uusi93 kirjoitti:
Sporttialustaa ei pysty tilaamaan tehtaalta ilman 17" vanteita, mutta sillä ei ole mitään tekemistä jarrujen kanssa.
..Mutta todistetusti mahtuvat pyörimään, täälläkin on varmasti jollain isot jarrut ja 16" talvipyörät.
Näinhän se menee. Meillä oli edellisessä Sportti+16" talvella ja ei mitään heikkoa. Ja tosiaan M07:ssa sporttialustaan ei kuulunut isompia jarruja. Ei taida tulla M08:n mukana myöskään, ainakaan siitä ei ole esitteessä mainintaa.
Aika jännä. Myyjä käytti nimenomaan tuota jarrulevyjen kasvavaa kokoa perusteena sille, miksei 16-tuumaiset passaa. Anyhow, kesätassut tulee siis niillä ALU 50:llä eli onko ne sitten 5-spke twin vai mitä (eikä niillä "vanhoilla" Vectorin vakiovanteilla).
Toinen juttu jota hetkonen pohdittiin - peilit olisi saanut samaan hintaan joko korin värisinä tai sitten hopeisina (samanlaisina kuin maskin ympäristö). Päädyttiin kuitenkin mustiin peileihin(kin).
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
saab93f kirjoitti:
Aika jännä. Myyjä käytti nimenomaan tuota jarrulevyjen kasvavaa kokoa perusteena sille, miksei 16-tuumaiset passaa. Anyhow, kesätassut tulee siis niillä ALU 50:llä eli onko ne sitten 5-spke twin vai mitä (eikä niillä "vanhoilla" Vectorin vakiovanteilla).
Et kai ostanut Åströmiltä? Siellähän ne väitti mulle kirkkain silmin TTiD:n olevan tehokkaampi Aero versiossa koska siinä ei ole Hiukkas-suodatinta. Ihmettelin asiaa myös täällä palstalla joskus joulun aikoihin. Tuossa jutussahan ei ole mitään perää.
Nuo ALU50 vanteet on kyllä hienot! Ja oikein taisit tehdä peilien kanssa. Aeroon ne sopis, kun sumaritkin on kehystetty "hopeisella". Jet Black on kyllä erityisen hieno väri!
edit: tuli mieleen, että eihän niitä suurempia jarruja mainita tilauksessa tai missään paperilla? Johtaisi mielenkiintoiseen tinkaan siitä, miten jarrujen kanssa, kun eivät ole mitä sopimuksessa lukee.
Ja voithan vielä kilauttaa myyjälle, että laittais myös sen jarrujutun paperille kun muuten tuntuu arveluttavalta..
Joskus tuntuu, että myyjien kannattais olla hereillä siellä GM kestittävänä kun juttuja heille koulutetaan.
Itselläni on sport alusta ja 16" talvipyörät koska ainakin itäsuomen talviteillä ajettavuus 17" talvipyörillä on huomattavasti heikompi. Ajatus siitä että sport alusta vaatisi 17" pyörät johtunee siitä että Saabin nettisivuilla osastossa kokoa oma Saab, 9-5 mallille sport alustan yhteydessä mainitaan että vain 17" vanteiden kanssa. 9-3 mallissa tätä rajoitetta ei ole.
saab93f kirjoitti:
Aika jännä. Myyjä käytti nimenomaan tuota jarrulevyjen kasvavaa kokoa perusteena sille, miksei 16-tuumaiset passaa. Anyhow, kesätassut tulee siis niillä ALU 50:llä eli onko ne sitten 5-spke twin vai mitä (eikä niillä "vanhoilla" Vectorin vakiovanteilla).
Et kai ostanut Åströmiltä? Siellähän ne väitti mulle kirkkain silmin TTiD:n olevan tehokkaampi Aero versiossa koska siinä ei ole Hiukkas-suodatinta. Ihmettelin asiaa myös täällä palstalla joskus joulun aikoihin. Tuossa jutussahan ei ole mitään perää.
Nuo ALU50 vanteet on kyllä hienot! Ja oikein taisit tehdä peilien kanssa. Aeroon ne sopis, kun sumaritkin on kehystetty "hopeisella". Jet Black on kyllä erityisen hieno väri!
edit: tuli mieleen, että eihän niitä suurempia jarruja mainita tilauksessa tai missään paperilla? Johtaisi mielenkiintoiseen tinkaan siitä, miten jarrujen kanssa, kun eivät ole mitä sopimuksessa lukee.
