9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
"Minkälainen tuo suorituskyky puoli on tuossa -08 SC:ssä vakio tomaattina?
Paikaltaan lähdöt ei niinkään, mutta mitähän suurin piirtein ottaa esim. tuo 80-120km/h väli??"
No, ei 150 hp mikään raketti ole, mutta kyllä silläkin kerkiää. Edellisessä tomaatissa 93 SPORT -00 oli 183 hp (muistaakseni) ja 4 portainen, ja se oli huomattavasti ripeämpi. Väittäisin, ettei tavallinen käsinvaihtaja ole sen nopeampi, ellei väkisin revi vaihteita.
Omassani, kun 80 km:ssa painaa kaasun pohjaan, niin vaihtaa ilmeisesti kolmoselle ja luistolle, koska miltein heti tapahtuu vielä jokin muutos, jonka arvioin lukituksen kytkeytymiseksi.
Jos on kärry perässä ja siinä mönkijä, huomaa saman ilmiön selkeämmin mäkiä noistessa ja vakionopeussäätäjä on käytössä.
Tosin muutokset ovat nopeita, ei mitään sekuntiluokkaa, eikä selkeää nykäisyä, ei ole minua haitannut. Ajossa kierrokset D-asennossa ovat alimmillaan n. 1200 rpm tasamaalla. Manuaalilla ei pääse niin pienillä kierroksilla kuin D-llä.
Kun vielä tuo kulutuskin on sekaajossa (ilman kaupunkia) n 7,7l/100km
ja pelkässä maantieajossa vieläkin alhaisempi. Eli edellinen manuaali ei ollut sen pihimpi. Ylinopeutta en aja, mutta aina mittarissa 5km yli rajoituksen, jottei tarvitse kameroita kytätä.
Paikaltaan lähdöt ei niinkään, mutta mitähän suurin piirtein ottaa esim. tuo 80-120km/h väli??"
No, ei 150 hp mikään raketti ole, mutta kyllä silläkin kerkiää. Edellisessä tomaatissa 93 SPORT -00 oli 183 hp (muistaakseni) ja 4 portainen, ja se oli huomattavasti ripeämpi. Väittäisin, ettei tavallinen käsinvaihtaja ole sen nopeampi, ellei väkisin revi vaihteita.
Omassani, kun 80 km:ssa painaa kaasun pohjaan, niin vaihtaa ilmeisesti kolmoselle ja luistolle, koska miltein heti tapahtuu vielä jokin muutos, jonka arvioin lukituksen kytkeytymiseksi.
Jos on kärry perässä ja siinä mönkijä, huomaa saman ilmiön selkeämmin mäkiä noistessa ja vakionopeussäätäjä on käytössä.
Tosin muutokset ovat nopeita, ei mitään sekuntiluokkaa, eikä selkeää nykäisyä, ei ole minua haitannut. Ajossa kierrokset D-asennossa ovat alimmillaan n. 1200 rpm tasamaalla. Manuaalilla ei pääse niin pienillä kierroksilla kuin D-llä.
Kun vielä tuo kulutuskin on sekaajossa (ilman kaupunkia) n 7,7l/100km
ja pelkässä maantieajossa vieläkin alhaisempi. Eli edellinen manuaali ei ollut sen pihimpi. Ylinopeutta en aja, mutta aina mittarissa 5km yli rajoituksen, jottei tarvitse kameroita kytätä.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Tähän liittyen, TTiD:n kaverina tuossa automaatissa on jännä piirre. Jos vauhtia nostaa hitaasti, mittarin mukaan n.80kmh tasanopeuteen niin laatikko jää pitämään 5:a aika pitkäksi aikaa vaikka 6 tuntuisi sopivammalta. Ilmeisesti jää ikääkuin odottamaan vielä mahdollista kiihdytystä. Taas jos laskee vauhtia satasesta tuonne 80kmh pintaan niin kutonen on päällä ja myös pysyy. Väli 5-6 vaihto on kyllä niin sulava ettei sitä huomaa käytännössä ollenkaan muualta kuin kierroslukumittarista. Parhaiten voi todeta ottamalla oman jalan pois pelistä. Vakkarilla n.90kmh ja sitten manulla vaihtaa 5 -> 6 -> 5 jne. Ei nyki, ei.tuomjussi kirjoitti:"Ajossa kierrokset D-asennossa ovat alimmillaan n. 1200 rpm tasamaalla. Manuaalilla ei pääse niin pienillä kierroksilla kuin D-llä.
