Brake failure, ABS failure....

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
thedwarf
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 20:57

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja thedwarf »

Aerosmith kirjoitti:Moi,

Mulla tuo ominaisuus poistui viime talvena, kun takuuseen vaihdettiin ESP:n ohjausboksi (jonka vikakoodin oli antanut). Olisikohan jossain vaiheessa tulossa takaisin kutsuja, mikäli vika yleistyy? Ulkomailta en ole katsonut kommentteja asiasta, mutta kyseisen "ominaisuuden" kanssa en itse totu elämään. Ei muuta kuin feedbackiä Saabille asiasta ja huollon antamia "ominaisuus" kommentteja ei tule hyväksyä.
Minulla on sama vika ilmeisesti. Oireillut noin kerran-pari kuukaudessa, ja aina uudelleenkäynnisyksellä korjaantuu (jos antaa seistä puolisen minuuttia). Kerran käynnistin liian nopeasti ja joku vikailmoitus jäi vielä SIDiin. Huollossa käynyt muutaman kerran mutta odottaa vielä toimenpiteitä.
ivark
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 11:13
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja ivark »

En ole Suomesta (Virosta) mutta minunkin on niitä ESP ongelmia. Saabin edustustosta sanotiin että täytyy vaihtaa CIM.
Auto on 9-3 1.8t SC, 10/2005, 75000km

Ja niitä ongelmia on tälläkin monia.
Saabbelsson
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 23:41

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Saabbelsson »

Mulla korjaantui tämä ongelma akun vaihdolla. Vanhalla akulla (alkuperäisakku, GM) Brake/ABS failureita tuli kovien pakkasten aikaan 2-3 kertaa viikossa. Uudella akulla (Exide Premium 77Ah, vaihdettu 6 viikkoa sitten) ei ole enää tullut yhtään vikailmoitusta. Ehdin ajella siis uudella akulla myös yli 20 asteen pakkasilla.
Auto on
9-3 1.8t SS, 2006, 5/2006, 56000km.

Edit: ABS/ESP aktivoituessaan on huutanut mulla pakkasilla aina kun auto kylmänä. Auton lämmettyä ei kuulu tuota "huutavaa" ääntä enää ABS/ESP:n toimiessa. Tämä vika on siis edelleen, mutta noita brake/abs failure vikailmoituksia ei ole tullut enää akun vaihdon jälkeen.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Saabbelsson kirjoitti:Mulla korjaantui tämä ongelma akun vaihdolla. Vanhalla akulla (alkuperäisakku, GM) Brake/ABS failureita tuli kovien pakkasten aikaan 2-3 kertaa viikossa. Uudella akulla (Exide Premium 77Ah, vaihdettu 6 viikkoa sitten) ei ole enää tullut yhtään vikailmoitusta. Ehdin ajella siis uudella akulla myös yli 20 asteen pakkasilla.
Auto on
9-3 1.8t SS, 2006, 5/2006, 56000km.

Edit: ABS/ESP aktivoituessaan on huutanut mulla pakkasilla aina kun auto kylmänä. Auton lämmettyä ei kuulu tuota "huutavaa" ääntä enää ABS/ESP:n toimiessa. Tämä vika on siis edelleen, mutta noita brake/abs failure vikailmoituksia ei ole tullut enää akun vaihdon jälkeen.
Itse vaihdoin uuden akun lähes saman tien kun auton ostin. Muistaakseni kaikki vikailmoitukset (noin 10 kertaa) ovat tulleet tuolla uudella akulla eli ei vaikutusta asiaan. Lisäksi minulla on autossa Defa 1204 laturi joka lataa akkua aina päivisin roikan nokassa ollessa joten akku on lisäksi lähes täysi koko ajan. Muutenkin tämän esiintyminen on täysin satunnaista, minullakin saattoi pakkasellakin olla viikkokin välissä ilmaan yhtään ilmoitusta.

