9-3 ostamassa
Re: 9-3 ostamassa
Onnittelut Eskille uudesta vääntönautinnosta.. Takajalkatiloissa ja tavaratilassa hävisit, mutta ajettavuudessa voitit. Meluisuus samalla tasolla mielestäni.
Re: 9-3 ostamassa
Jep, kiitosta vaan kannustuksesta Takajalkatiloilla pärjätään ja veljen autoa sovitettaessa koko perhe oli sitä mieltä, että ihan hyvin mahtuu. Harvemmin enää kuljetaan kuitenkaan koko perheen voimin yhtäaikaa, joten useimmiten takapenkillä on vain yksi matkustaja. Tavaratilakin on kuitenkin aika lähellä samaa kaliiberia. Kokeilin myös emännän ensiapukoulutustavaroiden lataamista konttiin. Ne sai aika taitavasti asetella 9-5:n tavaratilaankin, mutta kyllä ne mahtuivat myös "pikku-saabiin".
Ajettavuudessa on omastakin mielestä selvä parannus, etenkin nurkkapyörityksessä. Maantiellä pisteet on aika tasan, ei suurta eroa ja molemmilla varsin nautinnollista taittaa pitkää matkaa. 9-5:n sporttipenkki oli kuitenkin omasta mielestäni piirun parempi kuin 9-3 Vectorin penkki. Vectorin sisätilojen ulkoasu puolestaan on aivan ylivoimaisesti makeampi kuin entisen auton sysimusta turbopilot-sisusta. Plussaksi laskisin 9-3:ssa myös automaattilaatikon toiminnan, käsinvaihtotoiminto kepistä on paljon käyttökelpoisempi kuin rattinapit ja pykälien vaihto sujuu selvästi nopeammin.
Meluisuus on tosiaan yllättävän samalla tasolla, eikä diisselin rohinakaan kuulu kabiiniin muuten kuin tyhjäkäynnillä. Eipä tarvitse 9-3:ssa palella, lisälämmitin toimii hienosti. Millaisia lämmitysaikoja muuten tuolla eberillä tarvitaan pakkaskelissä? Mihin asti riittää 15 minuuttia? TTiD:ssä ei ole minkäänlaista "lohkolämmitintä", joten akun kunto selvinnee kun pakkaset tulevat. Latasin akkua jo yhden yön yli CTEKin älylaturilla ja ainakin laturin mukaan akku tuli täyteen latinkiin. Onkohan näihin diisseleihin saatavilla letkulämppäriä vai vain surkeita säteilylämmittimiä? Voisihan sitä kotosalla säästää akkua ja käyttää välillä sähkölämmitystäkin...
Eski
Ajettavuudessa on omastakin mielestä selvä parannus, etenkin nurkkapyörityksessä. Maantiellä pisteet on aika tasan, ei suurta eroa ja molemmilla varsin nautinnollista taittaa pitkää matkaa. 9-5:n sporttipenkki oli kuitenkin omasta mielestäni piirun parempi kuin 9-3 Vectorin penkki. Vectorin sisätilojen ulkoasu puolestaan on aivan ylivoimaisesti makeampi kuin entisen auton sysimusta turbopilot-sisusta. Plussaksi laskisin 9-3:ssa myös automaattilaatikon toiminnan, käsinvaihtotoiminto kepistä on paljon käyttökelpoisempi kuin rattinapit ja pykälien vaihto sujuu selvästi nopeammin.
Meluisuus on tosiaan yllättävän samalla tasolla, eikä diisselin rohinakaan kuulu kabiiniin muuten kuin tyhjäkäynnillä. Eipä tarvitse 9-3:ssa palella, lisälämmitin toimii hienosti. Millaisia lämmitysaikoja muuten tuolla eberillä tarvitaan pakkaskelissä? Mihin asti riittää 15 minuuttia? TTiD:ssä ei ole minkäänlaista "lohkolämmitintä", joten akun kunto selvinnee kun pakkaset tulevat. Latasin akkua jo yhden yön yli CTEKin älylaturilla ja ainakin laturin mukaan akku tuli täyteen latinkiin. Onkohan näihin diisseleihin saatavilla letkulämppäriä vai vain surkeita säteilylämmittimiä? Voisihan sitä kotosalla säästää akkua ja käyttää välillä sähkölämmitystäkin...
