TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Marko A kirjoitti:
Oikeasti, aivan sairasta menoa tuolla autolla. Ei ole vielä edes kokeillut kunnolla polkea kun täytyy sisäänajaa. Ohjeet kertoo manuskassa, ettei täyskaasulla ennen 3000km eikä kiekkoja yli 4000rpm ennen 5000km.
Ei varmaan kannata sitten katsella esittelyautoja..

On todella vaikea kuvitella missä tilanteessa voisit koskaan ikinä tarvita yli 4000 rpm koneesta.. Vahingossa voi lipsahtaa jos oikein hakemalla hakee kickdownia. Järkyttävän hyvä mylly.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ristom kirjoitti: On todella vaikea kuvitella missä tilanteessa voisit koskaan ikinä tarvita yli 4000 rpm koneesta.. Vahingossa voi lipsahtaa jos oikein hakemalla hakee kickdownia. Järkyttävän hyvä mylly.
Näinhän se hyvin pitkälti on. Riippuu paljon ajotyylistä, mutta mulla tulee aika harvoin kierrätettyä konetta kovinkaan paljoa. Saabin turbot on aina olleet aika hyviä vääntämään kohtuu alhaalta. Hieman tuota 1.8t konetta joutuu hiillostamaan ohittaessa ja toki vaparisatkuja joita on ollut, piti polkea punaiselle. Mutta niilläkin siis kyllä ehtii.

Ja ihmekö tuo, jos TTiD tuntuu voimakkaalta. Onhan se 2.8t konetta vahvempi jotain 1000-3500rpm alueella. Just siinä missä mun ajotyylillä mieluiten kone pyörii.
Käytännössä viiveetön turbo saa koneen tuntumaan PALJON isommalta.

Tunne on vähän sama kuin ekakertaa ajoi 9000 Aerolla maantiellä.

Valitettavasti tuolta naapurimaan foorumilta löytyy jo yksi kertomus, kun lomareissulla TTiD-kone sanoi riks, raks ja melkein jopa poks...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Onnea pojat!!

Teette kirjoituksillanne kymmenen viikon odottelun tosi mielekkääksi :twisted:

Käytin ruokiksella autokuumeesta kärsivää kollegaa pikku lenkillä TidS:llä ja hän oli täysin myyty - ei ollut kokemusta moderneista dieseleistä joten silmät avautuivat aika lailla. Itsestähän tuo ohituskiihtyvyys tuntuu ihan tavalliselta - niitä on vissiin sellaisiakin autoja jotka ei kulje noin ;)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Semmonen pikku huomio tien päältä, että meikäläinen on alkanut kuvitella seuraavaa: tuntuu, kuin vakio alustaisessa SC:ssä ESC puuttuu herkemmin peliin eikä salli oikein mitään luistoja. Edellisellä kun pystyi ajamaan lievässä perä tai nelipyöräluistossa lumisella tiellä kurveja, mutta tällä nykyisellä se on erittäin vaikeaa. Heti alkaa rapinaa kuulumaan nurkista jos meinaa hiukan irrota ote tiestä.
Softahan on eri riippuen alustasta, mutta tuo sallitun luiston määrä on :?:
Onko muilla kokemuksia aiheesta?

Taitaa olla tuo edellä mainitsemani "pusku" taipumus sitä, että edellistä saattoi ajaa "yliohjaavasti" ja tätä nykyistä ei. Eilen ajelin sukset kyydillä hiihtämään. Yksin ajoin ja radio oli kiinni. Tuli hieman fiilisteltyä tuolla hiihtomajan tiellä ja yllätyin kun kuulin, että ESC:hän se siellä rapsuttelee ja korjaa typerän kuljettajan tekemiä virheitä!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Marko A kirjoitti:
Ristom kirjoitti: Olisivat muuten ihan hyvin voineet tehdä samalla tekniikalla jonku 1.5l TTiD koneen jossa ois semmoset 140hp ja 300Nm, jotka riittäis suurimmalle osalle meistä. 20% pois vielä kulutuksesta...
Höpö höpö !!! :mrgreen: , Onko sellaista asiaa olemassakaan kuin LIIKAA voimaa??? 8O

Näin tällä viikolla Tuusulassa mustan SS 93 TTiD Aeron ja voi jösses että auto voi olla kaunis - vielä pitää odottaa vajaa kaksi vuotta että liisari loppuu..... :evil: Sitten joku itkee kahta viikkoa, vähän perspektiiviä....

Jospa 95'sta tulisi uusi malli ja vaikkapa 2.2TTiD 200hp +450 Nm maustettuna XWD'llä ja automaatilla joka ei hukkaa tehoa?? Pomolla menee kahvinpurut väärään kurkkuun kun tilaan tuollaisen :lol:

Asiasta toiseen. Minusta tuo Saabin facelift oli hieman outo aluksi, mutta nyt miellyttää silmää aivan julmetusti. Edelleenkin hyvännäköinen 07 malli näyttää niin vanhanaikaiselta.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bugracer kirjoitti:Sitten joku itkee kahta viikkoa, vähän perspektiiviä....

