Ei säily.villero kirjoitti:Ovat sitten Hirschejäkin kalliimpia ainakin tuolla Trolli.nu:ssa. Muistatko yhtään, mikä tilanne oli Metroautossa, ja säilyykö moottoritakuu Hirschin tavoin.Marko A kirjoitti:Metro Tampereella ainakin syksyllä ilmoitti asentavansa Nordicin softaa.
100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mun mielestä ei mitään merkitystä, mutta taas toiset ovat sitä mieltä että kannattaa muutama tuhat ajaa sisään ensin. Ainakaan Hirschillä tai Saabilla ei ole tietääkseni suositusta sisäänajosta. Periaatteessa voi olla kiva ajella ensin vaikka kuukausi normitehoisella niin tuntuu Hirschin laiton jälkeen uudestaan kuin saisi uuden auton, kun auto kulkee niin paljon paremmin.molotov kirjoitti:Haittaako jos asennuttaa tehtaalta tulleeseen suoraan ton hirsch:n softan, vai kannattaako ajella eka "sisäänajoa" pari tonnia? auto on 1.8t...
nimimerkki: "kolmas 9-3 195hp Hirsch"
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Juuri noin olen ajatellut itsekin eli ajelen ainakin tämän vuoden 1.8t:llä vakiona ja sitten kun alkaa lumi sulamaan, niin BSR tai Hirsch kehiin. Jos pankkitili vain sen sallii... Tarkoitus on pitää kiesiä ainakin 5 vuotta, niin eihän tässä kiirettä kannata pitää.uusi93 kirjoitti:Periaatteessa voi olla kiva ajella ensin vaikka kuukausi normitehoisella niin tuntuu Hirschin laiton jälkeen uudestaan kuin saisi uuden auton, kun auto kulkee niin paljon paremmin.
Itse olin tuohon SS:ääni bsr:ää hommaamassa uutena ja olisin kyllä ajanut ensin esim. 3tkm mittariin "varmuuden vuoksi".
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Ei kannata noin pitkään odotella virityksen hankkimista, ihan säästösyistä . Normaaliajossa ainakin mun mielestäni säästää noin puoli litraa sadalla bensaa Hirschin myötä. Toki sitä saa enempi kulumaan, kun kenkii. Vääntöä on niin hurjasti enemmän niin ei tartte kierrättää niin.theMarcusso kirjoitti: Juuri noin olen ajatellut itsekin eli ajelen ainakin tämän vuoden 1.8t:llä vakiona ja sitten kun alkaa lumi sulamaan, niin BSR tai Hirsch kehiin. Jos pankkitili vain sen sallii... Tarkoitus on pitää kiesiä ainakin 5 vuotta, niin eihän tässä kiirettä kannata pitää.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
Mitenkähän mahtaa kulutuslukemat mennä tuon automaattivaihteiston kanssa (kyseessä siis 1.8t -kone)? Kenkimällähän tomaatti tuppaa hörppäämään melko reippaastikin menovettä, mutta lähinnä mietin sitä, että voiko päästä ylipäätänsäkään minkäälaiseen säästöön. Meikäläisellä ajosta on tällä hetkellä suurin osa kaupunkilaatua, keskikulutus taitaa pyöriä jossakin 12 litran tuntumassa.uusi93 kirjoitti:Ei kannata noin pitkään odotella virityksen hankkimista, ihan säästösyistä . Normaaliajossa ainakin mun mielestäni säästää noin puoli litraa sadalla bensaa Hirschin myötä. Toki sitä saa enempi kulumaan, kun kenkii. Vääntöä on niin hurjasti enemmän niin ei tartte kierrättää niin.
PS. Tuo polttoaineen säästö virisoftan hankkimisen perusteena kuulostaa kyllä lähinnä asian väkisin vääntämiseltä edes jotenkin järellä perusteltavaksi. Tuskin kukaan lisävääntöä/-tehoa (pelkästään) sen takia hankkii...