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Onnea uudesta Saabbaasta!
Muista vaihtaa vesipumppu/jakohihna ajoissa vaikka huoltokirja sanoisi mitä.
Halusta 120tkm nurkilla.
Muista vaihtaa vesipumppu/jakohihna ajoissa vaikka huoltokirja sanoisi mitä.
Halusta 120tkm nurkilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 ostamassa
Kannattaa kokeilla ohituksissa tosiaan noita "manuaalipuolen" vaihteita, niin ei tuu turhia kickdowneja.Eski kirjoitti:Jep, kiitosta vaan kannustuksesta Takajalkatiloilla pärjätään ja veljen autoa sovitettaessa koko perhe oli sitä mieltä, että ihan hyvin mahtuu. Harvemmin enää kuljetaan kuitenkaan koko perheen voimin yhtäaikaa, joten useimmiten takapenkillä on vain yksi matkustaja. Tavaratilakin on kuitenkin aika lähellä samaa kaliiberia. Kokeilin myös emännän ensiapukoulutustavaroiden lataamista konttiin. Ne sai aika taitavasti asetella 9-5:n tavaratilaankin, mutta kyllä ne mahtuivat myös "pikku-saabiin".
Ajettavuudessa on omastakin mielestä selvä parannus, etenkin nurkkapyörityksessä. Maantiellä pisteet on aika tasan, ei suurta eroa ja molemmilla varsin nautinnollista taittaa pitkää matkaa. 9-5:n sporttipenkki oli kuitenkin omasta mielestäni piirun parempi kuin 9-3 Vectorin penkki. Vectorin sisätilojen ulkoasu puolestaan on aivan ylivoimaisesti makeampi kuin entisen auton sysimusta turbopilot-sisusta. Plussaksi laskisin 9-3:ssa myös automaattilaatikon toiminnan, käsinvaihtotoiminto kepistä on paljon käyttökelpoisempi kuin rattinapit ja pykälien vaihto sujuu selvästi nopeammin.
Meluisuus on tosiaan yllättävän samalla tasolla, eikä diisselin rohinakaan kuulu kabiiniin muuten kuin tyhjäkäynnillä. Eipä tarvitse 9-3:ssa palella, lisälämmitin toimii hienosti. Millaisia lämmitysaikoja muuten tuolla eberillä tarvitaan pakkaskelissä? Mihin asti riittää 15 minuuttia? TTiD:ssä ei ole minkäänlaista "lohkolämmitintä", joten akun kunto selvinnee kun pakkaset tulevat. Latasin akkua jo yhden yön yli CTEKin älylaturilla ja ainakin laturin mukaan akku tuli täyteen latinkiin. Onkohan näihin diisseleihin saatavilla letkulämppäriä vai vain surkeita säteilylämmittimiä? Voisihan sitä kotosalla säästää akkua ja käyttää välillä sähkölämmitystäkin...
Eski
Laita vaikka Defan 1203 akkulaturi, joka lataa koko ajan ylläpitoa kun piuha on seinässä.
Nuo 225/45/17 talvirenkaat varmaan vetelee vähemmän kuin ei sopivat teräväolkaiset ja loppuunajetut 225/45/17 tai 235/45/17 kesärenkaat.
Re: 9-3 ostamassa
Jep, jakopääremontti on huoltokirjan mukaan 150K, mutta käyttöhihna pitäisi vaihtaa 120K. Procarilla tekevät jakopään ja käyttöhihnan vaihdon mielummin samalla kertaa 120K kohdalla ja taisi olla huolto-ohjelma uudemmissa vuosimalleissa jo muuttunutkin siten, että molemmat remmit vaihdetaan samalla kertaa. Mittarissa on nyt 97K, joten seuraavassa huollossa vaihdetaan remmit. Onhan tässä nyt liikkeen 6kk vastuu, jos sattuu napsahtamaan ja auto on nyt kuitenkin huollettu juuri merkkihuollossa...
