijalausuntoa kaivataan, tuntuu aina olevan PP, jolta kysytään. Missään yhteydessä en ole nähnyt tämän kaksoisroolin tulevan esille julkisuudessa.
Sori kun meni kauas 9-3:n lampun vaihdosta ja onhan asiasta tällä foorumilla puhuttu aikaisemminkin. Ärsyyntymiskynnykseni ylittyy usein Ilkka-lehden jutuista ko. aiheesta. Ne ovat olleet koko ajan myönteisiä uusien autojen kaupalle ja kyllä Ilkassa autoliikkeiden mainoksia riittääkin.
Jos puhutaan että uudet autot ovat turvallisia niin pitäisi tämä pakosta silmäpuolena ajaminenkin ottaa huomioon. Merkkiliike pääsee rokottamaan tästäkin. Lampunvaihtoon merkkiliikkeessä jonottaessa voi sitten tyrkyttää uutta autoa.
Vanhoja omin käsin korjattavia romutetaan innolla Pekka Puputin antaessa innolla lausuntoja kuinka saastuttavia ja vaarallisia vanhat autot ovatkaan. Valitsemamme yleisepäpätevät julkkiskansanedustajat sitten pitävät tuota subjektiivista näkemystä keinona ilmastonmuutoksen ratkaisuun. Maahantuojien edunvalvojaa joka hyötyy asemansa vuoksi vanhan purkamisesta ja uusien myymisestä ei saisi päästää puhumaan julkisesti ilman että joltain muultakin asiantuntijalta kysytään. Pahinta tässä on, että kun asiantuntijalausuntoa kaivataan, tuntuu aina olevan PP, jolta kysytään. Missään yhteydessä en ole nähnyt tämän kaksoisroolin tulevan esille julkisuudessa.
Sori kun meni kauas 9-3:n lampun vaihdosta ja onhan asiasta tällä foorumilla puhuttu aikaisemminkin. Ärsyyntymiskynnykseni ylittyy usein Ilkka-lehden jutuista ko. aiheesta. Ne ovat olleet koko ajan myönteisiä uusien autojen kaupalle ja kyllä Ilkassa autoliikkeiden mainoksia riittääkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Herranjestas sentään!!!
Eikös ajotietokoneen pitäisi pimputella myös palaneesta parkista? Toinen parkki on palanut, mutta SID on kyllä ihan hiljaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Herranjestas sentään!!!
Samaa ihmettelen.tsaarela kirjoitti:Eikös ajotietokoneen pitäisi pimputella myös palaneesta parkista? Toinen parkki on palanut, mutta SID on kyllä ihan hiljaa.
Kävi VIT***ainen moka juuri kun keväällä vein auton leimalle.
edellisenä päivänä katsoin valot ja eikö prkl seuraavana päivänä konttorilla likka sanoo kirkkain silmin: "Sun autos on ihan kunnossa muuten, mutta toi vasen parkki on palanut..."
kysyin, että ei kai tule merkintää otteeseen jos vaihdan polttimon heti ja arvatkaa vaan tuliko...
Nyt täytyy kytätä jos se sattuu kärvähtämään uudestaan ja tuurilla joutuu heti pysäytetyksi ja sheriffit katsoo, että et ole sitten vaihtanut palanutta poltinta katsastuksen jälkeen.....
Re: Herranjestas sentään!!!
Eipä tuo nyt niin kummoinen homma ole, kuskin puoleinen polttimo vaihtuu vajaassa kymmenessä minuutissa ja pelkääjän puoli viidessä kun olosuhteet ovat suotuisat. Suurin yksittäinen operaatio on sen pirun tiukan liittimen irroittaminen siitä polttimosta. Mutta silti... kaipaan C900:n kierrettäviä kansia noiden lerppukumien sijaan kun noita kohmeisin sormin räntäsateessa joutuu vaihtamaan. (Ja C900:ssa vaihtoi polttimot ja umpiot samassa ajassa kuin SS:ssä pelkät polttimot.)