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Hirsch on siitä harvinainen firma, että ilmoittaa kulutukset virityksilleen. Ei tosin kaikille. Mutta SS 1,8t A keskikulutus kasvaa virityksen myöta 8,5 -> 8,7l/100km. Maantie kulutus putoaa 6,5 -> 6,3 ja vastaavasti kaupunkikulutus kasvaa miltei litran 11,9 -> 12,8l/100km. Tästä voinee vetää omat johtopäätökset "säästön määrästä". Ja jos kulutusta onnistuu pudottamaan, mikä SS:n tapauksessa pitäisi olla mahdollista 2,0t koneessa ainakin, jää vuotuinen rahansäästö silti aika helposti alle 100€.
Joten pitkään ja hartaasti saa ajella jos meinaa yli 1300€ maksavalla softalla päästä säästön puolelle.
Eli nuo säästöpuheet 9-3:n tapauksessa saanee kyllä heti alkuunsa unohtaa. Jos joku tuntee säästävänsä niin suosittelen seuraamaan tarkemmin kulutusta esim tankkaus.com:n avulla. Pääsee vähän tarkemmin jyvälle mitä se kone vie. Mutu jutut on aina vähän mutujuttuja.
Ja asiaa. Tampereen Metrosta saamien kommenttien mukaan softan voi laittaa jo heti ostohetkellä. Ei käytännössä vaikuta sisäänajon tulokseen sen kummemmin kuin vakio. Molemmissa tapauksissa ajotyyli vaikuttaa enemmän.
Joten pitkään ja hartaasti saa ajella jos meinaa yli 1300€ maksavalla softalla päästä säästön puolelle.
Eli nuo säästöpuheet 9-3:n tapauksessa saanee kyllä heti alkuunsa unohtaa. Jos joku tuntee säästävänsä niin suosittelen seuraamaan tarkemmin kulutusta esim tankkaus.com:n avulla. Pääsee vähän tarkemmin jyvälle mitä se kone vie. Mutu jutut on aina vähän mutujuttuja.
Ja asiaa. Tampereen Metrosta saamien kommenttien mukaan softan voi laittaa jo heti ostohetkellä. Ei käytännössä vaikuta sisäänajon tulokseen sen kummemmin kuin vakio. Molemmissa tapauksissa ajotyyli vaikuttaa enemmän.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Toivottavasti kukaan nyt ei ihan näin ymmärtänyt mun kommenttia. Oli tarkoitettu sarkasmiksi, jonka takia hymiökin oli lisätty.Marko A kirjoitti: Eli nuo säästöpuheet 9-3:n tapauksessa saanee kyllä heti alkuunsa unohtaa. Jos joku tuntee säästävänsä niin suosittelen seuraamaan tarkemmin kulutusta esim tankkaus.com:n avulla. Pääsee vähän tarkemmin jyvälle mitä se kone vie. Mutu jutut on aina vähän mutujuttuja.
Omien mutujen tuloksena matka-ajossa kulutus on tippunut ja myöskin Hirschin ilmoittamat lukemat tukevat tätä. Tosin mun auto on manuaali. Kaupungissa menee aika lailla samoihin.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
No hätä, ei oteta liian vakavasti. Ja kyllähän se kulutus matka-ajossa hieman tippuu ilmeisesti automaatillakin, aion surutta käyttää tuota "säästömomenttia" argumenttina vaimolle, kun virihankinnasta enempi keskustellaan...uusi93 kirjoitti:Toivottavasti kukaan nyt ei ihan näin ymmärtänyt mun kommenttia. Oli tarkoitettu sarkasmiksi, jonka takia hymiökin oli lisätty.
Tärkeintä meikälle on kyllä riittävä vääntö ja ohituskiihtyvyys. Ihan hyvinhän tuo 1.8t:kin jo liikkuu verrattuna esim. edelliseen 05-vuosimallin 2.0 -Meganeen (automaatti sekin). Mutta eihän sitä tehoa koskaan liikaa ole...
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Päivitin keväällä SS93 vm 05 Aeron Hirsch:n maltillisella 230hv,350Nm virityssarajalla ja Hirsch: sisustussarjalla. Takapuolituntumalla muutos on selkeä ja rahan väärti. Kulutus ei ole lisääntynyt ja moottoritieajonopeuksissa kierrokset ja melutaso on pudonnut. Ainoa ongelma on automaatin liika aktiivisuus vaihtaa pienille vaihteille, jolloin muhkea alakierrosvääntö jää huomaamatta - automaatin manuaalivaihtopuolen (rattivaihteet +-) kanssa tätä ongelmaa ei ole. IV on loistava ohitusvaihde.
