ei se vain näytä uralta vaan siinä on noin 1mm syväinen "kuluma", ja kun se näytti niin säännöllisesti kuluneelta aloin jo uskomaan että se kuuluu siinä ollakin. Tietääpä senkin vaatia uusiksi, kun seuraavan kerran telakalle. Juuri kävi 90tkm huollossa auto. Kuuluko vaihteistoöljyn määrä tarkastaa yleensä nuissa muissa huolloissa?
Taitaa olla aika paukku edessä seuraavassa huollossa, ellei jotenkin jaottele. Sytytystulpat, Hihna ja kiristin, ilman- raitisilman, öljyn- ja bensansuodin vaihtoon, vaihteisto- ja moottoriöljyt, Jarrunesteet voisi vaihdattaa (siinä samalla sitten etujarrulevyt ja palat kun aika syvillä urilla ovat jo).. Mitäs muuta vielä? Hyvä perushuolto tulee..
Taidan tuon vaihteistoöljyn vaihdattaa heti kun aikaa (ja rahaa) tulee, eikös nuissa uudemmissa vuosimalleissa automaatin öljynvaihtoväliä ole tihennetty 90tkm? no joka tapauksessa sen voisi tehdä varmuuden vuoksi ja laatikon elämänlaadun parantamiseksi. sytytystulpat myös taitaa olla sellaiset mitkä voisi vaihdattaa samalla.
Poikarukka kirjoitti:
...siinä samalla sitten etujarrulevyt ja palat kun aika syvillä urilla ovat jo...
Nähtävästi automaatti kuluttaa enemmän jarruja - omassa manuaalissa +100tkm mittarissa ja levyt on vielä lähes uudenveroiset, eivätkä palatkaan ole kovin kuluneet.
Tiedä sitten edellisen omistajan ajotavasta ja ajoista, mutta kyllä tuota saa jarrutella. Moottorijarrutus tekee paljon. Etu ja takalevyt on vaihtokunnossa kun pykälää alkaa tuntumaan. Takalevyt vielä menee useamman palan, etulevyt ainakin yhdet uudet. Kulutustavaraa nekin on. Automaattia ennen omistamattoma oli kyllä täysi ajotavan muutos. Paljon ennakoivemmaksi ettei tarvi jarrulla seistä. Massa oikeasti tuntuu tuossa pelissä.
Olettekos seurailleet noita sytytystulppia?
Kai ne sen 120tkm menee, pitkä on vaihtoväli, mutta kova on hintakin.
Taitas saada tulpat aika paljon edullisemmin kun tilais vaikka partsforsaabilta.com:sta. Mitähän PCS:llä mahtaa tulpat maksaa. Ei ole tullut kyseltyä.
Mulla ainakin rupes viimesen 117 tkm:n jälkeen kylmäkäynnistettäessä tökkimään hiukan, eli joutu sahaamaan 2-3 sek ja moottorin käyntiääni muistutti aivan kuin olisi käynyt hetken vajaalla pytyllä.
Hmm.. Tässä on 120tkm huolto jo kaukana takanapäin, nyt 132tkm mittarissa. Tänään kylmäkäynnistykerta parin sahausyrityksen jälkeen päättyi siihen, että moottori kävi muutaman sekunnin kolmella pytyllä. Ei kai nyt ne vähintäänkin timantista tehdyt 120€ tulpat voi 12tkm:ssä mennä p*skaksi? Vai mikähän tuossa on ollut ongelmana? En ollut itse käynnistämässä joten tarkempia tietoja on vaikea antaa.
BMW 520d Touring A -09 (KA)
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t A, Vector -04 (Myytävänä)
Suzuki DL650 V-Strom -04
Saab 99 GL -83 (OE)
Nissan Primera 2.0 SLX -91 (maatuu)
#3182
Gryphon kirjoitti:Hmm.. Tässä on 120tkm huolto jo kaukana takanapäin, nyt 132tkm mittarissa. Tänään kylmäkäynnistykerta parin sahausyrityksen jälkeen päättyi siihen, että moottori kävi muutaman sekunnin kolmella pytyllä. Ei kai nyt ne vähintäänkin timantista tehdyt 120€ tulpat voi 12tkm:ssä mennä p*skaksi? Vai mikähän tuossa on ollut ongelmana? En ollut itse käynnistämässä joten tarkempia tietoja on vaikea antaa.
Vaihdoitko itse tulpat, vai mistä tiedät, että tulpat vaihdettiin?
Boschin vastaavat tulpat saa esim. motonetistä alle 10 euroa kappale.
Varmaankin startatessa painettu kaasua - ainakaan omassani ei kärsi koskea kaasuun yhtään kylmäkäynnistyksessä - sen jälkeen saa startata tulppia kuiviksi kaasu täysin pohjassa.
Bob kirjoitti:
Vaihdoitko itse tulpat, vai mistä tiedät, että tulpat vaihdettiin?
En, vaan merkkihuollossa, eli Laakkosella. Eli enhän sitä voi varmaksi tietääkään, mutta eiköhän ne siellä hommansa hoida.
Bob kirjoitti:
Varmaankin startatessa painettu kaasua - ainakaan omassani ei kärsi koskea kaasuun yhtään kylmäkäynnistyksessä - sen jälkeen saa startata tulppia kuiviksi kaasu täysin pohjassa.
Pitääpä kysyä tuota käynnistäjältä.
Ei siinä tuon yksittäisen kerran jälkeen ole ongelmia onneksi ollut, mutta tarkkaillaan tilannetta.
BMW 520d Touring A -09 (KA)
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t A, Vector -04 (Myytävänä)
Suzuki DL650 V-Strom -04
Saab 99 GL -83 (OE)
Nissan Primera 2.0 SLX -91 (maatuu)
#3182
Mulla oli sama huolto tossa kuukausi sitten. Vertailin hintoja jonkun verran ja niissä oli kyllä TOSI isoja eroja!!! Halvimmaks itselleni tuli viedä auto kuopioon Delta autolle jossa pulittivat 120 tkm:n hullosta 350 euroo, joka oli minusta aika huokee hinta huollolle josta pyydettin parhaimmillaan 800€!