..Edelleenkin hyvännäköinen 07 malli näyttää niin vanhanaikaiselta.
Ja joku odottaa koko elämänsä. Perspektiiviä.. :lol:

Tuo M08 saa 07:n näyttämään surulliselta mun silmissä. Oli hyvä verrata, kun jätin auton cittarin parkkiin ja viereen oli tullut hopea ´06 SC Linear. Mustat muovihelmat ja listatkin näyttää yhtäkkiä aika oudoilta. Melkein vois luulla, että se vanhempi oli joku Off-road versio ;)

No ei tosissaan, offiksi meni, mutta hienoja malleja molemmat. Puolensa kummassakin!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Bugracer
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 13:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Bugracer »

Ei saa vääntää veistä haavassa....
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07

** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Tuo pre-facelifti näyttää omaan silmään yhtenäisemmältä. Uudempi kaipaisi minusta pidemmän keulan. Jotenkin siinä liikaa yksityiskohtia. En tiedä. hyvän näköinen se todella on, mutta joistain kulmasta se pottukattilan kansi konepelti tekee siitä jotenkin töpön ja kun kylki listat puuttuu näyttää se jotenkin pötkyltä. Linjat ei osu niin yksi yhteen. Ottaisin toki uudemman mallin miellelläni...
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Jatketaan vähän OT lisää :P
on varmasti ollut vaikea suunnitella samaan koriin uusi keula, mutta silti säilyttämään hyvä ulkonäkö, model2002-2007 on tasapainossa todella hyvin muun auton kanssa. Mielestäni uuden keulan ilme ei ihan täsmää muun auton kanssa, joka suunniteltiin edelliselle mallille. Mielestäni tämä korostuu SS mallissa enemmän kuin SC.
Poikarukkaa siteeraten, ottaisin luonnollisesti myös uuden mieluusti :D
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Faceliftin keula toimii mielestäni parhaiten tiettyjen värien kuten hopean ja mustan kanssa. Uusi keula ikäänkuin istuu noihin väreihin parhaiten. Kyllähän tuossa uudessa keulassa on enemmän Saabimaisia piirteitä kuin vanhassa, vaan ei vanhakaan huono ole. Molemmat viestii takapeilissä, että täältä tullaan. :twisted:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Kunhan tuo tyyli mikä on nyt vallalla vähän jalostuu vielä seuraaviin täysin uusiin sukupolviin. 95 ja 93, niin voi olla melkoiset hittituoteet tulossa. vielä kun nuo moottorit olisi saatu hyvään linjaa. iso dieseli 95:een ja nelivedot tarjolle, niin ei voi muuta sanoa kuin että myynti taattu. Nyt on 93 nelivedon yleistyttyö hyvällä mallilla.

Hopea ja musta minustakin toimivimmat vaihtoehdot.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

nämähän on enempi ja vähempi kateellisten puheita :oops: :P :wink: niille joilla uusi peli alla :roll:
Musta on kyllä paras väri, joskin myös työläin
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Oletteko muuten ajatelleet, että tuo uusi faceliftattu muistuttaa hyvin paljon SportHatch konseptia. Listat puuttuu ja helmatkin lähes samanlaiset, kuten myös syvempi maskin keskiosa jne.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Marko A kirjoitti:Oletteko muuten ajatelleet, että tuo uusi faceliftattu muistuttaa hyvin paljon SportHatch konseptia. Listat puuttuu ja helmatkin lähes samanlaiset, kuten myös syvempi maskin keskiosa jne.
Samoin keulan yhdennäköisyys parjattuun 9-2X malliin (Subarusta tehty) on tosi ilmeinen. Olisiko GM ollut niin fiksu, että olisi testannut markkinoita sillä ja todennut tyylin hyväksi?

Jotenkin tuntuu, että nuo 9-3:n (OG & NG) faceliftit ovat olleet aika suuria. Edellisessä mallissa (900-> 9-3) tuli lisää kaksi tähteä turvallisuuteen ja saatiin vanha malli kilpailemaan tasaväkisesti paljon uudempien kanssa. Nyt tuli neliveto, etupään korinosat vaihtuivat käytännössä kaikka ja 07 kojelauta voidaan laskea samaan syssyyn.
skk
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 20:39

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja skk »

Marko A kirjoitti:Niin on. Muutaman vuoden työskennellyt Saab moottoreiden kanssa - kirjoittelee Ruotsin foorumilla päntiönään.
Jos sä ymmärsit ruotsia väärin ;)

No ei, kyllähän siellä tietysti rajat on, mutta tuntuvat kyllä kestävän käytännössä, voimansiirronkin osalta, myös heikommalla m32 laatikolla :)
9-3 TTiD SC '08
Vastaa Viestiin