Kun vielä tuo kulutuskin on sekaajossa (ilman kaupunkia) n 7,7l/100km
ja pelkässä maantieajossa vieläkin alhaisempi.
Meidän edellisen TTiD A SC:n kulutus oli kokonaisuutena 7.3l/100km tankeista laskettuna. Sekalaista ajoa, mutta hyvin vähän oikeaa kaupunkiajoa. Saa nähdä mihin tämä Aero kykenee. Ei vielä ole oikeaa kuvaa kun ajo ollut lähes 100% maantiellä. Siellä se menee alle 6:n litran talvirajoituksilla ja 205 leveillä renkailla.
Juuri tuli ajettua Skoda Superb combi 170hv DSG:llä. Hyvää vertailukohtaa. DSG on miellyttävä ja jouheva silloin kun toimii (uutena) ja varsinkin reilussa kiihdytyksessä. Nykivässä kaupunkiruuhkassa se on kulmikkaampi kuin turbiinilla varustettu Aisin. Toisena heikkona puolena on sopivan jyrkkään mäkeen peruutus. Mulle tuo koeajokappale alkoi irvailla kun peruutin sitä takaisin Esittelyauto ruutuun liikkeen pihassa. Veto katkeaa (kytkin aukeaa, ei vaihdetta silmässä) ja joutuu hieman lisäämään kaasua -> hyppää taaksepäin. Jälleen vanhanaikainen momentinvatkain on paree, vaikka sekin mieluusti hyppää jos annostelee kaasu liikaa.
Vielä kommenttia automaattiin. Kysypä vänkäriltä kumpi on kivempi. Manu vaiko auto?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Et ole Marko ainut, joka valittaa noista samoista ongelmista DSG:n osalta.
Tuntuu olevan sen vaihteiston ominaisuus. Huono kestävyys samaten.
Pääsääntöisesti nämä kaksoiskytkinvaihteistot ovat yksiä parhaita automaatteja mitä olen ajanut. Kuitenkin nuo ongelmat ovat niin ikäviä, etten niiden takia sellaista vaihteistoa autooni halua. Onneksi Saabissa ei ole tarjollakaan, joten Aisinin perinteinen on vielä tässä vaiheessa se mieluisin.
Manuaalipuoli on minusta hidas vaihdoissa. Sen osoittaa myös lahjomattomasti useat eri varttimailin kiihdytykset, jotka on mitattu Escort Passport GTimerilla. Äärimmäsien tarkka laite. Sille luvataan +/- 3/100 sekunnin tarkkuus. Laitteen toiminta ei perustu gps:ään vaan kiihtyvyysantureihin. Ilman lastua manuaalipuolta käyttäen kiihtyvyysajat 0-100km/h ja 0-400m olivat järkiään n. 1s hitaampia kuin D-asennolla. Nyt lastutettuna en ole manuaalipuolella edes viitsinyt mitata. D-asennolla kylläkin ja tottahan toki parannusta on syntynyt.
D-asennolla minusta vaihdot ovat nopeita, mutta sulavia. Laatikko toimii järkevästi ja kaupunkiajossakin kierrokset pysyvät 1500-2000rpm tuntumassa, kun kaasua annostelee sopivasti. Tarvittaessa löytyy sitten kierroksiakin, jos kuski niin haluaa. Lastun kanssa on ahtopaineita/ilmamäärää rajoitettu 1- ja 2-vaihteilla. Sen näkee mittariston "turbo-mittarista" ja myös testeri ajonaikaisine datatietoineen tämän asian vahvistaa. Kolmosesta eteenpäin sitten on kaikki pelissä.
