SC, 2008, TTiD, aj. n.60tkm, automaatti, vector-active, väri pepper green.
kesti ainakin ensimmäisen 130 km siirtymän
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyllä se minunkin mielestä enemmän verkkoverholta näyttää se mikä tulee selkänojasta kattoon, näissä nettikuvissa näyttää kummassakin autossa olevan verkot lastinsiirtymisen estämiseksi.aero kirjoitti:Kyllä se ainakin mulla (MY09) on vakiovarusteeksi merkattuna, vaikka ite puhuisin mieluummin verhosta kuin verkosta.
Minä viritin tuon mustekalaverkon sc:ssä takapenkkien selkiä vasten konttiin, alapäät muistaakseni yhdellä pikku tavaraliinalla kiinnitysrenksuihin ja koukut sinne kiinni, missä on penkkien lukitus. Penkit pitää muistaakseni avata että saa koukut ujutettua. Tiukalle verkko menee, mutta meillä on siellä 10l pöntöstä lähtien. Vihdoin keksin tuolle käyttöä!Minä viritin tuon mustekalaverkon sc:ssä takapenkkien selkiä vasten konttiin, alapäät muistaakseni yhdellä pikku tavaraliinalla kiinnitysrenksuihin ja koukut sinne kiinni, missä on penkkien lukitus. Penkit pitää muistaakseni avata että saa koukut ujutettua. Tiukalle verkko menee, mutta meillä on siellä 10l pöntöstä lähtien. Vihdoin keksin tuolle käyttöä!Rusakko__ kirjoitti:En tiedä mikä on vakiona ja mikä lisävarusteisena, mutta minulla on tavaratilan pohjan nostolenkkien ja katossa olevien kiinnikkeiden väliin kiinnitettävä ns. koirakalteri, mutta on siis melko pienisilmäistä verkkoa. Metallia lienee vain yhdysputki katonrajassa. Koko zydemin saa rullaamalla pakattua suojapussiin. Verrko on kuitenkin niin tiheää, että en meinaa nähdä siitä läpi, enkä siksi ole pitänyt sitä paikoillaan.
Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Mulla on siis just tuo (kun nyt oikein pohdin, niin saattaa olla joku kumiverkkokin, yllämainittua kuitenkin tarkoitin). Minusta se vaikuttaa niin heppoiselta, että en henkeäni sen varaan laittaisi (eli en usko, että se tositilanteessa pitää takanaan läheskään kaikkea, mikä kontista vähän vauhdikkaammin liikkeelle lähtee), vaan mun mielestä sen suurin etu on pimeällä takanatulijan valojen blokkaaminen. Saatan toki olla väärässäkin tuon kestävyyden suhteen, mutta pyrin edelleen pitämään kuormani niin, ettei tuon verkon tartte edes yrittää sitä kopata.Rusakko__ kirjoitti:En tiedä mikä on vakiona ja mikä lisävarusteisena, mutta minulla on tavaratilan pohjan nostolenkkien ja katossa olevien kiinnikkeiden väliin kiinnitettävä ns. koirakalteri, mutta on siis melko pienisilmäistä verkkoa. Metallia lienee vain yhdysputki katonrajassa. Koko zydemin saa rullaamalla pakattua suojapussiin. Verrko on kuitenkin niin tiheää, että en meinaa nähdä siitä läpi, enkä siksi ole pitänyt sitä paikoillaan.
Kiinnityslenkkejä kontissa on kyllä neljä kappaletta?!Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Huomion arvoisena seikkana, että tuon pystyy myös kiinnittämään etupenkkien taakse. Eli kun takapenkit on kaadettu, voi tuon laittaa siihen etuselkänojia vasten ettei mahdolliset tavarat tule niskaan. EIhän tuo mitään työkalupakkeja pidättele, mutta jotain kevyttä silti. Käytän jos kuskaan pyörää sisällä (yksin liikkeellä). Sidon pyörän takaosan kuormalenkkeihin ja siihen viereen sitten muuta kassit. Tuo verkko antaa jonkinlaista suojaa ettei sieltä mitään kovin helpolla lentele eteen.tavaratilan pohjan nostolenkkien ja katossa olevien kiinnikkeiden väliin kiinnitettävä ns. koirakalteri, mutta on siis melko pienisilmäistä verkkoa.