Ensi hätään autoon vaihdettiin nyt polttoainesuodatin talven varalle, kun eivät olleet sitä vaihtaneet merkkihuollossa kuin ekassa huollossa (3 vuotta sitten). Talvirenkaat on vähän epäilyttävät, kun ovat ilmeisesti alkuperäiset ja tarvikealut tekisi mieli vaihtaa oikeisiin. Pitäisi vaan osata valita mitkä tarjousvanteet valitsisi ja sitten pitäisi investoida myös uudet renkaat... Spedellä olisi tarjolla Saabin vannekampanjan lisäksi tällaiset vaihtoehdot edukkaasti:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 80223.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 84446.html
Toisaalta Hirschin hiilikuitu/nahka -kojetaulukin olisi aika siisti:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 01200.html
(emännälle jo perustelin tätä kojetaulua turvallisuusnäkökohdalla, koska TM:n vertailussa valitettiin hopeisen kojetaulun reunan heijastuvan häiritsevästi tuulilasiin
Eikä tämä hirssin maskikaan olisi hassumpi:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 06600.html
Lisäksi hankintalistalla on tavaratilan kuormaverkko ja jakaja, kattotelineet, kumimatot jne.
Eski
Ensi hätään autoon vaihdettiin nyt polttoainesuodatin talven varalle, kun eivät olleet sitä vaihtaneet merkkihuollossa kuin ekassa huollossa (3 vuotta sitten). Talvirenkaat on vähän epäilyttävät, kun ovat ilmeisesti alkuperäiset ja tarvikealut tekisi mieli vaihtaa oikeisiin. Pitäisi vaan osata valita mitkä tarjousvanteet valitsisi ja sitten pitäisi investoida myös uudet renkaat... Spedellä olisi tarjolla Saabin vannekampanjan lisäksi tällaiset vaihtoehdot edukkaasti:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 80223.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 84446.html
Toisaalta Hirschin hiilikuitu/nahka -kojetaulukin olisi aika siisti:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 01200.html
(emännälle jo perustelin tätä kojetaulua turvallisuusnäkökohdalla, koska TM:n vertailussa valitettiin hopeisen kojetaulun reunan heijastuvan häiritsevästi tuulilasiin
Eikä tämä hirssin maskikaan olisi hassumpi:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 06600.html
Lisäksi hankintalistalla on tavaratilan kuormaverkko ja jakaja, kattotelineet, kumimatot jne.
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Niin, eipä se meilläkään vesipumppu pyörinyt kuin 100.000 km asti, sitten alkoi ujeltaa kabiiniin hyvin hiljaa, mutta huomasin onneksi ajoissa..Eski kirjoitti:Jep, jakopääremontti on huoltokirjan mukaan 150K, mutta käyttöhihna pitäisi vaihtaa 120K. Procarilla tekevät jakopään ja käyttöhihnan vaihdon mielummin samalla kertaa 120K kohdalla ja taisi olla huolto-ohjelma uudemmissa vuosimalleissa jo muuttunutkin siten, että molemmat remmit vaihdetaan samalla kertaa. Mittarissa on nyt 97K, joten seuraavassa huollossa vaihdetaan remmit. Onhan tässä nyt liikkeen 6kk vastuu, jos sattuu napsahtamaan ja auto on nyt kuitenkin huollettu juuri merkkihuollossa...
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Tuskin ne vesipumput kaikista kuitenkaan hajoaa. Aika moneen autoon remontti tehdään kuitenkin huolto-ohjelman mukaisesti vasta 150K huollossa... Oma budjetti ei ainakaan kestä jakopääremonttia heti. EGR:n poisto ja imusarjan putsaus houkuttaisi tehdä asap. DPF:n meinasin jättää vielä paikalleen, kunnes alkaa reistaamaan. Harkinnassa on josko vielä malttaisi pitää tehot vakiona ja säästää viritys DPF:n poiston yhteyteen... Automaatin öljyt voisi vaihtaa ja listalla on edelleen talvirenkaat orkkisvanteineen, kuormaverkko yms.