Edellisessä autossani oli ZF:n 5- vaihteinen tiptronic, jossa oli normaali P-R-N-D-M- asentojen lisäksi 4-3-2. Näillä jälkimmäisillä pystyi valitsemaan laatikkoon ylimmän käytetyn vaihteen, muutoin laatikko toimi kuten D-asennolla. Tätä ominaisuutta olisin toivonut myös Aisinilta. Tietyissä tilanteissa todella hyvä ja automaattina toimii edelleen. Tuo M-asento eli manuaali toimi samoin kuin Aisinissa. Eteenpäin + ja taaksepäin -. Tosin keppiä piti liikuttaa D:ltä sivulle itsestä poispäin (vänkärin suuntaan), joka oli minusta vasemmalta ohjattavassa autossa hölmö. Aisinissa se toiminto on minusta oikein, kun keppiä nykäistään itseä kohti. ZF:ssä oli monet vaihtaneet + ja - toiminnot toisinpäin, muuttamalla johdotusten paikkaa.
Tuntuu olevan sen vaihteiston ominaisuus. Huono kestävyys samaten.
Pääsääntöisesti nämä kaksoiskytkinvaihteistot ovat yksiä parhaita automaatteja mitä olen ajanut. Kuitenkin nuo ongelmat ovat niin ikäviä, etten niiden takia sellaista vaihteistoa autooni halua. Onneksi Saabissa ei ole tarjollakaan, joten Aisinin perinteinen on vielä tässä vaiheessa se mieluisin.
Manuaalipuoli on minusta hidas vaihdoissa. Sen osoittaa myös lahjomattomasti useat eri varttimailin kiihdytykset, jotka on mitattu Escort Passport GTimerilla. Äärimmäsien tarkka laite. Sille luvataan +/- 3/100 sekunnin tarkkuus. Laitteen toiminta ei perustu gps:ään vaan kiihtyvyysantureihin. Ilman lastua manuaalipuolta käyttäen kiihtyvyysajat 0-100km/h ja 0-400m olivat järkiään n. 1s hitaampia kuin D-asennolla. Nyt lastutettuna en ole manuaalipuolella edes viitsinyt mitata. D-asennolla kylläkin ja tottahan toki parannusta on syntynyt.
D-asennolla minusta vaihdot ovat nopeita, mutta sulavia. Laatikko toimii järkevästi ja kaupunkiajossakin kierrokset pysyvät 1500-2000rpm tuntumassa, kun kaasua annostelee sopivasti. Tarvittaessa löytyy sitten kierroksiakin, jos kuski niin haluaa. Lastun kanssa on ahtopaineita/ilmamäärää rajoitettu 1- ja 2-vaihteilla. Sen näkee mittariston "turbo-mittarista" ja myös testeri ajonaikaisine datatietoineen tämän asian vahvistaa. Kolmosesta eteenpäin sitten on kaikki pelissä.
Edellisessä autossani oli ZF:n 5- vaihteinen tiptronic, jossa oli normaali P-R-N-D-M- asentojen lisäksi 4-3-2. Näillä jälkimmäisillä pystyi valitsemaan laatikkoon ylimmän käytetyn vaihteen, muutoin laatikko toimi kuten D-asennolla. Tätä ominaisuutta olisin toivonut myös Aisinilta. Tietyissä tilanteissa todella hyvä ja automaattina toimii edelleen. Tuo M-asento eli manuaali toimi samoin kuin Aisinissa. Eteenpäin + ja taaksepäin -. Tosin keppiä piti liikuttaa D:ltä sivulle itsestä poispäin (vänkärin suuntaan), joka oli minusta vasemmalta ohjattavassa autossa hölmö. Aisinissa se toiminto on minusta oikein, kun keppiä nykäistään itseä kohti. ZF:ssä oli monet vaihtaneet + ja - toiminnot toisinpäin, muuttamalla johdotusten paikkaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Jatketaan vielä tätä jutustelua. Onko teidän mielestä Sport moodille käyttöä? Sitä varmaan vois käyttää veto hommissa kun pitää kierroksia ylempänä. Mutta taas vaihdot ja moottorijarrutus on sen verran rajumpia, että taitaa olla turhaa hommaa. Itse en ole tuota käyttänyt kuin silloin ekalla TTiD:llä alkuun leikkiessä. Muuten aika turha kapistus. Mieluummin ottaisin esim winter moodin tjms.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Wanhassa OG93:ssa oli Winter nappula huomattavasti tarpeellisempi kuin Sport nappula. Eli jos nyt pitäisi valita jommasta kummasta, niin sitten Winter.