Juuri tuota kuvassa olevaa verkkoa tarkoitin minäkin aikaisemmassa viestissäni. Tuon siis virittelin takapenkkien selkänojia vasten ja hyvin toimii.Marko A kirjoitti:Kiinnityslenkkejä kontissa on kyllä neljä kappaletta?!Tämän lisäksi mukana tuli kuminauhamainen verkko, jossa kulmissa mustekalakoukut. Sen käytölle en ole keksiny juuri käyttöä, kun kiinnityslenkkejä on saabissa vain kaksi siellä tavaratilan perässä, mikä on muuten aivan käsittämättömän typerä juttu.
Tuo verkko on tarkoitettu välipohjan kanssa yhteiskäyttöön (silmukat sinne välipohjan alle niihin "T" kiinnikkeisiin) :
Hieman asian viereen, mutta aikoinaan kyselin koirakalteria ja tilanjakajakalteria autoon, mutta hintaa tuli ulkomailtakin niin paljon, että tein tee-se-ihan-ite -nimisen ratkaisun tavaratilaan: leikkasin vanerista tarkasti muotoillun levyn väliseinäksi, jotta hauva ei pääse koko tavaratilan leveydeltä liikkumaan. Levy on kuvassa suksiluukun oikeasta reunasta n. ikkunarajan korkuisena takaluukkuun asti siten, että rullaverhokotelo tukee levyä kun kontti on auki ja viimeinen kiristys tulee kun laittaa takaluukun kiinni. Levy on päällystetty huovalla ja terassimatolla kontaktiliimalla liimattuna. Levyn yläpinta on muotoiltu niin, että rullakaihtimen voi vetää kiinni väliseinän ollessa paikalla. Tämän lisäksi sekä suksiluukku että turvaverkko tavaratilan ja matkustamon välillä on käytettävissä. Miinuksena on, että tavaratilan alle ei pääse, ellei poista väliseinää. Tai kansi nousee n. 10 senttiä, että juuri sieltä jotain pientää saa kädellä ongittua, mutta ei muuta. Tosin eipä sinne ole montaa kertaa tavinut mennä. Tästä kaikesta olen erittäin ylpeä ja koen suurta onnistumisen iloa!
Juuri tuota kuvassa olevaa verkkoa tarkoitin minäkin aikaisemmassa viestissäni. Tuon siis virittelin takapenkkien selkänojia vasten ja hyvin toimii.
käytin omaani samassa huollossa noin viikko sitten. jäähdytysnesteen kestoksi todettiin vain -29, ei kuitenkaan vaihdeltu.-Oksid- kirjoitti:Normaalin huollon lisäksi oli todettu että jäähdytysnesteen kesto oli vain -24 astetta, se oli vaihdettu.
Ite jo kuumeisesti suunnittelen keulan "muuraamista" umpeen talven varalta. Alle 10 asteen lämpötilassa vaikea lämpömittari vaaka-asentoonsaabillua kirjoitti:käytin omaani samassa huollossa noin viikko sitten. jäähdytysnesteen kestoksi todettiin vain -29, ei kuitenkaan vaihdeltu.-Oksid- kirjoitti:Normaalin huollon lisäksi oli todettu että jäähdytysnesteen kesto oli vain -24 astetta, se oli vaihdettu.
onkohan näissä jäähdytinneste testereissä eroja, niinkuin rengaskoneissa??![]()
olisikohan kotkan deltan mittari viritetty näyttämään hieman alhaisempia jäätymispisteitä...
mietiskelen tässä että pitäisikö ne kuitenkin vaihdattaa ensi viikolla akkuvahdin asennuksen yhteydessä...
iltapäiväoksennuksien mukaan ensi talvi on superkylmä