Kannattaa muuten vaihtaa aika nopeaan H8 uuteen eikä yksisilmäisenä ajella. Itse olen niitä yksitellen pariin otteeseen vaihdellut, mutta toinen on molemmilla kerroilla sammunut parin päivän sisällä ensimmäisen sammumisesta. Samoin on käynyt perheen toisessa SS:ssä. Eli yhtä hyvin voi vaihtaa molemmat kerralla kun kerran sormensa likaa.
Kannattaa muuten vaihtaa aika nopeaan H8 uuteen eikä yksisilmäisenä ajella. Itse olen niitä yksitellen pariin otteeseen vaihdellut, mutta toinen on molemmilla kerroilla sammunut parin päivän sisällä ensimmäisen sammumisesta. Samoin on käynyt perheen toisessa SS:ssä. Eli yhtä hyvin voi vaihtaa molemmat kerralla kun kerran sormensa likaa.
Re: Herranjestas sentään!!!
Itse vaihdatan rikki menneet polttimot huollossa. Joskus ottavat maksun, joskus eivät. Viimeksi vaihtoivat taakse polttimon 0 euroa ja fiksailivat pikku säätöjä muutenkin siinä. Eli olen sellainen laiskiainen...
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: Herranjestas sentään!!!
Pesunestesäiliön täyttöputken irroitukseen kun rohkenee käyttää riittävästi voimaa, on lampun vaihto helppo suorittaa myös kuskin puolelle. Täyttöputki on melko tiukasti kiinni. Ohjekirjan ohjeita seuraten tein lampunvaihdon. Ilman ohjeita en olisi älynnyt täyttöputkea irroittaa.
SS 1.8 t vm. 2003.
SS 1.8 t vm. 2003.
Re: Herranjestas sentään!!!
Ja ilmeisesti täyttöputken irroitusta helpottaa sulakerasian irroittaminen siitä putken vierestä. En tosin itse ole tuota rasiaa koettanut irroittaa - vaikka kaipa tuota pitäisi vielä näiden suht lämpimien ja kuivien kelien aikaan koettaa.3420 kirjoitti:Pesunestesäiliön täyttöputken irroitukseen kun rohkenee käyttää riittävästi voimaa, on lampun vaihto helppo suorittaa myös kuskin puolelle. Täyttöputki on melko tiukasti kiinni. Ohjekirjan ohjeita seuraten tein lampunvaihdon. Ilman ohjeita en olisi älynnyt täyttöputkea irroittaa.
SS 1.8 t vm. 2003.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Herranjestas sentään!!!
Tulipas vaihdettua kuskin puolen parkki edestä. Olihan se melkoinen komuaminen. Akkukotelossa kiinni olevan pienen relerasian irroitus auttoi. Kuskin lähivaloa en vieläkään saanut vaihdettua, kun 9-3:n torxeissa ei ollut tarpeeksi isoa kärkeä sen isomman sulake-/relerasian irroitukseen, jotta olisi saanut kunnon otteen pissapojan täyttöputkesta. Pitää tässä jossain välissä kuitenkin se vaihtaa ja laittaa kaukovalojen hehkujen tilalle Nightbreakerit.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Herranjestas sentään!!!
Ei sitä isoa sulake-/relerasiaa ole edes tarkoitettu irroitettavaksi polttimonvaihtojen yhteydessä. Siinä rasiassa on pohjaliittimet, jotka saattavat vahingoittua.tsaarela kirjoitti:Tulipas vaihdettua kuskin puolen parkki edestä. Olihan se melkoinen komuaminen. Akkukotelossa kiinni olevan pienen relerasian irroitus auttoi. Kuskin lähivaloa en vieläkään saanut vaihdettua, kun 9-3:n torxeissa ei ollut tarpeeksi isoa kärkeä sen isomman sulake-/relerasian irroitukseen, jotta olisi saanut kunnon otteen pissapojan täyttöputkesta. Pitää tässä jossain välissä kuitenkin se vaihtaa ja laittaa kaukovalojen hehkujen tilalle Nightbreakerit.
