![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Pakko kai hakea maalia ja maalata oma. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Itse haeskelin ensisijaisesti mustaa 9-3:ea mutta "tyytyminen" oli tuohon nykyiseen, siitäkin väristä kyllä tykkään ei siinä mitään.
Vielä mennään myyjäliikkeen löpöillä, keskikulutukseksi SID näyttää 6,1l/100km sisältäen jonnin verran kaupunkipyöritystä, eberin käyttöä ja matkaa. Ennen kaupunkirundia kulutus kävi alimmillään arvossa 5,4l/100km , sen alle en ole vielä päässyt.
Renkaat vaihtaessani kattelin että molemmat takajarrulevyt ovat vähän urilla ja ruskea ruosteviiva läpi levyn. Onko noissa takajarruissa ollut ongelmia ja vaativatko kuinka paljon huoltoa Suomen olosuhteissa? Edellisessä kulkimessa takalaikat olivat "virheettömät" vaikka mittarissa yli 100tkm.
Vielä mennään myyjäliikkeen löpöillä, keskikulutukseksi SID näyttää 6,1l/100km sisältäen jonnin verran kaupunkipyöritystä, eberin käyttöä ja matkaa. Ennen kaupunkirundia kulutus kävi alimmillään arvossa 5,4l/100km , sen alle en ole vielä päässyt.
Renkaat vaihtaessani kattelin että molemmat takajarrulevyt ovat vähän urilla ja ruskea ruosteviiva läpi levyn. Onko noissa takajarruissa ollut ongelmia ja vaativatko kuinka paljon huoltoa Suomen olosuhteissa? Edellisessä kulkimessa takalaikat olivat "virheettömät" vaikka mittarissa yli 100tkm.
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
ainaki mulla tuli femmaan samallaisia, muttakun alkoi painelemaan joskus aina reippaammin niin haihtuivat, nyt ei oikeastaan uria enää 147tkm ajettu.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Vanhassa 1.8t jumi hiukan takapalat. Uusien vaihdolla alkoi levyt pysyä kirkkaana pikku jarrutuksillakin.
Ja tittidiissä 1400+km. Kulutus tällä hetkellä näytössä 4,7/100km.
Ja tittidiissä 1400+km. Kulutus tällä hetkellä näytössä 4,7/100km.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hyvää pääsiäistä kanssa
:isteille! ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Jossain välissä on näköjään päivitetty Grffini suomenkin saab.fi sivuille. Ei muuta kuin "rakentamaan" omaa autoa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Tyhmä kysymys:
- mistä tietää että onko allekirjoituksen mukaisessa kaarassa Premium audio 70 vai 150 -satsi?
Vertailupohjaa ei kummastakaan järjestelmästä.
Nimittäin auton myyntiedoissa puhuttiin PA 70 -järjestelmästä mutta ainakin etuovista löytyy jonkin sortin paffikartiot ovista jotka ilmaa liikuttavat, ilmeisesti tuossa PA 70 systeemissä ei ole elementit kuin kojelaudalla ja SC:n kyseessä olessa siellä takaluukun sisäverhouksessa.
Kyseleepi nimimerkki "Kymistä ja ikkunatkin mettään päin"![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- mistä tietää että onko allekirjoituksen mukaisessa kaarassa Premium audio 70 vai 150 -satsi?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Vertailupohjaa ei kummastakaan järjestelmästä.
Nimittäin auton myyntiedoissa puhuttiin PA 70 -järjestelmästä mutta ainakin etuovista löytyy jonkin sortin paffikartiot ovista jotka ilmaa liikuttavat, ilmeisesti tuossa PA 70 systeemissä ei ole elementit kuin kojelaudalla ja SC:n kyseessä olessa siellä takaluukun sisäverhouksessa.
Kyseleepi nimimerkki "Kymistä ja ikkunatkin mettään päin"
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
150 wattisessa on ainakin omassani kuskin penkin alla lisävahvistin.. Tarkista vaikka se ensin, parempia vastauksia odotellessa.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Taitaa ns konserni soitin vehkeissä olla vahvistin takakontissa vasemalla.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Vahvistin bongattu tosiaan tavaratilasta, vasemmalla olevan "irtopalan" alta nököttämässä.
Onko noissa Premium 70 -vehkeissä erillistä vahvaria? Miten muuten mahdolliset 7 kaiutinta jakautuvat noihin kaiutinpaikoille?