Sport nappulasta voisi olla jotakin hyötyä jos sen muuttaisi vielä lelumpaan suuntaan ja sillä olisi vaikutusta myös moottorin ohjaukseen. Sanotaan nyt vaikka vain että +10hv/+10Nm. Vähän niin kuin Porschen Kinetic paketti tyyliin.
Vaikka niinhän siitä periaatteessa tulee nytkin, kun tuota vaihtokohtaa siirretään korkeammille kierroksille, mutta...
Sport nappulan voisi minun puolestani muuttaa "automaattiseksi" siten, että jos kaasu on pohjassa, niin silloin on vaihdot terävämmät ja konetta kierrätetään pidemmälle. Kaasuläpän asentotunnistimen kautta äärimmäisen yksinkertainen toteuttaa. Sport napilla ei mitään virkaa.
Näistä uusistahan nämä myös väittää, että Winter nappulaa ei tarvita, kun on luistonestot ja muut härpäkkeet. Noh, kaikkihan tiedämme miten verrattomasti ne toimii.
Lisäksi neuvotaan talvella lähdöissä käyttämään manuaalimoodia!? Siis mitä hemmettiä!!! Kaupunkiin ja ruuhkaanhan tuommoiset automaattivehkeet ostetaan! Siinähän menee pohja koko automaatin idealta, kun pitää alkaa vaihteita valitsemaan manuaalisesti, sen sijaan että painetaan vaan nappia "winter" ja laatikko hoitaa lähdöt isommalla vaihteella ja vaihtaa hyyyyviiin pehmeästi ettei se pitoparka vahingossakaan irtoa.
Vanhaan OG93 olin suunittelemassa stand alone moottorin ohjausta, jossa ilman sport nappia olisi oltu lähellä vakio tehoja ja sportilla sitten niin paljon kun viittii koneesta ottaa. Noh onneksi vaimo sössi vehkeen yhdessä risteyksessä lunastukseen, niin ei tarvinnut vaivautua alkaa toteuttaa...
Sport nappulasta voisi olla jotakin hyötyä jos sen muuttaisi vielä lelumpaan suuntaan ja sillä olisi vaikutusta myös moottorin ohjaukseen. Sanotaan nyt vaikka vain että +10hv/+10Nm. Vähän niin kuin Porschen Kinetic paketti tyyliin.
Vaikka niinhän siitä periaatteessa tulee nytkin, kun tuota vaihtokohtaa siirretään korkeammille kierroksille, mutta...
Sport nappulan voisi minun puolestani muuttaa "automaattiseksi" siten, että jos kaasu on pohjassa, niin silloin on vaihdot terävämmät ja konetta kierrätetään pidemmälle. Kaasuläpän asentotunnistimen kautta äärimmäisen yksinkertainen toteuttaa. Sport napilla ei mitään virkaa.
Näistä uusistahan nämä myös väittää, että Winter nappulaa ei tarvita, kun on luistonestot ja muut härpäkkeet. Noh, kaikkihan tiedämme miten verrattomasti ne toimii.
Lisäksi neuvotaan talvella lähdöissä käyttämään manuaalimoodia!? Siis mitä hemmettiä!!! Kaupunkiin ja ruuhkaanhan tuommoiset automaattivehkeet ostetaan! Siinähän menee pohja koko automaatin idealta, kun pitää alkaa vaihteita valitsemaan manuaalisesti, sen sijaan että painetaan vaan nappia "winter" ja laatikko hoitaa lähdöt isommalla vaihteella ja vaihtaa hyyyyviiin pehmeästi ettei se pitoparka vahingossakaan irtoa.
