tsaarela kirjoitti:Onko kukaan muuten pistänyt merkille, että uudessa rättikatossa on edelleen kylkilistat ja vanhanmalliset ovenkahvat?
Pari päivää sitten kävin OAÅ:lla katsomassa facelift farkkua ja ne kahvat kyllä meni ihan ok, mutta kylkilistojen puuttuminen aiheutti kylmiä väreitä kun ajatteli noita Oulun parkkipaikkoja ja halleja Saakohan noita kylkilistoja lisävarusteena, ehdoton valinta oli ne kyljet sen verran suoraa peltiä. Pienikin painauma peilaa jo kauas.
Mikäs se on kun aina jossain asiassa onnistutaan, mutta vanhat hyvät asiat sitten unohdetaan?
tsaarela kirjoitti:Onko kukaan muuten pistänyt merkille, että uudessa rättikatossa on edelleen kylkilistat ja vanhanmalliset ovenkahvat?
Pari päivää sitten kävin OAÅ:lla katsomassa facelift farkkua ja ne kahvat kyllä meni ihan ok, mutta kylkilistojen puuttuminen aiheutti kylmiä väreitä kun ajatteli noita Oulun parkkipaikkoja ja halleja Saakohan noita kylkilistoja lisävarusteena, ehdoton valinta oli ne kyljet sen verran suoraa peltiä. Pienikin painauma peilaa jo kauas.
Mikäs se on kun aina jossain asiassa onnistutaan, mutta vanhat hyvät asiat sitten unohdetaan?
Kauneus ja muotoilu menee aina käytännöllisyyden edelle ainakin autoissa. Ulkonäöllähän autoja enimmäkseen myydään jos hinta on vain kohdallaan.
tsaarela kirjoitti:Onko kukaan muuten pistänyt merkille, että uudessa rättikatossa on edelleen kylkilistat ja vanhanmalliset ovenkahvat?
Pari päivää sitten kävin OAÅ:lla katsomassa facelift farkkua ja ne kahvat kyllä meni ihan ok, mutta kylkilistojen puuttuminen aiheutti kylmiä väreitä kun ajatteli noita Oulun parkkipaikkoja ja halleja Saakohan noita kylkilistoja lisävarusteena, ehdoton valinta oli ne kyljet sen verran suoraa peltiä. Pienikin painauma peilaa jo kauas.
Mikäs se on kun aina jossain asiassa onnistutaan, mutta vanhat hyvät asiat sitten unohdetaan?
Itsellä on ihan tätä kylkilistoilla varustettua mallia mutta silti tulee nykyisin jätettyä Saabi markettien parkkiksilla perimmäisiin nurkkiin, jossa ei autoja ole.
Metroauto airportilla oli facelifti sisällä. Jos valita saisi ottaisin varmasti uudemman mallin. Keula on tosi hieno ja jotenkin ehyempi kuin tässä wanhassa. Pre-fl:n lelumuovikromi maski jotenki on irtonaisen näköinen. uudemmassa se on paljon paremmin saatu osaksi keulaa. istuu paremmin fyysisesti kuin näyttää silmäänkin. Nättipeli kaikinpuolin. Ei sillä, että tuo omaakaan nyt ihan kauhia ole. Kylkilistat saisi olla, käytännön syistä, mutta korissa oleva kylkeä jakava muoto saa sen näyttämään virtaviivaisemmalta. rikkoo sen möhkäleen silmissä litteämmäksi. makuasia.
minun mielestä myös keula on varsin onnistunut, lukuunottamatta AEROn "mattakromijäljitelmämuoveja" sumareiden ympärillä. Varsinkin etupuskurin alaosa on hieno, olen ihastellut sitä jo 9-5 AEROn mallissa. Tässähän on lähes samanlainen. Takavalojen väritys pikkuisen jo ohi mennyttä designia, sinänsä uutta, mutta muistuttaa etäisesti ns lexus valoja.. yök.
Sanoisin noista kylkilistoista sen verran, että eipä ne aina mitään auta. Ne on joko liian alhaalla tai liian ylhäällä. Monessa autoissa jopa kaikissa vaikka on ollut listat kyljissä on painaumia ovissa. Hyvin yleinen ilmiö ainakin täällä suomessa.
Sen verran palaisin tuohon moottoritekniikan/voimansiirron kehittämiseen, niin jotenkin saisi saabissakin tulla markkinoille esim. DSG-tyyppinen vaihteisto ja tuo kaksoisahdettu pieni-iskutilavuuksinen bensiinimallisto. Varsinkin nyt jälleen kerran kun edelleen tullaan todennäköisesti suomen hallituksen toimesta olla suosimasta ympäristöystävällisempää diesel-tekniikkaa, joka tuntuu aika käsittämättömältä näinä aikoina kun vouhotetaan ilmastonmuutoksesta.
