Airbag Malcuvation B0044
Re: Airbag Malcuvation B0044
Ja nyt se jo plimpauttaa suoraan ajaessakin.
Mitenkäs tuonne ratin airbagiin pääsee käsiksi, kun se siellä ilmeisesti herjailee? Huomenna toki pieni mahdollisuus käydä luetuttamassa vikakoodit.
Mitenkäs tuonne ratin airbagiin pääsee käsiksi, kun se siellä ilmeisesti herjailee? Huomenna toki pieni mahdollisuus käydä luetuttamassa vikakoodit.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Airbag Malcuvation B0044
Mä ottaisin sinuna ekaks ja tutkisin etupään anturin johtojen liitokset ennen airbagin repimistä ja jos sitä alat repimään niin avaimet taskussa tai akunkenkä irti.
B0044 Left Front/Driver Frontal Deployment Loop Circuit.
Linkki: http://repairpal.com/gm-obd-II-body-code-chart
B0044 Left Front/Driver Frontal Deployment Loop Circuit.
Linkki: http://repairpal.com/gm-obd-II-body-code-chart
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Vikapaikka paikallistettu kuljettajan penkin alla olevaan liitokseen. Sitä heilauttamalla saa valon syttymään ja sammumaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Airbag Malcuvation B0044
Vika edelleen voimissaan, mutta nyt sammuilee myös rattinappien valot eikä napit toimi kun airbag valo syttyy. Voi olla että teki tätä jo ennemmin, mutta voiko tämä rattinappi ongelma olla vielä kytköksissä penkin alla olevaan liittimeen?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Airbag Malcuvation B0044
Aiemmin jo epäilin, että tuoko penkin alla olevan liitin tähän olisi ollut syynä
.
Oireethan alunperin ilmeni rattia käännettäessä, niin miten penkin alla oleva liitin tähän vaikuttaisi
Mielestäni tuo nyt viittaa ihan selvästi ratin "spiraaliin". Lisäksi nyt tuo rattinappuloiden taustavalojen himmeneminen vahvistaa tätä käsitystä.
Joten tuolla penkin alla oleva liitin ei tähän vaikuta. Ilmeisesti ihmeen tuurilla sattui viimeksi samalla vain vika häviämään.
Omasta mielestäni, kun miettii vian ilmenemistä ja siihen johtavia tapahtumia, on ihan ilmeistä tuon ratin/spiraalin osuus asiaan. Mikäli sitten käyttää vikakoodinluvussa, niin silloin ei tarvitse itse pähkäillä.

Oireethan alunperin ilmeni rattia käännettäessä, niin miten penkin alla oleva liitin tähän vaikuttaisi

Mielestäni tuo nyt viittaa ihan selvästi ratin "spiraaliin". Lisäksi nyt tuo rattinappuloiden taustavalojen himmeneminen vahvistaa tätä käsitystä.
Joten tuolla penkin alla oleva liitin ei tähän vaikuta. Ilmeisesti ihmeen tuurilla sattui viimeksi samalla vain vika häviämään.
Omasta mielestäni, kun miettii vian ilmenemistä ja siihen johtavia tapahtumia, on ihan ilmeistä tuon ratin/spiraalin osuus asiaan. Mikäli sitten käyttää vikakoodinluvussa, niin silloin ei tarvitse itse pähkäillä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Airbag Malcuvation B0044
Auto kävi vikakoodien luvussa, mutten itse ollut paikalla. Välineenä oli tech ja korjaamolta oli sanottu vikakoodin viittaavan penkin alla olevaan liitokseen. Itse en ole vieläkään ehtinyt asiaa tutkia muuten kuin puhelimen välityksellä ohjeita antaen. Kuitenkin kun penkin alla olevaa liitintä ennemmin käänteli niin vian sai päälle ja pois, mutta kukaan ei huomannut katsoa rattinappien valoja tai niiden toimivuutta.
Itse myös epäilin tuota korjaamon neuvoa, kun vika tuli juurikin noissa kääntymis tilanteissa, mutta pakko siihen oli uskoa kun kuulemma penkin alta vian sai päälle..
Seuraavaksi pitää yrittää saada auto omien silmien alle ja tutkiskella hiukan lisää tai käydä vielä Jcarlsonin luona kun jäi techitykset viimeksi kesken.
