Selvä, hyvä että polttelee karstoja. Egr-kanavaan kuitenkin pääsee pakokaasua, kuten normaalistikin?jmaatta kirjoitti:Kun tuo EGR disablointi omaan on tehty niin vastaanpa: mitään fyysisiä muutoksia ei tehty, vain softa flashatty. Eli käsittääkseni softaa on muokattu niin ettei EGR venttiili avaudu ja muu moottorinohjaus ei siitä välitä. Partikkelipönttö on itsellä normaalisti käytössä ja samalleen se on itseään poltellen puhdistellut kuin ennenkin.
lisää heppoja
Re: lisää heppoja
Re: lisää heppoja
Venttiili kiinni niin ei kait ne sinne halua vaan pakoputkesta ulos?
Eli käsittääkseni tie imusarjaan pitäisi olla auki jotta kaasut lähtisi sinne virtaamaan.

Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: lisää heppoja
Tässä nyt pohtinut itse omaan 9-3:een tuota Maptunia, mutta sitten törmäsin tähän ketjuun.
Onko jcarlson mahdollista siis sinun kauttasi tehdä tuo viritys? Oishan se kuitenkin mucho halvempi, kuin tuo Maptun. Helsingissä kyllä asun, mutta toisinaan käydään Seinäjoella ja siitä ei enää Vaasaankaan hirmuinen matka olisi.
Autona on siis 9-3 1.8t -06.
Onko jcarlson mahdollista siis sinun kauttasi tehdä tuo viritys? Oishan se kuitenkin mucho halvempi, kuin tuo Maptun. Helsingissä kyllä asun, mutta toisinaan käydään Seinäjoella ja siitä ei enää Vaasaankaan hirmuinen matka olisi.
Autona on siis 9-3 1.8t -06.
Re: lisää heppoja
Jep, EGR on poistettu ohjelmallisesti eli ohjelma ei vain halua venttiiliä avata ja on tyytyväinen siihen. DPF toimii kuten ennenkin, kuormittuu toki EGR:n sulkemisen ansiosta joissain ajotilanteissa vähemmän (EGR lisää savutusta).jmaatta kirjoitti:Kun tuo EGR disablointi omaan on tehty niin vastaanpa: mitään fyysisiä muutoksia ei tehty, vain softa flashatty. Eli käsittääkseni softaa on muokattu niin ettei EGR venttiili avaudu ja muu moottorinohjaus ei siitä välitä. Partikkelipönttö on itsellä normaalisti käytössä ja samalleen se on itseään poltellen puhdistellut kuin ennenkin.
Kun venttiili on suljettu niin ei pakokaasua silloin päädy imusarjaan ellei se mekaanisesti vuoda.
On mahdollista, tule vain Vaasassa käymään. Tuosta allekirjoituksesta löytyy spostiosoite johon voi ottaa yhteyttä.Migo kirjoitti:Tässä nyt pohtinut itse omaan 9-3:een tuota Maptunia, mutta sitten törmäsin tähän ketjuun.
Onko jcarlson mahdollista siis sinun kauttasi tehdä tuo viritys? Oishan se kuitenkin mucho halvempi, kuin tuo Maptun. Helsingissä kyllä asun, mutta toisinaan käydään Seinäjoella ja siitä ei enää Vaasaankaan hirmuinen matka olisi.
Autona on siis 9-3 1.8t -06.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Oma TTiD ryypiskeli ennen sidin mukaan n.5.1-5.5l/100km. Virityksen jälkeen lukemat olleet 4,5-5.1l/100km. Tankkaus.comin mukaan laskennallinen on ennen ja jälkeen virityksen n. 0.4l suurempi, kuin auton ilmoittama.vamma kirjoitti:Oletko huomannut mitään eroa kulutuksessa? Näillä dieselin hinnoilla ja pitkällä työmatkalla kiinnostaisi kuulla kokemuksia.jmaatta kirjoitti:Kehu tähän väliin: pelkkää positiivista sanottavaa jcarlsonin laittamasta EGR-off virisoftasta 1.9TiD koneessa.
Yksi pidempi reissu on myös tehty virityksen jälkeen ja siitä laskennallinen kulutus oli 4.1l. Auto ilmoitti pienimmillään 3.6l/100km useamman 100 kilometrin ajon jälkeen. Ennen piti jopa kesäkelillä leikkiä kaasun käytön kanssa että auton sai ilmoitettuun 4.5l/100km lukemaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: lisää heppoja
A.L. kirjoitti:Oma TTiD ryypiskeli ennen sidin mukaan n.5.1-5.5l/100km. Virityksen jälkeen lukemat olleet 4,5-5.1l/100km. Tankkaus.comin mukaan laskennallinen on ennen ja jälkeen virityksen n. 0.4l suurempi, kuin auton ilmoittama.vamma kirjoitti:Oletko huomannut mitään eroa kulutuksessa? Näillä dieselin hinnoilla ja pitkällä työmatkalla kiinnostaisi kuulla kokemuksia.jmaatta kirjoitti:Kehu tähän väliin: pelkkää positiivista sanottavaa jcarlsonin laittamasta EGR-off virisoftasta 1.9TiD koneessa.
Yksi pidempi reissu on myös tehty virityksen jälkeen ja siitä laskennallinen kulutus oli 4.1l. Auto ilmoitti pienimmillään 3.6l/100km useamman 100 kilometrin ajon jälkeen. Ennen piti jopa kesäkelillä leikkiä kaasun käytön kanssa että auton sai ilmoitettuun 4.5l/100km lukemaan.
Pienellä varauksella suhtaudun kyllä tuohon polttoaineen kulutuksen alenemiseen... Ehkä varmaan joissain ajotilanteissa voi laskeakin, mutta kyllähän se niin on, että se teho ei ihan pelkällä ilmalla tule. Ainakin edellisissä 9-3 ja 9-5 bensoissa kulutus kyllä nous tehojen mukaan. Sitähän yleensä ajetaan vähän sen mukaan mitä koneesta potkua löytyy. Ohitukset ja kiihdytykset oli sellasia mitä turbo autolla voi parhaillaan olla.

