zenga kirjoitti:Jatkoa tuohon ylempänä olevaan avautumiseen alustan noususta edessä jousien vaihdon jälkeen... mitäs mieltä raati on kuvien perusteella, onko aiheellista pyytää korjaamoa vaihtamaan uudet jouset tai muuten madaltamaan etupäätä esim. jousilautasta säätämällä(?), sikäli kun epäilen ettei noi lähteneet tehtaalta alunperin tuollaisena (ainakaan googlen kuvahaun perusteella) ja muutenkin epätasapainossa takapään kanssa? Vai onko normaalin näköistä?
Kyllähän se keulivalta näyttää tehtaalta tullessaankin. Ja nyt sinulla on edessä uudet, takana vanhat, jolloin tilanne vain korostuu.
Olen tehnyt itse 21 mm tulppahylsystä iskarityökalun poraamalla reiän isommaksi, jotta kuusiokoloavain mahtuu siitä läpi.
Toisin sanoen kuusiokoloavaimella pidetään iskarista vastaan, kun tulppahylsyllä avataan mutteri.
Tulppahylsy siksi, kun siinä on ulkopolinen kuuskulma, josta voi kiintolenkkiavaimella vääntää ja keskireiästä menee kuusiokolo läpi.
On jotkut kyllä avanneet mutterin pulttipyssyllä, kun se täräyttää sen auki.
Aiheen vierestä mutta vähän kuitenkin liittyen:
Onko muilla tullu vastaan TAKApään jousia vaihdettaessa että jousen alatuki/pohjaanlyöntikumit on hapristunut ihan palasiksi? Saakohan noita jostain, katsoin Speedpartsit ja Mätänetit läpi mutta ei näkynyt. Pittää huomenna käydä marmoritiskiltä kyselemässä.
Edit: Kävin Metriautossa: 106€ kpl
Viimeksi muokannut roud-ari, Ma Huhti 29, 2013 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos neuvoista. Irtosi kun löytyi vaan ensin 7 mm kuusiokolo. Jatkokysymyksiä: oletteko viritelleet lisäsuojia kääntölaalereihin? Jostain purnukasta voisi saada kurasuojan. Lisäksi onko kokemusta esim. Motonet kääntölaakerien laadusta vs. uudet orkkislaakrit. Modattiinko orkkislaakereira paremmiksi jossain välissä?
Laitoin parisen vuotta sitten emännän autoon laakereiden vaihdon yhteydessä V-laakerin siihen uran päälle. Istui hyvin suojaten uraa ja samalla mahdollisti laakerin kääntymisen normaalisti. Alku näytti hyvältä, mutta tänä vuonna renkaita vaihtaessa olivat renkaat pettäneet
Jossain oli kuviakin mut nyt hävinneet johonkin..
Parempaa rasvaa laitoin entisten tilalle, jos lisäisi elinikää..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Salattipurkista tein pienet sivusuojat kääntölaakereille. Ei nekään välttämättä kauan siellä pysy, mutta katsotaan. Mietin myös, että kura ei välttämättä ole ainoa/merkittävin syy hajoamiseen vaikka tosi likaiset olivatkin 100 tkm ajon jälkeen. Yleensä joustintuen yläpäässä on kumia. NG9-3:n joustintuen yläpää on jäykkä. Tämä selittää rengasmelua myös. Ohut kumi saattaisi parantaa äänimaailmaa.
Tuli asennettua -10 mm Lesjöforssin jouset vakioalustaan. Silmämääräisesti ei huomaa eroa.
Eilen rusahti kuskin puolen etujousi poikki TTiD:stä kilometrilukemalla 114K. Perinteinen 10cm pätkä löytyi irrallaan jousilautasesta.
Autossa on tyyppikilven mukaan perusalusta, joten marmoritiskiltä saisi uudet vakiojouset 99e/pari. Haaveena on ollut vaihtaa autoon sport-alusta, mutta tähän kohtaan ei budjetti oikein veny koko settiin (kaikki jouset ja iskarit yhteensä rapiat 800e). Taidanpa laittaa pelkät sport-etujouset (119e) paikalleen ja päivitän muut sportti-alustapalikat joskus myöhemmin...
Onkos kellään irrallaan nyt bensakoneen sporttialustan etujousta. Mittaisiko jousen vapaan korkeuden ja jousen paksuuden.? Tuli paketti Englannista,mutta toinen jousi oli ihan jonkun muun auton(ehkä9000) ja haluan nyt tietää onko tuo toinen etujousikaan mitä tilasin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli kirjoitti:Onkos kellään irrallaan nyt bensakoneen sporttialustan etujousta. Mittaisiko jousen vapaan korkeuden ja jousen paksuuden.? Tuli paketti Englannista,mutta toinen jousi oli ihan jonkun muun auton(ehkä9000) ja haluan nyt tietää onko tuo toinen etujousikaan mitä tilasin.
Et ilmeisesti Neobrossilta tilannut?
Sieltä ainakin tarkkaan varmistavat minkälaiseen autoon osat on tarkoitus laittaa.