Ei tullut yhteydenottoa tällä viikolla Saabin suunnalta lupauksista huolimatta. Olisiko luettavissa positiiviseksi merkiksi että asialle oikeasti jotain tehdäänkin, en tiedä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
aatovua
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2009 10:53
Paikkakunta: vantaa

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja aatovua »

uusi akku täälläkin eli ei ole siitä kiinni.
sc 1.8t -o6
ivark
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 11:13
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja ivark »

Katsokaa video:
http://www.youtube.com/watch?v=a3W1qNimysU

Sekin voi olla ratkaisu ongelmaan, en ole itse kokeillut vielä.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

ivark kirjoitti:Katsokaa video:
http://www.youtube.com/watch?v=a3W1qNimysU

Sekin voi olla ratkaisu ongelmaan, en ole itse kokeillut vielä.
8O 8O 8O
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

kalle37 kirjoitti:
ivark kirjoitti:Katsokaa video:
http://www.youtube.com/watch?v=a3W1qNimysU

Sekin voi olla ratkaisu ongelmaan, en ole itse kokeillut vielä.
8O 8O 8O
Kuka ehtii ekana tarkistaa omastaan? Sinällään kyllä epäilen koska tuossa puhutaan MY03:sta jossa ei käsittääkseni ole samaa ESP boksia ja nämä meidän ongelmat kun ilmenevät vain pakkasella... Kyselinpä kommenttia kuiten.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
ivark
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 11:13
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja ivark »

Ilmoitan heti jos saan sen tehtyy, mutta hetkellä ei ole oikea avainta sen tarpeen :D Kaikki kalut ovat maatalossa. Vielä samanlaista:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... round+bolt
http://www.saabcentral.com/forums/searc ... id=2451881
ivark
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 11:13
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja ivark »

Nyt on selvä että minun ESP failure ei ole tästä, kaikki yhteykset ovat ihan hyvin kinni ja puhtaat. Failure pysyy...jos tulee rahaa sitten minuun täytyy jotenkin vaihtaa sen vikaisen CIM-n.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Saab asiakaspalvelusta oltiin yhteydessä minuun tänään. Ratkaisua tähän ongelmaan ei edelleenkään ole olemassa mutta sain käsityksen että ongelma on otettu Saabilla tosissaan ja toivoa olisi että jonkinlaista ratkaisua mahdollisesti softapäivityksen muodossa olisi mahdollista toivoa, ehkäpä jo ennen seuraavaa pakkaskautta. Effortti mikä tämän ehteen on nähty tällä foorumilla on varmasti edesauttanut siihen että olemme saaneet äänemme kuuluviin, kiitos siis kaikille autonsa tiedot minulle lähettäneille! Omistajakunta on puhunut, ugh!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Pugman »

jmaatta kirjoitti:Saab asiakaspalvelusta oltiin yhteydessä minuun tänään. Ratkaisua tähän ongelmaan ei edelleenkään ole olemassa mutta sain käsityksen että ongelma on otettu Saabilla tosissaan ja toivoa olisi että jonkinlaista ratkaisua mahdollisesti softapäivityksen muodossa olisi mahdollista toivoa, ehkäpä jo ennen seuraavaa pakkaskautta. Effortti mikä tämän ehteen on nähty tällä foorumilla on varmasti edesauttanut siihen että olemme saaneet äänemme kuuluviin, kiitos siis kaikille autonsa tiedot minulle lähettäneille! Omistajakunta on puhunut, ugh!
Kiitos jmaatta:lle että olet jaksanut viedä asiaa näin tarmokkaasti eteenpäin.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja -pete »

Kiitokset Jarille munkin puolestani. Toivottavasti perästä kuuluu.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Kiitokset minultakin! Nyt vaan odotellaan kuuluuko sieltä perästä mitään :D
ivark
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 11:13
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Re: Brake failure, ABS failure....

Viesti Kirjoittaja ivark »

Kiitos Virostakin!
Vastaa Viestiin