Re: lisää heppoja
Talvi kun on niin tuo eberi ottaa osansa niin hieman hankala vielä pitkälle vietyjä analyysejä tehdä mutta matka-ajon kulutus näyttää tippuneen muutamia desejä ja tuossa sekalaisessakaan ei tuo ainakaan enempää syö kuin ennen.vamma kirjoitti:Oletko huomannut mitään eroa kulutuksessa? Näillä dieselin hinnoilla ja pitkällä työmatkalla kiinnostaisi kuulla kokemuksia.jmaatta kirjoitti:Kehu tähän väliin: pelkkää positiivista sanottavaa jcarlsonin laittamasta EGR-off virisoftasta 1.9TiD koneessa.

Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: lisää heppoja
Tuolla toisessa ketjussa moitittiin, ettei kytkimet pikkubensaturboissa oikein pidemmässä juoksussa kestä mukana, kun vääntöä tulee niin paljon lisää. Aerossa taas sitten on eri kytkin.
Mites sen kytkimen laita näissä diesel-koneissa? Onko niissä sama kytkin kuin pikkubensaturboissa? Miten kestää? Ja onko väliä onko manuaali vai automaatti?
Mites sen kytkimen laita näissä diesel-koneissa? Onko niissä sama kytkin kuin pikkubensaturboissa? Miten kestää? Ja onko väliä onko manuaali vai automaatti?
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
Re: lisää heppoja
Tuntuu olevan selvästi järeämpi kytkin dieseleissä, ainakin TTiD:stä on vakiokytkimellä otettu 450Nm ja TiDS:n tuntuu myöskin kestävän sitä 370Nm mitä niistä irtoaa.. useamman yksilön perusteella.
Kaksoismassavauhtiksia on mennyt kuten bensoistakin mutta ne on menneet ihan vakioistakin ettei välttämättä virityksellä ole suurta merkitystä sinänsä.
Kaksoismassavauhtiksia on mennyt kuten bensoistakin mutta ne on menneet ihan vakioistakin ettei välttämättä virityksellä ole suurta merkitystä sinänsä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
OK. Itellä on hakusessa TiDS ja todennäköisesti 150hp koneella oleva farkku. Pitää ensin testata miten se kulkee ja katsoa sitten josko hakis lisää tehoja. Kyllähän se kytkin sen virityksen kestää, mutta meinasinkin, että kuluuko paljon normaalia aiemmin.
Tuo softaaminen ei taida olla järin suuri operaatio?
Tuo softaaminen ei taida olla järin suuri operaatio?
SAAB 96, vm. 1976 1992 (lunastukseen Ritmon läpi...)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
SAAB 9-5 Wagon 2.0t AT, vm. 2002, (150hv) 2007-2010
Saab 9-3 SC TTiD (180hv) vm. 2008 2012->
Re: lisää heppoja
Eipä kytkin kulu kuin luistaessa. Jos se ei luista, niin kestoikä on käyttäjästä kiinni.
Softaaminen on noin tunnin homma.
Softaaminen on noin tunnin homma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Millasta tehon poikasta sais irti tost TTid tehokkaammasta mallista vai onko noissa erona vain tehtaan softa? 250hp/500Nm kuulostais jo kivalta, sitten voiskin melkein ajatella vaihtoa takasin saabiin 

Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: lisää heppoja
Vain tehtaan softa eroa 130hp ja 180hp versioissa, joten hieman reilut 200hv on se mihin isompi turbo kykenee molemmissa TTiD malleissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: lisää heppoja
Millaisiin teholukemiin päästään softauksella, kun alla on 150hp TiDS?
Äkkiä nälkä kasvaa syödessä...
Äkkiä nälkä kasvaa syödessä...