Suosittelen.
Suosittelen.
Mikko K
Re: 100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)
Hei, Laitoin viimeeksi viestiä Hirsch:stä aero 93ss 2005 malliin laitettuna pari vuotta sitten. Keskutelu on käynyt, hyvä niin. Siinä määrin mutu-tietoa on kulkenut, että muutama kommentti.
1. TUV muutoskatsastustietojen mukaan Co2 päästöt putoaa 15 pykälän verran (210hv->230hv / 300Nm->350Nm).Mistään eko-autostahan ei tämänkään jälkeen voida puhua.
2. Virityssarjaan laittamaani rahaa en ole katunut päivääkään.
3. Takapuoli tuntuma kulun ja moottorikulttuurin parantumisesta on huomattava.
Se, millä päivitystä itselleen perustelee, on makuasia - kunhan hymyilyttää enemmän auton ratissa.
1. TUV muutoskatsastustietojen mukaan Co2 päästöt putoaa 15 pykälän verran (210hv->230hv / 300Nm->350Nm).Mistään eko-autostahan ei tämänkään jälkeen voida puhua.
2. Virityssarjaan laittamaani rahaa en ole katunut päivääkään.
3. Takapuoli tuntuma kulun ja moottorikulttuurin parantumisesta on huomattava.
Se, millä päivitystä itselleen perustelee, on makuasia - kunhan hymyilyttää enemmän auton ratissa.
Mikko K
Re: 100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)
Tervehdys!
Onko muilla kokemuksia Hirschin laitosta? Itse olen pitänyt sitä vaihtoehtona autokuumeeseen(vaikkakin diesel haaveissa) mutta tuohon 1,8t:n tarvitaan Hirsch sivujen mukaan jarrujen päivitys. Pienen pieni peruste olisi se laskenut kulutus matka-ajossa, sitä, kun tuppaa tulemaan nykyisellään reilut 700km viikossa.
Onko sellaisia, jotka olisivat tehneet molemmat päivitykset jarrut ja tehot, kuten vaaditaan? Mitäs tuo jarruhomma yleensä on kustantanut?
Onko muilla kokemuksia Hirschin laitosta? Itse olen pitänyt sitä vaihtoehtona autokuumeeseen(vaikkakin diesel haaveissa) mutta tuohon 1,8t:n tarvitaan Hirsch sivujen mukaan jarrujen päivitys. Pienen pieni peruste olisi se laskenut kulutus matka-ajossa, sitä, kun tuppaa tulemaan nykyisellään reilut 700km viikossa.
Onko sellaisia, jotka olisivat tehneet molemmat päivitykset jarrut ja tehot, kuten vaaditaan? Mitäs tuo jarruhomma yleensä on kustantanut?
Re: 100 kyssäriä virisatsista (Hirsch)
Minulla on laitettu 9-5 2,0t:hen Hirsch reilu 1,5 vuotta sitten. 9-5 2,0t:n Hirschitys vaatii myös jarrupäivityksen. Pelkkä softaus ei onnistu, sillä Hirsch vaatii softaajalta ensin vakuutuksen siitä, että jarrupäivitys on tehty. Omista kokemuksistani enemmän täällä.Nitzgu kirjoitti:Tervehdys!
Onko muilla kokemuksia Hirschin laitosta? Itse olen pitänyt sitä vaihtoehtona autokuumeeseen(vaikkakin diesel haaveissa) mutta tuohon 1,8t:n tarvitaan Hirsch sivujen mukaan jarrujen päivitys. Pienen pieni peruste olisi se laskenut kulutus matka-ajossa, sitä, kun tuppaa tulemaan nykyisellään reilut 700km viikossa.
Onko sellaisia, jotka olisivat tehneet molemmat päivitykset jarrut ja tehot, kuten vaaditaan? Mitäs tuo jarruhomma yleensä on kustantanut?
9-5 2,0t Wagon -05