Parkista yleisesti: irtoaa ko. polttimon johdoista kevyesti vetämällä akkukotelon kannen ja kaukovalopolttimon kumisuojan irroituksen jälkeen.
Re: Herranjestas sentään!!!
Millä ilveellä sen täyttöputken sitten saa irti? Ainakaan omilla nakeilla ei siitä käyrästä täyttöputkesta saa sellaista otetta, että se lähtisi nousemaan ilman riskiä, että kuuluu jostain räks.Bob kirjoitti: Ei sitä isoa sulake-/relerasiaa ole edes tarkoitettu irroitettavaksi polttimonvaihtojen yhteydessä. Siinä rasiassa on pohjaliittimet, jotka saattavat vahingoittua.
Parkista yleisesti: irtoaa ko. polttimon johdoista kevyesti vetämällä akkukotelon kannen ja kaukovalopolttimon kumisuojan irroituksen jälkeen.
Kyllä se parkki tosiaan irtosi kohtuu kevyesti, kun niistä johdoista sai otteen. Itselläni ei ole mielestäni mitenkään isot kädet, mutta silti ei tahtonut tarpeeksi syvälle saada nakkeja, että johdosta olisi saanut otteen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Herranjestas sentään!!!
Tuo täyttöputken irroittaminen on voimalajai. Mun Saabissa se oli aika tiukassa, mutta sain sen kyllä kiskottua irti. Todellinen ongelma oli sen sijaan putken painaminen takaisin paikoilleen: en saanut sitä enää kiinnitettyä takaisin läheskään yhtä tiukasti (irtoaa, jos putkeen vähänkään voimkkaamin koskee).Bob kirjoitti:Millä ilveellä sen täyttöputken sitten saa irti? Ainakaan omilla nakeilla ei siitä käyrästä täyttöputkesta saa sellaista otetta, että se lähtisi nousemaan ilman
Re: Herranjestas sentään!!!
Voihan kaikkien tekstilainausten äiti... Minulla ei ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmia tuon täyttöputken irroittamisessa eli ei ole minun kirjoittamani juttu tuo oheinen lainaus..tk60382 kirjoitti:Tuo täyttöputken irroittaminen on voimalajai. Mun Saabissa se oli aika tiukassa, mutta sain sen kyllä kiskottua irti. Todellinen ongelma oli sen sijaan putken painaminen takaisin paikoilleen: en saanut sitä enää kiinnitettyä takaisin läheskään yhtä tiukasti (irtoaa, jos putkeen vähänkään voimkkaamin koskee).Bob kirjoitti:Millä ilveellä sen täyttöputken sitten saa irti? Ainakaan omilla nakeilla ei siitä käyrästä täyttöputkesta saa sellaista otetta, että se lähtisi nousemaan ilman
Re: Herranjestas sentään!!!
Voi anteeksi kauheasti!!! Mahtavaa, että täyttöputken irroittaminen ja kiinnittäminen sujuu!Bob kirjoitti:Voihan kaikkien tekstilainausten äiti... Minulla ei ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmia tuon täyttöputken irroittamisessa eli ei ole minun kirjoittamani juttu tuo oheinen lainaus..
Taisin leikata lainausta kiireessä hieman väärin.
Re: Herranjestas sentään!!!
Jos ei heti ole uutta polttimoa saatavilla niin kova kikka on napauttaa lamppua koria vasten jolloin lanka sisällä heilahtaa ja jos tsägä käy niin hitsaa takas kiinni ja matka jatkuu. Tämä siis virrat päällä.
Kestää ainakin siihen asti että uuden polttimon ostaa.
Kestää ainakin siihen asti että uuden polttimon ostaa.
99T-museopeli