-NG900 Turbo bensa & etanoli: 12 litraa / 100 km & 14-15 litraa / 100 km
-NG9-3SS 1.8i bensa: 10-11 litraa / 100 km
-NG9-3SC 1.8t bensa Hirschin boksilla: 11-12 litraa / 100 km
-NG9-3CV 1.9TiD: 6.0-6.5 litraa / 100 km
-NG9-5 2.0TTiD: 7.0-7.5 litraa / 100 km.
Jos Saabilla haluaa ajaa, ja ajaa enemmänkin kaupunkiajoa, niin diesel-Saab kannattaa jo noin 10 000 kilometrillä vuodessa, tai jopa vähän vähemmälläkin.
Se on sitten toinen asia, jos haluaa ajaa "vääränmerkkisellä"

Jossain vaiheessa sekin on edessä, ellei tuo NEVS ala pukata niitä sähköautoja, ja sitä pidetä tavallaan Saabin "manttelinperijänä"...
Esimerkki "vääränmerkkisestä": Volvo V70 Classic Diesel MY2016, joka minulla oli työsuhdeautona lokakuusta 2015 lokakuuhun 2018. Volvo ilmoitti keskikulutuksen olevan muistaakseni jossain 5 litran tai vähän yli sadalla kilometrillä. Todellisuudessa se vei ainakin litran enemmän kuin Volvon ilmoittamat lukemat.
Olisikin mielenkiintoista huomata, kuinka tuo VW:n "dieselgate" ja autojen päästöjen nykyinen erilainen mittaustapa on vaikuttanut autonvalmistajien tapaan ilmoittaa autojen kulutuslukemia. Vieläkö ne ovat "optimoituja" vai jo realistisempia?