Onkos kukaan virittänyt TTiD:n tuplaputkiin jotain tuuninkiputkenpäitä? Tällainen palikka pitäisi tietysti vaihtaa takapuskuriin-> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 69770.html
Hirssin diffuusori olisi tietysti vielä hienompi->
Eski
Onkos kukaan virittänyt TTiD:n tuplaputkiin jotain tuuninkiputkenpäitä? Tällainen palikka pitäisi tietysti vaihtaa takapuskuriin-> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 69770.html
Hirssin diffuusori olisi tietysti vielä hienompi->
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ke Marras 21, 2012 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 ostamassa
Oli toi projekti kyllä kielenpäällä joskus, Aeron alaspoilerikin hankittuna, mutta kun ei mene paikoilleen vain putkia katkaisemalla ja putkenpäät ruuvaamalla. Suoraa putken osaa ei ole pöntön jälkeen nimeksikään.
Re: 9-3 ostamassa
Mahtaisiko onnistua kemppiliimalla...
Joko hukkasit alaspoilerin?
Eski
Joko hukkasit alaspoilerin?
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Myin Raumalle.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-3 ostamassa
Autokauppoja tuli myös tehtyä syksyllä, myin 9-5 ja 9-3 ttid oli pitkään harkinnassa, mutta kun sitä 4 vetoa ei saa, tyydyin sitten audin A4. Aika moneen asiaan olen ollut tyytytväinen, varsinkin 4 vetoon liukkailla ja keskikulutus mitattuna vain 7,2 huitteilla ja maantiellä mennään talvirajoituksilla 5,7, kuitenkin 6 kone ja automaatti, 4 veto, omapaino 1820 kg. Fiilis on oikeastaan ainut, jota jää kaipaamaan, mutta onneksi on muutama OG900, jolla pääsee fiilistelemään.. varsinkin avolla kesällä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-3 ostamassa
Jep, audismi ei minua kiinnostanut niin paljoa, että olisin edes viitsinyt sellaiseen istua. Ei tosin riittäisi budjettikaan joukolaisen audiin, mutta vaikka lotossa osuisi päävoitto kohdalle, niin pysyisin koko VAG-konsernin tuotteista niin kaukana kuin mahdollista
Olikos Ristom jo suunnitellut/etsinyt jotain sopivia putken päitä tuon aero-spoilerin kaveriksi? Mikä mahtaa olla Aeron orkkisputkenpään halkaisija ja mikä on TTiD:n taittuvan putkenpään halkaisija..? Motonetissä näytti olevan useita erilaisia putkenpäitä, mutta myös mitoissa oli useita vaihtoehtoja...
Eski
Olikos Ristom jo suunnitellut/etsinyt jotain sopivia putken päitä tuon aero-spoilerin kaveriksi? Mikä mahtaa olla Aeron orkkisputkenpään halkaisija ja mikä on TTiD:n taittuvan putkenpään halkaisija..? Motonetissä näytti olevan useita erilaisia putkenpäitä, mutta myös mitoissa oli useita vaihtoehtoja...
Eski
Viimeksi muokannut Eski, To Marras 22, 2012 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 ostamassa
Kannattaa ostaa kunnollista rosteria ja siitä tehdä.
Saa ainakin kestävän ja sellaisen kuin itse haluaa.
Tietysti rosterin työstö ja hitsaus ei ihan onnistu joka paikassa.
Saa ainakin kestävän ja sellaisen kuin itse haluaa.
Tietysti rosterin työstö ja hitsaus ei ihan onnistu joka paikassa.
Re: 9-3 ostamassa
Eipähän tällainen kromattu palikka ihan heti puhki ruostuisi ->
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-6085
Eski
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-6085
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Ei näytä enää löytyvän minulta mittoja, hämärä muistikuva, että Aeron ulostulo olisi 96mm??? Joku voisi mitata omastaan.
Muutama huono kännykkäkuva:
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... tket_1.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... tket_2.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... tket_3.jpg
Aika komea pintaruoste putkistossa, tuning-projektihan tuosta voi joskus seurata vielä..
Muutama huono kännykkäkuva:
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... tket_1.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... tket_2.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... tket_3.jpg
Aika komea pintaruoste putkistossa, tuning-projektihan tuosta voi joskus seurata vielä..