Ristom kirjoitti:
On todella vaikea kuvitella missä tilanteessa voisit koskaan ikinä tarvita yli 4000 rpm koneesta.. Vahingossa voi lipsahtaa jos oikein hakemalla hakee kickdownia. Järkyttävän hyvä mylly.
Näinhän se hyvin pitkälti on. Riippuu paljon ajotyylistä, mutta mulla tulee aika harvoin kierrätettyä konetta kovinkaan paljoa. Saabin turbot on aina olleet aika hyviä vääntämään kohtuu alhaalta. Hieman tuota 1.8t konetta joutuu hiillostamaan ohittaessa ja toki vaparisatkuja joita on ollut, piti polkea punaiselle. Mutta niilläkin siis kyllä ehtii.
Ja ihmekö tuo, jos TTiD tuntuu voimakkaalta. Onhan se 2.8t konetta vahvempi jotain 1000-3500rpm alueella. Just siinä missä mun ajotyylillä mieluiten kone pyörii.
Käytännössä viiveetön turbo saa koneen tuntumaan PALJON isommalta.
Tunne on vähän sama kuin ekakertaa ajoi 9000 Aerolla maantiellä.
Valitettavasti tuolta naapurimaan foorumilta löytyy jo yksi kertomus, kun lomareissulla TTiD-kone sanoi riks, raks ja melkein jopa poks...