Onko tämä mennyt (muka?) näin tarkaksi? En aiemmin ole kuullutkaan tällaisista vaatimuksista. Aiemmin on keskusteltu vain siitä, että muutoskatsastaminen lailliseksi vaatii jarrupäivityksen, ei Hirsch ole vaatinut jarrupäivitystä softaamiseen..jlu kirjoitti:Ts. Hirsch vaatii, että jarrut on päivitetty ENNEN softapäivitystä. Jos jälleenmyyjä ei ole kertaakaan päivitystä tehnyt autoon, johon jarrupäivitys vaaditaan, voi tulla yllätys kun IPRO sanoo vain että vaaditaan jarrupäivitys. Hirsch vapauttaa päivityksen vasta jarrupäivitysvakuutusfaksikierroksen jälkeen.Mimmi kirjoitti:Hirsch vaatii jarrumuutoksen, jotta auto on laillinen (muutoskatsastettu). Jarrut voit päivittää myös itse ja merkkiliike sitten toteaa jarrujen olevan speksien mukaiset.
Kokemuksia virittämisestä?
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Joo, minulle kävi noin.
Paikallinen Saab-diileri sano että jarrun pitää vaihtaa isompiin ja sit voimme tehdä kaupat Hirsch-softasta.... Siihen jäi hirssaaminen ...
Paikallinen Saab-diileri sano että jarrun pitää vaihtaa isompiin ja sit voimme tehdä kaupat Hirsch-softasta.... Siihen jäi hirssaaminen ...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Asiasta kukkaruukkuun, onko muuten tosiaan näin (kuten joku aiemmin kertoi), ettei Hariseltakaan saa kustomoitua ecua Trionic 8:iin, vaan myyvät vaan noita BSR:n? Penkittävätkö kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä?
Soittelin heille joskus viime kesänä aiheen tiimoilta, ja silloin sanoivat onnistuvan. Voi olla tosin että oli väärinymmärys jomman kumman puolelta. Olen noita "custom-softia" yrittänyt kysellä, mutta kukaan ei oikein innostu - tai "Ei suosittelisi itseään", kuten eräs yritys asian ilmaisi.
Soittelin heille joskus viime kesänä aiheen tiimoilta, ja silloin sanoivat onnistuvan. Voi olla tosin että oli väärinymmärys jomman kumman puolelta. Olen noita "custom-softia" yrittänyt kysellä, mutta kukaan ei oikein innostu - tai "Ei suosittelisi itseään", kuten eräs yritys asian ilmaisi.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Ei oikein tahdo saada kunnon softia T7:kaan, joten en usko että on T8:n tarjolla myöskään. Ei varmaan kiinnosta opetella täysin uutta systeemiä, joka on käytössä vieläpä marginaalisessa määrässä vehkeitä.
Voi olla, että osaavat flashata uuden softan eculle, mutta customointi ei luultavasti onnistu.
Voi olla, että osaavat flashata uuden softan eculle, mutta customointi ei luultavasti onnistu.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Kyllähän ne penkittää vakiona ja uudella softalla, siis mitkä heidän valikoimiin kuuluu.Turbolag kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun, onko muuten tosiaan näin (kuten joku aiemmin kertoi), ettei Hariseltakaan saa kustomoitua ecua Trionic 8:iin, vaan myyvät vaan noita BSR:n? Penkittävätkö kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä?
Soittelin heille joskus viime kesänä aiheen tiimoilta, ja silloin sanoivat onnistuvan. Voi olla tosin että oli väärinymmärys jomman kumman puolelta. Olen noita "custom-softia" yrittänyt kysellä, mutta kukaan ei oikein innostu - tai "Ei suosittelisi itseään", kuten eräs yritys asian ilmaisi.
Erittäin suurella kunnioituksella suhtautuen heidän tekemisiin ja ammattitaitoon, mutta millä mallilla mahtaa olla tuo Trionic 7??
Kasia eivät vielä ole kai koittaneetkaan.
