Ruoste suojaus!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
MRsaab9-3
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 16, 2018 19:10

Re: Ruoste suojaus!!

Viesti Kirjoittaja MRsaab9-3 »

Tere. Mahdollinen ruosteherkkä paikka on polttoainetakin etu puolella on poikkipalkki/lattian takalaita. Käsijarruvaijerit menee siitä sisään... On mulla aikas lailla pintaruosteessa... Kevyesti hiekkapuhaltelin ja ja hioskelin sekä raavin. Rustesuojauksia oon tehnyt Bilteman kotelosuojalla ja alustamassalla, jotka super hyvälaatuisia. Hyvä tulee kun itse purkailee ja työntää sitä kotelonsuojaa kaikkiin mahdollisiin reikiin ja muovien, lämpösuojien, tuulilasinpyyhkiöiden vipujen ym alle. Yön yli antaa valua ylimmääräiset pois ja sitten alustamassalla siisti pinta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ruoste suojaus!!

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Eski kirjoitti:
La Tammi 19, 2019 14:35
Itse olen pitänyt talvella perinteisesti sanomalehteä kuskin maton alla. Avissi on syytä vaihtaa välillä kuivaan, koska se kastuu äkkiä ihan litimäräksi... Helpompi vaihtaa se lehti kuivaan, kuin kuivata mattoja lämmittimillä yms.

Eski
Täytyypä kokeilla :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jormapaappa1235
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Ruoste suojaus!!

Viesti Kirjoittaja jormapaappa1235 »

Enempääkö ei ole pohjassa muilla ollut ruostetta? :D

Tuo kuuluisa poikkipalkki/lattian takalaita oli itsellä vain kevyessä ruosteessa. Paljon pahemmassa kunnossa oli taka-apurungon etummaisimman kiinnityskohdan ympäristö ja tankin ympäristö yleensäkin. Tätä sai porakoneen teräsharjalla jyrryyttää jo ihan tosissaan ennen kuin löysi kiiltävää pintaa alta.
Toisella puolella aika vastaavanlainen tapaus, ei ihan niin syvää ruostetta kuitenkaan. Sitä tosin ei saanut täysin korjattua, koska rako on ahtaampi ja jarrulinjat kulkevat tasan siitä edestä. Tankin pudotuksen mokoma vaatisi. Jääköön seuraavaan kertaan.

Kuva
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Vastaa Viestiin