Ja voithan vielä kilauttaa myyjälle, että laittais myös sen jarrujutun paperille kun muuten tuntuu arveluttavalta..
Joskus tuntuu, että myyjien kannattais olla hereillä siellä GM kestittävänä kun juttuja heille koulutetaan.
Åströmiltä hyvinkin - ette usko kuinka hyvä tarjous sieltä saatiin. En tiiä lukeeko ne myyjät (siis muidenkin liikkeiden) tätä niin en viitsi laittaa eksakteja summia mutta verrattuna esim. Aineeseen +6000€ ja Metro-Autoon +4500€.
Tuolla hinnalla sitä kuuntelee hetken vaikka mitä - oikeastikin houkuttaa panna talveksi alle uudet Nokian Hakkapeliitta R:t 17-tuumaisina. Jos sitä ei ulkonäön vuoksi ole valmis tekemään vähän uhrauksia niin
Mitä se muuten tarkoittaa se sporttialusta? Kymmenen milliä matalampi mutta vaihtuuko muutoin osia? Nimimerkillä "Pitäisikö joskus kysyä eikä vaan ostella"
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Sport alusta eli;Madallettu Urheilullinen alusta (SCH)
Madaltaa auton painopistettä 10 mm lähemmäs maata. Antaa voimakkaamman ulkonäön. Vastaa nopeammin ohjaukseen jäykempien jousien ja iskunvaimentimien avulla. Parantaa pitoa kaarteissa ja houkuttelee nauttimaan ajamisesta.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
jouniaslak kirjoitti:Sport alusta eli;Madallettu Urheilullinen alusta (SCH)
Madaltaa auton painopistettä 10 mm lähemmäs maata. Antaa voimakkaamman ulkonäön. Vastaa nopeammin ohjaukseen jäykempien jousien ja iskunvaimentimien avulla. Parantaa pitoa kaarteissa ja houkuttelee nauttimaan ajamisesta.
Ei ole tullut katsottua tuota uudempaa, mutta ainakin tässä vanhemmassa SS/SC:ssä tulee myös jäykemmät (1mm paksummat) kallistuksenvakaajat ja tämä vaikuttaa aika paljon kovemman vauhdin ajovakauteen, esim. nopeat kaistanvaihdot jne.
saab93f kirjoitti:
Åströmiltä hyvinkin - ette usko kuinka hyvä tarjous sieltä saatiin. En tiiä lukeeko ne myyjät (siis muidenkin liikkeiden) tätä niin en viitsi laittaa eksakteja summia mutta verrattuna esim. Aineeseen +6000€ ja Metro-Autoon +4500€.
Joo. Uskon kyllä. Itsehän kilpailutin syyskuussa muutaman Saab jälleenmyyjän aikalailla samanlaisessa tilanteessa. Alla lainaus omasta YV:stä eräälle klubilaiselle jonka kanssa tätä TTiD asiaa on puitu:
Kajaanista, Delta-autosta. Edellinenkin oli ostettu sieltä viime syksynä (!) ja halusivat selvästi pitää "vanhan asiakkaan" eli hinnoittelu oli sellainen ettei kilpailua minun kannalta edes juuri tullut. Yhtäkaikki, tyytyväinen olen tarjoukseen ja Auto-Åström tuli aika lähelle. Aine jäi ensi kyselykierroksella niin kauas ettei viitsinyt alkaa niiden kanssa millekkään.
Enää en muista tarkkoja lukemia, mutta kyse oli tuhansista euroista. Aineella hinnoittelivat listahinnan mukaan ja muut tarjosi business hinnoiteltua. Vaihtohyvitys kaikissa tapauksissa aika lähellä toisiaan.
Sport alustasta..
Madaltaa auton painopistettä 10 mm lähemmäs maata. Antaa voimakkaamman ulkonäön. Vastaa nopeammin ohjaukseen jäykempien jousien ja iskunvaimentimien avulla. Parantaa pitoa kaarteissa ja houkuttelee nauttimaan ajamisesta.
Nyt ei saa tykätä huonoa kun kommentoin tähän.. Meillä siis edellisessä oli tuo SCH alusta. Se on todella loistava ajettava kesäkeleillä. Ei ole meluisa, eikä epämiellyttävä vaan sopivan jämäkkä kuten Saabin sporttialustat perinteisesti.
Parhaiten eron huomaa juuri kallistelun puuttumisessa.