Vanhaan OG93 olin suunittelemassa stand alone moottorin ohjausta, jossa ilman sport nappia olisi oltu lähellä vakio tehoja ja sportilla sitten niin paljon kun viittii koneesta ottaa. Noh onneksi vaimo sössi vehkeen yhdessä risteyksessä lunastukseen, niin ei tarvinnut vaivautua alkaa toteuttaa...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Mistäs oot omasi hankkinut?petrisa kirjoitti:Sen osoittaa myös lahjomattomasti useat eri varttimailin kiihdytykset, jotka on mitattu Escort Passport GTimerilla. Äärimmäsien tarkka laite. Sille luvataan +/- 3/100 sekunnin tarkkuus. Laitteen toiminta ei perustu gps:ään vaan kiihtyvyysantureihin.
Mulla sattuu olemaan noita vielä muutama laatikon pohjalla, löytyy jopa se data CD ja kaapeleitakin - privalla lisää ...
^^^^^^^^^^
SaaB 9-3SC Linear Business 1.9TiD 08' A
Yamaha FZR 750R 85' ratarojekti
Honda CBR1000F 98'
SaaB 9-3SC Linear Business 1.9TiD 08' A
Yamaha FZR 750R 85' ratarojekti
Honda CBR1000F 98'
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Jagge: Ei ole oma laite, vaan lainassa.
Enkä tiedä mistä se on hankittu. Ohjelmaa ja kaapelia ei ole.
Enkä tiedä mistä se on hankittu. Ohjelmaa ja kaapelia ei ole.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Laatikon öljyllähän ei ole vaihtoväliä? Kuitenkin samalle laatikolle jotkut valmistajat vaativat vaihtoa (nettihuhujen perusteella). Mites täällä, onko joku 50tkm järkevä vai onko parempi olla kokonaan vaihtamatta?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Eikös 120tkm huollossa suositella vaihdettavaksi tomaatin öljyt??Marko A kirjoitti:Laatikon öljyllähän ei ole vaihtoväliä? Kuitenkin samalle laatikolle jotkut valmistajat vaativat vaihtoa (nettihuhujen perusteella). Mites täällä, onko joku 50tkm järkevä vai onko parempi olla kokonaan vaihtamatta?
Kuitenkin lienee liikaa ja alle sata se järkevämpi, varsinkin jos loota joutuu "normaalia kovemmalle rasitukselle".
Ainakin näin olen ymmärtänyt.
Nyt kyllä tuo automaatti kiehtoo aika paljon.
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Tuo 120.000 kilsaa on tosiaan öljynvaihdon kilometrimäärä automaatille ja kuuluu huollon piiriin.apu,apupoika kirjoitti: Eikös 120tkm huollossa suositella vaihdettavaksi tomaatin öljyt??
Kuitenkin lienee liikaa ja alle sata se järkevämpi, varsinkin jos loota joutuu "normaalia kovemmalle rasitukselle".
Ainakin näin olen ymmärtänyt.
Nyt kyllä tuo automaatti kiehtoo aika paljon.
Taksi, poliisi ja eräiden muidenkin autojen automaattilaatikon oljynvaihtoväli on 60.000 kilsaa, kertoo Saab-Automobil huoltotiedotteessaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Vaihdatin öljyt jossain 50 tkm:ssä. Ne vaihdetaan kierrättämällä.
Laatikko oli melko "kulmikas" ajaa vaihdon jälkeen. Tästä ei voi tosin ihan päätellä vastausta MarkoA:n kysymykseen oppivuudesta. Jotain laatikko selvästi oppii, mutten tiedä oppiiko kuljettajan ajotavan vai omat ominaisuutensa.
Laatikko oli melko "kulmikas" ajaa vaihdon jälkeen. Tästä ei voi tosin ihan päätellä vastausta MarkoA:n kysymykseen oppivuudesta. Jotain laatikko selvästi oppii, mutten tiedä oppiiko kuljettajan ajotavan vai omat ominaisuutensa.
