Maptun vai BSR SS:ään

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
yarski
"Tuplakaasari"

rev 16 ???

Viesti Kirjoittaja yarski »

Nytten eletään vuoden 2005 loppua, tietääkseni 2003 oli ss eka mallivuosi. Jos on menossa rev16 niin keskimäärin on siis tullut 5 revisiota per vuosi? Onko ekat ollu ihan testikappaleita vai onko softaan todella tullut noin paljon parannusta? Missä versiohistoria, onko missään julkisesti?
Itte tilasin maptunin - joka ei vieläkään oo mulla - mikähän rev? siinä sitten on :?:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: rev 16 ???

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

yarski kirjoitti:Nytten eletään vuoden 2005 loppua, tietääkseni 2003 oli ss eka mallivuosi. Jos on menossa rev16 niin keskimäärin on siis tullut 5 revisiota per vuosi? Onko ekat ollu ihan testikappaleita vai onko softaan todella tullut noin paljon parannusta? Missä versiohistoria, onko missään julkisesti?
Itte tilasin maptunin - joka ei vieläkään oo mulla - mikähän rev? siinä sitten on :?:
BSR taisi olla Hirschin ohella niitä ensimmäisiä virifirmoja, jotka toivat markkinoille Sport Sedanin virisetit.

En tiedä, mistä BSR saa tietonsa, kuinka purkaa Trionic 8:n koodi, mutta Hirsch saa sen suoraan Saabilta. Epäilen, että kun BSR oli saanut purettua tuon koodin, niin sitten olikin jo kova kiire saada virisofta markkinoille, koska jos ehtii markkinoille ensimmäisenä, niin yleensä silloin tienaa kaikista suurimmat rahat. BSR on varmaan modifioinut ja parannellut softaa siitä lähtien ja yleensähän kaikista uusin päivitys on se parhain.

Nordic ilmoitti tutkittuaan Sport Sedania hetken, että he eivät tule koskaan valmistamaan virisettejä Sport Sedaniin, mutta taisi kysyntä ja paine markkinoilla olla niin kova, että heidän oli pakko tehdä vähintään steg 1.

Maptunin revisioista: tuota asiaahan voisi kysyä itse softanikkarilta itseltään, eli Maptunin Fredrikiltä. Ei muuta kuin sähköpostia vetämään Maptunille päin.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"

Re: rev 16 ???

Viesti Kirjoittaja Bob »

yarski kirjoitti:Nytten eletään vuoden 2005 loppua, tietääkseni 2003 oli ss eka mallivuosi. Jos on menossa rev16 niin keskimäärin on siis tullut 5 revisiota per vuosi? Onko ekat ollu ihan testikappaleita vai onko softaan todella tullut noin paljon parannusta? Missä versiohistoria, onko missään julkisesti?
Minulla on sellainen käsitys, että BSR tekee aina uuden version omasta softastaan, kun Saab on julkaissut korjauksia/päivityksiä originaalisoftaan. Tällöin on mahdollista päivittää uuteenkin Saabiin BSR:n softa, jos näin ei toimittaisi, niin wanhan Saabin orkkissoftan pohjalle ohjelmoitu BSR:n softa törmäisi aika pian yhteensopivuusongelmiin uusissa Saabeissa.
ptme
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja ptme »

Bob on jälleen kerran oikeassa.
BSR:ltä tulee kuitenkin päivitykseen kehoittava sähköposti tilanteessa, jolloin on "törmäysvaara". Näin minulle kerrottiin Helsinki Motor Showssa kuun alussa.
Viestejä ei ole viimeisen vuoden aikana tullut, joten ilmeisesti nuo päivitykset ovat olleet pikkuparannuksia ilman sekoamisvaaraa.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
treidaaja
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Kovasti tullut pohdittua kummalta tuon virisatsin hommais ja tarjouksetkin jo pyydetty. Jotenkin vaan nyt kuitenki alkanu miettimään tota Hirschin pakettia. Hintaahan sillä on kolmisensataa enemmän, mutta kuuluuko tuohon hintaan jo tuo itse fyysinen boxi? vai pitääkö orkkisboxi lähettää takaisin sedälle Saksaan? (Saksasta tuo kannattanee tilata?)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

treidaaja kirjoitti:Kovasti tullut pohdittua kummalta tuon virisatsin hommais ja tarjouksetkin jo pyydetty. Jotenkin vaan nyt kuitenki alkanu miettimään tota Hirschin pakettia. Hintaahan sillä on kolmisensataa enemmän, mutta kuuluuko tuohon hintaan jo tuo itse fyysinen boxi? vai pitääkö orkkisboxi lähettää takaisin sedälle Saksaan? (Saksasta tuo kannattanee tilata?)
Voithan tilata tuon setin Suomestakin.
Seuraavalta sivulta löytyy Hirschin viralliset diilerit Suomessa:

http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... DealerList

Jokaisella valtuutetulla diilerillä pitäisi olla pääsy Hirschin webbisivulle, josta voi downloadata virisoftia ja laittaa ne sitten testerillä Trionic 8 -ohjausyksikölle. Mikäli huoltofirma päivittää vahingossa orkkissoftan virisoftan päälle, Hirsch tarjoaa autoon uuden virisoftan veloituksetta.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
yarski
"Tuplakaasari"

ai jaa...

Viesti Kirjoittaja yarski »

"Mikäli huoltofirma päivittää vahingossa orkkissoftan virisoftan päälle, Hirsch tarjoaa autoon uuden virisoftan veloituksetta."

Onko näin? Mitenkäs muilla virisoftilla asia lienee? Bsr on kai helpoiten päivitettävä mutta kuinkas mun sitten käykään jos maptunin softa huollossa ajetaan yli :?:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: ai jaa...

yarski kirjoitti:"Mikäli huoltofirma päivittää vahingossa orkkissoftan virisoftan päälle, Hirsch tarjoaa autoon uuden virisoftan veloituksetta."

Onko näin? Mitenkäs muilla virisoftilla asia lienee? Bsr on kai helpoiten päivitettävä mutta kuinkas mun sitten käykään jos maptunin softa huollossa ajetaan yli :?:
Lainaus Hirschin nettisivujen FAQ:sta:

What do I do if the Hirsch Performance engine software is accidentally deleted?

Using the chassis number it is possible to determine which performance upgrades has been carried out on a particular vehicle. The software can then be reinstalled free of charge using an IPRO device.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
julle05
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

ptme kirjoitti:Bob on jälleen kerran oikeassa.
BSR:ltä tulee kuitenkin päivitykseen kehoittava sähköposti tilanteessa, jolloin on "törmäysvaara". Näin minulle kerrottiin Helsinki Motor Showssa kuun alussa.
Viestejä ei ole viimeisen vuoden aikana tullut, joten ilmeisesti nuo päivitykset ovat olleet pikkuparannuksia ilman sekoamisvaaraa.
päivityksiä on tullut viimeksi kuluneen vuoden aikana 6 kappaletta!!! ja bsr ei niistä sähköpostitse ilmoita, jos ei saab ilmoita että orkkis softassa on havaittu iso"bugi"!!!

näin mulle ilmoitettiin noin pari viikkoa sitten doc-powerilta! ja päivitin kiireesti oman softan...
Vastaa Viestiin