Meillä vain jätettiin se tästä uudesta pois ihan siitä syystä, että kun syksyllä/talvella koeajettiin paria M08 autoa muutamaan otteeseen ihan back-to-back vertailussa siihen meidän entiseen niin tulin siihen tulokseen, että ajomukavuus vei voiton tälläkertaa.
Ero on suurin pikkunypylöissä ja talven jäisillä teillä joissa on karhunjälkeä, jopa aika huomattava. Pintakovuus hieman vaivaa tuota Sporttialustaa - nimenomaan talvikelillä ja huonoilla teillä. Poikittaiset urat tuntuu.
Kesän kuivalla asfaltilla sporttialusta toimii todella loistavasti, sitä ei käy moittiminen! Sillä saa sitä ajamisen fiilistä.
Nyt kun päästiin tähän ajettavuuteen, niin täytyy myöskin todeta että 1.8t manuaali oli parempi "säätää" huonolla kelillä. TTiD-A:ssa on 110kg lisäpainoa, etupyörillä pääasiassa ja tämä taas tuntuu aiheuttavan aliohjaustaipumuksia sekä lievää puskemista. Mutta tämä on aika kriittistä kommentointia ja marginaalinen juttu johon moni tuskin kiinnittää sen kummemmin huomioita.
Näitä juttuja vain havaitsi varsinkin alkuun kun uusi saman korimallin auto hieman eri ominaisuuksilla tuli taloon. Entisen tavat oli vielä niin selkäytimessä että erot tuntui aika selvästi. Nyt on jo alkanut tottua uuteen, ettei enää tunnu "erilaiselta" kokoaikaa.
Hieman edelleen meinaa silti tämä dieselin ääni "särähtää" korvaan heti liikkeelle lähtemisen jälkeen. Jotenkin kaipaa sitä kaunista ja tasaista bensaturbon hyrinää!
jouniaslak kirjoitti:
Vastapainona AutoZeitungin testille jossa saivat Saabin kiihtymään 9,2s 0-100km, AutoCar-Show kiihdytti vastaavan SportCombin 8,3s 0-100km. http://autocar-show.blogspot.com/2007/0 ... wagon.html
Manuaali/automaatti? 0-60mph vaiko 0-100kmh? Saab ilmoittaa 0-60mph manuaali sedanille 8.0sec.
Koneen ja vaihteiston luonteesta on tullut mulle sellainen mielikuva, että ei ihme jos 0-100 ei taitu missään "haamuajassa". Joku 50-150kmh väli vois olla toinen juttu. Saadaan jo tehotkin ohjattua liikkeeksi eikä vain TCS:n kiusaksi.
400Nm on valtava vääntö, jota manuaalissakin on varmasti rajoitettu 1 ja 2 vaihteilla vaikka sitä ei kirjoissa kerrotakaan.
Hupainen seurata ahto(vaimikäseoli)mittaria kun polkaisee kaasua. Jos valitsee sentronicista vaikkapa vitosen ja painaa kaasua 1500rpm vauhdista, niin mittari vilahtaa tappii silmänräpäyksessä, käytännössä viiveettä. Että hyvin toimii tuo tupla-ahtaminen.
jouniaslak kirjoitti:
Vastapainona AutoZeitungin testille jossa saivat Saabin kiihtymään 9,2s 0-100km, AutoCar-Show kiihdytti vastaavan SportCombin 8,3s 0-100km. http://autocar-show.blogspot.com/2007/0 ... wagon.html
Manuaali/automaatti? 0-60mph vaiko 0-100kmh? Saab ilmoittaa 0-60mph manuaali sedanille 8.0sec.
Koneen ja vaihteiston luonteesta on tullut mulle sellainen mielikuva, että ei ihme jos 0-100 ei taitu missään "haamuajassa". Joku 50-150kmh väli vois olla toinen juttu. Saadaan jo tehotkin ohjattua liikkeeksi eikä vain TCS:n kiusaksi.
400Nm on valtava vääntö, jota manuaalissakin on varmasti rajoitettu 1 ja 2 vaihteilla vaikka sitä ei kirjoissa kerrotakaan.
Hupainen seurata ahto(vaimikäseoli)mittaria kun polkaisee kaasua. Jos valitsee sentronicista vaikkapa vitosen ja painaa kaasua 1500rpm vauhdista, niin mittari vilahtaa tappii silmänräpäyksessä, käytännössä viiveettä. Että hyvin toimii tuo tupla-ahtaminen.
Meillä kun on sellainen tilanne, että rouva ilmoitti jo ennen nykyisen in pihaan tuloa, että alle 17-tuumaisia kesätassuja on turha edes tarjota. Maaperä jämäkälle alustalle on siis aika hyvä
Meidän nykyinen oli Oulun eka SC ja tilattu siis ilman minkäänlaista ajamista - nyt ollaan samalla tavoin possua pussissa ostamassa. Toisaalta oli kyllä jokseenkin tiedossa mitä tulee hankittua ja nyt sitten vaan sinun ja TTiD:n (niin kauan kuin pysyi tiellä) kommentteja lukemalla on jotain...
Ääh - hitto kun kymmenen viikkoa kuluu hitaasti (varmaan) verrattuna tammikuuhun jota en tainnut ehtiä edes huomata
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Marko A kirjoitti:Saabin moottoripuolen hepun mukaan jo TiDS koneelle tarjolla oleva BSR viri (en muista speksejä) ylittää koneen kestävyysmarginaalit, eikä pitänyt sitä kovin järkevänä virittämisenä.
Taitaa olla varsinainen heppu, saksanpojat ja engelsmannit ajelee tyytyväisenä +200hp versioilla 1.9 cdti myllyllä joka näyttää olevan saab-kielellä tids, eikä kestävyysongelmia ole
TTiD kyllä kovasti kiinnostaisi, ja siihen pientä optimointia jatkoksi
skk kirjoitti:
Taitaa olla varsinainen heppu, saksanpojat ja engelsmannit ajelee tyytyväisenä +200hp versioilla
Niin on. Muutaman vuoden työskennellyt Saab moottoreiden kanssa - kirjoittelee Ruotsin foorumilla päntiönään.
Nimenomaan vääntö ylittää rakenteelliset turvarajat. Eihän se sitä sano, että ei niillä tyytyväisenä pojat ajele. Ajetaanhan täällä c900 malleillakin, joissa kaikki (laatikon) marginaalit ylittyy mennen tullen. Ja hyvin on tyytyväisiä. Kunnes leviää
Nim. kokemuksella...
Tuli koe-ajettua, TTiD SC A6 Vector Business on aamuun saakka hallissa. Koetin ajastaa lämmityksenkin lähtöä varten..
Kokemuksia:
MMMMMahtava peli! (MarkoA:n hehkutus oli laimeaa ja nimim. TTiD: KANNATTAA ODOTTAA.) Koneessa on juuri sitä luonnetta, mitä arkiajoon tarvitaan: Räjähtävää vääntöä pohjalta alkaen. Ei tarvinnut missään kohtaa yli 3000 kierroksen rankimmillaankaan. Isoin vaihde vaan tarjolle, mitä kehtaa!
Ohjaustuntuma, mistä MarkoA jo hieman aloitti:
Vertaan 2006 mallin SC, tuntuma on ehkä jotenkin ylikevyt? Ei missään nimessä tunnoton. Kelpo, yllätyksetön. Rattipalaute pyöriltä on ehkä vähäisempää. Vaikea kuvailla. Autossa oli 17" 5-spoke doublet kitkagummeilla. Ajoin puolipitävällä alustalla, minusta auto ei mitenkään erityisen paljon puskenut, ehkä lisääntynyt paino nokalla jopa vähentää puskemista hitaissa vauhdeissa? Ei vaikea tottua edellisen jälkeen.
Alusta: Jämäkän tuntuinen, ei liikoja kallistele. Pappamallin jälkeen tuntui jo taas jäykältäkin vaihteeksi ja alkuun tuntui, että nypyttää-nypyttää-nypyttää, mutta 17" kitkojen kanssa oli kuitenkin miellyttävä kokemus. Pienen totuttelun jälkeen alusta tuntuikin ihan sopivalle, ei liian kova, eikä pehmeä. Nastamelu olisi ollut mukava testata, taitaa olla tarkoituksella kitkat näissä..
6 vaihteinen automaatti:
Toimii. Ajaa väännöllä, eikä liikoja ota kickdowneja, toisin kuin 1,8t A5 (jatkan tästä toiseen threadiin)! Todella helppo ajella D:llä ison välityksen kanssa ja ahdinviisari punaisen rajalla. Tätä olen kaivannut omaltani, mihin se ei pysty. Käsivalintapuolikin toimii aivan erilailla, SE TOIMII! Ei pelkästään ota ehdotusta vastaan, se vaihtaa! Lähtee ihan kipeesti (mulle riittävän) kolmosella 40 km/h vauhdista. Pystyy myös käyttämään todella pieniä kierroksia, 60km/h käy vitosella ja siitä pystyy myös kiihdyttämään samalla vaihteella esim. motarin rampista. Ja aivan heittämällä! 80km/h toimii kutosella ja voi myös rauhaksiin kiihdytellä, ennakoiden voi myös kiihdyttää tästä ohitukseen. 80km/h D:llä ottaa mielellään vitosen kiihdyttäessä, mutta ei haittaa. Ohituksiin lähtiessä sen ottaa itsekin mielellään ja jos haluaa oikeeta sporttia, niin ottaa itse nelosen ja sitten mennään taas! Käsivalintapuolta pitää oikeasti kehua vielä lisää, koska se toimii niin jouhevasti ja tilattu pykälä myös löytyy silmästä nopeasti, jolloin ei tule niin herkästi vaihtovirheitä, esim. käsin ykköselle 40km/h:sta. Tämän automaatin minäkin voin jo hyväksyä, tämä on ensimmäinen toimiva, mitä olen ajanut. Sport nappi kojelaudassa on koneen puolesta tehty täysin turhaksi. Ehkä se on toisaalta parempi, kuin että sport-moodi olisi koko ajan päällä.
Koneen ääni: Onhan se diesel ja se peittää sen turbon vinkunan.. Mutta radio peittää sen dieselin. Ulkomaailma kyllä tietää, että se on nokivasara. Minusta ääni on jopa selkeämpi naku, kuin 1,9 TidS. Kabiiniin ääni ei häiritse, ajossa aika hiljainen jopa.
Kone: Vääntöä, vääntöä ja vääntöä. Tosiaan ei oo siitä vaihteesta niin tarkka, tämä on tehty niille, jotka vetää alhaalta väännöstä nauttien. Ja väännöstä nauttiminen onnistuu myös D:llä. Positiivinen yllätys. Ensin kirosin huomattuani, että koe-ajokki olikin automaatti, mutta kyllä tästä nyt hyvän kuvan saikin. Kaikissa tilanteissa kaikilla vaihteilla käyttökelpoinen reilusti alta 1500 rpm. Tällainen maku jäi, tarkentakoon joku onnellinen omistaja, jos tarpeelliseksi näkee. Paljon parempi alarekisteri mitä TiDS:ssä, no molemmat vain lyhyesti koetettu.. TiDS kyllä häviää mennen tullen lastutetuille bensaturboille alaväännössäänkin, mielestäni. Moottorin vastus yllättävän pieni. HDi esim. hidastuu kuin seinään moottorijarrulla, TTiD rullaa mukavasti. Toki vastus on suurempi mitä bensakoneissa, mutta ei paha.
Paketti: Erittäin toimiva yhdistelmä automaatin kanssa ja varmasti myös M6 laatikolla! Manuaalilla voisi helposti jättää vaihteita välistä. Huippu!
Kulutus: TRE - Vammala, keskinopeus 80 tasan, kulutus 4,6 l/100km, mäkinen pätkä. Tein 100km lenkin, johon mahtui tottakai myös kaupunkiajoa ja muutamat liikennevalot ja nöyryytetty tuning-BMW, joten lopputuloksena keskikulutus 6,2 l/100km. En pidä pahana! Manuaalilla saisi vielä ehkä muutaman desin pois (?), mutta juuri sen erotuksen voi jo tästä maksaa. Itse laatikon lisähinta (4160 eur) alkaakin olla jo toinen juttu..
Radio: Näyttäisi samalle, kuin 2007 9-5:ssä, keskusyksikkö siis. Etukaiuttimien ritilöissä luki Bose, tarkempaa ruumiinavausta en kerkiä tekemään. Pitänee katsoa vielä aamulla, oliko tuo cd-vaihtajalla, tietäisikö sen siitä onko se Bose-surround-systeemi? Nimittäin jos sen tietää noista tunnusmerkeistä ja tuo on se huippuunsa hiottu Bose-surround, niin ennemmin rakentaisin itse Premium 150 systeemistä. 1500 eur on triplasti liikaa lisävarustehintana. Diskantit selvästi puuttuu (heinäsirkat voivat hyvin, vaikka ovatkin talvehtimassa) ja basso kuulostaa siltä, kuin se tulisi väärässä vaiheessa tai auton ulkopuolelta. Todella outo soundi, ei yhtään "läsnä".