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Mitä tää tarkoittaa, vääntäisittekö minulle kun en hiffaa? Ajatukseni sekosivat sanan kierrättäminen-kohdalla...?karitammi kirjoitti:Vaihdatin öljyt jossain 50 tkm:ssä. Ne vaihdetaan kierrättämällä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Vaihdot pitää opettaa laatikolle erityisellä sopeutus-ajojaksolla. Ohjeet löytyy WISsistä.karitammi kirjoitti:Laatikko oli melko "kulmikas" ajaa vaihdon jälkeen. Tästä ei voi tosin ihan päätellä vastausta MarkoA:n kysymykseen oppivuudesta. Jotain laatikko selvästi oppii, mutten tiedä oppiiko kuljettajan ajotavan vai omat ominaisuutensa.
Se on ihan fakta, että vaihteisto oppii vain tekemään vaihtamistapahtumaa pehmeämmin oman kulumisensa myötä.
Masentavia uutisia:
Tuli istuttua taksissa lauantaina, Hyundai Sonata, diesel ja automaatti. Laatikko toimi tosi paljon fiksummin kuin Saabin automaatit. Ero oli ihan todella huima! Toiminta-alue 1500-2000rpm ja laatikko otti hanakasti uutta vaihdetta. Ja auto kiihtyi tuolla kierrosalueella ihan kunnolla, matkustajan promilleilla ei ollut suurta vaikutusta aistittuihin G-voimiin..
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Aistitut G-voimathan tuossa meneekin metsään. Jos vierellä olisi ollut samanlainen kapistus joka vaihtaisi jossain 3500-4000 rpm:ssä niin se olisi ollut jo kaukana edellä. Jos koskaan satutte katsomaan esim. eri autojen suoritusarvoja niin 0-100 kiihtyvyys määräytyy tehon eikä väännön mukaan.Ristom kirjoitti: Masentavia uutisia:
Tuli istuttua taksissa lauantaina, Hyundai Sonata, diesel ja automaatti. Laatikko toimi tosi paljon fiksummin kuin Saabin automaatit. Ero oli ihan todella huima! Toiminta-alue 1500-2000rpm ja laatikko otti hanakasti uutta vaihdetta. Ja auto kiihtyi tuolla kierrosalueella ihan kunnolla, matkustajan promilleilla ei ollut suurta vaikutusta aistittuihin G-voimiin..
Vähän samasta syystä CVT-autoja on haukuttu aina laiskoiksi mutta fakta taas on se, että suurempi kiihtyvyys niillä saadaan aikaiseksi kuin perinteisellä automaatilla, siis ainakin jos puhutaan nykyaikaisesta ei-luistavasta CVT:stä. Silti se perinteinen voi tuntua räväkämmältä. Aistiharhoja kaikki tyynni.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
Re: 9-3 automaattiloota, uskaltaa ostaa ? Kokemuksia
Kappaskappas..
Mulla on ollut Suben ollessa huollossa käytössä tuollainen Sonata crdi automaatti. En nyt millään muista sen olleen jotenkin ylivertainen. Tais olla jopa 4-vaihteinen. Sellainen pehmeästi vaihtava (luistava, vanhanaikainen) laatikko. Ei huono, ei hyvä.
Kyllä Ristolla tainnut olla sen verran desibelejä veressä, että alkoi tuntua vänkärinpenkiltä Sonatan vaihdot hienoilta Kierroksetkin oikein jäänyt tarkasti mieleen.
Jos se kuski vaihtoikin manuaali moodissa...
Jos joku on lukenut uusimman TM:n Volvo V50 R jutun, niin pisti siinäkin silmään Aisin maininta. Ajoittain vaihtaa nykimällä...
Mulla on ollut Suben ollessa huollossa käytössä tuollainen Sonata crdi automaatti. En nyt millään muista sen olleen jotenkin ylivertainen. Tais olla jopa 4-vaihteinen. Sellainen pehmeästi vaihtava (luistava, vanhanaikainen) laatikko. Ei huono, ei hyvä.
Kyllä Ristolla tainnut olla sen verran desibelejä veressä, että alkoi tuntua vänkärinpenkiltä Sonatan vaihdot hienoilta Kierroksetkin oikein jäänyt tarkasti mieleen.
Jos se kuski vaihtoikin manuaali moodissa...
Jos joku on lukenut uusimman TM:n Volvo V50 R jutun, niin pisti siinäkin silmään Aisin maininta. Ajoittain vaihtaa nykimällä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red