Mepis kirjoitti:Tänään käytetty autoa Vantaan Magneetissa vikakoodin luvussa. Ei näyttänyt mitään koodia. Eikä ollut tietoa mistään päivityksistä vielä. Kattellaan.
Hassua, minun auto nimittäin päivitettiin siellä eilen =) Tosin eivät vaikuttaneet olevan ihan "messissä" jos rehellisiä ollaan. Ensin ei tiedetty mitään ESPi ongelmista, sitten tiedettiinkin ja ilmeisesti Vectroissakin on ollut (?).
Oma auto jäi sinne yön yli, en tiedä mikä venähti mutta tänään iltapäiväläl sain sen takaisin ja ainoa vika joka kuulema jäi korjaamatta on ilmastointilaitteeseen littyvä.
Välillä sitä jää miettimään onko autolle edes tehty mitään... Kysellessäni moottoriohjauslaitteen päivityksen versiota, he eivät sitä pystyneet toimittamaan. Eli mihinkään ei oltu kirjattu millainen ohjelma oli autolle ajettu. Meinaan vain sitä, kuinka hankala esim. asiakkaan on tällaisessa tilanteessa saada tietoa/reklamoida tekemättömästä työstä, jos päivityksen versiota ei laiteta esim. kuittiin. Muuten olen kyllä tyytyväinen Magneetin palveluun, ja ammattitaitoon
Eipä tullut aamupäivästä virhettä vaikka pakkasta oli -19 astetta.
Mutta ei vielä tuuleteta
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Mepis kirjoitti:Tänään käytetty autoa Vantaan Magneetissa vikakoodin luvussa. Ei näyttänyt mitään koodia. Eikä ollut tietoa mistään päivityksistä vielä. Kattellaan.
Hassua, minun auto nimittäin päivitettiin siellä eilen =) Tosin eivät vaikuttaneet olevan ihan "messissä" jos rehellisiä ollaan. Ensin ei tiedetty mitään ESPi ongelmista, sitten tiedettiinkin ja ilmeisesti Vectroissakin on ollut (?).
Oma auto jäi sinne yön yli, en tiedä mikä venähti mutta tänään iltapäiväläl sain sen takaisin ja ainoa vika joka kuulema jäi korjaamatta on ilmastointilaitteeseen littyvä.
Välillä sitä jää miettimään onko autolle edes tehty mitään... Kysellessäni moottoriohjauslaitteen päivityksen versiota, he eivät sitä pystyneet toimittamaan. Eli mihinkään ei oltu kirjattu millainen ohjelma oli autolle ajettu. Meinaan vain sitä, kuinka hankala esim. asiakkaan on tällaisessa tilanteessa saada tietoa/reklamoida tekemättömästä työstä, jos päivityksen versiota ei laiteta esim. kuittiin. Muuten olen kyllä tyytyväinen Magneetin palveluun, ja ammattitaitoon
Ja mitähän teet softaversiotiedolla paitsi jos sinulla on tiedossa aina viimeisin softaversion numero ...? Riittänee kun tietää onko uutta softaa tullut ja jos on ja on sovittu päivityksestä, se kerrotaan että päivitettin.
Ei tarvitse tuulettaa!
-26 pakkasta ensimmäinen jarrutus ja errorit sidissä.
Seuraavaksi menee varmaan esp purkki vaihtoon.
Ei kai tuossa enää muuta vaihtoehtoa ole.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Itse olen jo alunperin tätä ketjua lukiessani ollut sitä mieltä, että vika on komponenttipuolella. Koska oireet ilmenevät vain kovilla pakkasilla, niin joku sähkö-mekaaninen vika esp-boksin sisällä on lähes pakko olla. Tuollaisen vian korjaaminen softan avulla olisi ollut jo liian helppoa. Toki ei mahdotonta, mutta hyvin epätodennäköistä.
Erittäin tyypillinen tapaus siinä mielessä, että tehdas-maahantuoja ei suostu vaihtamaan aluksi millään koko boksia, vaan vaikka mitä venkulointia yritetään. Vaimon veli hankki aikoinaan uutena erään saksalaisen kansanvaunun tila-auton. Siinä automaatti-ilmastointi toimi ensimmäisen vuoden aikana pakastimena tai saunana. Oli varmaan rasittavaa käyttää käsin kokoajan vuoron perään hi- ja low-asentoja, jotta sai keskimäärin kabiiniin sopivan lämpötilan. Huollossa päivitettiin softaa sekä tutkittiin ja vaihdettiin antureita/toimilaitteita useampaan eri kertaan. Ei suostuttu millään myöntämään, että vika on itse keskusyksikössä. Samaa vikaa oli kaikissa tämän automallin ensimmäisessä vuosikerrassa. Huollossakin oli jo loppuvaiheessa myönnetty, että vika täytyy olla keskusyksikössä, mutta tehdas ei anna lupaa vaihtaa sitä takuuseen uuteen. Sitten johonkin autoon oli vaihdettu (omalla luvalla), ja kas, ongelmat poistuivat. Johan sen jälkeen tuli tehtaalta lupa vaihtaa kaikkiin.
