Turbo S kirjoitti:Ja.Taasko,alkaa paskan jauhaminen ÖLJYISTÄ. On saatanan kova päistä porukkaa. Haistakaa pitkän v*tun nuo 0- Öljyn miehet.Vai diiseilihin.mene Bob kouluun niin ehkä sinäkin ymmärrät,Mitä viskositeetti tarkoittaa,
Onko nyt kunigas olo kun sait yhden usein asiallisia viestejä kirjoittavan henkilön poistumaan foorumilta
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Anteeksi pyydä sanojani.Mutta en neuvo myös muutakaan.SAAB onkelmissa.Tästä lähtien....SE ON MORO. JA TÄMÄ.Riittäää minulle kun joutuu kirjautumaan sisään moneen eri otteeseen.eri palikkatestien kautta... nyt riittää pääsette eroon ainakin minusta. No tuskin tarvitseekaan kun näyttää olevan hyviä neuvoja ilman .Meikäläistäkin,,,.....hyvää jatkoa saabistit
Turbo S kirjoitti:Ja.Taasko,alkaa paskan jauhaminen ÖLJYISTÄ. On saatanan kova päistä porukkaa. Haistakaa pitkän v*tun nuo 0- Öljyn miehet.Vai diiseilihin.mene Bob kouluun niin ehkä sinäkin ymmärrät,Mitä viskositeetti tarkoittaa,
Onko nyt kunigas olo kun sait yhden usein asiallisia viestejä kirjoittavan henkilön poistumaan foorumilta
Juurikin näin. Harmi juttu koska Bobilta on tullut hyviä vinkkejä vuosien varrella.
Mimmi kirjoitti:Huoltoväli on 30 000 km TAI 1 vuosi ja määräävä on se, joka tulee ensin vastaan. Eli jos ajat 3000 km vuoteen, vaihdetaan öljyt vuoden välein.
Mun 1.8t, vm. -06:sessa huoltoväli on huoltokirjan mukaan 30 000 km tai KAKSI VUOTTA (se kumpi ensin täyttyy). Ja luonnollisesti näillä öljynvaihto ja huoltoväleillä mennään...
Kuten olen joskus aiemminkin todennut, niin hölmöläisen hommaa on vaihtaa öljyjä tuota valmistjan huolto-ohjelmaa useammin. Koskaan et saa tiheämpiin öljynvaihtoihin hukkaamiasi rahoja takaisin, jos vaihdat autoa alle 10 v. ja alle 200 000 km välein!!!
Mimmi kirjoitti:Huoltoväli on 30 000 km TAI 1 vuosi ja määräävä on se, joka tulee ensin vastaan. Eli jos ajat 3000 km vuoteen, vaihdetaan öljyt vuoden välein.
Mun 1.8t, vm. -06:sessa huoltoväli on huoltokirjan mukaan 30 000 km tai KAKSI VUOTTA (se kumpi ensin täyttyy). Ja luonnollisesti näillä öljynvaihto ja huoltoväleillä mennään...
Kuten olen joskus aiemminkin todennut, niin hölmöläisen hommaa on vaihtaa öljyjä tuota valmistjan huolto-ohjelmaa useammin. Koskaan et saa tiheämpiin öljynvaihtoihin hukkaamiasi rahoja takaisin, jos vaihdat autoa alle 10 v. ja alle 200 000 km välein!!!
Niin wisssissä on 06 vm kohdalla maininta että tietyillä markkina alueilla on 2v tai tietty kilometri määrä.
Mitkä mahtaa olla ne tietyt markkina alueet
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Mimmi kirjoitti:Huoltoväli on 30 000 km TAI 1 vuosi ja määräävä on se, joka tulee ensin vastaan. Eli jos ajat 3000 km vuoteen, vaihdetaan öljyt vuoden välein.
Mun 1.8t, vm. -06:sessa huoltoväli on huoltokirjan mukaan 30 000 km tai KAKSI VUOTTA (se kumpi ensin täyttyy). Ja luonnollisesti näillä öljynvaihto ja huoltoväleillä mennään...