Onko muuten autossa olemassa jossain jotain tarraa tms. josta voisi selvittää, millä varusteilla se on aikoinaan tehtaalta rullaillu? Hansikaslokeron kannessa on ainakin joku "siansaksaa" sisältävä lappu.
Onko noissa Premium 70 -vehkeissä erillistä vahvaria? Miten muuten mahdolliset 7 kaiutinta jakautuvat noihin kaiutinpaikoille?
Onko muuten autossa olemassa jossain jotain tarraa tms. josta voisi selvittää, millä varusteilla se on aikoinaan tehtaalta rullaillu? Hansikaslokeron kannessa on ainakin joku "siansaksaa" sisältävä lappu.
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Kyllä sulla joku parempi systeemi on.
Tuossa 70 paketissa ei ole erillistä vahvistinta.
Tuossa 70 paketissa ei ole erillistä vahvistinta.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Käyttöohjekirjasta (tai siitä Infotainment-kirjasta) löytyy kyllä noiden kaiuttimien sijoittelu erilaisilla audiopaketeilla. Itseänikin kiinnostaisi tuo, että olisikohan mahdollista jostain saada joku dokumentti varustelistasta..
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Hei!
Kun aikanani ostin 2008 marraskuussa -09 mallin 9-3 SS TidS Linearin ja halusin 150 äänen toiston, niin se piti tilata tuolloin täsmätilauksena. Vectoreissa se olisi ollut vakiona. Siis tuohon saakka ainakin 70 äänentoisto oli vakiona Lineareissa ja Vectoreissa vakiona. En tiedä mikä lie järjestelmä tänään.
Pojillani ovat 9-3 SC -07 ja 9-3 SC -08 mallit ja heillä molemilla ovat 70 äänentoistot vakioina autoissaan.
Ero on kuultavissa näin huonommillakin ikämies-korvilla.
Kun aikanani ostin 2008 marraskuussa -09 mallin 9-3 SS TidS Linearin ja halusin 150 äänen toiston, niin se piti tilata tuolloin täsmätilauksena. Vectoreissa se olisi ollut vakiona. Siis tuohon saakka ainakin 70 äänentoisto oli vakiona Lineareissa ja Vectoreissa vakiona. En tiedä mikä lie järjestelmä tänään.
Pojillani ovat 9-3 SC -07 ja 9-3 SC -08 mallit ja heillä molemilla ovat 70 äänentoistot vakioina autoissaan.
Ero on kuultavissa näin huonommillakin ikämies-korvilla.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Jos se soi huonosti, kyseessä on Premium 150. Jos taasen aivan totaalisen järkyttävästi ja tyystin ilman (kumisevia) bassoja, kyseessä on Premium 70. Jos testihenkilönä on täysi puurokorva, on helpointa avata ovi ja kuunnella maltillisella voimakkuudella sitä oven etualakulmassa olevaa ritilää - Premium 70:ssä kun ei ole ovikaiuttimia, ei sieltä ko. mallissa kuulu mitään, kun taasen Premium 150:n ovikaiutin laulelee siitä suoraan korvaan.
Edit: ne 7 ämyriä jakaantuvat:
2kpl sinne takaloosterin reunamaastoon
2kpl etuoviin
2kpl kojetaululle
1kpl pilaamaan stereokuva kojetaulun keskellä.
Edit: ne 7 ämyriä jakaantuvat:
2kpl sinne takaloosterin reunamaastoon
2kpl etuoviin
2kpl kojetaululle
1kpl pilaamaan stereokuva kojetaulun keskellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kiitoksia kommenteista, kyllä se Premium 150 -järjestelmä on.
Järjestelmän (tai ainakin tämän yksilön puolesta) voi sanoa että soi rämisemättä (tai ainakaan ei korviin kuulunut pärinää/helinää/sirinää) melko kovaakin soitettaessa. Tuota ei voi sanoa kuitenkaan ihan kaikista alkuperäisistä audiovirityksistä.
Bassot kumisevat, se tuli huomattua, ja ilmeisesti volyymiä lisättäessä leikkaantuvat. No, kyllä noilla nyt pärjäilee, samaa tasoa edellisen kulkineen (Octavia) kanssa ilman ovipahvin pärinöitä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Muistelinkin ennen tämän päiväistä katsausta että takaovissakin olisi ollut riteliköt, näinhän ei sitten ollut.
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*