Samalla autoveroa muokataan päästöveroksi siihen tyyliin mitä autonvalmistaja on ilmoittanut hiilidioksidipäästöt grammoina kilometriä kohden. Tuntuu hölmöläisen hommalta. No joo meni jo off-topic puolelle, ei muutakuin hyvät viikonloput kaikille lukijoille ja alkavaa raikasta syksyn odotusta.
Marko A kirjoitti:Helmasarja on sama mallista riippumatta. Sumareiden kehykset on vain Aerossa. Mustakin näyttää hyvältä tosiaan !
Edelleen Aerossa on oma helmasarjansa, ainakin etu- ja takapään osalta. Se on hieman erilainen kuin muissa malleissa, katsokaa vaikka Saabin sivuilta rakenna oma auto -kohdasta. Peruslinjat ovat kyllä aika samat ja varsinkin mustassa autossa ei eroja niin helposti huomaa.
Twarrior kirjoitti:wow, onkohan noihin facelift malleihin tullut vakiona tuo AERO helmasarja vai oliko noissa se vain asennettuna? Paremman näköinen oli heti tuo musta kun sumuvalojen ympäriltä oli häipynyt ne "hopeiset" kehykset
TrollhättanSaab tietää jälleen kertoa mielenkiintoista tulevasta. Esim jenkkilän Saab omistajien kokoontumis tapahtumassa paikallinen Saabi pomo oli ottanut kantaa kysymykseen 2,8v6t vs samantehoinen 2,3T kone. Suunta tulee olemaan ilmeisesti pienenemään päin:
With the V6 in the 9-3 Aero models putting-out the same horsepower as the 9-5 is SAAB going away from their tendency for fuel economy?
Mr. Shannon pointed-out that rightsizing will be the way SAAB heads in the future. Former President of SAAB USA Bob Sinclair interjected from the audience that during his tenure as President of SAAB USA (he was President during a period the insiders refer to as the “go-go 80’s”, when SAAB was at their peak of popularity in the country) they had difficulty selling SAABs because people wouldn’t even consider SAAB because they didn’t have a V6 offering. It’s a marketing issue.
Ja toinen juttu joka oli tullut ilmi heinäkuun festareilla Ruotsissa:
Plus they also showed us a 9-3X. Basically it is a 9-3 Sport Combi with XWD that is also raised two inches. This is DEFINITELY A PRODUCTION CAR. We saw it with onstar inside which of course means it’s going stateside. It is meant to compete with all these crossovers until the 9-4X comes out.
Toivottavasti pitänee paikkansa, ja tulisi tarjolle myös meille euroopan perukoilla asuville. Mielenkiintoisia aikoja Saabilla elellään, kun uutta pukkaa joka vuosi.
vppelt68 kirjoitti:
vai kenen mielestä heppakärrynvetovolga eli XC70 on kaunis
V-P
Ei ole. Mutta on sekin parempi kuin se perus V70
Vitsi vitsi. Ulkonäöstä viis. Ei kai sitä kukaan osta siksi että se ois jotenkin komeampi kuin perus 9-3? M***n jatkeeksi, kato.
Twarrior kirjoitti:Huomasiko joku muukin HULK:n mainoskatkolla uuden Saabin lyhyen spotin? Leffa oli kyllä pers...stä, mutta mainos paransi kokonais vaikutelmaa
Huvittavaa, että mainitsit. Tuossa kohdassa poistuin tv:n äärestä nettiin tutkailemaan parit Saab foorumit ja sivut...
Twarrior kirjoitti:Huomasiko joku muukin HULK:n mainoskatkolla uuden Saabin lyhyen spotin? Leffa oli kyllä pers...stä, mutta mainos paransi kokonais vaikutelmaa
Huvittavaa, että mainitsit. Tuossa kohdassa poistuin tv:n äärestä nettiin tutkailemaan parit Saab foorumit ja sivut...
itse lähinnä hämmästyin tuota kahta tuumaa... jatkeeksi... jos nyt on pakko verrata volgaan ja kait on niin oletin Saabin tuovan markkinoille sellaisen hillityn "AWD"- tyyppisen henkilöautomallin eikä "XC"- tyyppistä maastoautonpuolikasta
jos nyt muuten joltain vapautuu noin 30k€ arvoinen vähän ajettu SS tai SC niin täällä voisi olla hyvä koti tarjolla