Itse myös epäilin tuota korjaamon neuvoa, kun vika tuli juurikin noissa kääntymis tilanteissa, mutta pakko siihen oli uskoa kun kuulemma penkin alta vian sai päälle..

Seuraavaksi pitää yrittää saada auto omien silmien alle ja tutkiskella hiukan lisää tai käydä vielä Jcarlsonin luona kun jäi techitykset viimeksi kesken.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Airbag Malcuvation B0044
Tuossahan on monta vika kohtaa jotka voi tutkia, mutta silti tämä tuntuu syyltä: Deployment Loop Circuit. Eli jotenkin tämä sähkökaavion kierrätys olisi syyllinen, sieltä löytyy monta liitintä kaikenkaikkiaan jotka tämän voi aiheuttaa.
Petrisa onko auto liian kaukana jotta pystyisit tutkimaan oireet?
Petrisa onko auto liian kaukana jotta pystyisit tutkimaan oireet?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Airbag Malcuvation B0044
No niin nyt pääsin itse katsomaan autoa.
Penkin alla oleva liitin ei vaikuta asiaan. Tosin vian saattoi saada päälle, kun liittimen kontakti heikkeni sitä väännellessä...
Nyt kuitenkin pää syy täytyy olla tuolla ratin seudulla, kun rattinapit toimii ajoittain, joskus ei ollenkaan ja joskus esim volumesta selautuu ajotietokone. Rattia painamalla ja kääntämällä nappien oireet vaihtelevat, mutta vikavalo palaa koko ajan.
Mitenkäs tuohon ratin spiraaliin pääsee käsiksi? Olisiko jollain esim wissistä ohjetta siihen?
Ja auto tosiaan kävi pajalla vikakoodien luvussa ja sieltä sanottiin vian olevan penkin alla olevassa liitoksessa... Jcarlsonin kanssa on vähän muut tech hommat auton kanssa kesken joten voisin piipahtaa vielä vaasassa jolloin varmasti tietäisi oikean vikakoodin/ vian aiheuttajan.
Penkin alla oleva liitin ei vaikuta asiaan. Tosin vian saattoi saada päälle, kun liittimen kontakti heikkeni sitä väännellessä...
Nyt kuitenkin pää syy täytyy olla tuolla ratin seudulla, kun rattinapit toimii ajoittain, joskus ei ollenkaan ja joskus esim volumesta selautuu ajotietokone. Rattia painamalla ja kääntämällä nappien oireet vaihtelevat, mutta vikavalo palaa koko ajan.
Mitenkäs tuohon ratin spiraaliin pääsee käsiksi? Olisiko jollain esim wissistä ohjetta siihen?
Ja auto tosiaan kävi pajalla vikakoodien luvussa ja sieltä sanottiin vian olevan penkin alla olevassa liitoksessa... Jcarlsonin kanssa on vähän muut tech hommat auton kanssa kesken joten voisin piipahtaa vielä vaasassa jolloin varmasti tietäisi oikean vikakoodin/ vian aiheuttajan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Airbag Malcuvation B0044
Käytin autoa toisella korjaamolla vikakoodien luvussa ja sieltä tuli selvä tuomio tuolle cimille.
Mistäs tuon nyt saisi edullisimmin hankittua? Purkaamolta jo kyselin, mutta käytetyssä kai pitää olla avain mukana? Jotta avaimen saisi mukaan olisi pitänyt ostaa ilmeisesti moottorinohjaus boksikin kun eivät tee sillä enää mitään jos antavat avaimen... Hintaa olisi ollut 450e koko läjällä... Tuolla hintaa taitaa jo saada uusiakin, kun vain tietäisi mistä ja uuteen kai saadaan sopimaan vanhat avaimet?
