Kolahtaa..
Re: Kolahtaa..
Njoo, takuupäätöstä odotellessa. Elokuussa vaihdettu, n 5tkm ajettu orkkispyörä tiensä päässä. Oireillut marraskuusta alkaen, kilometrit sen mukaan. Nyt kolahtaa kunnolla suuntaan jos toiseenkin. Lujaa La.. gm laatua.
Re: Kolahtaa..
Viimeset 15 000 km muistan oman kärryni pitäneen tuota samaa klopsahtelevaa ääntä vedon kytkeytyessä päälle ja pois. Tuntuu, että olisi voimistunut jatkuvasti. Maanantaina vien nyrkkipajalle ihmeteltäväksi.
Oireet:
- rullauksen jälkeen vedon kytkeytyessä kuuluu 'klonks*. Oikeastaan aivan sama onko D- vai manuaalipuolella. Manuaalipuolella on helpompi jumpata kaasulla ja silloin klonksahtaa myös vedon höllätessä.
- Kylmällä laatikolla, kun vaihdot on hitaampia ja moottori kiertää korkeammalla, tuntuu myös kloksahtelua riippuen siitä mikä vaihe on vaihtumassa. Kaikki vaihteet kun eivät vaihdu ihan samalla "hitaudella/nopeudella". Mutta vaihtojen hitaus tekee sen, että veto ehtii katketa pidemmäksi aikaa ja taas kun lähtee vetämään, kuuluu *klonks*
-Myös paikallaan edes takaisin sahaten D:n ja R:n välillä kuuluu toisinaan tuo ääni.
-Viime aikoina olen huomannut, että tyhjäkäynnillä ja manuaalipuolella voimakkaasti vedättäessä kojelauta tärisee ja jossain jotain muutakin resonointia kuuluu.
Täyskaasulla ei vaihdoissa kolahteluongelmaa, eikä silloin kun kiihdyttää hyvin rauhallisesti. Ruuhkassa jumppaaminen on sitten tympeääkin tympeämpää. Välillä tuntuu vaihtojen yhteydessä, että koko moottori-/vaihteistopaketti heilahtais keulalla.
Eli nyt arvailuni pyörii moottorin ja vaihteiston tukikumeissa ja vetareissa sekä ilmeisesti apukuskin puolella olevan vetarin tuennassa... -> jollain foorumilaisellahan oli tämä laakreointi pettäny totaalisesti, kuvakin oli!
Kaksoismassahelvettiähän ei ole, ja vaihteistovikaa en halua, enkä uskalla edes ajatella Nyt ajettu 205 000 km eli "mitää vaan voi levetä"-kilsat saavutettu.
Oireet:
- rullauksen jälkeen vedon kytkeytyessä kuuluu 'klonks*. Oikeastaan aivan sama onko D- vai manuaalipuolella. Manuaalipuolella on helpompi jumpata kaasulla ja silloin klonksahtaa myös vedon höllätessä.
- Kylmällä laatikolla, kun vaihdot on hitaampia ja moottori kiertää korkeammalla, tuntuu myös kloksahtelua riippuen siitä mikä vaihe on vaihtumassa. Kaikki vaihteet kun eivät vaihdu ihan samalla "hitaudella/nopeudella". Mutta vaihtojen hitaus tekee sen, että veto ehtii katketa pidemmäksi aikaa ja taas kun lähtee vetämään, kuuluu *klonks*
-Myös paikallaan edes takaisin sahaten D:n ja R:n välillä kuuluu toisinaan tuo ääni.
-Viime aikoina olen huomannut, että tyhjäkäynnillä ja manuaalipuolella voimakkaasti vedättäessä kojelauta tärisee ja jossain jotain muutakin resonointia kuuluu.
Täyskaasulla ei vaihdoissa kolahteluongelmaa, eikä silloin kun kiihdyttää hyvin rauhallisesti. Ruuhkassa jumppaaminen on sitten tympeääkin tympeämpää. Välillä tuntuu vaihtojen yhteydessä, että koko moottori-/vaihteistopaketti heilahtais keulalla.
Eli nyt arvailuni pyörii moottorin ja vaihteiston tukikumeissa ja vetareissa sekä ilmeisesti apukuskin puolella olevan vetarin tuennassa... -> jollain foorumilaisellahan oli tämä laakreointi pettäny totaalisesti, kuvakin oli!
Kaksoismassahelvettiähän ei ole, ja vaihteistovikaa en halua, enkä uskalla edes ajatella Nyt ajettu 205 000 km eli "mitää vaan voi levetä"-kilsat saavutettu.
Re: Kolahtaa..
No niin oma kulkine taas ajossa.
Vika oli vaihdelaatikossa, joka uusittiin takuun piikkiin.
Laatikko on vain tätä vanhaa tiuhalla välityksellä olevaa, mutta paremminhan tuo tuolla vetää.
Nyt vain odotellaan koska kaksoismassa laukee.
Vika oli vaihdelaatikossa, joka uusittiin takuun piikkiin.
Laatikko on vain tätä vanhaa tiuhalla välityksellä olevaa, mutta paremminhan tuo tuolla vetää.
Nyt vain odotellaan koska kaksoismassa laukee.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kolahtaa..
No niin, itsellä on kolahtelu tullut jo osaksi joka päiväistä ajoa..
Nyt kuitenkin tuli uusi huomio tehtyä.
Laitoin auton loivaan mäkeen ja kutosen päälle. Auto lähtee luisumaan mäkeä alas ja kolahtaa vähän väliä.
Ykkösellä pysyy paikallaan, mutta eipä toi taida ihan normaalia olla Kaksoismassa? Vaihteisto?
E: Ei kuulemma kuulu jaksaa pitää paikallaan kolmosella alamäessä, joten ehkäpä turhaan hätäilin. Tasasella kyllä pystyy 30cm työntämään kolmonen päällä
Nyt kuitenkin tuli uusi huomio tehtyä.
Laitoin auton loivaan mäkeen ja kutosen päälle. Auto lähtee luisumaan mäkeä alas ja kolahtaa vähän väliä.
Ykkösellä pysyy paikallaan, mutta eipä toi taida ihan normaalia olla Kaksoismassa? Vaihteisto?
E: Ei kuulemma kuulu jaksaa pitää paikallaan kolmosella alamäessä, joten ehkäpä turhaan hätäilin. Tasasella kyllä pystyy 30cm työntämään kolmonen päällä
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T