Täällä oli kanssa laakerin vaihdossa vetarin boori jumiutunut napaan. Tuollaisella 200mm 3-jalkaisella ulosvetäjällä se lähti irti, kun vuorotellen kiristi ja koputteli 2kg hienosäätövasaralla.
https://www.motonet.fi/tuote/mtx-automo ... t=70-09277
Etupyörän laakeri
Re: Etupyörän laakeri
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: Etupyörän laakeri
Itse miettinyt tätä etupyörien -laakereiden kestämättömyyttä ja syitä liian nopealle kulumiselle tai väleytymiselle on varmasti monta tekijää, mutta luulen että, isot painavat -vanteet, vanteessa heittoa, väärät astekulmat(auraus/camber), heittoa renkaissa(tasapainotus) välystä ripustuksissa, huonot tiet ajella ja toki, se huono laatuinen -laakeri+ nämä edellä mainitut säädöt, niin eipä se ole ihme jos laakerit eivät kestä? Koskee kyllä nämä ongelmat, joka automerkkiä ja itsellä saabissa kun oli auraus ja camber kuskinpuolella mitä sattuu, tarvike laakeri kesti vuoden. Auraus ja camber laitettiin 4-pyörä -suuntaksella oikealle alueelle ja samanlainen halppislaakeri uudestaan ja autolla -ajo lisääntyi merkittävästi ja nyt se on kestänyt pian 3-vuotta. No, ehkä myös tuuria ja laatueroja matkassa, mutta toivotaan että vielä kestäisi.
Saab 9-3ss aero -03