Kuten olen joskus aiemminkin todennut, niin hölmöläisen hommaa on vaihtaa öljyjä tuota valmistjan huolto-ohjelmaa useammin. Koskaan et saa tiheämpiin öljynvaihtoihin hukkaamiasi rahoja takaisin, jos vaihdat autoa alle 10 v. ja alle 200 000 km välein!!!
Niin wisssissä on 06 vm kohdalla maininta että tietyillä markkina alueilla on 2v tai tietty kilometri määrä.
Mitkä mahtaa olla ne tietyt markkina alueet
Niin... huoltokirja on ainakin suomenkielinen, joten kuvittelisin Suomen kuuuluvan tuohon mainitsemaasi markkina-alueeseen...
Mimmi kirjoitti:Huoltoväli on 30 000 km TAI 1 vuosi ja määräävä on se, joka tulee ensin vastaan. Eli jos ajat 3000 km vuoteen, vaihdetaan öljyt vuoden välein.
Mun 1.8t, vm. -06:sessa huoltoväli on huoltokirjan mukaan 30 000 km tai KAKSI VUOTTA (se kumpi ensin täyttyy). Ja luonnollisesti näillä öljynvaihto ja huoltoväleillä mennään...
Kuten olen joskus aiemminkin todennut, niin hölmöläisen hommaa on vaihtaa öljyjä tuota valmistjan huolto-ohjelmaa useammin. Koskaan et saa tiheämpiin öljynvaihtoihin hukkaamiasi rahoja takaisin, jos vaihdat autoa alle 10 v. ja alle 200 000 km välein!!!
Niin... Siinä meneekin paljon rahaa hukkaan vuositasolla............
Mimmi kirjoitti:Huoltoväli on 30 000 km TAI 1 vuosi ja määräävä on se, joka tulee ensin vastaan. Eli jos ajat 3000 km vuoteen, vaihdetaan öljyt vuoden välein.
Mun 1.8t, vm. -06:sessa huoltoväli on huoltokirjan mukaan 30 000 km tai KAKSI VUOTTA (se kumpi ensin täyttyy). Ja luonnollisesti näillä öljynvaihto ja huoltoväleillä mennään...
Kuten olen joskus aiemminkin todennut, niin hölmöläisen hommaa on vaihtaa öljyjä tuota valmistjan huolto-ohjelmaa useammin. Koskaan et saa tiheämpiin öljynvaihtoihin hukkaamiasi rahoja takaisin, jos vaihdat autoa alle 10 v. ja alle 200 000 km välein!!!
Niin... Siinä meneekin paljon rahaa hukkaan vuositasolla............
Mielummin silläkin rahalla hellii itseään, kuin autoaan... Ja sehän nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa
jcarlson kirjoitti:Jooh, tietää ainakin keltä ei kannata käytettyä ostaa.
Jees samaa mieltä, GM-öljyt ja suodatin alle 30e yhteensä, ja varmaan ng-kolkissakin vaihtotyö jotain 15min homma itse tehden tms, karsee kustannuserä tehdä vaikkapa 10tkm:n välein?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jcarlson kirjoitti:Jooh, tietää ainakin keltä ei kannata käytettyä ostaa.
Älä osta... autoliikkeen myyjä kyllä löytää hyvityshinnan ajopelilleni taulukostaan
Kovasti keskimääräisestä poikkeavat ajokilometrit saattavat jonkun satasen tuota taulukkohintaa heilauttaa, samoin mahdolliset lommot ja kolhut, joista aiheutuu vastaanottavalle autoliikkeelle suoraan korjauskustannuksia, ei öljynvaihtovälit. Pääasia, että huoltokirja on huolto-ohjelman edellyttämässä kunnossa.
Aika monessa autossa öljynvaihtohuollon takarajaksi on jo tullut 2 vuotta. Se on tietysti paljon, mutta en todellakaan jaksa uskoa nykyöljyn vanhenevan dramaattisesti juuri 365 vrk käytön jälkeen, jos moottori toimii, ja kilometrejä on vasta esim. 7500. Tällä saadaan hieman joustoa, jos ajaa vähän, eikä tarvi esim. takuun tähden tehdä huoltoa tarkalleen vuoden kohdalla. Eikös ne ongelmat useimmiten johdu suunnitteluvirheistä huohotuksessa jne.