Mistäs tuon nyt saisi edullisimmin hankittua? Purkaamolta jo kyselin, mutta käytetyssä kai pitää olla avain mukana? Jotta avaimen saisi mukaan olisi pitänyt ostaa ilmeisesti moottorinohjaus boksikin kun eivät tee sillä enää mitään jos antavat avaimen... Hintaa olisi ollut 450e koko läjällä... Tuolla hintaa taitaa jo saada uusiakin, kun vain tietäisi mistä ja uuteen kai saadaan sopimaan vanhat avaimet?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Airbag Malcuvation B0044
Niin monta avainta mukana kuin mahdollista tai ainakin niinkutsuttu Master key, CIM'iin on mahdollista ohjelmoida kaikenkaikkiaan vain viisi avainta jo ohjelmoituja avaimia ei pysty ohjelmoimaan uudelleen.A.L. kirjoitti:Käytin autoa toisella korjaamolla vikakoodien luvussa ja sieltä tuli selvä tuomio tuolle cimille.
Mistäs tuon nyt saisi edullisimmin hankittua? Purkaamolta jo kyselin, mutta käytetyssä kai pitää olla avain mukana? Jotta avaimen saisi mukaan olisi pitänyt ostaa ilmeisesti moottorinohjaus boksikin kun eivät tee sillä enää mitään jos antavat avaimen... Hintaa olisi ollut 450e koko läjällä... Tuolla hintaa taitaa jo saada uusiakin, kun vain tietäisi mistä ja uuteen kai saadaan sopimaan vanhat avaimet?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Pääosin CIM voi hyvin todennäköisesti olla kunnossa, mutta siihen osana kuuluva ratin spiraali on vain viallinen. Joku muistaakseni oli vaihtanut varaosacimmistä vain tuon spiraalin ja tulos oli ollut onnistunut.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Airbag Malcuvation B0044
Jos ostat uuden CIM-yksikön, niin nykyiset avaimet voi ohjelmoida käyttöön Tech2:lla. Purkuosan mukaan kannattaa vaatia vähintään 1 siinä toimiva avain ja sitten hankkii haluamansa määrän uusia avaimia.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Oho, oletko onnistunut siinä mitä ohjelman tekijät eivät ole tarkoittaneet eivätkä tehneet sitä onnistuttavaksi.karg kirjoitti:Jos ostat uuden CIM-yksikön, niin nykyiset avaimet voi ohjelmoida käyttöön Tech2:lla. Purkuosan mukaan kannattaa vaatia vähintään 1 siinä toimiva avain ja sitten hankkii haluamansa määrän uusia avaimia.
Ja avaimien määrä ei ole halumisesta kiinni se on se korkeintaan 5 avainta.
Olipa hyvä, että swedun Wis'in sai myös suomenkielelle.
Lue kohdasta joko uusi avain tai käytössä ollut avain.

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Airbag Malcuvation B0044
Tätä kai kokeillaan nyt ensimmäisenä.petrisa kirjoitti:Pääosin CIM voi hyvin todennäköisesti olla kunnossa, mutta siihen osana kuuluva ratin spiraali on vain viallinen. Joku muistaakseni oli vaihtanut varaosacimmistä vain tuon spiraalin ja tulos oli ollut onnistunut.
Huomenna pitäisi hakea tuo cim purkaamolta ja vähän muuta oheis hilpettä....
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Airbag Malcuvation B0044
Oon vaihtanu tähän päivään mennessä 3 täysin uutta CIM-yksikköä NG9-3 Saabeihin ja kaikkiin on onnistunut vanhojen avainten koodaus. 1 näistä on toi allekirjoitukseni 9-3 Aero.core2 kirjoitti:Oho, oletko onnistunut siinä mitä ohjelman tekijät eivät ole tarkoittaneet eivätkä tehneet sitä onnistuttavaksi.karg kirjoitti:Jos ostat uuden CIM-yksikön, niin nykyiset avaimet voi ohjelmoida käyttöön Tech2:lla. Purkuosan mukaan kannattaa vaatia vähintään 1 siinä toimiva avain ja sitten hankkii haluamansa määrän uusia avaimia.
Lisäksi muuan Saab-tuttu vaihtoi omaansa käytetyn CIM:n, minkä mukana tuli 1 siihen naitettu avain. Ohjelmoin ko. CIM:n käyttöön ja kaverilla oli lisäksi 1 uusi avain, minkä koodasin ton mukana tulleen avaimen lisäksi käyttöön.
Tosiaan 5 avainta on se maksimimäärä, mutta muuten toi homma on noin, kuten sanoin.