Op-Com Saabille

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Joo, se Power valo palaa koko ajan minullakin. Onhan sinulla oikea versio OP-Comista?

Kuva

Ja olet ajanut Settings -> Test Interface? Ainakin minulla tuo päivitti itse laitteen firmwaren automaattisesti.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja Sportti »

patis kirjoitti:Moi,

Vaatiiko tuo op-com käyttöönotto jotain kikkoja vai onko minun yksilöni vain rikki jo syntyessään? Punainen valo vain palaa vehkeessä ja ohjelmisto ilmoittaa, että "connectivity failed" tms. Ajuri kyllä tuntuisi asentuvan ok.
Purkki ei mulla lähtenyt toimimaan win7 64 bittisessä. En tutkinut syitä tarkemmin ( lue osannut), vaan asensin softan vanhaan xp-läppäriin.
93SC TTiD
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kertokaas kokemuksista saako tolla tehtyä muuta, kun kuitattua virheet ja poltella diisselit puhtaaks.

pystyykö esim lisäämään/aktivoimaan toimintoja?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja vili1 »

kalle37 kirjoitti:Kertokaas kokemuksista saako tolla tehtyä muuta, kun kuitattua virheet ja poltella diisselit puhtaaks.

pystyykö esim lisäämään/aktivoimaan toimintoja?
En tiedä toimivatko ominaisuudet, mutta esim. antureiden, hiukkassuodattimen yms. vaihtoja pitäisi pystyä tekemään. Avaimien koodauskin sieltä löytyy. Onhan siellä oma osio ihan noille ohjelmointihommillekin, mutta sinne en ole uskaltanut mennä, kun en tiedä mitä teen!
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Komppaan edellistä... nimimerkillä "toimivaan en koske".
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
patis
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja patis »

jmaatta kirjoitti:Joo, se Power valo palaa koko ajan minullakin. Onhan sinulla oikea versio OP-Comista?

Ja olet ajanut Settings -> Test Interface? Ainakin minulla tuo päivitti itse laitteen firmwaren automaattisesti.

Minulla näkyisi olevan vanhempi versio OP-COM 090820b. Test interface antaa virheen "interface test failed!".

Olen kokeillut win7 (64bit ja 32bit) ja Windows XP (32bit), sekä vielä kahdella eri usb kaapelilla. Kokeilin myös niin, että op-com oli autossa kiinni. En saanut toimimaan.

Tuolta ostin:
http://www.dealextreme.com/p/op-com-usb ... cars-33585
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja vili1 »

patis kirjoitti:
jmaatta kirjoitti:Joo, se Power valo palaa koko ajan minullakin. Onhan sinulla oikea versio OP-Comista?

Ja olet ajanut Settings -> Test Interface? Ainakin minulla tuo päivitti itse laitteen firmwaren automaattisesti.

Minulla näkyisi olevan vanhempi versio OP-COM 090820b. Test interface antaa virheen "interface test failed!".

Olen kokeillut win7 (64bit ja 32bit) ja Windows XP (32bit), sekä vielä kahdella eri usb kaapelilla. Kokeilin myös niin, että op-com oli autossa kiinni. En saanut toimimaan.

Tuolta ostin:
http://www.dealextreme.com/p/op-com-usb ... cars-33585
Minulla on sama versio, ja toimii 32 bittisessä XP:ssä. Mitä se näyttää sen mokkulan versioksi? Ostaessa minulla oli 1.34, mutta se piti päivittää muistaakseni 1.39:ään.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei ole vielä tullut kokeiltua kaikkia hienoja ominaisuuksia. Pitänee joku päivä uhrata oma auto tieteen alttarille.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja vili1 »

petrisa kirjoitti:Ei ole vielä tullut kokeiltua kaikkia hienoja ominaisuuksia. Pitänee joku päivä uhrata oma auto tieteen alttarille.
Auts! :P
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Voisiko joku kenellä on tämä Op-Com, testata että voiko esim. keskuslukituksen ohjelmointia muuttaa? Tai eberin lämmitysaikaa?

Edit: ja toimiiko 64-bittisessa Win 7:ssa?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Saako sillä ohjelmoitua tuon takalasinlämmittimen auto-toiminnon pois??
Taitais olla noiden peilien lämmityksen kanssa kompuksessa.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

apu,apupoika kirjoitti:Saako sillä ohjelmoitua tuon takalasinlämmittimen auto-toiminnon pois??
Taitais olla noiden peilien lämmityksen kanssa kompuksessa.
Mikä se tuommonen? Mulla ainakin SID:istä saa laitettua pois päältä sen automaagin. Ei kait se peileihin liity.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mulla on kyllä sellainen muistikuva, että takalasin- ja peilinlämmitys ohjautuvat yhtäaikaa päälle ja pois. En ole kyllä varma, pitää tarkistaa asia. Samoin muistelisin, että sid:stä saa automaattisen tai manuaalisen toiminnon päälle. Ainakin istuinlämmittimelle saa, koska mulla ne on mauaalilla. Takalasi ja peilit automaatilla (manuaalitoiminto pitä tarkistaa).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Väitän kyllä että minulla peilit lämpiää vaikka takalasi ei lämpiä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Op-Com Saabille

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Taidat olla jmaatta oikeassa.

Katsoin wissistä, niin ei sieltä acc-toiminnoista löydy mitään, joka viittaisi lämmitettäviin peileihin ja niiden ohjaukseen. Ainoastaan takalasin- ja istuinlämmitykseen, joissa on auto- tai man- toiminnot sid:n kautta toimintomoodi valittuna.

Lämmitettävien peilien lämmitykset ohjautuvat ko. etuoven ohjausyksikön kautta. Ohjausyksikkö taas on yhteydessä muualle autoon I-väylän kautta. Mahtaa lämmitykseen vaikuttaa ulkolämpötila ja moottorin lämpötila. Eli näiden perusteella määräytyy ulkopeilien lämmitystarve. Tosin herää kysymys, että miten peilit saa lämpiämään esim. sumun ja pakkasen yhdistelmäkelissä niin tarvittaessa. Noissa oloissa peilit huurtuu, vaikka autolla olisi ajettu kuinka kauan tahansa. Mukavaa peruutella tuolloin. Ysitonnisessa aikoinaan noissa tilanteissa käytin itse hetken takalasin lämmitintä päällä, niin peilitkin sulivat. Ne olivat tuossa silloin yhtä aikaa päällä. Vaan eipä ole uusimmissa enää, näköjään.

ps. Enpä tosin tiedä, josko jokin yhteys olisi kuitenkin takalasin ja peilien lämmityksellä väyläinformaatioiden kautta esim. siten, että aina kun takalasin lämmitin menee päälle, käy peilinlämmittimet hetken aikaa päällä. Tällä keinoin saisi käyttämällä takalasin lämmitintä päällä ja pois, menemään peilinlämmityksen hetkeksi päälle ja siten sulamaan ne. Pitäisiköhän lukaista ihan ohjekirjaa, jos jotain tähän asiaan olisi siellä kerrottu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin