Voi Jumalauta...
Soitin tämän foorumin ja ko. topicin viestit luettuani pitkän puhelun GM:n asiakaspalveluun.
Tekninen tuki: Joo, ne on ne kallistuksen vakaajien kumit ku pitää rasvata ja ehkä vaihtaa, ehkä jopa iskarien kääntölaakerit. Ok, arvio 4 h töitä = muutama sata euroa.
Asiakas. Entäpä sitten, kun tämä perkeleen narina ja rohina (joka on TODELLA kova) on kuulunut uudesta asti ja takuu on mennyt umpeen. Onko mahiksia, että vihdoin tunnustatte, että kyseessä on laajempi vika?
Tekninen tuki: Ei, tässä on kyse yksittäistapauksesta.
Asiakas: yksittäistapaus MY ASS! Pyysin heitä tulemaan tänne foorumille lukemaan näitä viestejä ja miettimään et mitä kannattais tehdä. Mua henk. koht. V...AA tämä touhu. Mun Saabista kuuluu niin helvetillinen rohina pakkasella kuoppiin ajaessa, että siinä heikommalla tulee paskat housuun. Ja tämä on siis kuulunut jo todella pitkään.
EHDOTAN SEURAAVAA: Nyt porukka kasaan ja ryhmävaade GM:lle. Eihän tämä voi olla enää totta, että "premium autossa" on tällaisia vikoja, joita kuluttaja joutuu itse maksamaan???
Vastailkaa, minä sanoin jo sinne puhelipalveluun, että perästä kuuluu.
Recon kirjoitti:Myös minun 1.8t -04 SS:ni on vaivannut jo pitkään pakkasella etupään kolinat. Nimenomaan se terävä klapina nimismiehen kiharoilla ihan pienilläkin nopeuksilla liikkeelle lähtiessäkin. Ilmenee heti kun lämpö laskee lähellekin nollaa ja äänet kovenee, mitä kylmempää on.
Viime talvella vaihdettiin etupään iskarit. Tämä auttoikin, kunnes syksyn jällkeen tuli ekat pakkaset.
Näistä topikeista viisastuneena vaihdatin ensin syyläripaketin vaimenninkumit. Uudet kumit ovat eri malliset, vahvemmat ja ilman jousta (kuulemma samat osat ja vaivat Vectrassakin). Samalla tutkittiin tukivarsien välyksiä ja epäiltiin suojakumien kovettuvan pakkasilla (materiaalivika). Putsailtiin ja rasvailtiin paikkoja. No ei se auttanut.
Nyt on sitten vaihdettu kaikki iskarit, kääntölaakerit ja koiranluut, notta perskeles! Johan hiljeni. Myös hidastustöyssyissä aiemmin kuulunut "tussahdus" hävisi.
Todennäköisin vika oli noissa etupään iskareissa. Huoltomies oli saanut ne kolahtelemaan pöydälläkin. Tiesivät myös toisen SS:n, jossa oli etupään iskarien vaihdosta kulunut 5000-6000 km, kun taas alkoi iskarit kolisemaan. Tuo sama kilometrimäärä on mullekin tullut viime iskarien vaihdosta. Saas vaan nähdä kuinka ens talvena, kun on tullut kilometrejä muutama tuhat taas lisää...takuu vaan on silloin jo loppunut...