Koeajo-autossa oli myös bi-xenonit, joilla näkee suht kivasti leveällä valokeilalla myös niitä pientareita. Parantaa varmasti turvallisuutta. Kaukovalot häviää kuitenkin mielestäni H7:lle mitassa. Varusteet siis Respons ja Horisont pakettien sisällöstä ilmeisesti.
Ulkonäkö MY08:
Tekee vanhat todella vanhan näköisiksi. Kuraa keräävät kylkilistat poissa, keulan ilme kohdallaan! Isot keula-aukot pääsevät ehkä parhaiten esiin vaaleilla väreillä. Ovenkahvat vaatii totuttelua? Siis silmän.
Bensa vs. diesel:
Molemmat käy, bensa kyllä potkaisee enemmän!
Ilmastonmuutoksen takia en vaihtaisi dieseliin. Kukaan ei ole koskaan osoittanut, että ihmisen aiheuttamat hiilidioksidipäästöt olisivat aiheuttaneet tai aiheuttamassa ilmaston lämpiämistä. Todisteet ovat itse asiassa päinvastaisia. Taloudellisuuden kannalta vaihtaisin oitis.
EDIT: Lisätty kohta "Ulkonäkö" ja kohtaan "A6 automaatti" höpinää sport-napista.
Viimeksi muokannut Ristom, Ma Helmi 18, 2008 23:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No niin. Aikalailla voin itsekin tuon kaiken allekirjoittaa. Mutta kun omaansa ei niin hirveästi kehtaa kehua... Siitähän jo ikäänkuin mulle huomautettiinkin
Vaimo kiteytti asian lyhyesti - Paras auto millä ikinä ajanut. Ja sekin on kojottanut jos vaikka mitä.
Automaatista ihan samaa mieltä myöskin. Eli en kuvitellut sen olevan aika sivistynyt ja fiksu kampe vaan toinen automaatteihin tottunut sen vahvistaa. Mulle tuo kun on ensimmäinen.
Alusta on tosiaan jämäkkä, ollakseen ihan vakio. Musta on aika naurettavaa, että esim Audin (edellinen A4) alustan toimintaa usein käytettiin mittarina jota Saab ei ylitä. Asiasta eri mieltä
Koneessa on juuri sitä luonnetta, mitä arkiajoon tarvitaan: Räjähtävää vääntöä pohjalta alkaen. Ei tarvinnut missään kohtaa yli 3000 kierroksen rankimmillaankaan. Isoin vaihde vaan tarjolle, mitä kehtaa!
Just noin. TTiD määrittelee alaväännön ja turboviiveen uudella tavalla
Marko A kirjoitti:Automaatista ihan samaa mieltä myöskin. Eli en kuvitellut sen olevan aika sivistynyt ja fiksu kampe vaan toinen automaatteihin tottunut sen vahvistaa. Mulle tuo kun on ensimmäinen.
Kahdella huonolla A5:llä ajaneena toi A6 on elämys. Ihan oikea vaihteisto, jossa on kokoajan vetotuntuma kaasulla. A5 on skootterin vaihteisto, ensin kierroksia hitosti ja vasta sitten vetoa. - NäääääääännNNääääänn.. Tämä A6 toimii!
Marko A kirjoitti:Just noin. TTiD määrittelee alaväännön ja turboviiveen uudella tavalla
Ai minkä viiveen? Voima on koko ajan läsnä. Käytettävissä tarvittaessa.
Ristom kirjoitti:
Ai minkä viiveen? Voima on koko ajan läsnä. Käytettävissä tarvittaessa.
Sitä tarkoitinkin kun kirjoitin, että määrittelee uudelleen koko käsitteen!
Ei ole mitään viivettä.
Oikeasti, aivan sairasta menoa tuolla autolla. Ei ole vielä edes kokeillut kunnolla polkea kun täytyy sisäänajaa. Ohjeet kertoo manuskassa, ettei täyskaasulla ennen 3000km eikä kiekkoja yli 4000rpm ennen 5000km.
Olisivat muuten ihan hyvin voineet tehdä samalla tekniikalla jonku 1.5l TTiD koneen jossa ois semmoset 140hp ja 300Nm, jotka riittäis suurimmalle osalle meistä. 20% pois vielä kulutuksesta...