"Ja hirsch softaa ei saa missään 1.8t ilman jarru päivitystä."
Tossa meidän yksilössä on Magneetti Vantaalla laitettu Hirsch softa (heidän huoltohistoriasta tarkastettu), muttei sitä ainakaan muutoskatsastettu ole (otteen mukaan), joten tuskin on jarrujakaan päivitelty, vaikken nyt tarkemmin ole tutkinut..
tetsi kirjoitti:"Ja hirsch softaa ei saa missään 1.8t ilman jarru päivitystä."
Tossa meidän yksilössä on Magneetti Vantaalla laitettu Hirsch softa (heidän huoltohistoriasta tarkastettu), muttei sitä ainakaan muutoskatsastettu ole (otteen mukaan), joten tuskin on jarrujakaan päivitelty, vaikken nyt tarkemmin ole tutkinut..
Ainakin helmikuussa -09 Hirsch ei antanut ladata softaa päivitettävään autoon, jos ei ollut etukäteen faxattu Hirschille vakuutusta siitä, että jarrupäivitys on tehty. Jarrupäivitys oli myös edellytys sille, että sai maahantuojalta tarvittavan paperin muutoskatsastukseen. Mutta ilmeisesti näin ei aina ole ollut.
Jos ei huomaa BSR softalla varustettuna alkuperäiseen niin joko softa ei koskaan asentunut, oli viallinen tai autossa on vikaa. Ero on todellakin tuntuva heti ensi metreillä. Oli sitten tankissa 95 tai 98 bensaa alunperin.
BSR asensi softan, asiakas koejoi, siis minä, koeajon jälkeen totesin, että en huomannut mitään eroa alkuperäiseen, johon myyjä totesi, että autossa on joku vika.
Kysyin voisiko ongelmaa ehkä tonkia vähän syvemmälti, johon myyjä totesi, että heillä ei ole siihen sopivia mittalaiteita.
Tämän jälkeen sovimme että he palauttavat alkuperäisen softan takaisin ja minä jatkan matkaani vanhalla alkuperäisellä; veloitus tietys 0€.
Eli kaiken kaikkiaan homma sujui kyllä hyvässä yhteisymmäryksessä, tuote ei vaan mielestäni täyttänyt spesifikaatiota.
Kokemukseni BSR:n asennuksesta ja palvelusta ovat erittäin huonoja. PPC asennetaan ja rahat otetaan pois. Sen jälkeen muutut vaivaksi... Lisää vuodatusta toisessa ketjussa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=97966
Itsekin kyselin softaa Rinta-Joupilta viikonloppuna, ja siellä mies arveli että ei step 1:n kohdalla vielä tarvitse. Odottelen sähköpostia kaverilta joka siellä näistä jutuista varsinaisesti vastaa, mutta suhtaudun kyllä tuohon erittäin skeptisesti. Lainsäädäntö ei vaadi jarrujen päivitystä vielä noilla tehoilla, mutta käsittääkseni juuri Hirsch itse sitä vaatii. Saapa nähdä mikä on tuomio kunhan vastaus joskus tulee...
apu,apupoika kirjoitti:Selvääkin selvempi: Jarrupäivitys on tehtävä jos meinaa nykyään Hirschiä laittaa noilla pienemmillä jarruilla oleviin.
Niin on. Jos valitsee selection by country ja sieltä Finland, niin 2.0t B207L - 1.8t B207E vaaditaan Requires brake upgrade eli vaatii jarru päivityksen.
Mutta näin ei ole jos valitsee esim. ruotsin. Mikä on mun mielestäni hieman outo juttu ja kertoo enemmänkin siitä, että suomessa se vaatimus tulee viranomaisten puolelta.
Ja ruotsissa riittää ne valmistajalta annetut tiedot. Mutta miksei sitten suomessa?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
apu,apupoika kirjoitti:Selvääkin selvempi: Jarrupäivitys on tehtävä jos meinaa nykyään Hirschiä laittaa noilla pienemmillä jarruilla oleviin.
Niin on. Jos valitsee selection by country ja sieltä Finland, niin 2.0t B207L - 1.8t B207E vaaditaan Requires brake upgrade eli vaatii jarru päivityksen.
Mutta näin ei ole jos valitsee esim. ruotsin. Mikä on mun mielestäni hieman outo juttu ja kertoo enemmänkin siitä, että suomessa se vaatimus tulee viranomaisten puolelta.
Ja ruotsissa riittää ne valmistajalta annetut tiedot. Mutta miksei sitten suomessa?
Vaatimus tulee siinä mielessä viranomaiselta, että muutoskatsastus edellyttää että auto vastaa (jarruiltaan ja alustaltaan) vertailuajoneuvoa. Hirsch virallisena virittäjänä ei kai halua myydä laittomia virityksiä.
Itsekin kyselin softaa Rinta-Joupilta viikonloppuna, ja siellä mies arveli että ei step 1:n kohdalla vielä tarvitse. Odottelen sähköpostia kaverilta joka siellä näistä jutuista varsinaisesti vastaa, mutta suhtaudun kyllä tuohon erittäin skeptisesti. Lainsäädäntö ei vaadi jarrujen päivitystä vielä noilla tehoilla, mutta käsittääkseni juuri Hirsch itse sitä vaatii. Saapa nähdä mikä on tuomio kunhan vastaus joskus tulee...
Arvelu ei auta. Jos Hirschin sivuilla lukee, että vaatii päivityksen ja arvailee, että sitä ei tarvita, yllättyy sitten kun lyö ohjelmointivehkeen autoon kiinni ja yrittää ladata softan Hirschiltä. Jos eivät ole päivitystä koskaan tehneet, eivät osaa tällaista tarkistusta odottaa.
jlu kirjoitti:Jos eivät ole päivitystä koskaan tehneet, eivät osaa tällaista tarkistusta odottaa.
Juurikin näin. Hirsch on tällä alueella ollut aiemmin saatavilla Delta-autolta, mutta siirtyi viime viikolla Rinta-Joupille. Eivät ole vielä yhtään päivitystä tehneet, mutta ovat kuulemma kovin kiinnostuneita. No, selviääpä niillekin siellä että jarrut pitää uusia. Kyselin kyllä samalla että jos esim. Aeron jarrut vaihtaa samalla alle, mutta myyjä epäili ettei tartte. Vaan myöpä ollaannii viisaampia