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Kyllähän siellä ihan todella paljon asiantuntemusta löytyy, eipä sillä.apu,apupoika kirjoitti: Kyllähän ne penkittää vakiona ja uudella softalla, siis mitkä heidän valikoimiin kuuluu.
Erittäin suurella kunnioituksella suhtautuen heidän tekemisiin ja ammattitaitoon, mutta millä mallilla mahtaa olla tuo Trionic 7??
Kasia eivät vielä ole kai koittaneetkaan.
Onko kokemusta voiko noiden purkkisoftien myyjien kanssa neuvotella jotain "tehotakuuta"? Nuo luvatut tehonlisäykset ovat nimittäin juuri siinä rajoilla teho/hinta -suhteessa, että jos ei satukaan omaan autoon niin hyvin softa sopimaan, niin ei kiinnostaisi ns. tyhjästä maksaa.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Itse olen katsastanut bsr softan kanssa ilman ongelmia. Tosiaan "kun mistään mitään et tiiä, niin silloin ei puhuta!"
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Parempi, että puhutaan noista softamuutoksista vaan täällä foorumilla. Pidetään turvat tukossa kun jutellellaan tullin ja katsastusmiehen kanssa. Ei niillä ole mitään konstia saada selville, mikä softa ECU:ssa on.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kokemuksia virittämisestä?
Homma toimii siten, että IPRO kaiketi lataa softan Hirschin palvelimelta ja samalla kertoo auton VINin. Jos ko. malli vaatii lailliseksi saamiseksi jarrupäivityksen, pitää ennen päivitystä olla Hirschille ilmoitettu, että jarrupäivitys on tehty. Tätä varten Hirschillä on lomake, joka tulee olla etukäteen faksattu Hirschille. Hirsch vapauttaa silloin softan latauksen. Muuten softapäivitys ei etene. Kun ovat virallinen virittäjä, haluavat kai varmistua, että tehdään vain laillisia päivityksiä.Ristom kirjoitti:Onko tämä mennyt (muka?) näin tarkaksi? En aiemmin ole kuullutkaan tällaisista vaatimuksista. Aiemmin on keskusteltu vain siitä, että muutoskatsastaminen lailliseksi vaatii jarrupäivityksen, ei Hirsch ole vaatinut jarrupäivitystä softaamiseen..jlu kirjoitti:Ts. Hirsch vaatii, että jarrut on päivitetty ENNEN softapäivitystä. Jos jälleenmyyjä ei ole kertaakaan päivitystä tehnyt autoon, johon jarrupäivitys vaaditaan, voi tulla yllätys kun IPRO sanoo vain että vaaditaan jarrupäivitys. Hirsch vapauttaa päivityksen vasta jarrupäivitysvakuutusfaksikierroksen jälkeen.Mimmi kirjoitti:Hirsch vaatii jarrumuutoksen, jotta auto on laillinen (muutoskatsastettu). Jarrut voit päivittää myös itse ja merkkiliike sitten toteaa jarrujen olevan speksien mukaiset.
Minulle tyssäsi päivitys viime helmikuussa Tampereen Metro-Autossa eka kerralla juuri tuohon ongelmaan, kun ajattelimme päivittää softan ensin jarruosien saatavuuden ongelmien vuoksi. Minulla siis kyseessä 9-5 2,0t 2005, joka täytyy päivittää jarruiltaan 2,3T 220 hv:ta vastaavaksi.
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Kokemuksia virittämisestä?
jlu:lle kysymys...
Kuinka paljon sinulle olisi tulossa/tullut Hirsch:n softauksen mukana heposia 2.0t:hen?
Kuinka paljon sinulle olisi tulossa/tullut Hirsch:n softauksen mukana heposia 2.0t:hen?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Kokemuksia virittämisestä?
60 lisää eli yhteensä 210 hv on, muutoskatsastettukin on.VKe kirjoitti:jlu:lle kysymys...
Kuinka paljon sinulle olisi tulossa/tullut Hirsch:n softauksen mukana heposia 2.0t:hen?
9-5 2,0t Wagon -05