Mielenkiintoista nähdä miten tämän ko. esp-tapauksen kanssa käy. Kysymys on kuitenkin tärkeästä järjestelmästä, jonka ongelmat pitää otta vakavasti ja ryhtyä sellaisiin toimenpiteisiin että tulee kuntoon.
Asia on varmaan juuri niin kuin petrisa kirjoittaa.
Aika harvoin olen itsekkin olen nähnyt että ns kvs(korjaa vitt... softalla) toimii
Ja mikäs sen takaa että jos hommasin uuden esp boxsin että sekään kovin kauan toimii.
Onhan osalla tietysti vuoden takuu mutta......
Ompa tullut mieleen että pitäis pistää lehtimies tutut asialle ja tuoda asia suureen julkisuuteen.
Koska onhan tuon asian selvittämiseen ollut aikaa jo jonkin verran...
Tietysti onhan saabilla ollut lähi aikoina muutakin tekemistä uuden organisaation yms asioiden parissa.....
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Tulisikohan vipinää, jos pistäisi toimittajat asialle. Huonoa julkisuuttahan se olisi Saabille, jota juuri nyt ei kaivattaisi. Ensin voisi tietenkin tällä tavalla maahantuojaa "uhata". Varmaan olisi parempi pistää Saabi kuntoon, kuin päästää toimittajat asialle.
Kovin oli ylimielistä suhtautumista maahantuojilla niin VV-autossa kuin BMW-puolellakin, kun kuningaskuluttajassa ruodittiin heidän edustamien autojen ongelmia. Noissa ohjelmissa esitetyt ongelmat ovat aivan tarkaan tiedossa ja ovat todellisia. Eivät mitään poikkeustapauksia. VAG-puolella on tuota ahtoputken kondenssivesi-jäätymis-ongelmaa ja vastaavasti bemareissa imusarjan läppä-ongelmaa. Kummassakin tapauksessa aiheutuu lähes täydellinen konerikko. Bemareihin on helppo korjaus, jota maahantuoja ei "tunnusta". Tiettävästi vag-autohin ei ole kunnollista ratkaisua olevassa oikein vieläkään.
Maahantuojat suorastaan kiistävät, että mitään ongelmia olisi edes olemassa.
Vastaavaa huonoa julkisuutta ei kyllä Saabin puolella kaivattaisi. Saabit pitäisi saada kuntoon ja vähän äkkiä ja sitä kautta asia pois päiväjärjestyksestä. Tällä vialla menee maine hyvästä talviautosta. Ja eihän se oikeasti sitä ole, jos tuommoisena ongelmaa pitää sietää.
Kävin lennosta luetuttamassa vika koodin.
Esp sisäinen vika + esp puuttui väylästä
Eli päivityksen jälkeen vika koodia tuli lisäää
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vois releellä ohjata kun on tuo sidin kautta lämmitys ohjaus muutenkin.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
20km moottoritieajelun päätteeksi varoitti ABS, Traction control ja jostain muustakin. En testannut toimiiko buutin jälkeen.
Pakkasta -27C käynnistessä ja -24C määränpäässä. Auto kone normaali lämmössä. 2h lämmityksessä ennen lähtöä. Startti pyörittelee joltisenkin laiskasti konetta joten akku varmaan väsynyt pakkaseen. Ekalla lähti silti.
Kilometrejä 151t ja malli sigun mukainen.
Lisäystä: 20-25 astetta pakkasta iltapäivällä ja toimi taas ok vaihtelevassa ajossa. Mikä lie kummittelee.
Lisäystä 2: Pari-kolme kertaa väläytellyt mittaritaulua.Kävin huollossa ja vikakoodi oli C0252 eikä tietoa mitä tarkoittaa. Nollattiin vikamuisti ja pyysti soittelemaan jos ilmestyy vielä niin selvitellään lisää.
Saab 9-3 SS -06/my-07 1.8t -=- Suzuki Bandit 1216A